iemand besteld op mijn naam!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:06

Timilon: Goed dat je het zwart op wit gaat zetten, maar vergeet dan niet om zelf ook een kopie te houden! Ik ga er niet vanuit maar er kan dan altijd gezegd worden: nee hoor wij hebben geen brief van u ontvangen.. En dan ben je alsnog het Sjakie..

timilon

Re: iemand besteld op mijn naam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 19:13

ik maak zeker kopieën van de brieven die ik stuur.
helaas doet de politie er niets aan,want volgens de wet is zo'n bedrijf gedupeerd als er niet betaald word(ja dat snap ik,maar er word wel op mijn naam besteld en ik sta dus dalijk idd bij die bedrijven als wanbetaler bekend)
en dan komt de politie heel leuk met "als jouw handtekening er niet op staat bla bla bla",tuurlijk volgens de wet gaat het zo,maar irl is het toch net even wat anders en staat er dalijk gewoon een deurwaarder bij mij op de stoep.
pfff,het houd je wel lekker bezig zeg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:15

deurwaarders had ik wekelijks aan de deur
het scheelt alleen dat de spullen op dat oude adres zijn afgeleverd en dat daar dus ook de deurwaarder komt, en niet op jouw nieuwe adres denk ik

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:16

friendly schreef:
Timilon: Goed dat je het zwart op wit gaat zetten, maar vergeet dan niet om zelf ook een kopie te houden! Ik ga er niet vanuit maar er kan dan altijd gezegd worden: nee hoor wij hebben geen brief van u ontvangen.. En dan ben je alsnog het Sjakie..

dán moet je ze ook aangetekend versturen, dat jij zelf nog een kopie hebt, wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk een exemplaar hebt opgestuurd :)*

En @ Lynn_Nikita, wél als het adres van TS als factuuradres te boek staat! :j

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:18

@ Lynn_Nikita: Als zij erachter kan komen waar het geleverd word, denk je dan niet dat die deurwaarders er dan ook achter kunnen komen waar de TS wél woont?

@ sans6: Dat is inderdaad een goeie van jou! Had ik even niet aan gedacht..

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 19:21

nou,ik heb een adreswijziging gestuurd naar tnt,dus hij of zij kan wel bestellen op mijn naam en het naar mn oude adres laten sturen,maar de facturen komen op mijn huidige adres omdat dat adres op de envelop staat.
plus dat diegene ook via mijn e-mailadres heeft besteld.(wel dom,want diegene heeft mijn wacht woord niet,dus blijkbaar geen doorgewinterde "valsbesteller",zodat ik er aardig snel achter ben gekomen,zelfs al had ik geen brief van neckermann gehad)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:02

Dus ze heeft niet jouw nieuwe adres als factuur adres gebruikt?
nogmaals denk ik niet dat ze heel veel kunnen maken, aangezien je kan aantonen dat je niet meer op dat adres woont
email adres kan iederen gek aanmaken, dus is ook geen bewijs dat dat van jou afkomstig is
je hebt immers ook niet pe rmail bevestigd

het is gewoon veel te makkelijk om iets te bestellen, en per acceptgiro kaart te betalen ( of juist niet)
en mijn verhaal is al van 6 jaar gelede, snap niet dat die bedrijven daar ook niet van leren....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:06

He getver zeg! Wat een rot streek zoiets!! Hopelijk kan je eruit komen en hoef je de ksoten niet te betalen...

Ik heb zelf een keer een waarschuwing gekregen ook dat ze mijn bestellingen niet konden verzenden omdat ik een open staande rekening had. Ik schrok mij dood, maar uiteindelijk bleek het GELUKKIG een misverstand en waren die 100en euros schuld van iemand en hadden zij een stom foutje gemaakt (gelukkgi niet op mijn naam dus).

maatlaje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:15

hey ben je al weer wat wijzer geworden

gr athalie

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 09:41

hoi mensen,nou ik wilde afgelopen week even verhaal halen bij de nieuwe bewoners,maar er kwam even iets tussen(blindendarm-ontsteking,spoedoperatie) dus nu lig ik nog te revalideren:S
ik ben dus nog niet veel wijzer geworden helaas,maar ik houd jullie wel op de hoogte.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:53

Oei, veel beterschap.

Zit ik net vol spanning het hele verhaal te lezen. Ben benieuwd hoe het afloopt.

Wat ik niet begrijp is: hoe kan iemand via jouw e-mail adres bestellen? Dan moeten ze toch jouw wachtwoord weten zeker? En dan ook nog alle bevestigingsmail die op jouw e-mail binnenkomt via webmail onderscheppen?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:05

Lees nu t topic pas, wil erg weten hoe dit afloopt. Heb t zelf gelukkig nooit meegemaakt. Beterschap voor jou natuurlijk.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 11:27

@ isabonny: nee,je kan gewoon een e-mailadres invullen.wat betreft bevestigingsmail heb ik geen idee eigenlijk.
het enige wat ik zeker weet is dat de hier besproken dingen via mijn naam op mijn oude adres afgeleverd moesten worden.
maar goed,ik ga even rusten,en gelijk bedenken wanneer ik er nu langs kan gaan.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:13

Zo hebben wij deze week een pakket van de Pabo ontvangen met daarin 350 euro aan seksartikelen, gewoon een misselijke grap van iemand.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:43

*kleine update*

ik ben gister met mijn moeder langs het adres gegaan.
er deed een blanke man open van middelbare leeftijd,en hij was erg zenuwachtig.
hij vertelde dat hj daar niet woont maar dat zijn zus er woont,en dat hij nergens iets vanaf weet.
wij hebben gezegd dat we later terug zouden komen,dus laat ze nog maar even zweten.
waarschijnlijk ga ik dit weekend langs,met alle papieren en een man(voor de veiligheid,je weet maar nooit).

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 17:02

ja hoor,weer een rekening binnen gekomen,van Yves Rocher dit keer,waar ik niets van af weet...
maandag maar weer bellen.
ach,het houd je lekker bezig,en met de uitkering en met dit soort gezeur.
blech,wat denken sommigen mensen wel!?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:30

timilon schreef:
ja hoor,weer een rekening binnen gekomen,van Yves Rocher dit keer,waar ik niets van af weet...
maandag maar weer bellen.
ach,het houd je lekker bezig,en met de uitkering en met dit soort gezeur.
blech,wat denken sommigen mensen wel!?

Nah ja, en waar worden die pakjes dan afgeleverd???

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 18:07

op mijn vorige adres in de andere stad:S
maandag bellen naar Yves Rocher,en dan maar weer eens langs gaan bij de dame die zo nodig op mijn naam moet bestellen.

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:24

Rechtsbijstand kan je ook inschakelen.

Ik denk dat de politie ook geen aangifte opneemt omdat het nog niet geleverd is. Ja het is vervelend dat mensen spullen op je naam besteld, maar je hebt het nog kunnen stop zetten. Als dit niet zo was was het een oplichting geweest.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 18:25

nou,en aantal spullen zijn dus wel aangekomen.
alleen de spullen die veel waard zijn kwamen niet aan.
politie neemt zowieso geen aangifte op,want ik heb het niet besteld dus ik zou dat moeten kunnen bewijzen.
helaas is het niet zo makkelijk,omdat ik dus wel alle rekeningen binnen krijg.ga dan maar eens bewijzen dat je niet besteld hebt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:35

timilon schreef:
nou,en aantal spullen zijn dus wel aangekomen.
alleen de spullen die veel waard zijn kwamen niet aan.
politie neemt zowieso geen aangifte op,want ik heb het niet besteld dus ik zou dat moeten kunnen bewijzen.
helaas is het niet zo makkelijk,omdat ik dus wel alle rekeningen binnen krijg.ga dan maar eens bewijzen dat je niet besteld hebt.

Is er dan een ander afleveradres opgegeven dan het factuuradres??
Vanaf welk e-mail adres is het besteld dan?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:38

Is er iemand die dit kan doen om te je treiteren?
Ik zou in ieder geval contact opnemen met de bedrijven waar je iets besteld zou moeten hebben.
Misschien kunnen hun het IP-adres achterhalen van de computer waarmee het gedaan is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:14

Oei wat vervelend. En ben je al weer bij die mensen geweest?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 20:32

Lieszje schreef:
Is er iemand die dit kan doen om te je treiteren?
Ik zou in ieder geval contact opnemen met de bedrijven waar je iets besteld zou moeten hebben.
Misschien kunnen hun het IP-adres achterhalen van de computer waarmee het gedaan is?

zoals ik al eerder geschreven had,de nieuwe huurders(mevr.j) van mijn vorige huis bestellen op mijn naam.
er is alleen bij de pabo online besteld,en ik weet niet hoe ze aan mijn msn-adres zijn gekomen maar ook dat pakketje is afgeleverd op
mijn oude adres.
ik krijg de rekeningen,omdat ik een adreswijziging bij tnt heb doorgegeven,maar het bestellen kan dus gewoon door blijven gaan.
en om via mijn naam per post te bestellen is vrij makkelijk,omdat er wss toen ik net verhuisd was,er nog post van mij op het oude
adres is binnen gekomen.
nu heeft tnt een fout gemaakt,en een brief voor de nieuwe bewoners ook naar mij gestuurd.
dat is een brief van een gerechtsdeurwaarder,dus 1+1=2 en daar heb ik min of meer mijn conclusie wel uit getrokken:de nieuwe bewoners,mevr.j,heeft waarschijnlijk een bkr-registratie en kan/mag dus niets meer bestellen.
ik heb geen bkr-registratie,vandaar dat de pakketten wel gewoon geleverd worden en betaling achteraf gedaan word,behalve bij hele grote bedragen.

ik ben nog geen 2e keer bij mevr.j geweest,maar dat zeker zeer snel gebeuren.
ik ben het nu echt wel goed zat,en als de politie zich er niets van aantrekt zal ik het zelf op moeten lossen met mevr.j.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 01:30

Ik zou niet langsgaan bij je buren maar vanaf nu alles via aangetekende post gaan communiceren en mss eens een advocaat onder de arm nemen als het ernstig wordt.
Bovendien zou ik toch eens terug gaan naar de politie, er is onrechtmatig gebruik gemaakt van jouw naam, das schriftvervalsing of zoiets toch?

Toont trouwens aan hoe zorgwekkend makkelijk dit soort dingen zijn :oo

Edit: ik heb eens een pakketje van de pabo gekregen, had niks besteld. In een furie gebeld en flink zitten dreigen dat dit NIET kon en na een 10 minuten zeuren mocht ik op hun kosten alles retourneren, dit mag normaal altijd, dus ook met de YR spullen...
(bleek het achteraf mijn moeder te zijn die wat besteld had maar dat terzijde := ).