Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:35

WildWings schreef:
jackgirl schreef:
Als ze dat willen doen , moeten ze dat vooral doen. Ik vind het niet mooi , maar ga niet zeggen dat het ordinair is.
Dat babys weinig haar hebben , klopt soms .. maar ik neem aan dat het ook de bedoeling dan is om ze te zien.
en hier mensen zeggen .. ja later .. misschien willen ze het dan niet en zitten ze met littekentjes.
Dan is er tegen die tijd , meestal de mogelijkheid ze te verbergen.
En dat gaat minder goed lukken met je neus , tegen die tijd ben ik bang .. (misschien een burka ? )

De bedoeling van een neuspiercing is dan toch ook om 'm te laten zien? Dus dan is het ook niet erg dat je hem ziet... als je het zo gaat bekijken vervalt jouw hele 'neuspiercing zit in het aangezicht'-argument.

Nou op je neus is het ook maar een klein littekentje doorgaans in goede gevallen, en anders wat covertroep erop smeren.
Als je je haar in een staartje doet, of je haar achter je oren, of bepaalde kapsels hebt zijn je oorlellen ook zichtbaar.

Klopt , daarom ook gewoon zetten.
Mijn 'neuspiercing zit in het aangezicht'-argument vervalt niet , oorbellen en die neuspiercing mogen gezien worden .. daarom worden ze gezet !
Maar de kleine littekens die daarna blijven ging het om.
Die kan je beter aan de zeikant van je koppie hebben dan recht in je gezicht , je aanzicht !

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:37

heb het topic NIET doorgelezen

doch mijn 1e reactie `not done`
hoe stoer ik het , zeker bij jongetje vind staan
(heb dus een zoontje)

als mijn kind later besluit dat die oorbel wil
mijn zegen heeft die

maar nu (ondertussen al 10 jr )
zeker nog niet ,,

het is niet mijn taak hem op te leggen
hoe hij er uit ziet , of hem , hoe minimaal ook te verminken
meestal gaat het gelukkig goed een piercing
waar dan ook , soms helaas niet

mijn taak is het om te zorgen dat die beleefd is
zich gedraagd ,met de stille ijdelle hoop
dat er wat normen en waarden blijven hangen

verder is het aan hem
en hij is nu zeker nog niet oud genoeg
volwassen genoeg om te bepalen
om zeker te weten of hij de rest van zijn leven
(een gaatje) voor een oorbel of neusring oid wil hebben

als hij dadelijk volwassen is , waarschijnlijk nog niet
maar dan is het ZIJN keuze
en mag die zelf verantwoordelijk zijn voor de eventuele gevolgen van zijn
EIGEN daden en keuzes
Laatst bijgewerkt door nickyu op 28-01-09 17:42, in het totaal 4 keer bewerkt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:37

Hele mooie discussie , waar we toch niet uit zullen komen aangezien we het beide uit een ander oogpunt bekijken.
Maar ik ga mijn eten eens opeten.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:39

Droomster schreef:
[Terwijl dit bij oorbellen heel anders is, ten eerste heb ik nog nooit iemand horen klagen over het feit dat ze gaatjes in hun oren hebben en ten tweede is het veel makkelijker te verbergen (met je haar bijv.)

Ze bestaan toch wel degelijk! Er zijn mensen bij wie de gaatjes nooit meer dichtgroeien, maar die de gaatjes wel om de haverklap ontstoken hebben :j

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:42

odetteke schreef:
Ze bestaan toch wel degelijk! Er zijn mensen bij wie de gaatjes nooit meer dichtgroeien, maar die de gaatjes wel om de haverklap ontstoken hebben :j

Aah, nou daar heb ik dus nog nooit iemand over horen klagen! :)
Meestal na goed behandelen met sterilon, gaat de ontsteking wel weg en anders groeien zulk soort gaatjes zelfs eerder dicht dan dat ze ontstoken blijven dacht ik. Maar blijkbaar zijn daar uitzonderingen op! :D

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:43

Ik kreeg toen ik 1,5 was ongeveer gaatjes geschoten. Volgens ons mam had ik het er de hele dag nergens anders over dan 'bellen in oren' :D
Nu draag ik nog steeds elke dag oorbellen, dus geen spijt van.

Echt bij een baby zou ik het zelf ook niet zo snel doen, maar bij een klein dreumesje, vind ik het wel enorm eigenwijs staan :)

nickyu

Re: Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:46

als jij nou de gehele dag had geroepen
"plaatje op bille .."
had je dan ook een kleine tatoo op je billen gekregen ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:47

nickyu schreef:
als jij nou de gehele dag had geroepen
"plaatje op bille .."
had je dan ook een kleine tatoo op je billen gekregen ??

:')

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:48

ik heb vanaf me 5de(net aan me moeder gevraagd) blijkbaar wou ik dat toen maar nu gebruik ik nooit meer en t groeit niet
dicht maar t is best handig en heb er geen last van

bij een jongetje is t best stoer :o
(heb het topic niet gelezen)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:51

mijn zoontje roept al vanaf het moment dat die zich duidelijk kan maken dat die een tattoo wil

doch hebben wij hem er van kunnen overtuigen
dat die eerst maar eens 2 jr lang minimaal het zelfde plaatje wil
wat voor hem een betekenis heeft

tot die tijd (en na zijn 18e) mag die plak plaatjes plakken
of die lik tattoos

als die "BELLE " had willen hebben
had die van die knijp oorbelletjes mogen krijgen
meer niet ..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:52

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:53

Dan zou die vast snel genezen zijn Nickyu Die knijpdingen doen echt pijn _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:54

Ik kreeg oorbellen toen ik 3 was ofzo. Vind 't niet erg, je ziet er toch niks van als je ze uitdoet. Vind het alleen maar handig, ik heb ze opgerekt tot 13 mm. :)

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:54

Mijn dochter was net 6 jaar dat ze graag "echte" oorbellen wou.
Ik vondt het prima ze heeft zo stoer als ze is geen kick gegeven met zetten. Als klein babytje vindt ik het niet kunnen maar dat is ieder zijn eigen keus. Ik had besloten om de keus aan haar te laten.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:57

Ohjeej, dan ben ik zeker een van de weinige die als baby zijnde oorbelletjes had? :=

Ik heb met 3 maanden oorbellen gekregen, want ik ben geboren met flaporen, en iedereen dacht dat ik een jongen was omdat ik haast geen haar had. Op een gegeven moment was mijn moeder het zó zat dat ze steeds maar Hij bleven zeggen tegen mij, dat ze bij me oorbellen heeft laten schieten. Ze zijn er nu wel uit, oorbellen zijn niks voor mij. Maar toen in eenkeer zeiden ze Zij ipv Hij.

Vind het zelf niet eens erg hoor, ik bedoel maar iedereen zag me als jongen ^)

en de flaporen zijn ook operatief verholpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:58

Lous schreef:
Sorry, maar dit is toch gewoon te erg voor woorden :( :

http://nl.youtube.com/watch?v=ztmn_Q7La ... re=related

Toen ik m'n gaatjes ging laten prikken werd er ook een baby bij diezelfde juwelier geprikt. De vrouw die dat deed beweerde nog dat baby's er niets van voelde, omdat ze daar nog veel te klein voor waren, dat het nog geen pijn deed... en die begon ook zo te brullen en te huilen.... no way dat ze het niet voelen hoor :=

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:03

Ik zou het zelf nooit doen! Ik vind het ten eerste gewoon nogal ordinair staan bij baby's, en daarbij komt dat het me voor het kind ook niet erg prettig lijkt! Sowieso omdat het pijn doet, en ik vind dat het kind het recht heeft om later zelf te kunnen kiezen of ze oorbellen neemt of niet :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:04

Ik heb ze ook heel jong gekregen, kan het me iig niet meer herinneren.. Zal mijn moeder is vragen hoe oud ik was, maar kan me dus ook niet herinneren dat ik er zelf om heb gevraagd..

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:06

Mijn dochters hebben allebei gaatjes in hun oren vanaf 6 maanden oud.
Oudste dochter heeft nu 3 weken geleden het tweede gaatje laten schieten.
Ik vind het gewoon erg schattig staan.
En wat is het verschil tussen een paar gaatjes met 6 maanden of de "weloverwogen" keuze van een 5-6 jarige om gaatjes te laten schieten? :+
Oja, wij zijn niet laag opgeleid,niet ordinair en komen ook niet van het woonwagenkamp ;)

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:08

Dat heeft er toch ook niks mee te maken := ? Alsof iedereen die laag opgeleid is of van een woonwagenkamp een oorbel laat schieten bij zijn kind... Het is denk ik gewoon een kwestie van smaak :)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:08

In oren zitten enorm veel accupuntuurpunten en daar jas je zomaar een stuk metaal doorheen?! NO WAY ik denk dat ik het mijn ouders nooit zal vergeven als ze zoiets bij mij geflikt hadden. Om dan nog maar van ontstekingen en littekens te zwijgen. Mij valt het trouwens vaak wel direct op als iemand gaten in zijn oren heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:09

Chrissy_ schreef:
Dat heeft er toch ook niks mee te maken := ? Alsof iedereen die laag opgeleid is of van een woonwagenkamp een oorbel laat schieten bij zijn kind... Het is denk ik gewoon een kwestie van smaak :)

Heb je het hele topic gelezen? ;)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:09

Chrissy_ schreef:

Dit slaat op de opmerking van faye en andere die ervan overtuigd zijn dat dat 1 van de oorzaken moet zijn :+ ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:11

Meetje22 schreef:
En wat is het verschil tussen een paar gaatjes met 6 maanden of de "weloverwogen" keuze van een 5-6 jarige om gaatjes te laten schieten? :+

Er zijn hier meer mensen die vinden dat met 5-6 jaar je ook nog geen goede keuze kan maken. Maar dan nog is er een verschil tussen met 5/6 jaar iets graag willen omdat je het zelf mooi vindt en tenminste een keuze gehad te hebben, dan met 6 maanden niets te willen hebben en gewoon maar oorbellen erdoorheen gejast te krijgen omdat je mamma het zo mooi vindt.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:12

Ik vondt het vroeger nogal pijn doen :o dus ik heb mijn dochter gewaarschuwd dat het echt niet prettig was. Ik draaide me om op het moment van maar mevrouwtje gaf geen kick :(:)