pinuts schreef:hmm ik vind het smerig, vies en schaamteloos, als je zomaar wat bij een ander bij het grof vuil weg haalt.. ( mijn mening) Als ik mijn grof vuil aan de weg zou zetten en iemand ( miss wel 1 van jullie;) ) Gaat in het donker sneeky kijken of er wat tussen zit, zou ik wel ff zeggen van: he, wat moet dat? Kun je toch ook gewoon vragen?? ( voor het zelfde geld zitten er luizen in mijn oude bank, of andere rare beesten, schimmels, of spijkers etc waar ik een ander geen kwaad mee wil doen.. behalve de mensen van het grof vuil)
Nee ik vind het zelfs zielig, als je al zo sneeky tussen een ander zijn/haar persoonlijke spullen moet graaien, het is geen rommelmarkt. ( Vuil of niet, het zijn alsnog persoonlijke spullen)
Als je toch iets wilt jatten ( ja dat doe je dan dus) vraag het dan ff, dan is t ook nog legaal ook.
Waarom is het jatten? Je gooit het toch weg? Er is niets illegaals aan grofvuil mee nemen, dat aan niemand meer toebehoort (nee, ook niet meer aan jou, aangezien je het weggegooid hebt, en dus niet meer hoeft). Als niemand het mee zou nemen, zou het op de (toch al zo grote) afval bult komen en verbrand worden. Niemand die er dan meer plezier van kan hebben, en daarbij werkt het lekker mee aan de milieuvervuiling.
Waarom zou je iemand anders niet iets gunnen waar jij toch afstand van doet? Leven we in zo'n commerciele wereld dat we overal geld voor willen zien?
Ik vind het fantastisch dat we mensen een plezier kunnen doen met, voor ons oude rommel, maar voor anderen een geweldige aanwinst.