iets bij het grof vuil weghalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Estar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:15

Hahhaha nou ik wist niet dat er zoveel mensen spullen van grofvuil meenamen! :D
Ik heb eind vorig jaar een huis gekocht met mijn vriend en we zijn alles aan het verbouwen. Nu hebben we veel deuren vervangen (inmiddels al 6) en die buiten gezet, er staan er nu nog 3 :o dus ik vind het zeker niet erg dat mensen dit meenemen.....

Zelf ben ik er trouwens niet zo kapot van om spullen mee te nemen... koop liever iets gloednieuws 8-)

Vjestagirl

Re: iets bij het grof vuil weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:01

In Breda moeten we bellen, en dan halen ze het op. Heb je gebeld dat er dit en dat en dat ligt, en tegen de tijd dat ze komen is de helft weg...

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:10

Wij doen het ook welleens.

Op de camping in spanje stonden vaak mensen met van die gigantische bussen die omgebouwt waren tot campers. Met breedbeeld tv er in enzo ;). Die mensen gooide vaak spullen weg die nog bruikbaar waren en ongelofelijk prijsig waren in de winkel. De overige camping bewoners van het veldje er achter (waar wij ook stonden) gingen elke avond even kijken of er nog wat tussen lag :P. Zo hebben wij hele relaxte stoelen gevonden, de buren een voortent (nog helemaal bruikbaar :oo) en andere buren een partytent :+. Ik zelf heb trouwens toen ik klein was een gigantisch watergeweer gevonden met laserlichtjes er in enzo :').

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:46

Tat_jana schreef:
doordat ik dit topic steeds bekijk krijg ik helemaal zin om weer oude antieke kastjes op te knappen :o

Door dit topic baal ik weer dat er bij ons geen grof vuil meer is -O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:54

Nicolletje schreef:
Tat_jana schreef:
doordat ik dit topic steeds bekijk krijg ik helemaal zin om weer oude antieke kastjes op te knappen :o

Door dit topic baal ik weer dat er bij ons geen grof vuil meer is -O-

Ik heb wel een adresje waar je oude en antieke spullen kan kopen om op te knappen. :+

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:57

hmm ik vind het smerig, vies en schaamteloos, als je zomaar wat bij een ander bij het grof vuil weg haalt.. ( mijn mening) Als ik mijn grof vuil aan de weg zou zetten en iemand ( miss wel 1 van jullie;) ) Gaat in het donker sneeky kijken of er wat tussen zit, zou ik wel ff zeggen van: he, wat moet dat? Kun je toch ook gewoon vragen?? ( voor het zelfde geld zitten er luizen in mijn oude bank, of andere rare beesten, schimmels, of spijkers etc waar ik een ander geen kwaad mee wil doen.. behalve de mensen van het grof vuil)

Nee ik vind het zelfs zielig, als je al zo sneeky tussen een ander zijn/haar persoonlijke spullen moet graaien, het is geen rommelmarkt. ( Vuil of niet, het zijn alsnog persoonlijke spullen)
Als je toch iets wilt jatten ( ja dat doe je dan dus) vraag het dan ff, dan is t ook nog legaal ook.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:01

Oude dingen kopen isnieleuk :o Een vondst doen bij het oud vuil en superblij zijn wel :j
Hoewel ik ook superdesuperblij ben met mijn chique halflange wollen winterjas (zo'n ouderwetse zware) voor 3.- bij de kringloop vandaan :Y)

Pinuts, ik heb dus een andere mening :) Een stoffen bank zou ik niet zo gauw doen, maar een houten kastje wel.
Alhoewel ik het nooit snap (met dat argument kom ik dan weer) dat mensen wel gewoon klakkeloos in een hotelbed gaan liggen waar al heel, heel, heel veel mensen in hebben gelegen. Maar een 2e hands item is 'vies' :?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:03

Waarom zou iets bij het grofvuil vandaan halen jatten zijn? Moet je dan wachten tot het op de vuilstort in een bak ligt?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:05

Als ik iets bij grof vuil heb staan, en ik denk ik een paar uur later.. NEE dat kan helemaal niet! Dat was dat antieke kastje.. En dan wil ik het weer van mijn stoep halen.. Loopt er een bokker mee weg.. Dat is niet jatten?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:07

Ergens een paar pagina's terug staat dat als je het op straat hebt gezet, je er wettelijk afstand van heb gedaan. Ik heb het niet nagezocht, maar als dat waar is, is het dus niet jatten en had je even moeten nadenken voor je iets op de stoep zette :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:09

Daar zou zon iemand niet bij mij aan moeten komen als ik dat kastje terug wou. "maar wettelijk staat het op straat dus mag ik het zo pakken" Oh dus niet vragen??

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:09

Yessy schreef:
Ergens een paar pagina's terug staat dat als je het op straat hebt gezet, je er wettelijk afstand van heb gedaan. Ik heb het niet nagezocht, maar als dat waar is, is het dus niet jatten en had je even moeten nadenken voor je iets op de stoep zette :)

Van wie is het dan wel als je er 'wettelijk afstand van hebt gedaan'? Want het lijkt me niet dat een ander dan meteen het recht heeft zich de spullen toe te eigenen. Maargoed recht is krom... soms

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:11

Nicolletje schreef:
Alhoewel ik het nooit snap (met dat argument kom ik dan weer) dat mensen wel gewoon klakkeloos in een hotelbed gaan liggen waar al heel, heel, heel veel mensen in hebben gelegen. Maar een 2e hands item is 'vies' :?

Exact... Dat bed krijgt wel met iedere nieuwe logé schoon beddengoed, maar het matras en de kussens blijft liggen. En ik wil liever niet weten wat er allemaal op dat matras is gebeurd of wat voor hoofden er op die kussens hebben gelegen. :+
Laatst bijgewerkt door Karin op 03-02-09 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:12

is die mooie tuinset van mij voor de deur die ook van een ander dan?? Jah sorry hoor:S onzin. Trouwens grof vuil moet zoveel mogelijk goed aan elkaar verbonden zijn met touw ofzo, als anderen in mijn grof vuil gaan graaien ( waar ik voor betaald heb om laten komen ophalen) en wegrennen omdat ik eraan kom, en zich schamen.. en mijn grof vuil ligt helemaal over straat.. ja Pff.. Dan ben ik pissig hoor. Vind t erg dat ik hier lees dat mensen zonder pardon zomaar spullen van anderen ophalen.. met zoveel schaamte dat ze t liever ongezien doen zonder te vragen..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:12

Tja. Als je het naar de kringloop brengt en je krijgt spijt krijg je het ook niet terug hoor :n
D'r loopt nu misschien iemand op mijn coolste halfhoge laarsjes die mijn moeder (met mijn toestemming - waar was ik met mijn hoofd??) naar de kringloop heeft gebracht :(

Ik ben nog teruggegaan om te kijken maar uiteraard waren ze al weg -O-

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:13

nicolletje: Naar de kringloop brengen is anders dan op straat zetten, dan ga ik ervanuit dat als er nog iets tussen zit wat ik toch nog wil, dat ik het zo weer kan pakken.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:18

pinuts schreef:
hmm ik vind het smerig, vies en schaamteloos, als je zomaar wat bij een ander bij het grof vuil weg haalt.. ( mijn mening) Als ik mijn grof vuil aan de weg zou zetten en iemand ( miss wel 1 van jullie;) ) Gaat in het donker sneeky kijken of er wat tussen zit, zou ik wel ff zeggen van: he, wat moet dat? Kun je toch ook gewoon vragen?? ( voor het zelfde geld zitten er luizen in mijn oude bank, of andere rare beesten, schimmels, of spijkers etc waar ik een ander geen kwaad mee wil doen.. behalve de mensen van het grof vuil)

Nee ik vind het zelfs zielig, als je al zo sneeky tussen een ander zijn/haar persoonlijke spullen moet graaien, het is geen rommelmarkt. ( Vuil of niet, het zijn alsnog persoonlijke spullen)
Als je toch iets wilt jatten ( ja dat doe je dan dus) vraag het dan ff, dan is t ook nog legaal ook.

Waarom is het jatten? Je gooit het toch weg? Er is niets illegaals aan grofvuil mee nemen, dat aan niemand meer toebehoort (nee, ook niet meer aan jou, aangezien je het weggegooid hebt, en dus niet meer hoeft). Als niemand het mee zou nemen, zou het op de (toch al zo grote) afval bult komen en verbrand worden. Niemand die er dan meer plezier van kan hebben, en daarbij werkt het lekker mee aan de milieuvervuiling.
Waarom zou je iemand anders niet iets gunnen waar jij toch afstand van doet? Leven we in zo'n commerciele wereld dat we overal geld voor willen zien?
Ik vind het fantastisch dat we mensen een plezier kunnen doen met, voor ons oude rommel, maar voor anderen een geweldige aanwinst.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:19

pinuts schreef:
nicolletje: Naar de kringloop brengen is anders dan op straat zetten, dan ga ik ervanuit dat als er nog iets tussen zit wat ik toch nog wil, dat ik het zo weer kan pakken.

Tot meneer Grofvuil komt en het meeneemt. Ben je het ook kwijt. Of moet het voor altijd aan de straat kant blijven staan, als een soort officiele, eigen, opslagplaats? Dat zal me wat moois worden. :') Kunnen we met zijn allen op straat gaan wonen. (lijkt me best gezellig ook trouwens.)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:23

florien..Het gaat mij erom dat hier gewoon met veel schaamte in het donker zonder te vragen spullen worden meegenomen. Dat vind ik gewoon erg. je kan het toch gewoon vragen?? Ik gun een ander heus wel mijn spullen tuurlijk.. Maar ik vind het zelf niet prettig als er iemand tussen mijn spul graait wat ik net netjes aan elkaar heb gebonden (zoals ik al heb verteld) zodat t overhoop ligt.. Vraag gewoon.. Is dat nou zo moeilijk?

edit: en idd, tot meneer grof vuil het ophaalt ga ik ervanuit dat het MIJN grof vuil is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:24

Ja, soms is dat moeilijk. Wij hebben een flat met 48 woningen en één opslagplaats... Ik ga toch écht niet bij iedereen aanbellen of die zooi die daar ligt om meegenomen te worden toevallig van hen is hoor :n

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:25

Het is in zoverre moeilijk dat je vaak niet weet van wie de spullen waren, als ze al op straat liggen. :)
En lang niet iedereen sluipt alleen in het donker hoor, er zijn ook zat mensen die dit op klaarlichte dag doen. :)

Oke, ik geef toe dat het wel zo netjes is om er geen bende van te maken en als je iets moois uitgezocht hebt, het gewoon weer netjes bij elkaar te binden :j

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:27

Ik vind dat het niet meer dan normaal is dat je navraagt of het mag, als dit niet mogelijk is, vanwege 1 grote bult voor een flat, tsjah dan zou ik een briefje achterlaten in 1 van de brievenbusjes.. heb je toch iets gedaan;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:27

Pinuts, als je zo gaat redeneren dan is het te vroeg (dus de avond of dag ervoor) buitenzetten van grof vuil op straat strafbaar.
Waar grofvuilophaling is moet het tussen 6 en 8 u 's morgens buitengezet worden dus met jouw redenatie van in het donker sneeky zoeken, daarin ben jij dan ook fout als je het in het donker buiten zet.
Grijze en groene containers moeten officieel ook tussen 6 en 8 buiten maar niemand houdt zich daar aan omdat dat erg lastig is.
Zodra je je kastje op straat zet, is het officieel van de gemeente en zodra jij dat te vroeg buitenzet kan jij een boete krijgen wegens te vroeg aanbieden.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:28

Een van de brievenbusjes? Lijkt me niet dat die persoon van die brievenbus aan de rest van de flat gaat vragen van wie dat grofvuil dan wel niet was.
Soms is er gewoon niet achter te komen van wie het grofvuil was, en is toestemming vragen erg moeilijk.

*prikpaaltje in de grond: van wie was deze stoel?! Hij is tof! En nu van mij!
YAY :D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:32

nicolletje: 6 uur sochtends is het hier donker dacht ik zo.. overigens heb ik hier eerder gelezen dat mensen het liefst in het donker zoeken.. Dus hier heb ik het weg.
Florien: Ik zeg alleen wat ik nog iets van sociaal zou vinden.. Of een briefje opplakken..