Voelen jullie 'de crisis'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:16

Lovely schreef:
kazary schreef:
Maar mensen praten elkaar nu angst aan. Dus nu kan het anders gaan dan andere jaren. Ik ken iemand die heeft zijn huis te koop staan want misschien komt haar man zonder werk. Maar ze weten nog helemaal niets zeker. Dan denk ik, waar gaat dat heen?

Helemaal niets zeker weten is ook erg, ik denk dat daar ook de angst vandaan komt.

Kim_89, ik denk dat het juist goed is dat men wat bewuster mee omgaat, het liep ook de spuigaten uit met de bestedingen aan met name electronica. Misschien toch wat minder lenen.nl?

Dat niets zeker bedoel ik anders. Dat bedoel ik als, er is daar nog niet gesproken over ontslagen. Er is gezegd er is minder werk, maar ze hebben wel gewoon elke dag te werken. Dus er zijn geen uren minder. Er is niets zeker in de zin van zeker dat er minder werk gaat komen. Niet in de zin van er is onzekerheid.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:22

Ik merk het zeker!
Bij het bedrijf waar ik werk worden alle contracten niet verlengt en de mijne loopt tot augustus... Dan kan ik zowiezo naar mijn baan fluiten als ik niet eerder moet vertrekken aangezien er veel dingen op de planning staan die niet bepaald gunstig zijn voor mij :(:)
Mijn zwager had een goede baan, maar die is ook ontslagen vanwege de crisis. En zo zijn er nog veel meer dingen maar we zien wel hoe het gaat lopen... Ik kan toch niet meer doen als afwachtten :(:)

Moska

Re: Voelen jullie 'de crisis'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:14

Hier gloort voorzichtig een beetje hoop aan de horizon... Heb morgen een intake gesprek en volgende week twee. Het is een begin!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:50

Ik voel er niks van (maar ben dan ook 17) en mijn ouders ook niet gelukkig! :) *klopt wel even af := *

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:13

Kreeg net telefoon (was vrij vandaag), ben mn baan definitief kwijt per 1 mei. Hoop echt dat de gesprekken wat opleveren.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:14

Ook ik ben per 1 mei mijn baan kwijt, en ben al druk aan het solliciteren.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:39

Sjit zeg je hoort het toch wel veel hoor.

Merk er zeker wat van. Sowieso, ik werk in een schoenenwinkel en merk dat er minder bezoekers zijn en zijn die er wel dan denken ze wel 3 keer na voordat ze een mega bedrag als 150 euro neerleggen voor laarzen. Dus ja ik merk het op mijn werk in de winkel.

En ik merk het met boodschappen doen. Konden we eerst makkelijk met 70 euro per week aan boodschappen, en hielden we nog wat over als extraatje. Nu gaat alles op (en nee dat komt niet omdat we alleen maar lekkere boodschappen doen haha) aan vaste etenswaren e.d.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:50

Van het weekend hoorden we dat een kennis, goeie vent, makelaar zijn baan kwijtraakt. Er wordt ontslag voor hem aangevraagd.. Moet eerlijk zeggen dat we ons behoorlijk naar onder voelden, en zo ga je het merken. Let op.. dit gaat alleen maar erger worden. Bedrijven krijgen moeilijk of geen leningen meer.. dit wordt wel erg...

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:19

Het lijkt net alsof wij het alleen maar beter gekregen hebben met de crisis. :=

Het is goed dat het een keer crisis is, moest nog veel erger zijn.. dan worden de prijzen tenminste eens wat verlaagd. ;)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:23

zou dat niet te hard roepen, want als de prijzen worden verlaagd, dan worden de lonen ook wel weer verlaagd. reken daar maar wel op.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:27

Beter gekregen met de crisis...pff.... nou ik niet hoor :D. Loon is wel omhoog gegaan, maar het aantal uren is alleen maar gehalveerd.........(en daarmee bedoel ik niet dat ik nu meer verdien met minder uur, maar ongeveer de helft verdien als anders :P)

Ik merk goed dat ze de jonkies wel willen in plaats van ervaren hulpkrachten. Jammer hoor :j, heb me altijd beschikbaar gesteld en heb altijd veel gewerkt...maar schijn nu niet meer nodig te zijn. Het is dat ze me toe hebben gezegd veel te kunnen werken (met extra verantwoordelijkheden) in mijn vakantie met het uitzicht op evt stage in het buitenland maar anders weet ik niet hoe lang ik hier nog was..... ik heb ook gewoon mijn kosten en wil ook graag sparen en met het loontje dat ik de komende maanden ga verdienen gaat dat dus echt niet lukken :n
Laatst bijgewerkt door zap op 02-03-09 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:27

Ja oke.. maar dat moest dan niet mogen

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:29

helemaal mee eens dat moest niet mogen.
maar als de crisis aanblijft houden dan blijft die loonsverlaging vast niet uit ben ik bang..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:53

Mijn loon is vorige maand nog met 3 % gestegen :+
Maar goed daar heb ik niet zoveel aan als ik straks geen baan meer heb :(:)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:59

Ik maak mij ook grote zorgen, ik ben hard op zoek naar een nieuwe baan door omstandigheden en 100 reacties op een vacature is geen uitzondering. Ik hoop maar dat het allemaal goed komt en voor de zekerheid leg ik een extra buffertje aan voor het geval dat ik zonder werk kom te zitten. Ik denk dat er nog echt heel zwaar weer op komst is.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:34

Voel de crisis nog steeds... Net weer een gesprek gehad bij een W&S bureau,maar heeft nog niks opgeleverd. Vanmiddag weer op gesprek, eens zien wat dat doet.