Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
BraveSpots schreef:Adil18 schreef:Ik zie ook echt wel in dat opleiding en intelligentie niet altijd verband houden met elkaar, soms wel soms niet. Daarom had ik ergens anders de vraag ook al anders geformuleerd. Dat het voor mij ging om relaties waarin de een intelligent is en de ander gewoon minder, niet een relatie waarin beide intelligent zijn maar de een voor een lagere opleiding koos o.i.d.
Ik denk niet dat die echt veel bestaan persoonlijk. Het lijkt mij allesinds zeer moeilijk om dagelijks bij elkaar te zijn als er hierbij echt een groot verschil zit...
Nicolletje schreef:Ik denk dat er genoeg (rijke?) mannen genoegen nemen met een knap, minder intelligent blondje aan de arm die niet zoveel tegengas geeft of moeilijke vragen stelt, maar die weer wel leuk bij de Porsche kleurt.
Ik denk alleen dat deze dames niet echt op Bokt zitten...
[/generaliserende modus]
Edit:
uitspraak van Adolf Hitler:
,,Voor de liefde heb ik in München gewoon een meisje'', liet hij zich eens ontvallen. ,,Hoogintelligente mannen moeten een primitieve en domme vrouw nemen. Als ik nu ook nog een vrouw had die zich met mijn werk bemoeide! Ik wil rust in mijn vrije tijd.''

Ninx schreef:Wendy schreef:Het is trouwens wel grappig dat dit soort topics bijna altijd eindigen in het spuien van vooroordelen over hoger opgeleiden
Ik heb ze nog niet echt gelezen... zoals?
En 'hoger opgeleid' staat voor mij gelijk aan 'universitair'.
Alet74 schreef:Ik denk dat dat voor alles in het leven geldt, dat het per persoon verschillend is.zouden we dan voorzichtig kunnen concluderen dat het gewoon per persoon verschilt of het zogenaamde niveauverschil wel of niet kan werken?

Anoeska schreef:Ik durf het bijna niet te vertellen, maar...![]()
Ik ben zelf universitair opgeleid, heb nog nooit een vriendje gehad die niet hoger opgeleid was (denk dat HBO het laagste was), en eigenlijk zijn al mijn vrienden ook hoger opgeleid. Geen idee hoe het komt, maar ik kom ook maar zelden lager opgeleiden tegen. Niet op mijn werk, niet in mijn vriendenkring, zelfs op de plaatsen waar ik uitga kom ik eigenlijk alleen mensen tegen die een beetje hetzelfde leven hebben als ik. Ik zou me dus ook niet kunnen voorstellen dat ik een relatie met iemand die lager opgeleid is zou hebben.
Het gaat dan waarschijnlijk niet eens om intelligent of opleidingsniveau. Maar mensen met een hogere opleiding hebben daar vaak wat langer voor nodig, en zitten dan op deze leeftijd een beetje in dezelfde levensfase, en hebben een beetje hetzelfde meegemaakt (VWO, Universiteit, studentenleven). Mensen die alleen de MAVO (ofzo) hebben gedaan, zijn vaak wat sneller klaar met leren, en beginnen vaak ook wat eerder aan huisje/boompje/beestje. Dingen waar ik op die leeftijd nog helemaal niet aan toe was, toen zat ik nog midden in mijn studentenleven.
Zal nog maar even benadrukken dat ik echt helemaal niets tegen mensen met een lagere opleiding heb, maar dat ik ze in mijn leven eigenlijk gewoon niet tegenkom.