nu weg op naar school met baby in auto, 10cm sneeuw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steph86

Re: nu weg op naar school met baby in auto, 10cm sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:26

De wegen hier hier in Duitsland worden dit jaar barslecht gestrooid, alle straten hier in het dorp zijn wit en spekglad.
Ik heb zojuist mijn stiefvader aan de lijn gehad en hij raadde me aan om de jongens maar lekker thuis te houden omdat de weg naar NL spekglad is.
Ben ik even blij dat ik vanmorgen al het wijze besluit heb genomen om de jongens vandaag niet naar de peuterspeelzaal te laten gaan.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:29

Siets schreef:
sammy1 schreef:
vind je het zelf dan wel verantwoord???
(SPUL??????)maargoed somige mensen denken er schijnbaar wat makelijk over.

Het is precies wat ik net al zei. Ik zelf heb dan geen kinderen, maar wel degelijk gevoel met ze door mijn werk. Mensen die er geen ervaring mee hebben weten niet eens hoe het is om ze te hebben, dus dan heb ik ook zoiets van laat ze maar kletsen. Dat Manie het inderdaad al spul noemt zegt toch genoeg?

Precies...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:30

Steph86 schreef:
De wegen hier hier in Duitsland worden dit jaar barslecht gestrooid, alle straten hier in het dorp zijn wit en spekglad.
Ik heb zojuist mijn stiefvader aan de lijn gehad en hij raadde me aan om de jongens maar lekker thuis te houden omdat de weg naar NL spekglad is.
Ben ik even blij dat ik vanmorgen al het wijze besluit heb genomen om de jongens vandaag niet naar de peuterspeelzaal te laten gaan.

wijze moeder, Ja OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:31

Blue_Eyes schreef:
Siets schreef:

Het is precies wat ik net al zei. Ik zelf heb dan geen kinderen, maar wel degelijk gevoel met ze door mijn werk. Mensen die er geen ervaring mee hebben weten niet eens hoe het is om ze te hebben, dus dan heb ik ook zoiets van laat ze maar kletsen. Dat Manie het inderdaad al spul noemt zegt toch genoeg?

Precies...

Nou dan zal ik wel een hele slechte moeder zijn Clown

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:32

Dat zeg ik niet Faye Knipoog , maar ik vind het wel ook eng om met mijn kinderen nu de weg op te gaan. Ik woon midden in de stad en heb vanmorgen al heel wat schuifpartijen gezien... je zal er maar tussen zitten! *iewl*

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:34

Ik moet toegeven dat ik de kids (eentje van mezelf en 2 om op te passen) ook wel eens spul noem hoor Clown

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:35

Jawel natuurlijk. Maar in deze context komt het dan net even iets anders over Lachen

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:36

iedereen moet weten hoe die zijn kind noemt,maar ik vond het even raar overkomen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:50

sammy1 schreef:
iedereen moet weten hoe die zijn kind noemt,maar ik vond het even raar overkomen.

Tja 'spul' is hier gewoon een uitdrukking en daar wordt niks negatiefs mee bedoeld.
Het is ook maar net wat je WILT lezen.
Waarschijnlijk omdat mijn reactie je niet aan staat.

Maar goed ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij doet (en dat gebeurd ook vast wel Clown )
Maar met deze weersomstandigheden afmelden voor het werk oid vind ik dus echt niet kunnen, ook niet met kinderen.

Ik begrijp volledig dat wanneer je niet perse de deur uit hoeft je ervoor kiest om thuis te blijven, dat zou ik zonder kinderen zelfs doen Knipoog
Maar werk is werk en hoort wat mij betreft altijd door te gaan Ja

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:54

Ligt er bij jullie sneeuw? Bloos!
Hier helemaal niets, en een mooie blauwe lucht! Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:09

Steph86 schreef:

Dit viel mij inderdaad ook op. Ik zit nu in Steinbild, Duitsland (ja, mijn woonplaats klopt dus tijdelijk niet Haha! ) Het is hier zeker 5 dagen wit en glad op de weg. De Uwegen en autobahn is prima te doen, maar je moet er wel eerst zien te komen Clown

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:12

manie schreef:
sammy1 schreef:

Tja 'spul' is hier gewoon een uitdrukking en daar wordt niks negatiefs mee bedoeld.
Het is ook maar net wat je WILT lezen.
Waarschijnlijk omdat mijn reactie je niet aan staat.

Maar goed ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij doet (en dat gebeurd ook vast wel Clown )
Maar met deze weersomstandigheden afmelden voor het werk oid vind ik dus echt niet kunnen, ook niet met kinderen.

Ik begrijp volledig dat wanneer je niet perse de deur uit hoeft je ervoor kiest om thuis te blijven, dat zou ik zonder kinderen zelfs doen Knipoog
Maar werk is werk en hoort wat mij betreft altijd door te gaan Ja

ik lees het zowiezo zoals ik dat wil.!!!!
word ook niet gezegd dat ze zich afmelden voor werk,de vraag is hier wat jij zou doen met je baby!!!!!!!!!!!!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:35

sammy1 schreef:
word ook niet gezegd dat ze zich afmelden voor werk,de vraag is hier wat jij zou doen met je baby!!!!!!!!!!!!

Rustig maar (zonder uitroeptekens is het ook leesbaar)
Adem in, adem uit.

Ik baseer mijn reactie op een eerdere post, waarin ik aan geeft dat ik er ook geen begrip voor kan opbregen wanneer mensen zich bij ons bedrijf afmelden vanwege het weer.
En dan maakt mij het dus niet uit of er wel of geen kind in het spel is.

Thats all

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:39

Hmm morgen werken, ben benieuwd hoe het dan is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:46

manie schreef:
sammy1 schreef:

Adem in, adem uit.

Ik baseer mijn reactie op een eerdere post, waarin ik aan geeft dat ik er ook geen begrip voor kan opbregen wanneer mensen zich bij ons bedrijf afmelden vanwege het weer.

Thats all

I dit geval is het niet meer vanwege het weer, vanwege het weer zou zijn dat het regent en dat je op de fiets moet komen.
Maar dit is gewoon gevaarlijk om dan de gladde wegen op te gaan!
Je gaat jezelf en je kind dan toch niet wagen voor je werk of voor school!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:10

x_Marr schreef:
manie schreef:

Adem in, adem uit.

Thats all

I dit geval is het niet meer vanwege het weer, vanwege het weer zou zijn dat het regent en dat je op de fiets moet komen.

Je zal wel moeten! Je baas betaalt je nu eenmaal! Zou een mooie boel worden als iedereen zo'n instelling had!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:38

zo heb weer in en uitgeademd,bah bah,

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:26

eerlijk gezegt vindt ik het met de auto veiliger dan lopend of de fiets. de wegen zijn goed begaanbaar maar met de fiets ben je op veel stukken je leven niet zeker en lopend ook niet
vanochtend maar met de bus gegaan (ziekenhuis afspraak met vriendlief) maar het lopen naar de bus was aardig glibberen. was al blij dat ik niet op me hakken was gegaan maar zelfs met stevig profiel moest ik me regelmatig aan me vriend vast klampen.

dus zou zeggen ga lekker met de auto weg en uiteraard voorzichtig in de woonwijken maar er wordt voor auto's beter gestrooit en geschoven dan voor fietsers/wandelaars

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:29

faye schreef:
x_Marr schreef:

Je zal wel moeten! Je baas betaalt je nu eenmaal! Zou een mooie boel worden als iedereen zo'n instelling had!

Tsja dat sommige mensen liever hun leven wagen van hunzelf en hun kind................
Je vind je werk dus belangrijker dan je kind?

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:29

Hier licht ook niet gek veel sneeuw, maar de wegen zijn wel bar en bar slecht!
Dus ik zou ook lekker thuis blijven.
Laatst bijgewerkt door Gabrielle_ op 05-01-09 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:30

bus kwam hier meer dan een uur te laat Clown

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:31

Ik zou me er alvast niet aan wagen.
Ikzelf ben vandaag ook niet naar school gegaan, woon in een dorp & er wordt hier dus voorlopig nog niet gestrooit blijkbaar.
Vond het te gevaarlijk aangezien ik mijn rijbewijs nog niet zo lang heb & er niemand was om me te brengen.
Morgen wacht ik ook nog even af met die vriestemperaturen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:33

't Gaat hier vannacht minimaal 15 graden vriezen (zegt de weerman op de radio). Al die natte drab van nu ligt dan vastgevroren aan de weg, daar kan echt geen strooiwagen tegenop. Dat wordt één grote ijsbaan. Dikke kans dat ik morgenochtend dus niet KAN gaan werken. Tegen de tijd dat ik 12 kilometer geglibberd heb met gevaar voor eigen leven, zijn mijn studenten alweer naar huis. En nee, ik kan niet eerder vertrekken, want ik kan mijn kind niet eerder op school brengen... Dat heeft niks met instelling te maken, maar alles met de praktijk.
Ik bel dan dus een collega die wat dichterbij woont die voor mij deze les over kan nemen. Een andere keer kan ik wel weer voor hem/haar waarnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:34

x_Marr schreef:
faye schreef:

Tsja dat sommige mensen liever hun leven wagen van hunzelf en hun kind................

Gelukkig dat artsen met kinderen gewoon naar hun werk gaan. EN agenten met kinderen. Die mensen vinden hun werk blijkbaar allemaal belangrijker dan hun kinderen Clown
En waar hebben we het over, een laagje sneeuw! Er is niet eens een weeralarm afgegeven Clown

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:34

x_Marr schreef:

Het gaat natuurlijk om de definitie van je leven wagen, de een vindt dat als je met de auto op pad gaat als er sneeuw ligt dat je dan je leven waagt, de ander niet. Ik val in de laatste categorie en heb dus niet het idee dat ik mijn leven of dat van mijn kind waag door naar mijn werk te gaan als er sneeuw ligt. Lachen

EDIT: en nu ga ik met de auto van mijn werk naar huis rijden, door de sneeuw, tot later! Haha!