ik wil veranderen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: ik wil veranderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 08:56

Ik herken het wel hoor. De laatste tijd draag ik dan wel vaker make up (maar ook lang niet altijd) en vaker wat hakjes. Ik heb die verandering afgelopen zomer mee gemaakt. Toch wil ik wel wat leukere kleding, maar dat is juist mijn probleem. Als ik iets zie dan koop ik het, omdat ik het echt leuk vind en dan ben ik thuis en dan ga ik weer twijfelen of het wel echt leuk is Clown
Maar het is gewoon echt de zelfvertrouwen die je uitstraalt die je 'mooier' maken.
Dat jurkje is trouwens wel mooi! Ik zag hem ook staan.
Succes Knipoog

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 08:58

Kwa makeup kan je ook alleen een mascaratje en lipglos oid op!
En je kan kwa kleding gewoon iets aantrekken wat je leuk vind! Aan het begin is het effe eng, maar na 10 minuten op school al helemaal niet meer, en na een paar weken is het heel normaal dat je zoiets aandoet!

Ik heb dat ook altyd gehad wat jij heb. Heb mezelf er stap voor stap overheen geschopt!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:44

Samen met een vriendin doen waarvan jij vindt dat ze er leuk uitziet. Misschien mag je een keer een jurkje oid lenen? hakken lenen? Dan kun je het een keer proberen!
En die eerste stap, naar buiten of naar school, die moet je gewoon maken. Want er over in zitten of je er druk om maken gaat geen veranderingen brengen Knipoog En zoals iedereen hier zegt gewoon beginnen met een klein beetje mascara.
Niet pessimistisch denken over wat mensen zullen zeggen. Als jíj dat graag wil, moet je het lekker doen. En er zullen mensen zijn die het geweldig vinden en er zullen mensen zijn die vreemd kijken. Maar uiteindelijk gaat het er om dat jij gelukkig bent met jezelf, want andere mensen kunnen jou je geluk niet geven.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:57

Je kan beginnen met bijvoorbeeld alleen mascara. Lachen Je hoeft niet meteen geplamuurd te zijn. Lachen Je hoeft nergens voor bang te zijn en weet je wat het is? Meestal krijg je nog leuke reacties ook! Geen kip die je uitlacht. Probeer jezelf erover heen te zetten. Ja Anders moet je zoveel laten. Probeer de instelling 'ik heb er schijt aan wat ze van mij vinden, ik wil dragen wat ik wil' te gebruiken.
En als je er heel veel plezier in hebt, waarom zal je het dan laten?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:34

Als ik jou was zou ik gewoon op zoek gaan naar een vriendin of zo of iemand waar je je op je gemak voelt. Met een budget samen de stad in. Lekker samen een leuk hip, en vooral ANDER setje uitzoeken dan lekker naar huis, dat die meid je even wat tips geeft over het gebruik en toepassen van make up, en dan gewoon lekker van de ene op de andere dag... dit is de nieuwe ik!

Want je zei dat je dat wilt toch ;) en als er iemand bij is die je gewoon tips kan geven en zo dan voel je je waarschijnlijk al een stuk zekerder!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:47

Ik herken dit wel een beetje. Het is lastig om 'ineens' te veranderen, als je omgeving je al anders kent zeg maar. Toen ik geslaagd was voor de middelbare school, en ging studeren, ging ik ook ineens mn haar los dragen, rokjes en jurkjes aan enzo. Mensen van de middelbare school stonden echt even te kijken, eerder moest ik 8km fietsen naar school, dus altijd haar in een staartje, makkelijke kleren, weinig makeup. Maar de mensen op de universiteit wisten niet beter dan dat ik me zo kleedde en mn haar zo droeg. Ik snap heel goed dat je het moeiljik vindt om je ineens anders te kleden bijv ;) Maar eigenlijk zou ik zeggen: gewoon doen! :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:54

Het is ook moeilijk om te veranderen, ik zit zelf ook in zo`n fase! Ik wil mijn haar en kleding ook veranderen en heb voor het eerst een rokje gekocht (met 21 jaar, jaja :D ) Ik doe dat soort nieuwe dingen altijd eerst aan in de vakantie, of naar mijn oma ofzo. Dan kan je er zelf even aan wennen voordat iedereen op school het ziet. Oma´s vinden je altijd mooi dus dat is goed voor je zelfvertrouwen :Y)
De eerste keer is best spannend, maar meestal vinden mensen het hartstikke leuk.

Eigenlijk precies hetzelfde als Mloes hierboven, ook sinds ik naar de universiteit ga.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 20:30

Ik heb gister in den bosch 2 nieuwe paar laarzen gekocht :)

Normaal kijk ik nooooooit naar hakken,, maar nu echt alleen maar..
Maar goed, ik zal de fotos even uploaden, wat vinden jullie ervan??

De bruine heb ik zaterdag aangehad naar de bios :)

Afbeelding

Afbeelding
Ik ben er heel blij mee! :)

En ik wacht nog steeds op mijn jurkje :(
Ik wacht al een hele week of zo.. of 2 xD

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:43

Goed zeg!

En ik had het ook wel eens, maar ik ging bijvoorbeeld eerst make-up op doen. Een keer naar vrienden en terug. De volgende dag deed ik er een leuk truitje bij, daarna nog wat enzoverder. Dan is de overgang niet zo fel, zodat het makkelijker gaat voor jezelf en je vrienden, anders staan ze toch wel te kijken van jeetje..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:00

echt super leuk zeg! En al reacties gehad?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:02

ja.. allemaal van wow nancy op hakken?? :O :O

ahum, ja dus :o

En: oh mooie laarzen zeg! :) (de bruine)

:D :D

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:48

brigitta1987 schreef:
Het is ook moeilijk om te veranderen, ik zit zelf ook in zo`n fase! Ik wil mijn haar en kleding ook veranderen en heb voor het eerst een rokje gekocht (met 21 jaar, jaja :D ) Ik doe dat soort nieuwe dingen altijd eerst aan in de vakantie, of naar mijn oma ofzo. Dan kan je er zelf even aan wennen voordat iedereen op school het ziet. Oma´s vinden je altijd mooi dus dat is goed voor je zelfvertrouwen :Y) De eerste keer is best spannend, maar meestal vinden mensen het hartstikke leuk.

Eigenlijk precies hetzelfde als Mloes hierboven, ook sinds ik naar de universiteit ga.

hoe leuk verwoord zeg! :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:01

ik wissel het vaak af, ene dag loop ik in makkelijke kleren en dikke lagen over elkaar omdat ik het altijd zo koud heb (college zalen zijn vreselijk koud bij ons), t ziet er niet zo leuk uit maar ach t zit wel lekker en warm.

volgende dag trek ik bijv diezelfde broek aan, maar nu met een leuke lange blouse, riem erom heen, hoge hakken (pumps) aan en als ik nog tijd heb ook wat make up.
(mn bed ligt te lekker dus ik kan er nooit uitkomen:P).

t enige wanneer ik echt bewust over mn kleding nadenk is als ik een presentatie moet geven.
op hoge hakken voel ik me een stuk vrouwelijker/leuker EN zelfverzekerder dan op mn gympies. en dat kleine beetje zelfverzekerdheid helpt me altijd heel erg tijdens presentaties.

wat ook heel erg helpt trouwens, ga shoppen met een vriendin die jij er leuk uit vindt zien.
vroeger (in de 2e van de middelbare school oid) vroeg ik altijd advies aan mn vriendinnen, bij elk kledingstuk, en durfde ik eigenlijk niet in mn eentje kleren te kopen omdat ik bang was dat het toch niet zou staan.
inmiddels is dat helemaal veranderd en is t nu soms wel andersom, dan vraagt mn beste vriendin aan mij hoe ik bijv zo'n lange blouse draag want zij heeft t ook bij veel mensen op de uni gezien maar weet niet zo goed hoe ze t moet dragen.
nu ben ik degene die niet genoeg hoge hakken kan hebben, en is zij degene die zich er eigenlijk niet zeker genoeg voor voelt.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:24

Wauw! Die laarzen zijn echt gaaf!!
Waar heb je die gekocht? :o

Misschien kan je eens kleren van je vriendinnen passen? Kijken hoe het staat? Misschien foto's maken? Kan je later nog eens kijken wat je er van vindt.
Of de stad in, samen shoppen, ook nog gezellig!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:39

Ik denk dat het leuk is om je eens anders te kleden met je vriendinnen.
Je 'vrouwelijkere' vriendinnen. Vraag of ze jou eens willen opmaken en aan willen kleden.
En waarschijnlijk vinden hun het jou super staan en dan jij vanzelf ook!
Ik heb het zelf ook zo gedaan.. want ik was ook meer jongensmeisje.