Wat als ex kind niet meegeeft aan vader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kitzbi

Re: Wat als ex kind niet meegeeft aan vader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:40

Suzanne F. @ Is makkelijk gezegt je kind komt wel ooit.maar dan duurt 16 jaar lang hoor...

Maar ik zou een advocaat nemen en dan gewoon je rechten aanvechten...
je heb er gewoon recht op klaar..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:45

en.................... dan duurt het 16 jaar............ maar dan weet het kind wel hoe de vork in de steel zit

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:06

KiWiKo schreef:
mediator wil mevrouw niet Lachen is al aan de orde geweest

Wat wil mevrouw wel...
Geld, en haar kind.

En veder wil ze er niet aan meewerken.
Lastig hoor!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 23:54

Iney schreef:
KiWiKo schreef:
mediator wil mevrouw niet Lachen is al aan de orde geweest

Wat wil mevrouw wel...
Geld, en haar kind.

En veder wil ze er niet aan meewerken.
Lastig hoor!

Dat klopt, en ik kan me haar heel goed voorstellen, wat ik al eerder zei ik zou ook kwaad zijn maar alles tegenhouden ten koste van het kind kan ik me niet voorstellen.

De advocaat had het er ook over dat de rechtbank misschien een mediator kan aanstellen. Helaas heeft hij vaak genoeg gemerkt dat dit niet werkt en het daardoor alleen maar langer gaat duren. En wat Firedancer ook zegt, dan maak je afspraken en dan komt ze die dalijk niet na... wat dan...

Ik merk het aan mijn ex, die gaat de andere kant op, zegt doodleuk dat hij de kinderen een last vindt en dat als hij ze maar 1 keer per 2 weken ziet, hij dat op zich al genoeg vindt. We hadden in het convenant afgesproken (wij waren getrouwd) dat hij de kids op zondag krigjt en dan de kids maandags naar school brengt. Zo zou ik ze dan op die school laten en niet bij mij in de buurt zou doen (wat voor mij dus anderhalf uur tijd kost is elke dag, alleen het brengen). Nu heeft hij iets wat geld oplevert op de zon dag en zijn de kinderen niet belangrijk meer. Hij zei net door de foon dat hij dat geld belangrijker vindt dan dat de kinderen bij hem zijn want hij moest ook aan zijn toekomst denken.. en hij was zoooo blij dta ik zo makkelijk was met de afspraken, ja duh hij betaald heel weinig alimentatie, maakt zelf geld bij het leven en laat vervolgens nog zijn kinderen stikken (wat ik dus het ergste vindt). Ik heb er op gewezen dat ik de kinderen alleen op die school zou laten als hij dus die zondag de kids zou nemen en ze dan dus die maandag en dinsdag naar school zou brengen, en dat als hij hier dus vanaf ziet, ik de kinderen toch in de buurt op school ga doen (wat ik liever niet wil maar ik heb geen keus als ik elke dag 3 uur kwijt ben om de kids van en naar school te brengen). Ik had de instelling, ik ga van je scheiden en wil de kids niet nog meer de dupe worden van dit gedoe, dus ik wil ze in ieder geval op hun vertrouwde school laten, ik ben verhuisd, hij woont in zijn uppie in een eengezinswoning nu en ik op een kleine flat (waar ik me overigens prima vermaak). Maar als hij zijn afspraken niet nakomt dan ga ik ze wel van die school halen, dan laat hij me geen keus.

Dus je kan wel afspraken maken, maar dan moeten ze wel nagekomen worden...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:38

HBVisser schreef:
Ikzelf ben ook kind van gescheiden ouders en heb ook nooit echt de mogelijkheid gehad om mijn vader te leren kennen. En geloof me, dat gaat je niet in je kouwe kleren zitten. Ik had ook zeer het gevoel dat mijn vader ook geen moeite heeft gedaan.

Dat gevoel had ik dan weer van mijn moeder.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 8 was (de zus na mij was 14 en de oudste was 18). De oudste hoefde geen omgangsregeling meer, de middelste is bij de kinderrechter geweest en hoefde niet meer, ik was beneden de 12 en er werd volgens de wet besloten dat ik dus niet voor mezelf kon kiezen. Het huwelijk tussen mijn ouders heb ik als hel gezien, de scheiding als verlossing, maar niets was minder waar.

Jaren heb ik mijn moeder verweten dat ze niets voor me heeft gedaan, dat ze me toch om het weekend naar mijn vader liet gaan zonder voor me op te komen. Er is heel veel gebeurd in de tijd na de scheiding en ik heb me altijd alleen gevoeld, ik was de enige die niet bevrijd werd uit die hel. Heb heel wat hulpverleners gezien, heel wat pillen geslikt, nachtmerries doorstaan en op mijn 17e (!!) is de omgangsregeling eindelijk stopgezet met hulp van maatschappelijk werk en een advocaat.

Mijn moeder heeft wél voor me gevochten en mijn wrok naar haar werd ook minder toen ik de map met brieven en documenten onder m'n neus kreeg, misschien had ik me jaren toch niet zo alleen en in de steek gelaten hoeven voelen.

Daarom snap ik niet dat de moeder van het kind in dit geval zo makkelijk haar kind van de vader weg kan houden, mijn moeder is het namelijk niet gelukt om mij -op mijn verzoek- bij mijn vader weg te houden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:52

Afspraken maken klinkt heel leuk maar het nakomen is vrijwel onmogelijk als een van beide partijen met wrok en haat gevoelens zit. Bij de rechtbank kan alles en in de praktijk kan er weinig tot niets.
(daarom is het zo belangrijk om dat dossier op te bouwen, alles melden wat diegene niet nakomt aan de advocaat en kopietjes maken van alles wat de deur uitgaat aan brieven, kaartjes enzovoorts)

Je mag er bijna wel van uit gaan dat een kind ooit komt, je bent allemaal wel nieuwsgierig naar je wortels alleen wanneer is dat ooit?

Het jammere is dat die vrouwen niet beseffen dat dat wat ze nu aan het doen zijn tegen ze gaat keren, als de kinderen te horen krijgen dat moeders de situatie heeft lopen manipuleren en dat papa er toch wel alles aan heeft gedaan.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:10

meggiemeg schreef:
Het jammere is dat die vrouwen niet beseffen dat dat wat ze nu aan het doen zijn tegen ze gaat keren, als de kinderen te horen krijgen dat moeders de situatie heeft lopen manipuleren en dat papa er toch wel alles aan heeft gedaan.

Even los daarvan, als vader en moeder heb je toch ieder je eigen dingetjes bij te zetten en kun je het kind een ander aspect van het leven laten ervaren. De interesse van moeder en vader zijn niet altijd hetzelfde en je ontneemt zo'n kind gewoon de kans om meer te zien en mee te maken.

Dat heeft niks te maken met het meer van mama of papa houden omdat je toevallig ook de interesses van de andere 'partij' deelt, maar gewoon met algemene ontwikkeling.

Of wat dacht je van de ervaring van een fijne, ongecompliceerde relatie met allebei je ouders en hoe je dat dan later aan je eigen kinderen moet overbrengen als je dat zelf gemist hebt?

En dat vind ik nou gewoon eeuwig zonde.... eigenlijk diefstal van je eigen kind op het meest basale niveau;

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:45

Het ligt eraan of het puur uit wraak is om dat ze het kind niet toevertrouwd aan de vader. Ik geef mijn kind ook niet mee aan de vader en daar heb ik mijn goede redenen toe. Als ze later zelf mee wil met papa of naar hem toe wil vind ik het prima. Lachen