Geadopteerd worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

araber

Re: Geadopteerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:30

ben benieuwd hoe het is afgelopen topic is een tijd stilgeweest

Stipje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:06

Mischien heeft TS geen computer tot haar beschikking waar ze nu is, zou ook kunnen?

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:08

ben ook benieuwd. Heb net het hele topic door gelezen!
wat een verhaal.......

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:10

ik hoop ook snel iets te weten , volg dit namelijk al even.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:16

Jammer dat ze nog niks heeft laten weten en ook een beetje grof dat ze niks meer liet horen aan die lieve bokkers die met haar mee wouden gaan.
Misschien dat ze ergens zit waar ze geen internet heeft? Of dat haar ouders hierachter zijn gekomen en haar hebben verboden om op de computer te komen?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:18

ja er kan vanalles zijn waardoor ze hier geen berichten meer kan plaatsen...ik denk ook dat we daarom niet te snel moeten gaan oordelen...

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:32

Phylos schreef:
ja er kan vanalles zijn waardoor ze hier geen berichten meer kan plaatsen...ik denk ook dat we daarom niet te snel moeten gaan oordelen...

Maar een telefoon heeft ze wel, waarmee ze ook contact met bokkers gehad heeft. als ze ook niet op haar telefoon reageerd, dan zet ik er ook mijn vraagtekens bij. Maargoed, we wachten nog even af dan Lachen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:42

Laar schreef:
Maar een telefoon heeft ze wel, waarmee ze ook contact met bokkers gehad heeft. als ze ook niet op haar telefoon reageerd, dan zet ik er ook mijn vraagtekens bij

Maar hierbij ga je er wel vanuit dat wij bokkers telefonisch contact met haar gezocht hebben. Voor zover ik weet ben ik de enige met haar nummer, en ik heb heel bewust geen contact met haar gezocht.

Jongens, alsjeblieft, laten we hier nu geen speculatietopic van maken. Ook ik wil heel graag weten hoe het met TS gaat, misschien nog wel meer dan menig ander hier. Maar we weten domweg niet wat er aan de hand is. Uitspreken dat je het graag wilt weten is prima, maar bij sommige opmerkingen heb ik echt zoiets van "moet dat nu zo?". En Bokt kennende gaat dat op een gegeven moment alleen maar erger worden als niemand er iets van zegt.

Ik heb tot nu toe heel bewust niet weer in dit topic gereageerd, al heb ik via PM contact gezocht met verschillende bokkers, omdat ik me wel degelijk zorgen maak. Maar op dit moment kunnen we simpelweg niks anders dan afwachten, en dat hebben we gewoon te accepteren. Zelfs als ze uit huis geplaatst is gisteren, dan kan het best zo zijn dat ze het op dit moment zo moeilijk heeft dat ze zelfs geen behoefte heeft aan ons bokkers, hoe we haar ook geholpen hebben van de week.
Ik ben in elk geval bereid alle opties open te houden en simpelweg af te wachten wat er gebeurt. En ik hoop dat anderen dat ook kunnen.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:21

Nee daar heb je zeker gelijk in Lalidan. Maar ik had misschien meer de nadruk op 'áls ze ook niet op haar telefoon reageerd' moeten leggen. Want daar lag mijn nadruk op, waarna ik ook aangeef dat als dat zo is, ik er wel mijn vraagtekens bij zet.

Je maakt je zorgen, maar belt haar niet?
Ik denk dat jij veel voor haar betekend hebt, en ik kan me dan niet zo goed voorstellen dat ze het niet op prijs zou stellen dat je contact met haar zoekt?
Je maakt je zorgen om haar, dus dan mag je daar best wat mee doen denk ik Lachen

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:51

ja maar waarschijnlijk weet Lalidan iets meer van wij aangezien ze met TS gesproken heeft, en ik kan me voorstellen dat zij dus iets beter in kan schatten of het zinnig is om nu contact op te nemen. hoop dat t goed gaat met TS en laten we haar rustig de tijd geven op haar zaken op orde te krijgen en te reageren.
heb uit haar verhaal niet echt het idee dat ze ons in de maling neemt....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:23

moonfish13 schreef:
Nee,ik vind het lichtelijk onbeschoft...

Ook weer een bietje overdreven achteraf.
Maar ik ben gewoon lichtelijk bezorgt, vooral om dat lalidan óók nog geen contact heeft gehad..
Verder heb ik haar ook nog niet kunnen spreken.
Meer als hopen kunnen we niet doen he?

Of het waar is of niet? Daar twijfel ik niet aan!
Anders kan ze mensen wel heel meesterlijk neppen.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:28

Best vreemd. Laten we even afwachten of we nog wat van haar horen. Anders zou k het niet zo fijn vinden voor de mensen die hebben aangeboden met haar mee te gaan. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:31

apart zeg na het door te hebben gelezen

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 01:47

Heb enige ervaring met dergelijke toestanden helaas, maar kan wel vertellen dat er zoveel op je af komt dat het laatste waar je aan denkt ook wel het even op een forum neerzetten is. En dan maakt het niet uit of ze wel of niet uit huis geplaatst is.

Er is zeer waarschijnlijk een enorme hoeveelheid informatie op haar afgekomen, dat ze wel een tijdje nodig zal hebben het allemaal te verwerken en helemaal om het een beetje leesbaar op schrift te zetten, laat staan op internet.

Daarnaast bestaat de kans dat ze even geen internet heeft, en telefoons kunnen ook ingenomen worden. In pleeggezinnen gebeurt het regelmatig dat de kinderen de eerste weken hun telefoon moeten inleveren, om te voorkomen dat er allerlei vage figuren (familie die het niet met de situatie eens is, vrienden die vinden dat zo iemand bij hen beter af is) de hele dag aan de lijn hangen en de zo belangrijke eerste periode verstoren. Als je net uit huis geplaats bent mag je meestal om dezelfde redenen nog niet meteen gebruik maken van internet.

En als ze toch thuis is kan het net zo goed zijn dat haar telefoon en internet tijdelijk verboden gebied zijn, om wat voor reden dan ook.

Neemt niet weg dat het prettig zou zijn als TS even een berichtje van leven kan laten horen, al is het maar aan Lalidan. Er zijn hier genoeg mensen die zich serieus zorgen maken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:22

Kijk, dit zijn weer fijnere berichtjes. Fijn dat mijn reacties zo sportief opgevat word! Lachen

Ik ga er vanuit dat er op een gegeven moment echt wel weer een teken van leven komt, maar blijkbaar is er nu iets waardoor het niet gebeurt. En om redenen die Mick 75 noemt neem ik ook geen contact met haar op. Als ze wel uit huis geplaatst is, moet ze een eerlijke kans krijgen. Daarnaast, als ze in de problemen zit, wil ik de problemen niet nog groter maken door contact op te nemen. Rustig afwachten dus maar.

TS heeft mijn nummer, en het is een dusdanig makkelijk nummer dat ik er alle vertrouwen in heb dat TS die inmiddels wel uit haar hoofd kent. Ze heeft inmiddels al ervaren dat als ze me belt en alleen de tel over laat gaan, ik terug bel. Dus ook dat zit wel goed. Dus als ze me écht nodig heeft, weet ze me te vinden.

Mocht ik wat van TS horen, dan zal ik uiteraard zeggen dat veel mensen nog steeds met haar meeleven en vragen of het goed is dat ik hier een klein update-tje plaats!! En hopelijk doen anderen dat ook als ze iets horen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:56

Wat een ellende allemaal. Zo komt er een herinnering uit mijn jeugd naar boven, mijn beste vriendinnetje had altijd problemen thuis, tot ze via jeugdzorg geplaatst zou worden in een pleeggezin. Dan denk je als vriendin wat naar en hoe kan dat, maar dat pleeggezin had ze na een maand al verlaten, het klikte niet met die man. Toen naar een volgend pleeggezin, ook dat was geen succes, in de tussentijd liet ze niets van zich horen.

Dan sprak ze af thuis te komen en kwam ze niet, dan reageerde ze niet op mijn brieven en toen bleek dat ze een vriendje had en bleef ze bij hem, bij het pleeggezin is ze toen weggegaan of moest ze weg, weet ik niet, maar ze leefde haar eigen wereldje en regeltjes. Zij was toen ook 16 en zat op de Havo, havo-4 ze kwam bijna niet meer, kreeg nog een kans en moest toen van school. Toen ging ze bij die vriend wonen, een bron van ellende, veel ruzies, erg onstuimig en ze veranderde heel erg, ze kwam onder de plak van die jongen, een CHileense jongen die toen veel in het Pinchet gebeuren verkeerde. Ik zag haar niet meer, en dat heeft mij iig veel verdriet gedaan, mijn vriendinnetje. Daarna hoorde ik dat ze nog in een jeugdinrichting heeft gezeten.

Mijn moeder spreekt heel af en toe in een verloop van jaren haar moeder. Dan komt ze weer eens thuis en dan weer niet, is nu gescheiden, heeft 3 kinderen van 3 verschillende relaties, is aan de drugs geweest.

Ik hoop dat TS verstandiger is en idd een goed pleeggezin gaat krijgen, haar school op de eerste plaats gaat zetten en haar diploma gaat halen, dan zorgt dat ze intensieve professionele hulp gaat krijgen, dat ze zelfvertrouwen gaat krijgen en veel eigenwaarde, dat ze niet continue op zoek gaat naar waardering, liefde en erkenning, maar dat ze sterk gaat worden. Dat ze in haar zoektocht zichzelf niet gaat verliezen en met verkeerde mensen in aanraking komt, want van die nepvriendschappen wordt ze zeker niet gelukkig.

TS kom op en laat het lijntje met de bokkers die in de gelegenheid zijn je daadwerkelijk te helpen niet los.!!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:11

Lalidan schreef:
Kijk, dit zijn weer fijnere berichtjes. Fijn dat mijn reacties zo sportief opgevat word! Lachen

Ik ga er vanuit dat er op een gegeven moment echt wel weer een teken van leven komt, maar blijkbaar is er nu iets waardoor het niet gebeurt. En om redenen die Mick 75 noemt neem ik ook geen contact met haar op. Als ze wel uit huis geplaatst is, moet ze een eerlijke kans krijgen. Daarnaast, als ze in de problemen zit, wil ik de problemen niet nog groter maken door contact op te nemen. Rustig afwachten dus maar.

Oke, zo zijn je beweegredenen voor mij ook helderder Lachen
Ik hoop dat het goed gaat met de TS..

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:34

Inmiddels zijn we weer een week verder en ben ik nog steeds erg benieuwd hoe het nu met TS gaat.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:54

Ik toch ook wel ..

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:05

Idd, ik ook.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 08:26

Voor de nieuwsgierigen:
Ik heb inmiddels weer ietes van TS vernomen. Er zijn dingen in gang gezet. Juist omdat de processen aan het draaien zijn maar nog niet afgerond zijn, hebben zowel TS zelf als ik hier nog niet weer iets geplaatst. Maar er is dus inmiddels weer contact geweest, en er waren wel redenen waarom dat even op zich liet wachten.

Edit: Even nog ter aanvulling en ter verduidelijking: Het contact was pas afgelopen donderdag, en ik plaats dit berichtje pas nu omdat ik merk dat er toch nog wel belangstelling voor is. Ik heb het donderdag niet geplaatst omdat er eigenlijk nog niks te melden is, behalve dan dát er contact is geweest.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:53

Dank je wel voor je update.
Is ze al uit huis geplaatst of zijn ze aan het proberen om dingen op te lossen met haar ouders terwijl ze thuis blijft?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:20

Fijn om te horen dat jullie nog contact gehad hebben! Ik hoop dat nu er processen aan het draaien zijn, het er beter uit gaat zien voor TS :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:22

Idd fijn om te horen dat er contact is geweest tussen jullie en hopen dat het helemaal goed komt.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:22

dit is wel een zwaar totpic zeg..
aan de ts als je dit leest, ik vind dat je het geweldig doet, hou vol!

ik denk dat ze na zoveel veranderingen ook niet meteen denkt ja laat ik mijn hele leven even op het internet zetten.
dat snap ik best.
of mischien heeft ze gewoon geen tijd?
iig ben ik wel heel benieuwd hoe het met haar gaat.