En, kunnen we al schaatsen???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MARILYN_

Re: En, kunnen we al schaatsen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:46

Volgens mij ben ik echt de enige die schaatsen dus niks aan vind, ik kan niet eens op die rot dingen blijven staan Huilen van het lachen

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:46

Kikka schreef:
Ja, ik heb vriendlief al gecharterd Schijnheilig Ik ga even nieuwe veters halen voor m'n schaatsen en dan het ijs op! Hyper!

Nou succes vanmiddag Tong uitsteken Laat vanavond maar ff weten hoe het ging Pling

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:47

MARILYN_ schreef:
Volgens mij ben ik echt de enige die schaatsen dus niks aan vind, ik kan niet eens op die rot dingen blijven staan Huilen van het lachen

Haha marilyn dan neem je toch van die schattige ijzertjes dan blijf je gegarandeerd staan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:04

Is er hier nog iemand op bokt die een beetje fanatiek is met schaatsen en die morgen vrij heeft?? Er worden 6 toertochten georganiseerd door de KNSB in Nederland en wil eigenlijk er eentje rijden.. Maar alleen is zo alleen Knipoog

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:15

Nou ik wil ook heeel graag maar ik geloof niet dat we er vrij voor krijgen van school :-(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:17

Ik ga vanavond nog even weer het ijs op, even tussen de studie door een (erg) frisse neus halen. IJsbaan ligt hier vlak achter het huis dus het kriebelt de hele dag al... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:21

Joehoe, aanstaande donderdag eindelijk weer een nederlands kampioenschap Marathon op natuurijs!!!!!!!!!!!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:22

Net nog het ijs opgeweest op het Veluwemeer, was wel bobbelig maar verder goed. Lachen

Morgen ben ik 10 voor 12 vrij en dan gaan we een tocht maken met de hele scholengemeenschap (2000 leerlingen Clown). Je kon kiezen tussen 10 en 20 km, maar heb voor de 10 gekozen! En je kan ook omdraaien als je geen zin meer hebt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:44

suleilitha schreef:
Joehoe, aanstaande donderdag eindelijk weer een nederlands kampioenschap Marathon op natuurijs!!!!!!!!!!!

Na 12 jaar Ja Hopen dat er ook nog een elfstedentocht komt. Eindelijk een keer een compleet ijsseizoen Lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:50

Vandaag voor het eerst op natuurijs geschaatst Haha!
Of nouja, gegleden op m'n schoenen Clown

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:08

_Lau_ schreef:
Is er hier nog iemand op bokt die een beetje fanatiek is met schaatsen en die morgen vrij heeft?? Er worden 6 toertochten georganiseerd door de KNSB in Nederland en wil eigenlijk er eentje rijden.. Maar alleen is zo alleen Knipoog

Ja ik ik ik,
Ik ben wel vrij, maar ik geloof niet dat ik er gelukkig van wordt om morgen te gaan schaatsen ipv te gaan leren. Met toetsweek in het vooruitzicht Bloos
Helaas, het zal bij mij wel bij een rondje op de ijsbaan blijven 's avonds, Sorry
Vanavond weer even, maar het is zoo koud buiten Boos!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:25

Vandaag sinds het eerst sinds iets van 12 jaar weer geschaatst, of in elk geval poging tot.. vroeger kon ik het nou ook niet echt heel goed, maarja 2x gevallen in een uur dus dat is te doen Lachen
morgen weer een uurtje als het blijft vriezen (maar dat geloof ik wel)
Heeft iemand trouwens nog gouden tips om te schaatsen? Want ik sta nogal wankel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:34

Als je wankel staat kan het goed zijn dat je schaatsen bot zijn waardoor je wegglijdt, of dat de schoenen te groot zijn.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:36

Vanmiddag weer heerlijk kunnen schaatsen. Volgens het weerbericht gaat het nog door tot en met vrijdag Haha!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:37

Bij mij bij het werk, op het kanaal waren ze flink aan het schaatsen aan ROFL
Ze hadden gewoon eenkraampje met chocolademelk en cake enz.

Ik reed erlangs, al kijkend van 'Sporen jullie wel' Huilen van het lachen
Sorry, vind schaatsen niets aan.. Snap niet wat mensen in de kou buiten doen Vork

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:44

Ik ben hier al zo'n anderhalve week aan het schaatsen! En ik vind het leuk Tong uitsteken

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:58

Ik ben zo blij dat we eindelijk weer eens kunnen schaatsen, vind het echt fantastisch!!

Vandaag heb ik m'n klas (groep 6,7,8) meegenomen naar de schaatsbaan bij ons in het dorp, was echt super!! Een groot deel van de kinderen stond voor het eerst van zijn leven op de schaatsen, heb er echt van genoten.

Morgen ben ik lekker vrij en ga ik met m'n moeder de toertocht in Spakenburg schaatsen. Iemand er al geweest?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:05

Mij krijg je het ijs niet op,, of het moet een weiland zijn.

Ik zag zaterdag kinderen op het kanaal schaatsen, in dat kanaal liggen woonboten. Moeders stonden langs de kant, en het enige wat ik dacht is, wat zijn jullie onverantwoord.
Het ijs rondom die boten is dunner, het kanaal is diep, ijs is nog niet vrijgegeven. Ik snap niet wat sommige mensen bezielt om dan op zulk soort plekken te gaan schaatsen. Zolang je ergens kan staan wanneer je er doorzakt oké.

En morgen gaat mijn broertje schaatsen op het kanaal, met school!! Ik zou me daar als school niet aan wagen, alleen het risico al.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:08

Ik wil ook heel graag schaatsen maar ben dubbel bang Haha!
Bang voor elke kraak die ik hoor sinds ik door het ijs gezakt ben.
Maar ook bang om te vallen, dat is niet zo goed voor mijn rug....

Als er dit weekend nog goed ijs ligt wil ik het wel proberen bij daglicht. Heb 10 jaar geleden nieuwe schaatsen gekregen met kerst, die zijn nog nieuw Nagelbijten / Gniffelen

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 20:18

Wij hebben vanmiddag ook heerlijk geschaatst. Wat een mooi glad ijs!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:33

Als je bang bent om te vallen ga je krampachtig schaatsen en ga je natuurlijk gegarandeerd vallen, positief denken dus Knipoog

Ik hoop dat het lekker blijft vriezen, na mn val van zaterdag heb ik flink last gehad van hoofdpijn en mn nek zit nog steeds muurvast, haha. Nu wil ik vrijdag overdag gaan schaatsen, op natuurijs, want ik heb lekker een dagje vrij gekregen! Denken jullie dat je vrijdag nog op natuurijs kan schaatsen? Want 's nachts blijft het wel vriezen, maar overdag word het geloof ik boven 0...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:58

O ja, als het niet gaat regenen ofzo kun je vrijdag echt nog wel op natuurijs schaatsen, zit daar maar niet over in!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:20

vandaag nog op het ijs geweest voor het eerst. zonder ijzers anders blijf ik al helemaal niet staan Cool . er worden op de plas ookal straatpartijtjes ijshockey gespeeld. Vork

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:40

JOEHOE!!! Mijn moeder heeft mijn schaatsen gevonden!!! Ik wist altijd al dat ze bij haar lagen omdat ik ze nooit heb meegenomen toen ik uit huis ging (en het daarna nooit meer zo gevroren heeft dat ik ze nodig had) maar nu weet zij het ook, morgen komt ze ze brengen en gaan we meteen een stuk schaatsen! Ben er zo blij mee, heb er echt zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:42

Veel plezier Mick!!!