wat als je overlijdt..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah_

Re: wat als je overlijdt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:31

C_arola schreef:
Hoe ga je dat dan met de verzorging doen totdat het paard is verkocht?

manlief verzorgt hem nu ookal, dat zal het probleem niet worden,anders de dochter van mijn broer en in zo'n situatie zijn er altijd wel mensen die hem daarbij willen ondersteunen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:35

Als ik doodga mogen ze 't allemaal zelf uitzoeken. Haha!
Ik word liever niet gecremeerd, maar als begraven te duur is, go ahead.

Dure spullen als mijn computer en laptop mogen ze zelf hebben Clown, absoluut niet aan mijn vrienden geven. Bloos

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 16:04

lekker makkelijk.. laat het hunzelf maar uitzoeken, voor wie is dat eigenlijk makkelijk? voor jezelf, of voor hen??

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:57

Mijn vriend vindt het ook een beetje te makkelijk om het aan een ander over te laten, verschrikkelijk vind ik het.
Heb eens een aantal voorbeelden genoemd waar wij als familie tegenaan liepen met de begravenis van mijn broer.
Hij schrok wel dat er toch best veel zaken geregeld en uitgezocht moesten worden.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:30

Ik heb er wel eens over nagedacht. Maar eigenlijk alleen hoe IK het zou willen, nummers en locatie enzo. Slaat eigenlijk nergens op, wat heb ik er nou aan Clown Heb nog nooit echt over de financien nagedacht. Goed punt! Dank je. *gaat eens even snuffelen in verzekeringspapieren*

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:03

_Noah_ schreef:
C_arola schreef:
Hoe ga je dat dan met de verzorging doen totdat het paard is verkocht?

manlief verzorgt hem nu ookal, dat zal het probleem niet worden,anders de dochter van mijn broer en in zo'n situatie zijn er altijd wel mensen die hem daarbij willen ondersteunen.

Net ter sprake gebracht, ik zorg voor een overlijdensrisico-verzekering dat er financieel een gat word opgevangen.
Als het mogelijk is dan gaat mn paard naar mn nichtje of een hele goede vriendin + een deel van het geld van de overlijdensrisico-verzekering.
Ik wil bij bovenstaande ook dat er een contract word opgesteld dat mocht hij verkocht worden dat mijn man hiervan op de hoogte word gebracht en betrokken word bij de verkoop.

Gaat dit niet dan zorgt de overlijdensrisico-verzekering voor een buffer dat m'n man samen met mn 2 beste vriendinnen opzoek kan naar een evt nieuw baasje voor Noah.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:08

Ik ben al vanaf mijn geboorte verzekerd, dus financieel is het niet zo'n drama als ik hene ga Lachen
Verder hoef ik het niet zo duur, ik zie het zelf immers toch niet meer Nagelbijten / Gniffelen en mijn familie zijn geen grafgangers, dus een super de luxe steen hoeft niet.
Verder geven ze mij maar een drukker richting graf, scheelt weer dragers Nagelbijten / Gniffelen

Ik wil wel begraven worden, dus dat is inderdaad duurder... maar ik hoop dat ik over 10000 jaar overgraven kan worden voor een leuke tentoonstelling Tong uitsteken

Wij zijn praktisch in de familie. Toen mijn tante in een peperdure kist lag, zei mijn moeder: zonde... doe mij maar in de goedkoopste Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:09

pinuts schreef:
lekker makkelijk.. laat het hunzelf maar uitzoeken, voor wie is dat eigenlijk makkelijk? voor jezelf, of voor hen??

Nou idd....lekker makkelijk maar met name voor jezelf je wil half niet weten hoeveel dr op een nabestaande af kan komen...In het ergste geval een verkoop van een huis en inboeldel, bakzaken en schulden...Zomaar even een losse greep dan ben je erg blij als er een wilsbeschikking klaarligt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:11

Moet er niet aan denken dat mijn ouders alles gaan regelen als ik dood ga nu! Dan vrees ik dat mijn vader een lied gaat zingen en mijn moeder een ellenlang verhaal gaat houden Nagelbijten / Gniffelen Moet natuurlijk wel aan mijn publiek denken dus dat zet ik zelf nog maar even op papier Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:13

Zelfs als iemand niet weet of hij begraven of gecremeerd word en het hoe en wat van de dienst, dan kun je nog wel een verzekering afsluiten en je familie/vriend(in) voor de financiele problemen behoeden die komen als je niet verzekert bent.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:16

Mijn oma heeft zo al jaren een envelop in haar bureau liggen waar ze al haar wensen voor haar crematie in heeft zitten, aangezien mijn moeder als enige in de buurt woont, (rest aan de andere kant van de wereld) en ze haar dan juist wil ontlasten. Vind ik opzich een mooie gedachten. Al ben ik zelf niet bezig met mijn dood, maar schelen dan ook ruim 60 jaar Knipoog (niet dat ik dan niet dood kan gaan.. maar het idee)

Ik heb wel een donorregistratie dat ze alles mogen hebben en niet dat de nabestaande hoeven te beslissen. Lijkt mij helemaal het verkeerde moment om over zoiets na te moeten denken.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:00

Ik heb echt helemaal niks geregeld. Voornamelijk omdat ik het zelf niet weet Bloos
Begraven of cremeren? Ik heb niet echt een voorkeur, dus waarschinlijk cremeren, dat is goedkoper. Heb wel een aantal nummers die ik erg mooi vindt, maar nooit echt op papier gezet, zou ik toch eens moeten doen. Ben ook geen donor, ga dat ook eerst eens invullen Bloos
Verder al een paar keer gebeld met de vraag of ik een uitvaartverzekering af wil sluiten, mijn beide ouders hebben dat geeneens, maar misschien is het wel verstandig om daar nu mee te beginnen..
Je weet maar nooit he.. zou dat zelf ook heel vervelend vinden als ik dat moest regelen terwijl je geen idee hebt wat de wensen zijn van degene..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:15

Hoe gaan je ouders het doen als een van beiden of allebei overlijden? Uit eigen zak? Moet jij het als kind betalen als beide ouders overlijden?
Een verzekering kun je altijd afsluiten en kost een kleine 10,- per maand als je er vroeg bij bent.
Ik ben nu 24 jaar, betaal 14,- per maand en ben verzekert voor 14.000,- dus zoveel geld hoeft het niet te kosten en ik ben er achter gekomen hoe jong mensen onverwacht kunnen sterven.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:17

Die geven inderdaad zelf ook aan dat het stom is... maar dat wordt steeds weer vooruit geschoven.
Zal ze eens aan hun jasje trekken Extreme duivel

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:20

Kytha schreef:
Die geven inderdaad zelf ook aan dat het stom is... maar dat wordt steeds weer vooruit geschoven.
Zal ze eens aan hun jasje trekken Extreme duivel

En dan gelijk aan je eigen jasje trekken Knipoog
Wat mij heeft geholpen is een afspraak maken met een uitvaartverzekeringsadviseur (wat een lang woord) samen met je ouders en eventuele familieleden als broers/zussen enz.
Zelfs als je nog niet weet hoe je je begravenis/crematie wilt en wat je wilt dan ben je iig verzekert, dat scheelt al zoveel in de kosten.
Bij mijn broers begravenis (onderverzekert) moesten we nog 1500,- bijleggen, de kosten stapelen heel erg snel op en dat kun je er dan echt niet bij hebben.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:27

Dat is ook zeker zo, in die ellende kun je dat er echt niet bijgebruiken.
Zat net even op dela alles in te vullen en kom op een maandpremie van nog geen 6,-
Dat valt hartstikke mee! Dela had van de week al gebeld voor me (geen idee waarom?) maar dat komt goed uit, verzeker ik me meteen Lachen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:31

Probeer via internet ook reacties van klanten te lezen.
Hebben ze winstdeling, hoe is de begeleiding voor familie om de begravenis te regelen enz.
Daar heb ik op gelet en ben bij monuta uitgekomen, er zijn meerdere goede verzekeringsmaatschappijen en ik denk dat je op internet erg veel reacties kan lezen van klanten.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:39

Goede tip, ga eens rondkijken. Lachen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:01

Toen mijn vader overleed, was het enige wat ik wist, dat hij gecremeerd wilde worden. Alleen al het uitzoeken van de muziek was een ellende, wat zou er bij hem passen? Heel naar om dat te moeten regelen, je schiet van elk muziekje vol, en zoekt naar teksten. Daarnaast moest ik ook iets op papier zetten over zijn leven, en dat lukte wonderwel, ik stond van mezelf te kijken wat een mens in tijden van rouw voor elkaar krijgt.
Voor de mensen die het ook moeilijk vinden om iets te bedenken: als je je uitvaart niet regelt, vindt je het blijkbaar best dat je familie de vrijheid neemt zelf wat te verzinnen. (dus niet zeuren als je familie iets anders beslist dan je zelf had gewild, had je maar niet dood moeten gaan Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:16

Zoolgangster schreef:
Toen mijn vader overleed, was het enige wat ik wist, dat hij gecremeerd wilde worden. Alleen al het uitzoeken van de muziek was een ellende, wat zou er bij hem passen?

Presies, en dat probeer ik ook al de hele tidj duidelijk te maken, dat is zo vrezelijk aangrijpend en je heb zo kort tidj om hier eens uitgebreid voor te gaan zitten en je hoofd staat daar ook niet naar.

Ik zelf betaal geen uitvaardverzekering meer, heb uitgerekend dat ik in mijn hele leven al een aardig bedrag had betaald wat ik ook op een spaarrekening had kunnen zetten. Maar goed niet iedereen zwemt natuurlijk in het geld Dromen dus ja dan is het wel heel erg netjes dat je een verzekering heb.

Ik heb wel zo'n uitvaartverzorger, die regelt alles alleen kistje ed dat gaat gewoon van mijn eigen geld betaald worden.
Vind het wel best zo heb geen kinderen of man dus dat geld kan daar net zo goed aan besteed worden heb er hard genoeg voor gewerkt.

Mn dieren dat is idd een tweede punt, mss wel een van de belangrijkste, zal het er eens met mn ongeving over hebben ze mogen no way richting asiel namelijk.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:37

Ik werk in een meldkamer voor overlijdensberichten. Dat houdt in dat voor alle grote en kleine maatschappijen de meldingen binnen komen (Yarden, Dela, Monuta ga zo maar verder). Mensen bellen dus met de mededeling dat hun dierbare is overleden en wat nu??

Heel veel mensen weten dus niet eens wat er dan gaat gebeuren. Tevens merken we dat er veel mensen onderverzekert zijn. Dan kom ik bedragen tegen van 500 euro ofzo, tja daar worden ze niet van begraven Boos!

Verder wordt inderdaad de kist meeverbrand, een overleden iemand die na 5 of 6 dagen gecremeerd wordt, kan je er niet meer zo makkelijk uithalen hoor. Al het vocht laat los, zal wat zijn dat ze de kist dan nog schoonkrijgen Cool

Hm het erge is dat ik dus geen verzekering heb, bij mijn ex hoefde dit niet, die had geld genoeg. Maar nu met mijn nieuwe vriend zal ik er toch ook maar 1 gaan afsluiten. Mijn vriend heeft er wel al 1, maar ik zou niet weten wat hij zou willen als hij komt te overlijden. Evenals dat hij niet weet wat ik zou willen... Tijd om te vragen dus, ik heb nou niet echt zin om zn ex te bellen om dit te vragen Tong uitsteken

Het hoeft van mij trouwens ook niet duur, ik had voor mijn tweeling die 7 jaar geleden is overleden op 1e Kerstdag (nou ja meisje gelijk en jongetje na 16 dagen) een begrafenis voor 800 euro en voor de ander 1000 euro (zonder steen, vervoer in de auto van de begrafenisondernemer zelf) De glasplaat op hun grafje heb ik zelf ontworpen, was ongeveer 500 euro. Verder kwamen er nog kosten bij van de gemeente, geloof iets van 200 euro.

Maar ja het komt erop neer, dat de uitvaartbusiness goed boert... of je nou als begrafenisondernemer werkt, beeldhouwer of gemeente, de gezegde blijft: De 1 zijn dood is de ander zijn brood... Deze klopt echt heeeeeeeeeeeeel erg Knipoog

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:16

pinuts schreef:

Ik laat het hun ook zelf uitzoeken! Een begrafenis is er niet voor degene die dood gaat, die merkt er echt helemaal niks meer van.. Ik vind dat het meer iets voor de nabestaanden is, die moeten op een manier afscheid kunnen nemen zoals zei dat prettig vinden! Dus ja, laat het hun maar regelen, dat maakt het verwerken in mijn ogen makkelijker...

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:01

Ik heb een tijdje geleden op een uitvaartbeurs gewerkt. Dat was toch wel even een eye-opener..... Wat een wereldje zeg...

Zit er al wel een tijdje over te denken om dingen op te gaan schrijven. Ik meld tussendoor wel eens wat ik wel of niet wil, als ik een mooi liedje op de radio hoor bijvoorbeeld. Haha!

Sowieso mogen ze m'n organen gebruiken indien mogelijk en ik word liever niet gecremeerd.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:15

Bianca, wat heftig wat jij hebt mee gemaakt, zeg! Vreselijk (kindjes).

Het lijkt me verder best een zware baan..

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:18

Het enige wat wij hebben overlegd is dat als ik overlijdt en mijn dochter nog te jong is voor mijn paard dat hij gewoon blijft staan waar hij nu staat en dat mijn bijrijdster hem ook gewoon blijft rijden en mijn man betaald gewoon de stalling etc. door.