Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steeffie

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:40

ik vind het wel logisch dat je met je OV niet eerste klas mag reizen.. dan kunnen alle (betalende) eerste-klas reizigers straks niet meer zitten omdat de trein vol zit met studenten Clown

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:51

Ik vind het ook niet raar dat wij, als student zijnde, 2e klas moeten reizen. Mij maakt het niet zo veel meer uit, zolang ik maar kan zitten of enigzinds ruimte heb om te staan vind ik het prima Knipoog

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:07

Unwritten schreef:
Pien, is het voor jou dan ook niet moeilijk om een onbekend traject te nemen? Of de wijzigingen die omgeroepen worden maar niet op de borden verschijnen?
Onbekende traject niet moeilijk. Gewoon kwestie van goed voorbereiden (dus kijken waar ik moet overstappen ed.)

Maar met omroepen + niet verschijnen op bord, ja daar hebben alle doven moeite mee.. Ik heb zelfs een trein gemist omdat er omgeroepd werd dat de trein van de spoor veranderd was... Grbll

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:52

Uhuh dat begrijp ik, in feite zouden ze gewoohn meteen de draaiborden moeten aanpassen, en dan vooral niet neerzetten let op omroepbericht. Of net als op Amersfoort alle draaiborden digitaliseren :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-22 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:57

Hier in Brussel Zuid is dat omroepen ook een probleem. De micro's werken meestal niet of slecht (heel stil), en daarboven op kunnen de meeste omroepers maar gebrekkig nederlands Scheve mond .

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:03

Vanochtend weer een 'kapotte' trein, de deuren leidde volgens mij een eigen leven, dus 15 min vertraging.
Ik stap ook wel eens in na de fluit, dat is of op Nw-Vennep dat ze al staan te fluiten, maar het zo druk is dat in- en uitstappen lang kan duren. En soms op Schiphol en Utrecht als mijn overstap erg krap is.
Vandaag stond er weer een te zwaaien met groen lampje bij de internationale trein en de machinist hing de hele tijd naar buiten te kijken. Maar ook bij die 2 treinen die op Schiphol weggingen stond de conducteur al te fluiten terwijl de mensen nog aan het instappen zijn. Op Schiphol blijven de meeste mensen rond de rolstrappen staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:04

Ik loop meestal of door naar voren (hier op station) of juist wat meer achter op Amstel Ja

Ik vind het raar.. volgens NS.nl gaat er helemaal geen stoptrein naar utrecht vanaf amstel rond 6 uur, WAAR KWAM DIE STOPTREIN VANDAAN WAARDOOR IK EEN KWARTIER VERTRAGING HAD Nors opkijken

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:17

Was laatst hier tussen Gouda en Den Haag ook. De intercity was ineens een stoptrein. Dus misschien was dat het? Misschien was 't te druk op 't spoor ofzo.. geen idee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:17

Uhuh, maar hij stond dus ook niet op de borden aangegeven, ook niet op het draaibord want daar stond gewoon stoptrein Rotterdam, zonder vertraging..

Vind het maar typisch Nagelbijten / Gniffelen

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:19

Héél apart inderdaad. Die NS toch ook.. Tong uitsteken

Mijn reis is vandaag , voor de verandering, vlekkeloos verlopen

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:43

Ik baal van die nieuwe diensregeling. Nagelbijten / Gniffelen Ik moet het eerste stukje met Veolia, en daarna met de NS.. Nou, het lijkt echt alsof ze er gewoon niet op hebben gelet dat die tijden een beetje op elkaar aansluiten.. In Nijmegen moet ik elke dag zo'n 15-20 minuten wachten. Sigaar

En deze week heb ik praktijkschoolweek.. En moet ik richting Limburg. Heb ik ook eerst Veolia en dan NS. Leuk... Elke ochtend en avond 25 minuten wachten in Blerick! Scheve mond Echt niet prettig in deze kou. Nagelbijten / Gniffelen
En dan weet ik ook nog niet hoe de deuren open moeten van die treinen met die vreemde kleine deurtjes. Huilen van het lachen Ik half in paniek dat ik er niet uitkon. *LOL* Zal er wel stom uit hebben gezien. Bloos

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:47

Vandaag heb ik een man gezien die was aan het tandenpoetsen op het perron

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 22:19

Mijn intercity rijdt nu door naar oa A'dam Amstel, Gouda en Rotterdam.. denk dat ik er maar op Amstel uit ga dan en dan de metro pak, volgens mij ben ik dan sneller op school Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:10

xMendy schreef:
Mijn intercity rijdt nu door naar oa A'dam Amstel, Gouda en Rotterdam.. denk dat ik er maar op Amstel uit ga dan en dan de metro pak, volgens mij ben ik dan sneller op school Tong uitsteken

Hee, das mijn trein Clown

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:24

Brennivin schreef:
Charles schreef:
Ik vind dat altijd zo stom als ik in de trein zit en ik zie mensen instappen na het fluitje Scheve mond Kan ik me echt aan ergeren..

Jamaar, wat als ze nou een half uur moeten wachten op de volgende trein en de trein staat voor hun neus.
Ik vind het niet erg hoor, ik doe het zelf soms ook wel.

Dan moet je wachten Knipoog haha

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:25

xMendy schreef:

Jeeeeej dan kun je ook blijven zitten en naar mij komen Cool

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:20

Of naar mij.. Tong uitsteken

Ik ga zo naar Houten, we moeten voor school een Vinex-wijk bezoeken.
Ga ik kijken naar de lijn naar Houten-Castellum, is ie per afgelopen zaterdag opgeheven. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:24

En naar mij Sigaar

En welke trein had er vanmorgen weer vertraging Sigaar (Jep, Rotterdam - Gouda - Amsterdam Amstel) en wie zat er in die trein, ja ikke Haha!

& Charles, waar woon jij dan, dat je ook deze trein moet?

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:17

marloe schreef:
Ik baal van die nieuwe diensregeling. Nagelbijten / Gniffelen Ik moet het eerste stukje met Veolia, en daarna met de NS.. Nou, het lijkt echt alsof ze er gewoon niet op hebben gelet dat die tijden een beetje op elkaar aansluiten.. In Nijmegen moet ik elke dag zo'n 15-20 minuten wachten. Sigaar

En deze week heb ik praktijkschoolweek.. En moet ik richting Limburg. Heb ik ook eerst Veolia en dan NS. Leuk... Elke ochtend en avond 25 minuten wachten in Blerick! Scheve mond Echt niet prettig in deze kou. Nagelbijten / Gniffelen
En dan weet ik ook nog niet hoe de deuren open moeten van die treinen met die vreemde kleine deurtjes. Huilen van het lachen Ik half in paniek dat ik er niet uitkon. *LOL* Zal er wel stom uit hebben gezien. Bloos

Haha dan doe je vast Dier- en Veehouderij op de HAS in Den Bosch? *LOL*

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:48

En min of meer ook naar mij (wel eerst metro daarna pakken Tong uitsteken)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:11

Even snel stiekem een stipje..
Als ik eindelijk onberkt internet heb lees ik gauw alles bij.

Ik zelf heb een vrij treinloze week Tong uitsteken

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:42

voor de mensen die vanuit nieuwerkerk rijden naar adam..
:S bij mij geeft de ns door dat ik dus 3 keer moet overstappen.
van nieuwerkerk naar gouda van gouda naar amstel...van amstel naar adam..

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:03

Unwritten, ik woon nu in Engeland, maar kom over 11 dagen naar huis en dan woon ik weer gewoon in Gouda Haha!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:04

Ik had vandaag ook weer een erg leuk treinritje!

Utrecht-Maastricht, normaal 1.56 uur.
Heb er 5 uur!!!!!! Over gedaan! Heb 50 minuten in Zaltbommel in de kou gestaan, in een buurtbus gezeten, in een gewone bus gezeten en uiteindelijk ook nog eens in een trein gezeten! Maar 5 uur!! Echt bizar.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:19

Hoe kwam dat dan Fleury?