Lid van een studie- of studentenvereniging?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 20:13

peelemeisje schreef:
Haha.. wat is laat ;)?

Half 4 ong. ... :O :Z :=

Hoipiepeloii

Re: Lid van een studie- of studentenvereniging?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:14

is toch niet zo laat..? :=

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:16

Ik zou niet eens weten hoe je by zo'n vereniging moet komen, volgens my hebben wy dat gewoon niet.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 20:17

Nee nja de ALV duurde tot half 6... Maar ik vind half 4 al best laat eigenlijk :=

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:33

Haha. Dat halen ze bij ons ook dan wel ;).

@Chaos, waar zit je dan?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:47

Lieke schreef:
OoappeloO schreef:
Heb jij leuke verhalen gehoord over Augustinus? Ik ben van plan daar lid te worden, twijvel alleen nog met de Blauwe Schuit ivm het zeilen!

Augustinus is de grootste vereniging van Leiden en imo ook de leukste. Wel is de man/vrouw verhouding erg scheef, maar dat is Leiden sowieso ook zo. Mijn huisgenootjes hebben het erg naar hun zin, maar ik zie dat de meeste mensen na de eerste 2 jaar niet vaak meer gaan.
In het begin moet je wel erg actief zijn en een jaarclub vormen, sommige meiden kunnen hier wel heel erg bitchie in zijn. Maar bij zo'n jaarclub heb je wel een leuke groep waarin er altijd een aantal mensen zitten waar je het goed mee kunt vinden.

Naar welke kant is de verhouding scheef?
En het lijkt mij idd dat je na een poosje een clubje mensen heb t gevonden waar het goed mee klikt :)

Verder, ik ben zeker van plan om lid te worden van een studievereniging, aangezien ik recht & bedrijfswetenschappen ga studeren zal ik wel bij de Leidse Vereniging voor Bedrijfsrecht uitkomen.
Maar dan ook nog een gezelligheidsvereniging én sportvereniging erbij, mmmm gaat te druk worden denk ik! :P

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:08

Heb altijd zo'n vermoeden dat daar veel meiden zitten.
Appel ;) je ziet wel hoe het gaat lopen :)...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 00:14

Ik zit bij de studievereniging in Tilburg (Magister), maar kom er eigenlijk zelden. Vanaf volgend jaar wil ik bij de studenten-wielervereniging :j Maar daar zal ik naast de trainingen waarschijnlijk ook niet heel actief zijn.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:08

Lieke schreef:
OoappeloO schreef:
Heb jij leuke verhalen gehoord over Augustinus? Ik ben van plan daar lid te worden, twijvel alleen nog met de Blauwe Schuit ivm het zeilen!

Augustinus is de grootste vereniging van Leiden en imo ook de leukste. Wel is de man/vrouw verhouding erg scheef, maar dat is Leiden sowieso ook zo. Mijn huisgenootjes hebben het erg naar hun zin, maar ik zie dat de meeste mensen na de eerste 2 jaar niet vaak meer gaan.

Ik denk dat dat heel veel gebeurt, dat je na de eerste twee jaar niet meer vaak naar de sociëteit gaat. Je studie begint dan toch vaak wat meer tijd te vragen en mensen zien het niet meer zitten om iedere week op een doordeweekse avond op stap te gaan. Tenminste, zo was het bij mij. En volgens mij moet het ook zo zijn, dat je eerst veel komt en later dat afbouwt. Als 8e-jaars nog steeds iedere week op de kroeg hangen heeft ook iets treurigs := Je moet ook een keer plaats maken voor nieuwe mensen. Dat betekent ook niet dat je jaarclub nooit meer ziet ofzo. Die van mij zie ik wekelijks, terwijl het toch bijna een jaar geleden is dat ik op de sociëteit was.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:34

Soda schreef:
Ik denk dat dat heel veel gebeurt, dat je na de eerste twee jaar niet meer vaak naar de sociëteit gaat. Je studie begint dan toch vaak wat meer tijd te vragen en mensen zien het niet meer zitten om iedere week op een doordeweekse avond op stap te gaan. Tenminste, zo was het bij mij. En volgens mij moet het ook zo zijn, dat je eerst veel komt en later dat afbouwt. Als 8e-jaars nog steeds iedere week op de kroeg hangen heeft ook iets treurigs := Je moet ook een keer plaats maken voor nieuwe mensen. Dat betekent ook niet dat je jaarclub nooit meer ziet ofzo. Die van mij zie ik wekelijks, terwijl het toch bijna een jaar geleden is dat ik op de sociëteit was.

Ik merk hier in Utrecht dat dat per vereniging heel erg verschilt. Waar ik lid ben, zijn veel mensen nog echt wel actief lid tot en met hun vijfde jaar. Dit betekent inderdaad niet meer elke maandag, woensdag, donderdag én vrijdag :P, maar zeker 1 avond in de week en in het vijfde jaar vooral op vrijdagavond. Dat komt inderdaad doordat mensen drukker en vooral serieuzer met hun studie bezig zijn.
Van vriend(inn)en bij andere verenigingen hoor ik vaak dat ze na hun eerste/tweede jaar nog wel veel met hun vriendengroep afspreken (bijv. jaarclub), maar dat ze dit bijna niet meer op de sociëteit doen, maar gewoon naar een kroeg gaan. Ik heb het juist heel erg leuk gevonden om wél naar de vereniging te blijven gaan, al is het alleen maar omdat je daar veel goedkoper drinkt! :D Afspreken met elkaar blijf je toch wel doen en de vrimibo (vrijdagmiddagborrel) komt vervolgens in je werkleven ook weer terug, dus dan is juist leuk om naar je vereniging te blijven gaan.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:05

Morgen intercorporale bij ASC/AVSV, ik ga gezellig met mijn hele club heen :) !

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:30

Leuk Oliefjuh! Is er NIAweek? Gaan jullie nog verkleed? :D
Veel plezier in ieder geval! Lekker nachtnetje terug? :D :z

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:57

Nee, eerstejaarsfeest :D .. Ben benieuwd.. helaas geen nachtnetje voor mij :D (kan wel overigens, maar ik ga naar mijn ouders omgeving Alkmaar :D ).

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:05

Nee NIA week is pas later toch, daar ga ik ook nog wel naar toe.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:28

Ja dacht ik ook al, maar is altijd wel begin februari dacht ik, dus misschien was het wel verplaatst ofzo? :D

Ben je nog naar de Kermesse geweest trouwens? (Of spreek je ook geen mensen meer in Groningen?) Was weer een briljant feestje. :D

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 08:21

Dit jaar ben ik niet geweest, vorig jaar nog wel. Kwam er niet van, was wel de bedoeling eigenlijk maar was heel druk met andere dingen.