.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: Vriend gaat half jaar weg, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:05

In een topic over lange afstands relaties & liefdes heb ik in het begin ooit eens gezegd... "liefde maakt de kleinste afstand te groot en de grootste overbrugbaar..." en nog regelmatig word daaraan gememoreerd...

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:27

Ja, je kan een pauze inlassen. Maar wat schiet je daarmee op. Het lijkt mij juist in een relatie dat je elkaar vertrouwt. Als je vriend een uit het oog uit het hart type is, zou ik nog maar eens over je relatie nadenken. En ja de kans is dat je gekwetst wordt maar wat dan nog daar kom je uiteindelijk ook wel overheen. Wat heb je eraan om je nodeloos aan elkaar vast te klampen, als je elkaar niet los kan laten uit angst, wat heb je dan voor relatie. En dat je jezelf dan kan ontplooien in zo'n pauze vind ik ook onzin. Door met andere jongens of meiden om te gaan, verbreed je je visie? Dat is toch het hele doel van dat naar het buitenland gaan toch nog niet? En in een relatie moet daar toch ruimte voor zijn om jezelf te ontwikkelen dus dat hoeft toch niet door middel van vreemdgaan. Je kan toch met elkaar meegroeien en van elkaar leren. Ik ga zelf vier maanden naar het buitenland en mijn vriend vertrouwt mij volkomen en ik hem. Ik kan hem toch ook vier maanden niet "in de gaten houden". Tuurlijk gaat het moeilijk worden, ik ga hem heel erg missen maar what doesn't kill you makes you stronger. Soms zijn er gewoon dingen die je voor jezelf moet doen en iemand daarin in tegenwerken vind ik juist elkaar dingen aandoen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:23

maar dan bescherm jezelf er al tegen, dan bereid je je er ergens al op voor dat het misschien niet zo'n happy end gaat hebben als iedereen hoopt. Dan kot het veel minder hard aan.

Neen, jij kan hem niet in het oog houden, maar jíj kiest er dan ook voor om dat niet meer te kunnen dus IMO heb jij dan geen recht van klagen, je kan even goed hier blijven, kan je dat wel. Da's een keuze die je maakt, maar degene die achterblijft maakt die keuze niet, jij maakt die keuze voor hem, dus dan heeft die ook het recht om te zeggen "dan maar even een pauzetje, effe rustig".

Jij geen verantwoording, hij geen verantwoording, en als je dán niet vreemd gaat, dán heb je pas echte liefde. Lachen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 08:49

Nou dames, we hebben alweer 2 gesprekken erover gehad.
Hij had een brief geschreven over hoe hij het voelde en dacht, en hoe hij dacht dat het voor mij was, en dat klpte eigenlijk ook wel.
Heel veel van wat jullie vertelden hier kwam in zijn brief ook voor.

En ook al is het moeilijk me eraan toe te geven; het is voor mij misschien toch wel goed om ook eens te ervaren hoe het is als je alleen bent.
Nu zijn we altijd samen na werk/school, maar soms lijkt het me ook wel lekker om alleen te zijn.

Ik zal het inderdaad verschrikkelijk moeilijk krijgen met hem te missen, maar ik gun het hem en ik wil (voor hem) dat hij gaat!
We zien wel hoe het gaat lopen allemaal.
Ik maak het iig niet uit van tevoren, daar ben ik zeker van.
En eerlijkheid staat wel heel hoog op mijn lijstje. Lachen

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 09:54

Ik lees in mijn pauze van straks het hele verhaal wel. Lachen
Wil nu gewoon ff vertellen:
Toen ik het 5de middelbaar zat, droomde ik er ook van om op erasmus te gaan (half jaar in buitenland studeren). Toen kreeg ik in het 6de mijn vriend. En nu zou ik me echt nooooit durven inschrijven voor erasmusstudent.
Ik durf het niet om hem een half jaar te missen.

Heb nu ook 15 maanden een vriend en ik heb nu gezegd dat ik alleen op erasmus ga als ik vrijgezel ben Vork.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 09:55

Mijn vriend zei gisteren dat hij naar Curacauo of Aruba heen ging voor 3 maanden.
(Later bleek meneertje me dus gewoon in de zeik te hebben genomen hij was in een melige bui).
Nou ik moest echt 4 x slikken. Ik wilde er echt niet aan denken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 09:58

Leuk dat jullie eruit zijn gekomen, en dat jij hem de kans geeft.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 19:06

Ik gaf hem de kans al hoor, maar het ging meer om hoe ik ermee om moet gaan.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:33

Mooi dat je hem de kans geeft Lachen

Ik heb positieve ervaringen hiermee. Mijn toen nog vriend is 9 maanden naar zuid-amerika geweest. Ik zat op dat moment ook met een behoorlijke dip. Hij vond het best erg om zo te gaan maar we hebben het er over gehad en uiteindelijk om dezelfde reden als bij jullie is hij gegaan.
We hebben contact gehouden via sporadische smsjes, elke week een mailtje (internet cafe's), bellen via skype en via zijn waarbenjij.nu site las ik alles wat hij mee maakte.
Het hele gebeuren heeft mij sterker gemaakt. In het begin leken de dagen niet om te gaan en heb ik alleen maar gehuild. Opeens waren er al 4 maanden om en zag ik in dat het niet zolang duurde. Want wat zijn nou die paar maanden als je misschien nog wel de rest van je leven elkaar kunt zien?
Ik werd zelfstandiger en minder afhankelijk van andere mensen die mij vrolijk moesten maken. Ik ben ook weer dingen alleen gaan doen.
Door alle verhalen had ik helemaal niet het idee dat ik 'm zolang had gemist. Na een week leek het weer helemaal alsof ie niet was weggeweest. Ik was ook minder bang om daarna hem een weekendje te moeten missen. Voor hem ook bevrijdend.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:39

super meid! Ben trots op je Haha!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 17:27

Lachen

Dat wat jij beschrijft, kippesoep over jezelf leren vrolijkmaken hoop ik inderdaad ook. En ik word er zeker ook wel sterker en minder afhankelijk van denk ik.
Sowieso wil ik voor hij weg is eigenlijk mijn rijbewijs halen, ook al heb ik geen auto, dat scheelt toch. (heb al 17 lessen gehad maar de theorie nog niet.)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:45

Bekend verhaal. Met wat details anders Knipoog

Ik had drie maanden met mijn vriend toen hij voor 7 maanden naar Australie vertrok om te gaan backpacken.
GROTE HEL. Toen het zeker was dat hij vertrok, toen hij eenmaal weg was, en alleen achter te blijven. Ik kan er nu nog wel om huilen, zelfs nu hij terug is.

Anyhow, ik heb drie baantjes genomen (ik had een hersenschudding door een bijna dodelijk ongeval, en was eigenlijk nog te zwak... maar he) en heb geld bij elkaar gesprokkeld om 6 weken naar Nieuw Zeeland met hem te gaan na de eerste drie en halve maand. Het is een van de mooiste periodes in mijn leven geworden.

Ik was bang dat we uit elkaar zouden groeien, dat we iemand anders tegen zouden komen, dat we teveel zouden veranderen. Noem maar op.
Maar weet je, toen ik op het vliegveld stond en daar mijn verwilderde vriendje met backpack op zn rug zag staan, was ik zielsgelukkig. Alle zorgen over de relatie voor niets.

Als je relatie goed zit, en zo te horen is dat wel zo, wacht het af, instaleer skype met webcam, en als je het kunt fiksen, ga naar hem toe. Misschien heb jij ook wel die onvergetelijke tijd met hem.

Ik ben normaal ook onafscheidelijk van mijn paarden, maar ik was tegen de tijd van zijn vertrek zo wanhopig, dat ik gewoon moest gaan. En ik ben er blij mee.

En misschien voor jou een mooi einde om erbij te vermelden: hij is vervroegd terug gekomen omdat hij zijn thuis miste, we zijn nu happy together, kijken met veel plezier terug op onze reis (omdat het van ons samen is, is het mooi en eigen) en studeren nu in dezelfde stad.

Geef de moed niet op, heb vertrouwen in je relatie, en probeer erheen te gaan. Ook al zit je niet goed in je vel, misschien ga je hierdoor je juist wel beter voelen.

Er kan dus een happy ending zijn Lachen

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:57

Ilsemarie schreef:
"liefde maakt de kleinste afstand te groot en de grootste overbrugbaar..."

Wat een ontzettend mooie uitspraak!
Mijn vriend en ik zijn nu 7 jaar samen. Een relatie met ups en downs, waar we iedere keer weer sterker uitkomen.
Nu moet mijn vriend in januari voor zijn opleiding 15 weken op stage in het buitenland. Alleen is er door veel tegenslag nog niks geregeld Verward en dat brengt een hoop onzekerheid met zich mee.
Hij is nu met 3 bedrijven in 3 verschillende landen bezig, Engeland, Bonaire en Curacaou. Maar 1 ding is zeker, hij moet die stage doen anders krijgt hij geen diploma.
Maar ik word al helemaal akelig bij het idee dat ik hem zo lang moet gaan missen Huilen

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:46

Wat leuk om horen Barbala, dat jullie toch de oplossing gevonden hebben en het blijven proberen!

Véél sterkte tijdens zijn afwezigheid, bokt er maar op los als je het wat moeilijk krijgt dan!

En misschien lijkt dit nu niet mogelijk, maar kan je toch even kijken of je niet enkele weken op bezoek kan down under? De verhalen hierboven klinken toch echt goed...
Zo kan jij ook een stukje van de wereld en het avontuur opsnuiven, en kunnen julllie achteraf nog zoveel delen.

Let wel: ik ben zelf nog nooit langer dan 8dagen weggeweest, want ik zou mijn paarden echt teveel missen! Bovendien heb ik geen hulp van ouders voor de verzorging, dus moet ik toch altijd "vreemden" aanspreken. Mogelijks is dit voor jou ook een probleem? Ach, geniet ervan, volgens mij ga jij hier zeker sterker uitkomen!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:10

Ik heb heel veel respect voor je keuze, ikzelf zou het niet kunnen... Ik ben elke dag samen met ventlief en ik wordt al ziek bij de gedachte om hem een week te moeten missen, laat staan zo'n lang tijd.... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:17

waar komt dat dan toch vandaan,dat je ziek wordt bij die gedachte?
Ik vind het echt niet gezond dat je iemand niet een week zou kunnen missen.
Leuk is anders maar komop,er is toch meer in het leven dan je partner?
Of ben ik nou zo afgestompt geraakt ofzo..

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:24

Anoniem schreef:

Ik heb ontzettend veel meegemaakt met ventlief en ben ontzettend gelukkig met hem.
Steunen elkaar met alles en zijn ook echt elkaars maatjes! Ja
Misschien ben ik wel niet gezond om dan ziek te worden als hij een weekje weg zou zijn,
(en hij dan ook niet, hij zou het ook niet kunnen) maar dan maar liever ongezond en gelukkig Haha!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:03

Anoniem schreef:

Ik ben nog altijd vrijgezel en heb geen ervaring met dit soort situaties. Maar hoe ik op dit moment in het leven sta ben ik het met je eens hoor. Wat ik heel belangrijk vind in het leven is zelfontplooiing, je leven lang leren en jezelf ontwikkelen. Van zo'n reis kun je zoveel over jezelf leren, leren wie je nu werkelijk bent. Na zo'n ervaring ben je denk ik echt een stuk verder ontwikkeld en omdat je vaak op jezelf bent aangewezen is je zelfwaardering / zelfkennis ook gegroeid.

Ik zou dat nooit iemand willen verbieden, omdat ik het zelf ook ontzettend belangrijk vind. En de kans is er dat de relatie na zo'n tijd (er gebeurt natuurlijk heel veel bij allebei) op de klippen loopt. Dan is het de vraag of die relatie zonder die reis nog wel jaren stand had gehouden... Maar in mijn optiek bestaat de ware niet en kun je in je leven van meerdere personen houden dus het komt uiteindelijk wel weer goed.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:07

Robynn schreef:
Ik heb heel veel respect voor je keuze, ikzelf zou het niet kunnen... Ik ben elke dag samen met ventlief en ik wordt al ziek bij de gedachte om hem een week te moeten missen, laat staan zo'n lang tijd.... Scheve mond

Hier idem dito.. maar dan andersom..
Ik ga waarschijnlijk naar Amerika volgend jaar, eigenlijk heb ik het voor 99.9% al wel zeker.. maar ik wil hem niet zo lang missen!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:22

Ik zou trouwens, als ventlief echt zou willen, hem gewoon laten gaan hoor Ja Maar liever niet natuurlijk....

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:18

Ik vindt het eigenlijk wel gezond dat je elkaar mist als er 1 voor bepaalde tijd weg gaat. Als je diegene niet zou missen, zit je relatie toch ook niet goed in elkaar?
Natuurlijk zegt dat niet dat je niet weg moet gaan, maar ik snap echt wel dat je er niet vrolijk als je elkaar lange tijd niet ziet.

Gelukkig vergaat de wereld niet en kan je verder gewoon leuke dingen blijven doen, alleen dan zonder vriend. Ik denk dat ik zou zorgen dat ik bezig zou blijven. Als je stil gaat zitten ga je er alleen maar aan denken. Gelukkig weet ik dat mijn vriend niet zomaar voor lange tijd weg zal gaan (werkt al etc.) maar misschien ga ik over 2 jaar wel voor tijdje naar het buitenland. Denk toch dat als je zelf gaat, het anders is dan wanneer jij achterblijft. Als je zelf weggaat ben je druk met allerlei zaken en het land aan het verkennen, waardoor je vooral daar aan denkt. Als je thuisblijft, denk je sneller van: hoe zal hij het nu hebben etc.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:27

Dat je iemand mist is niet meer dan logisch, maar zo erg dat je zelf geen normaal leven hebt (ziek bent, niet meer goed voor jezelf zorgt, er niets aan doet om je leven leuk te maken) lijkt me idd niet gezond.
Ik ben sinds 19 november zonder vriend (zit in de VS). Ik zou hem morgen weer zien maar door omstandigheden is dat een week later. Dat is balen, vervelend en ik mis hem ontzettend, des te meer omdat ik me er op had ingesteld vandaag weer te zien, maar dat betekend niet dat ik de hele dag zielig zit te zijn. Ik doe gewoon lekker wat ik altijd doe, spreek extra af bij vriendinnen, blijf onbeperkt lang bij m'n paard etc. Vanaf volgende week zie ik m'n vriend 6 maanden lang iedere dag, dus nog even genieten van die onbeperkte vrijheid Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:47

Tuurlijk is het gezond om iemand te missen,dat snap ik ook echt wel. En dat is ook begrijpelijk.
Maar teksten als "ik kan hem niet zolang missen"ïk zou ziek worden van verdriet"...die zorgen echt voor rillingen bij me.
Ieder zijn ding en gevoel,maar in mijn ogen zal je dan toch ook een tikje moeten werken aan het mooi maken van je éigen leven..

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:16

Anoniem schreef:
Tuurlijk is het gezond om iemand te missen,dat snap ik ook echt wel. En dat is ook begrijpelijk.
Maar teksten als "ik kan hem niet zolang missen"ïk zou ziek worden van verdriet"...die zorgen echt voor rillingen bij me.
Ieder zijn ding en gevoel,maar in mijn ogen zal je dan toch ook een tikje moeten werken aan het mooi maken van je éigen leven..

Mijn leven is prachtig, maar nog zoveel mooier als wanneer hij er is Ja Haha!
Misschien ben ik wel een verloren romanticus, maar ik zou het inderdaad liever niet doen als ik de keuze zou hebben, is er geen keuze, hou ik hem uiteraard niet tegen
Ik heb het er net ook met ventlief over gehad en hij zei eigenlijk pcies wat ik dacht:
" Als een van ons naar het buitenland zou moeten, zou de ander gewoon meegaan Ja
Kan dat niet, zouden we opzoek gaan naar een andere oplossing "

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:35

Samen gaan als de mogelijkheid er is,is natuurlijk helemaal prachtig! Haha!