e mail van een ander lezen ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: e mail van een ander lezen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:54

Hmmm daarin verschillen we dan van mening. Ik ben meer van het "diensten en productiviteit" dan "diensten en tijd". Ik heb opdrachtgevers gehad waarbij ik de ene dag net zo goed thuis had kunnen blijven omdat er toch geen fiets te doen is (moet ik dan maar de hele dag niks gaan zitten doen?) en de andere dag juist ivm deadlines erg druk was (waardoor ik dan ook veel meer resultaat leverde en langer doorwerkte). Het één compenseert het ander.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:55

natuurlijk is dat ook zo Nouks, en zo werkt het ook in het echte leven Lachen

daarvoor zet ik er ook constant bij dat dit heel sec gezien zo is Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:55

KiWiKo schreef:
Nogmaals dit is heel zwart wit hoor :) maargoed ik wilde alleen even aangeven dat het dus NIET normaal is dat je in de baas zn tijd prive dingen doet :)

Dat hangt er helemaal vanaf hoe je dat afspreekt, toch? Mijn werkgever heeft destijds uitdrukkelijk gezegd dat het wel toegestaan is - in redelijkheid uiteraard, maar niet gewoon simpel niet toegestaan. Dat was een bedrijfje waar over het algemeen heel soepel met de dingen werd omgegaan, alle kanten op.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:56

KiWiKo schreef:
maikeltje schreef:

En weet je personeel dat ook?
Iemands mail is privé ook al is het op het werk. Ik lees niemands mail, dat vind ik a-sociaal en respectloos.
Zou mijn cheffin vragen of ze mijn mail mocht inzien dan mag ze haar gang gaan, maar ik zou me er niet lekker onder voelen. Ik werk hard en vind dat ik ook vertrouwen en respect verdien en als ik constant gecontroleerd zou worden dan zou ik me op een kleuterschool wanen en snel vertrekken bij dat bedrijf. Ik vind het gewoon not-done. En als je als chef zijnde vindt dat je daar "recht" op hebt en van dat "recht"veelvuldig gebruik/misbruik van maakt (zoals de waard is vertrouwt ie z'n gasten) dan krijg ik het idee dat de betreffende "chef" een of ander misplaatst superioriteitsgevoel over zich heeft. Lijkt me verschrikkelijk als je meent de mail van je werknemers te moeten controleren om zo erachter te moeten komen of er iets speelt en wat er dan speelt. Als je dat niet via de normale weg kunt vernemen dan zit er iets scheef in mijn ogen.

Nee dus, ik lees niet de mail van iemand anders

mischien moet ik iets verduidelijken Lachen wij hebben 6 werkstations, en ik zit dus ook wel eens achter een andere PC te werken.......... net zoals mijn meiden ook wel eens achter mijn pc werken.

Als er iemand een dag vrij is wordt de email gecheked, OOK de mijne Lachen

Wij hebben een hele open cultuur op kantoor, het kan allemaal wel en is ook geen probleem Lachen

Waar ik me slechts over verbaas is hoe mensen het maar normaal vinden en zelfs vinden dat het moet mogen dat je in de baas zn tijd prive dingen doet......... want dat is in mijn ogen niet normaal Lachen Een baas koopt jouw tijd Lachen

Dus ja ik check regelmatig de emails van mijn kantoorpersoneel........... en oooops ze checken ook de mijne. Ik ben vandaag wat later op kantoor, het eerste dat ze doen als alles opgestart is, is mijn emails checken.....en doorbellen wat belangrijk is Lachen

Maar dat is dan alweer een ander verhaal. Dan liggen daar duidelijke afspraken over vast bij jullie, prima.
Bij ons werkt dat anders, degenen die bepaalde informatie moeten weten die worden allemaal inge-cc-d dus als er dan iemand later binnen komt of ziek is, belemmert dat de voortgang niet omdat alle relevante info door is gemaild naar alle betrokkenen.
Voor zaken die iedereen moet weten hebben we een gezamelijke mailbox waar iedereen in kan dus het is niet nodig elkaars mail te checken.

De reden dat ik mijn reactie hierboven zo geformuleerd had was omdat ik een andere indruk kreeg bij jouw eerste posten Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:57

@Kiwiko, ik vind het logisch dat jij als baas de email van je personeel leest, maar mag dit wettelijk gezien ook? Ik dacht nl. eens gehoord te hebben van niet.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:58

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:
Nogmaals dit is heel zwart wit hoor Lachen maargoed ik wilde alleen even aangeven dat het dus NIET normaal is dat je in de baas zn tijd prive dingen doet Lachen

Dat hangt er helemaal vanaf hoe je dat afspreekt, toch? Mijn werkgever heeft destijds uitdrukkelijk gezegd dat het wel toegestaan is - in redelijkheid uiteraard, maar niet gewoon simpel niet toegestaan. Dat was een bedrijfje waar over het algemeen heel soepel met de dingen werd omgegaan, alle kanten op.

als je je er maar van bewust bent dat dit heel coulant is van de baas Lachen Lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:00

Charaz schreef:
@Kiwiko, ik vind het logisch dat jij als baas de email van je personeel leest, maar mag dit wettelijk gezien ook? Ik dacht nl. eens gehoord te hebben van niet.

Volgens mij mag het ook niet... Bij ons is het verboden vanwege de wet, als een medewerker stopt word ook per direct zijn email afgesloten vanwege dit.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:07

dat gaat hier hard vooruit ! Bloos

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:11

En ik ben dan bereid heel coulant terug te zijn :) Heel simpel gesteld: een werkgever krijgt ongeveer wat 'ie verwacht. Als de werkgever bereid is soepel te zijn, ik zeker ook. Maar een werkgever die alles precies exact wil hebben kan het krijgen - daar zou ik bv ook geen minuut moeite buiten werktijd in steken, en geen overtreden arboregel ongenoteerd laten. Als alles hard en precies moet, dan kan dat maar dan beide kanten op. Als werkgever heb je namelijk niet alleen maar rechten, maar ook heel veel plichten. En als je erg op je rechten gaat staan, dien je al die plichten ook heel goed na te komen vind ik.
(Nogmaals: dat is ook hoe ik mijzelf zou gedragen. Ik ken ook de rechten en plichten als werknemer. In zo'n bedrijf zou ik mij exact aan mijn plichten houden en al mijn rechten uitbuiten. En in dat opzicht: je hebt als werkgever zeker niet zomaar het recht om de tijd van de werknemer vrijelijk op te eisen - wat dat betreft is het kopen van 'diensten en productiviteit' veel meer reeel dan het kopen van 'tijd'. Je mag bv iemand die is aangenomen als administratieve kracht niet dwingen in plaats van de administratie de wc's schoon te maken - dat hoort niet tot de taken dus hoeft de werknemer ook niet te doen.)

Maar dat is niet de manier waarop ik wil werken, dus ik zou dan zeker proberen een andere plek te vinden. Veel liever doe ik de dingen in redelijkheid met wat soepelheid beide kanten op, met een menselijke maat en niet alleen maar de juridische regels als uitgangspunt.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:11

Ik weet dat mijn werkgever wel zou KUNNEN controleren wat ik op mijn pc doe. Maar ik weet ook dat hij het alleen MAG controleren wanneer daar gegronde redenen voor zijn en vantevoren volgt er dan ook nog eens een gesprek waarbij hij kenbaar maakt dat hij de authorisatie heeft om je te kunnen controleren. In de praktijk is het nog nooit voor gekomen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:27

Nouks schreef:
Gwen schreef:
Even tussen haakjes, ik ben thuis voor het geval iemand denkt dat ik nu Bokt in de baas z'n tijd onveilig zit te maken *LOL* .

Maar je werkt meer dan fulltime en het is tussen 9 en 5 op een doordeweekse dag, ben je niet aan het thuiswerken en dus alsnog aan het Bokken in de Baas z'n tijd? Clown

Was het maar waar Clown . Ik heb zowel griep als voorhoofdsholteontsteking (gelukkig ben ik hier niet hoorbaar, maar ik heb een paar dagen nauwelijks een stem gehad, en nee, bepaald een zwoel stemgeluid is het niet wat ik produceer(de) Huilen van het lachen ). Heb al zoveel in bed gelegen de afgelopen tijd dat ik er helemaal gaar van ben, dus kom ik hier af en toe wat vervelen en dan ga ik maar weer eens wat bankhangen.

Maar nu bijvoorbeeld zou ik het wel superfijn vinden als ik kón thuiswerken, want dan zou ik toch alvast wat simpele dingetjes op mijn gemak weg kunnen werken die zich nu ontzettend opstapelen. Bij deze baan kan dat helaas niet, maar bij enkele van mijn vorige werkgevers deed ik dat wel en dat werd gewaardeerd Ja . Het was daar helemaal geen probleem als je eens iets privé moest regelen en vice versa was het geen probleem voor ons om eens wat extra's voor de baas te doen.

Heb net trouwens prachtige bos bloemen gehad van mijn werk, dat vind ik echt tof Ja .

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:49

Als ik wat over mij zie staan of iets wat ik niet vertrouw zal ik het toch wel lezen.
En als het mij niet bevalt zal ik hem er toch wel mee confronteren.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:34

Shadow0 schreef:
En ik ben dan bereid heel coulant terug te zijn Lachen Heel simpel gesteld: een werkgever krijgt ongeveer wat 'ie verwacht. Als de werkgever bereid is soepel te zijn, ik zeker ook. Maar een werkgever die alles precies exact wil hebben kan het krijgen - daar zou ik bv ook geen minuut moeite buiten werktijd in steken, en geen overtreden arboregel ongenoteerd laten. Als alles hard en precies moet, dan kan dat maar dan beide kanten op. Als werkgever heb je namelijk niet alleen maar rechten, maar ook heel veel plichten. En als je erg op je rechten gaat staan, dien je al die plichten ook heel goed na te komen vind ik.
(Nogmaals: dat is ook hoe ik mijzelf zou gedragen. Ik ken ook de rechten en plichten als werknemer. In zo'n bedrijf zou ik mij exact aan mijn plichten houden en al mijn rechten uitbuiten. En in dat opzicht: je hebt als werkgever zeker niet zomaar het recht om de tijd van de werknemer vrijelijk op te eisen - wat dat betreft is het kopen van 'diensten en productiviteit' veel meer reeel dan het kopen van 'tijd'. Je mag bv iemand die is aangenomen als administratieve kracht niet dwingen in plaats van de administratie de wc's schoon te maken - dat hoort niet tot de taken dus hoeft de werknemer ook niet te doen.)

Maar dat is niet de manier waarop ik wil werken, dus ik zou dan zeker proberen een andere plek te vinden. Veel liever doe ik de dingen in redelijkheid met wat soepelheid beide kanten op, met een menselijke maat en niet alleen maar de juridische regels als uitgangspunt.

Je hebt gelijk hoor Haha! absoluut Haha!

Maar zoals ik al zei schrok ik nogal van het feit dat mensen het maar zo vanzelfsprekend vinden dat het allemaal maar kan en mag........... want dat IS het natuurlijk niet Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:58

Ach, ik heb een goede arbeidsethos en heb me altijd uit de naad gewerkt voor mijn baas, incl. gevraagde en ongevraagde overuren die lang niet altijd verrekend werden en doorwerken tijdens pauzes, dus ik moet dan ook geen gemauw over een privemailtje sturen tussendoor. Als ze daar over gaan zeuren kom ik met een overurenschema en is het voortaan stipt om vijf uur klaar! Duivel
Maar heb het gelukkig nooit meegemaakt, dit soort dingen werken twee kanten op denk ik.

Even terug naar de oorspronkelijke vraag.
Ik heb de password van mijn vriend en hij de mijne, we sturen ook regelmatig mails vanaf elkaars adres als dat toevallig openstaat. Ik heb ook regelmatig zijn dagboek gelezen en hij het mijne (waarin we vooral dingen opschrijven als de stoom even uit ons oren komt, dus dat levert over het algemeen geen leuke stukjes op). Maar dat soort dingen waren vaak juist een opening voor een gesprek over iets, of ik paste stilletjes dingen aan in mijn gedrag zonder verder zeuren omdat ik dan pas merkte hoe diep iets zit. Maar dat is dus met elkaars medeweten en verder lees ik eigenlijk zijn mails niet, vind ik niet eens interessant. Na 6 1/2 jaar weet je wel een beetje wat je aan elkaar hebt tenslotte.

Als het iemand is waar ik niet zo dichtbij sta, dan zal ik uitleg vragen en afhankelijk van het antwoord is het dan uitgesproken of klaar met de vriendschap. Maar ik zou daar ook echt niet gaan snuffelen zonder iemands medeweten. Als ik toch iets op moest zoeken kan ik het net zo goed ter sprake brengen want dan is het niet gek dat ik in de inbox zat.

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:06

email van een ander lezen is ronduit onbeschoft. Je schendt het briefgeheim. Het is net zo not-done als in iemand's tas rommelen of bureaula snuffelen. Gewoon niet doen.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:32

Ik zou het wel lezen Haha!
Ik zou het zelf echt niet oke vinden als iemand dat bij mij zou doen,
Maar ik ben te nieuwschierig om het te laten voor wat het is..

Als ik iets zou lezen wat me zou kwetsen, zou ik er niks over zeggen, maar gewoon goed laten merken dat ik echt wel iets weet, en een hoop afstand nemen..

lindake

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:35

KiWiKo schreef:
Maar zoals ik al zei schrok ik nogal van het feit dat mensen het maar zo vanzelfsprekend vinden dat het allemaal maar kan en mag........... want dat IS het natuurlijk niet Lachen

En ik schrok van de manier waarop je aan het praten was over je personeel Haha!. Maar ok, ik denk wel dat je het goed bedoeld... In de werktijd moet er gewerkt worden en moet er productief omgegaan worden met de tijd van 'de werkgever'. Helemaal mee eens. Maar ik ben ook van mening dat je je personeel niet te streng moet opvolgen want dan creëer je een negatieve werkstijl waarbij het personeel je zelfs kan gaan tegen werken. Maar dat doe je volgens mij niet. Je legt het alleen wat extreem uit om je standpunt over werktijd duidelijk te brengen.

Over het emailadres chekken gesproken... Ik doe het bij niemand en ik zou het ook niet dulden dat iemand mijn prive emailadres moest chekken. Ongeacht of het mijn vriend, mijn ouders etc... is. prive emailadres is prive emailadres zoals een PB een PB is Haha!.

Bij een emailadres van de werkgever zoals kim al aanhaalde vind ik de kaarten toch iets anders liggen... Het gaat namelijk niet over een prive emailadres maar over een bedrijfs emailadres. Hoe het gerechtelijk allemaal zit weet ik niet... Maar zelf zou ik mij niet echt goed in mijn vel voelen als ik weet dat mijn werkgever doebewust al mijn correspondentie via mail zit na te lezen... Dat zou voor mij een extra vorm van stress zijn op het werk...

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:48

Gwen schreef:
Ook bij ons kijken we wel eens in elkaars mailbox, zeker als iemand ziek is, het werk moet tenslotte wel doorgaan. Maar dan haal je er uit wat op jouw werk van toepassing is en de rest negeer je, heel simpel.

Helemaal mee eens.

De nationale ombudsman heeft vorig jaar bepaald dat een werkgever de e-mail van een zieke werknemer mag controleren om te kijken of er bijvoorbeeld deadlines zijn of andere dingen dienen te gebeuren die niet kunnen wachten totdat de werknemer weer beter is. Maar e-mails die duidelijk privé zijn, mag hij níet lezen.

Bovendien is in de jurisprudentie (rechtspraak) uitgemaakt dat een werknemer zich wel bezig mag houden met privé-emails onder werktijd, mits met mate. Knipoog Dit omdat werknemers ook vaak iets langer werken of in hun privétijd dingen voor hun werk uitzoeken/regelen e.d.

Naar mijn idee werkt een werknemer het prettigst indien een incidenteel telefoontje of e-mail gewoon toegestaan is (zolang je werk er maar niet onder lijdt!). Maar ik ben het wel met Kiwiko eens dat je je op je werk zo min mogelijk moet bezig houden met privé bezigheden, immers ben je er om te werken. Vork

Ontopic: ik vind het niet normaal om zomaar iemands e-mail te lezen Je e-mail is immers een privé-aangelegenheid.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:56

Als je niet wil dat je baas je privemailtjes leest, moet je ze maar via hotmail sturen Knipoog ( of net waar je een e-mail adres hebt ).

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat mijn leidinggevende mijn telefoontjes afluisterd.
Niet dat ik prive bel met hun telefoon.

Als iemand zijn account open laat staan, zou ik wel nieuwsgierig zijn, maar toch niet kijken.
Tenzij mijn vriend bijv. al dagenlang vreemd doet, en ik zie ineens een mailtje met als onderwerp mijn naam. Bloos

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:27

sunshine schreef:
Als je niet wil dat je baas je privemailtjes leest, moet je ze maar via hotmail sturen Knipoog ( of net waar je een e-mail adres hebt ).

Ik heb voor een automatiseringsbedrijf gewerkt en een van mijn collega's (ITer) vertelde me ooit dat elke toets die ik aansloeg wel op de server stond dus dat -mocht iemand geinteresseerd zijn Clown - mijn mails ook gelezen konden worden. Niet dat het mij uitmaakte verder, maar Hotmail is dus echt geen veiligheid daarvoor ofzo Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:36

Mijn baas kán de mails screenen. We kunnen niet extern mailen, wel gemaild worden en onderling kunnen we gewoon vrij mailen. Ook het internetgebruik kán gescreend worden. Ik beperk me over het algemeen tot de pauzes om mijn mail te checken en zo, het is idd héél coulant als je in de baas zijn tijd privézaken mag afhandelen. Incidenteel, okay, maar als je dagelijks onder werktijd je mail leest etc... Ik weet inmiddels uit ervaring dat daar stiekem heel wat meer tijd in gaat zitten dan je zelf denkt.

En idd, elke webmailapplicatie is gewoon te lezen, wordt allemaal geregistreerd Ja

Enfin, back naar de beginpost: niet lezen. Ik ken alle wachtwoorden van mijn vriend, ik kan zowel de zakelijke als de privémail lezen en ik kan zijn smsjes lezen. Maar daar heb ik echt 0,0 behoefte aan. Ik heb ook al eens vaker gehad dat vriendinnen op mijn pc mail hadden gelezen oid en de boel niet (goed) afgesloten hadden. Ik heb nooit de behoefte gevoeld om dingen te gaan lezen, zelfs niet bij de mensen waarvan ik de wachtwoorden ook ken.

Als ik in de gauwigheid zou zien dat ik 'besproken' word zou ik niet meteen de persoon in kwestie afschrijven. Ik geloof dat iki er gevoelsmatig wel (al dan niet onbewust) afstand van zou nemen, maar één van mijn voornaamste principes is nog altijd geweest dat mensen het me recht in mijn gezicht kunnen zeggen als ze een probleem met me hebben en dat ik er ook niet van hou om viavia dingen te horen. Ik wil het van de persoon zelf horen en als ik het niet rechtstreeks van hem hoor, dan krijgt ie het voordeel van de twijfel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:42

(Sommige emaildiensten bieden trouwens ook email via https aan. Dit is niet te lezen door het netwerkverkeer te controleren. Wel zijn er andere manieren om dit te controleren, bijvoorbeeld door vnc/remote desktop-applicaties te draaien waarmee iemand anders precies kan zien wat jij ook ziet op je scherm, en als jij dus een mail opent, kan de ander dat ook lezen. De meeste bedrijven hebben dit overigens niet en het mag ook niet zomaar. Wel kan men nog steeds zien dat je een bepaalde site lang / vaak bezoekt.)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:58

jesse_rulez schreef:
Helemaal mee eens.

De nationale ombudsman heeft vorig jaar bepaald dat een werkgever de e-mail van een zieke werknemer mag controleren om te kijken of er bijvoorbeeld deadlines zijn of andere dingen dienen te gebeuren die niet kunnen wachten totdat de werknemer weer beter is. Maar e-mails die duidelijk privé zijn, mag hij níet lezen.

Maar als je de zakelijke mail aan het nakijken bent, en er zit een prive mailtje tussen, dan zie je dat vaak pas op het moment dat je er op staat. En dan is het vaak al gelezen hoor!
Als je echt "geheimen" hebt voor je baas, dan moet je ze niet via je werkoutlook versturen, maar via je internetmail.

Mijn baas leest ook al mijn verstuurde mailtjes en ik die van hem, omdat ik maar 20 uur werk en hij er vaak niet is als ik werk en vise versa.
Door de mailtjes van elkaar te lezen, weten we tenminste van elkaar wat al is afgehandeld en wat niet.
Maar zo kom ik ook vaker prive-mailtjes van hem tegen, bijvoorbeeld over de erfenisverdeling van zijn overleden moeder of over zijn gehandicapte dochtertje. Tja, soms ben je zo druk bezig met afhandelen van alle mail, dat je het bericht al gelezen hebt, voordat je beseft: ow, dit is niet voor mij bestemd. Ik verplaats die mailtjes wel altijd netjes naar zijn eigen map, maar als het een mail van 1 of 2 regels is, dan ja, heb ik hem soms wel al gelezen.

Heb ik nou echt een prive mail waarvan ik niet wil dat iemand hem leest, dan verstuur ik hem thuis of via mijn internetaccount.
De mail van mijn man lees ik en hij die van mij (hij heeft niet eens een eigen mail-adres, we hebben er samen 1 Haha! ).

En als mijn dochter zich op internet gaat begeven, dan denk er maar aan, dat ik er zeker vanalles aan doe om in de gaten te houden wat ze daar allemaal doet. Ik heb laatst een programma op TV gezien, dat er van allerlei programma's in de handel zijn, waarmee je de PC kunt beveiligen en zelfs de berichtjes die je kind verstuurd in mail-vorm op je eigen e-mail toegezonden krijgt. Zo kun je in de gaten houden dat ze zich niet met de verkeerde mensen inlaten e.d.

De mail van een vriend(in) zou ik niet (willen) lezen. Dat is net zoiets als in iemands post te neuzen. Dat doe je niet.

Off-topic:
@ KIWIKO: je laat het heel zwart -wit overkomen en toch ben je volgens mij zelf niet zo'n moeilijke werkgever, toch?
Ik kan je instelling helemaal begrijpen. Als werkgever verwacht je dat het personeel zijn best voor je doet, maar heel vaak word de werkgever voor gek versleten (hoho, niet iedereen over me heen nu svp Haha! ).
Je moet het als werkgever maar heel gewoon vinden, dat een werknemer (wel met zijn eigen mobieltje) met 1 hand zijn werk staat te doen. Hierdoor doet hij dus niet 2, maar bijna 3 keer zo lang over zijn werk en in totaal heeft hij dit dus ca. 3/4 uur gedaan. Geen van de eigenaren van het bedrijf in de buurt, maar dat krijg je dan wel van een werknemer te horen, die al langer in dienst is en zich dus ook aan dit gedrag stoort (niet alle werknemers nemen gelukkig alles voor vanzelfsprekend aan).
Of, de opzichter van de champignonpluksters ligt in het ziekenhuis en is een week weg. Productie van het vrouwelijke plukkend personeel daalt accuut met ca. 30% !! En maar kletsen dames!
En als je ze er op aanspreekt is het: Oh ja? Echt waar? Ohoh, wij zijn erg he!
Maar je moet ze wel de volle mep betalen, echt geen 30% minder! En vervolgens doen ze het de keer erop weer als de opzichter voor de 2e keer in het ziekenhuis ligt! Dat gebeurde dus in het bedrijf van mijn man.

Ik vind dat het 2 kanten op moet werken: kletsen mag, bellen mag, mailen mag, als het maar in redelijke proporties blijft en niet meteen een omzetdaling betekend voor de baas. Daar betaald hij je niet voor.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:03

Ik ben het toch echt met kiwiko eens..
Wat komt een werknemer doen? waar de baas die persoon voor betaald. Dan mag je verwachten dat die persoon dat ook echt doet. Waarom zou de baas niet mogen zien of de werknemer ook doet waar die voor betaald word. Wat zou die baas moeten zien wat die niet mag zien? Als je iets te verbergen hebt snap ik dat je er op tegen bent, maar als het goed is valt er niets te verbergen Knipoog

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:04

En als er dan tussendoor zo nodig iets prive moet gebeuren vind ik dat de baas het recht heeft om zelf te beoordelen of dat prive ook echt nodig was...