Blondie_ schreef:Ik geloof niet zo dat een foetus tot 3 maanden al gaat schoppen enzo
Nee dattie geboren zou worden daar issie blij mee.
wat heb je zon kind anno 2009 nog te bieden??
Das een hele andere discussie
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Blondie_ schreef:Ik geloof niet zo dat een foetus tot 3 maanden al gaat schoppen enzo
Nee dattie geboren zou worden daar issie blij mee.
wat heb je zon kind anno 2009 nog te bieden??
Maar wel moet overwegen: kan ik die verantwoording aan of zal ik het toch maar afschepen op mijn ouders. Belangrijk is dat ouders ook zeggen: jouw kind, jouw opvoeding! Want uiteindelijk ga je toch een keer uit huis mét je kind en dan kom je van de koude kermis thuis als je amper zelf verantwoordelijk was voor je eigen kind. Thuis kun je in de veiligheid van je ouders veel leren over de zorg van je kind. Als grootouders echter alles uit handen nemen onder het mom van: het is zelf nog maar een kind, vind ik dat altijd een gemiste kans en onderschatten van het vermogen van hun kind. Adil18 schreef:_Tivoli_ schreef:@Adil18
Goed,dat is duidelijk
Maar het is wel een vraag die veel mensen stellen,en bezighoud.
Daarom wilde ik er ook op reageren.
Ik heb nooit gedacht; was ik er maar later aan begonnen (ookal ben ik pas 21).
Nu moet ik ook zeggen dat ik al drie jaar samenwoonde en dat we al nadachten over een kindje. (en met dat we het dachten was ik opeens zwanger)
Ik had er wel wat harder over nagedacht als ik thuis woonde,mijn vriend me verlaten had en dat soort dingen.
Dan zou ik het gevoel hebben dat het kind niet genoeg van het goede meekrijgt.
Wat dat aangaat ben ik heel erg traditioneel: onze dochter groeit op in ons gezin,en vader en moeder die van elkaar houden,dat vind ik heel erg belangrijk!
(En hiermee bedoel ik niet dat alleenstaande ouders geen pluim verdienen.)
Jij verdient van mij wel een pluim! Je hebt goed over alles nagedacht en ik denk dat helemaal niemand in jouw situatie je op jouw leeftijd afrekend. Je hebt een (ergens) weloverwogen keuze gemaakt en jij kunt een kindje alles bieden wat het moet krijgen. Helemaal super!

) en dat was ook weer niet goed, mijn zus was 29, was ook niet goed: want ze zat midden in haar carriere en ze had zo ver kunnen komen.
Welshcobfan schreef:In hoeverre is het voor een jong lichaam gezond om een kind te krijgen? Dan denk ik echt aan een 13-14 jarige. Heb je dan later nog kans op allerlei ongemakken?
Welshcobfan schreef:In hoeverre is het voor een jong lichaam gezond om een kind te krijgen? Dan denk ik echt aan een 13-14 jarige. Heb je dan later nog kans op allerlei ongemakken?
Vjestagirl schreef:In principe is je lichaam zodra je begint te menstrueren klaar om zwanger te worden, en dus ook om te bevallen... Zo is het door de natuur ontworpen...
_Bonte_ schreef:Vjestagirl schreef:In principe is je lichaam zodra je begint te menstrueren klaar om zwanger te worden, en dus ook om te bevallen... Zo is het door de natuur ontworpen...
Jongste kindmoeder ter wereld ook? 4 jaar = zwanger , op haar 5 jaar beviel ze .
Gezond hoor
Vjestagirl schreef:Voor de mensen die zeggen dat ze het laten adopteren: vinden jullie niet dat dat een ander opzadelen met jouw fouten is? Dat is (in mijn ogen) een kind het recht ontemen om zijn of haar echte ouders te kennen. Dat is verwachten dat iemand anders wel op jouw kind zit te wachten als jij dat niet doet. Maar dat is ook voor kinderen die opgroeien in een situatie die ECHT slecht is (denk aan 3de wereld landen) een gemiste kans... Die kinderen hebben het veel harder nodig om in een liefdevol en warm huis te komen, waar er eten is en goede voorzieningen, dan het kind van een 15 jarige die wel sex wil maar niet de verantwoordelijkheid.
Als mijn (denkbeeldige) kind thuis zou komen en me zou vertellen dat ze zwanger is, dan zou ik toch echt eens opzoek gaan naar het nummer van de abortuskliniek, al was het maar om haar flink te laten informeren. Wil ze het houden, dan zou ze (als het mogenlijk is) een eigen appartementje in huis krijgen, waar haar vriend ook fijn mag komen wonen. Maar dan doet ze het wel zelf, ik ben GEEN oppasoma, ik ben geen kinderdagverblijf en ik ben geen bank. Jij kiest voor die optie, en ik vind niet dat je familie daar de verantwoordelijkheid voor hoeft te dragen. Als je oud genoeg bent om seks te hebben, dan ben je ook oud genoeg om de gevolgen daarvan te dragen.

Elma_ schreef:Ik vind deze discussie toch zo jammer he,,
Weetje als je zelf geen kind heb, dan kun je eigenlijk niet eens mee praten.. want je DENKT dat je weet hoe het is maar weetje,,
Het is niets als zoals jij het je voorstelt.. Een kind dragen, baren opvoeden grootbrengen.. Je kunt NOOIT weten hoe dat is als je dat niet zelf heb ervaren....
Vjestagirl schreef:Voor de mensen die zeggen dat ze het laten adopteren: vinden jullie niet dat dat een ander opzadelen met jouw fouten is? Dat is (in mijn ogen) een kind het recht ontemen om zijn of haar echte ouders te kennen. Dat is verwachten dat iemand anders wel op jouw kind zit te wachten als jij dat niet doet. Maar dat is ook voor kinderen die opgroeien in een situatie die ECHT slecht is (denk aan 3de wereld landen) een gemiste kans... Die kinderen hebben het veel harder nodig om in een liefdevol en warm huis te komen, waar er eten is en goede voorzieningen, dan het kind van een 15 jarige die wel sex wil maar niet de verantwoordelijkheid.
Vjestagirl schreef:Als mijn (denkbeeldige) kind thuis zou komen en me zou vertellen dat ze zwanger is, dan zou ik toch echt eens opzoek gaan naar het nummer van de abortuskliniek, al was het maar om haar flink te laten informeren. Wil ze het houden, dan zou ze (als het mogenlijk is) een eigen appartementje in huis krijgen, waar haar vriend ook fijn mag komen wonen. Maar dan doet ze het wel zelf, ik ben GEEN oppasoma, ik ben geen kinderdagverblijf en ik ben geen bank. Jij kiest voor die optie, en ik vind niet dat je familie daar de verantwoordelijkheid voor hoeft te dragen. Als je oud genoeg bent om seks te hebben, dan ben je ook oud genoeg om de gevolgen daarvan te dragen.
_Bonte_ schreef:Vjestagirl schreef:In principe is je lichaam zodra je begint te menstrueren klaar om zwanger te worden, en dus ook om te bevallen... Zo is het door de natuur ontworpen...
Jongste kindmoeder ter wereld ook? 4 jaar = zwanger , op haar 5 jaar beviel ze .
Gezond hoor
Elma_ schreef:Ik vind deze discussie toch zo jammer he,,
Weetje als je zelf geen kind heb, dan kun je eigenlijk niet eens mee praten.. want je DENKT dat je weet hoe het is maar weetje,,
Het is niets als zoals jij het je voorstelt.. Een kind dragen, baren opvoeden grootbrengen.. Je kunt NOOIT weten hoe dat is als je dat niet zelf heb ervaren....