en heb meerdere keren met problemen gebeden
en steeds kwam er een goede oplossing

Dus voor mij is dat meer dan genoeg bewijs..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Fiffill schreef:Oke, dan zitten we waarschijnlijk wel op één lijn ja.![]()
Maar ik denk dat met het geloof zelf mensen uit je omgeving ook wel een invloed hebben; als je ouders bijv. gelovig zijn.
Elessar schreef:Blue_Eyes schreef:Dat kan ik je wel uitleggen - al is het inderdaad een lang en ingewikkeld verhaal![]()
We zondigen nog steeds, ieder mens doet dat, want we hebben een vrije wil gekregen en we mogen dus zelf bepalen wat we doen. Dat betekent automatisch dat we verkeerde keuzes gaan maken - maar daar groeien we van. Alleen groeide er ook een kloof tussen God en ons, omdat we hem ermee pijn doen dat we dingen zo fout doen.
Maar wie bepaald wat een foute keuze is, wie bepaald dat wij als mensen zondigen? Als het slecht afloopt, is het 'automatisch' de verkeerde keuze geweest, of visa versa? Door fouten te maken ontwikkel je je eigen 'ik'. Je komt jezelf tegen, wordt (misschien) geconfronteerd, maar iig; je leert er wel van. 'That what doesn't kill you, makes you stronger' idee.
jesito schreef:Veirl schreef:Tsja... Anders hadden we geen vrije wil gehad. Bij God draait alles om liefde en als Hij had gezegd "jullie houden van Me", dan was het geen liefde geweest.
Dat is nou altijd het geval er wordt altijd 1 of ander raar argument geroepen en dit is er weer zo een.
Die zogenaamde god wil toch ook het beste voor ons, het spijt me bij mij heeft ie gefaalt.
wake_up schreef:Zelf ben ik gelovig,
en heb meerdere keren met problemen gebeden
en steeds kwam er een goede oplossing
Dus voor mij is dat meer dan genoeg bewijs..
Onassa schreef:Ik vind het absoluut geen onzin, ben juist heel benieuwd naar de ervaringen van gelovigen.
Wat ik begreep van sommige strenge gereformeerde was dat ze zondags niet mochten douchen.
Een tv en pc is daar toch helaal uit den boze???
Maar dan denk ik toch (had een collega die zo streng was) dat ze effe naar de buren ofzo gaan om toch ook de volgende dag over de voetbal uitslagen mee te kunnen praten.
waarom dat strenge....wat is daar de bedoeling van??
Onassa schreef:Ik vind het absoluut geen onzin, ben juist heel benieuwd naar de ervaringen van gelovigen.
Wat ik begreep van sommige strenge gereformeerde was dat ze zondags niet mochten douchen.
Een tv en pc is daar toch helaal uit den boze???
Maar dan denk ik toch (had een collega die zo streng was) dat ze effe naar de buren ofzo gaan om toch ook de volgende dag over de voetbal uitslagen mee te kunnen praten.
waarom dat strenge....wat is daar de bedoeling van??
alleen vertel ik god over de nare dingen in het leven en over mijn angsten en dank ik god voor de goede dingen (een echte vader in de hemel dus) en zondags ga ik met regelmaat naar de kerk maar dan bij voorkeur naar een avonddienst want na het stappen trek ik de ochtenddienst niet
t is denk ik wat je er zelf van maakt... de een is strenger erin dan de ander... ik denk altijd dat zolang je op jou eigen manier geloofd en probeerd altijd goed tegenover andere mensen te zijn (dus bijv. niet pesten en wel eens omkijken naar die persoon in moeilijkheden) dat god het goedvindt.imd schreef:Interessant topic dit. Ik vraag me regelmatig af hoe het nou is om écht in god te geloven. Zou ik best wel eens een dagje mee willen maken! Ik geloof het echter gewoon niet.
Een paar pagina's terug las ik iets over niets doen op zondag: Mogen jullie dan niks doen? Bijvoorbeeld 's zondags een dagje weg ofzo?
Maar Google plakt nu eenmaal die banner eronder, ach maakt het uit.
).
Het is gewoon niks voor mij. 
imd schreef:Interessant topic dit. Ik vraag me regelmatig af hoe het nou is om écht in god te geloven. Zou ik best wel eens een dagje mee willen maken! Ik geloof het echter gewoon niet.
Een paar pagina's terug las ik iets over niets doen op zondag: Mogen jullie dan niks doen? Bijvoorbeeld 's zondags een dagje weg ofzo?
naath schreef:Ik bid niet meer!
Vandaag is mij iets zo ergs overkomen .. zo iets respectloos, en heb 't echt NERGENS aan te danken. Ben beetje boos op Hem.. zo teleurgesteld..
naath schreef:Ik bid niet meer!
Vandaag is mij iets zo ergs overkomen .. zo iets respectloos, en heb 't echt NERGENS aan te danken. Ben beetje boos op Hem.. zo teleurgesteld..