getver, er gebeuren hier rare dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: getver, er gebeuren hier rare dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:43

Woehahahahahahahaha, medicijnen die ventilators laten piepen? Die is goed!!!! Tjonge jonge, het new age gehalte wordt me verder ook bijna te heet onder de voeten.....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:44

Salie wierook gebruiken dan moeten ze vaak al van weg gaan, stuur me anders maar een PB.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:45

Ik heb ook van die achterlijke dingen meegemaakt tot aan een man die naast ons bed stond. En weet je wat ik dacht? Je blijft maar staan, als het belangrijk is sta je er morgen vroeg nog.

Laat je niet gek maken. Ik weet ook niet wat ik allemaal gezien of gehoord heb maar het kan me toch niets doen. Dus waarom zou ik er bang voor zijn. Gewoon negeren en jezelf geen enge dingen in je hoofd halen. Poltergeist zal het wel niet zijn en freddy bestaat ook alleen in de film. Geniet maar lekker van je nieuwe huisje en laat de spoken (als het dat al zijn) maar lekker spoken. Die hebben kennelijk niets beters te doen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:47

dat medicatie na zoveel tijd nog dit soort bijwerkingen kan geven mag je wel eens goed onderbouwen voor je het hier neer zet. Bij mijn weten kan dat namelijk niet!
Dus graag links naar de wetenschappelijke rapporten hierover.

Daarnaast lijkt het me logischer om eerst eens alle technische oorzaken uit te sluiten voor dat je een meisje bang gaat maken met spookverhalen die óók helemaal niet bewezen zijn.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:47

slimmerik schreef:
Ach het is een modeverschijnsel al dat gehocuspocus. Mensen zijn zo beïnvloedbaar tegenwoordig. Vooral de TV werkt er de laatste tijd behoorlijk aan mee door al dat soort oplichtingen uit te zenden. Nu ook dat menneke die Derek. Zijn TV voorgangers zijn inmiddels allemaal door de mand gevallen Haha! Als jij een huis hebt waar het ècht spookt, dan zou je het voor miljoenen kunnen verkopen. Er zijn in werkelijkheid nog geen spookhuizen aangetroffen. Al die aangemerkte huizen zijn inmiddels betrapt op oplichting.

Dus Lonneke wees alsjeblieft niet bang. Knipoog Nergens voor nodig. Je mag best een beetje in "geesten" geloven maar wel met een knipooggie Knipoog Haha!

Ook hier geldt dat behalve dat er frequenties bestaan voor geluid, die niet iereen kan waarnemen er ook frequenties zijn voor licht en andere substanties. Hoewel de wetenschap het nog niet heeft kunnen verklaren is het een feit dat sommige mensen wel degelijk zaken kunnen waarnemen en kunnen werken met frequenties die voor anderen niet toegankelijk zijn. Hetzelfde geldt voor spookhuizen. Voor de ene persoon zal dat een normaal huis zijn, voor iemand die een beetje gevoelig is een huis waarin je "een naar gevoel" krijgt en voor een derde is het ronduit een spookhuis. Dat is dus niet omdat die laatste "spoken ziet" (in de figuurlijke zin), maar een ander waarnemingsvermogen heeft. Je wilt niet weten hoeveel mensen er daarom onterecht aan de medicijnen zitten (voorgeschreven door psychiaters die in ieder geval niet tot de 3e categorie behoren) of zelfs opgenomen zijn in een inrichting.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:48

HBVisser schreef:
Ik heb ook van die achterlijke dingen meegemaakt tot aan een man die naast ons bed stond. En weet je wat ik dacht? Je blijft maar staan, als het belangrijk is sta je er morgen vroeg nog.

ROFL Sorry, is geen onderwerp om mee te lachen, maar vind je nuchtere reactie wel heerlijk om te lezen. Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:49

Klopt ik ken iemand die aan de medicijnen moest, was echt onterecht ze kreeg een stempel.Ze zag en hoorde echt dingen.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:50

suleilitha schreef:
Het lijkt me wel duidelijk dat het om een ventilator gaat en ik vind niet dat er, gezien de geschiedenis van Lonneke, gespeculeerd moet en mag worden over geesten.

En ik vind dat jij je oordeel wel heel snel klaar hebt...
Misschien is het idd een technisch mankement, zou heel goed kunnen maar dan nog...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:50

Ik zelf heb ook echt van die rare momenten oa: ik hoor van alles en vraag vriendlief dan of tie even voor me wilt gaan kijken zeg maar.!

We zijn pas verhuisd van een appartement naar een groter eengezinswoning.! En sindsdien we hier wonen voel ik me zelf nog steeds geen goed gevoel over het huis te krijgen, sterker nog heb nog niet echt het gevoel een band met dit huis te vormen. In het appartement was ik sneller gewend en was ik ook niet bang en hoorde ik ook niets vreemds.!

Het is voornamelijk de tijd als we naar bed gaan en dan liggen we op bed en probeer ik in slaap te vallen (vriendlief ligt dan al half te maffen), en opeens hoor ik het vreemde geluiden, ik vriendlief gevraagd zo van hoor jij dat ook ? Hij zo nee ga nu maar slapen, en dan is weer even rustig en hoorde ik weer *pof* toen had vriendlief het ook ineens gehoord en vertelde ie me van ach maak je je daar zo druk om het is gewoon het huis (doordat hoekwoning betreft en ff windvlaagje tegenaan maakt het huis geluid), jaja best eng in begin...Maar nu begin ik me aardig op mijn gemak te voelen, maar ook heb ik van die rare gedachtes dat ik s´nachts iets of iemand bij de deur oid zie staan of dan ruik ik ineens een sigaren/koffie lucht, een reactie van me was daarop een keer tegen vriendlief van ´´Heb je koffie gezet ?´´ Vriendlief slaperig geantw van ´´Nee´´.!

Maar door wat ik laatst van mijn moeder gekregen heb is iets wat mijn opa altijd deed (want die had precies zoals mij), en om rust te vinden in mezelf pak ik het gedicht van mijn opa voor me en lees het dan rustig door, voor mij werkt dat heel erg goed, en nu krijg ik ook soort van contact met mijn overleden schoonmoeder.!

Dit is het gedicht: De hemeltelefoon.

De Hemeltelefoon

Gods telefoonlijn, is nooit in gesprek
en in tijd voor spreken heb je nooit gebrek
Hemelse centrale vrij, voor jou en mij
Als je dus in zorgen, en verdriet komt
gebruik dan deze lijn
Telefoon vaar glorie, Ow wat is het fijn
Om met God de Heer contact te hebben
door deze lijn die door Hem gelegd is
Voor elk kind van Hem, met Hem (God) mag je spreken
Want hij luistert naar jouw stem
Er word geen geld gerekend jouw gesprek is vrij
Deze lijn moet dienst doen juist voor jou en mij
Wachten is niet nodig zeg het ver en wijd
God geeft altijd antwoord
Ook Zijn antwoord komt op tijd
Krijg je soms geen antwoord aan deze Hemellijn
wat zou dan de reden Van die storing zijn ?
zeg ´´Hem´´ wat verkeerd ging
God is op Zijn troon
dan krijg jij weer antwoord
Door deze Hemeltelefoon.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:51

Het gebeurd vaak hoor dat 1 iemand wel iets hoort en de ander niet.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:55

Ik heb het ook hoor, dat ik geluiden hoor die mijn vriend niet hoort.

Heb je al eens geprobeert naar het geluid toe te lopen?
Tv uit, radio uit, alles wat geluid maakt even uitzetten zodat het stil is in huis en dan achter je oor aanlopen richting het vreemde geluidje.

Je kunt bij de gekste dingen uit komen. De koelkast, de CVketel, een lamp, een wekker.
Ik kwam ooit zelfs eens bij een spin uit die een vlieg aan het inpakken was in zijn web. (klinkt als electiciteitschokjes ofzo, tik tik tik tik)
Dat spinnetje zat naast mijn TV, dus je begrijpt hoe eng ik het vond om richting mijn tv te lopen. Ik dacht dat er kortsluiting was ofzo haha. Tja je weet het niet als je het geluid verder niet herkent.

Loop er eens naar toe Lonneke. Kun je dan aanwijzen waar het geluid vandaan komt?
(als iemand je zometeen komt helpen en die persoon hoort het niet, dan kun jij het in ieder geval wel aanwijzen)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 15:57

ik moet wel zeggen dat ik echt GEK word van dit geluid hoor. ik hoor het nu weer nu ik achter de pc zit. het is ook maar ongeveer 3 seconden dat je het hoort en dan om de zoveel minuten. het is echt net alsof er iemand om hulp roept. nee, ik laat mezelf niet gek maken. ik heb vandaag mijn behandelaar aan de lijn gehad en die vond ook dat ik niet psygotisch overkwam. dus het MOET wel in die ventilator zitten. het gekke is dat dan ding nu gewoon uitstaat( ik heb daar zon schakelaar voor) en dan zou je dat geluid toch niet moeten kunnen horen? het geluid hoor ik alleen in de huiskamer. als ik in bed lig hoor ik t niet. t komt wel uit de omgeving van het ventilatiegat. dus het zo heel goed kunnen. maar toch... het blijft eng tot je weet wat het is. ik haal me nu geen gekke dingen in mijn hoofd, ik ben echt trots op mezelf dat ik er zo mee omga. maar dit is mede door de fijne reacties die ik hier heb gehad. ik zal jullie in elk geval op de hoogte houden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:59

Wanneer komt er iemand kijken dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:00

Komt allemaal goud meid Haha!
Grote kans dat het niet van jouw eigen ventilator komt maar van een apparaat een eindje verderop, en dat het geluid galmt door het verbindingskanaal.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:03

Het zit dus in de huiskamer?
Zorg dus dat het stil is in je huis en ga midden in de huiskamer staan.
Loop richting het geluid.
Blijf even staan en laat je oor het werk doen.
Gewoon op af stappen Lonneke.
Waar komt het geluid vandaan?
Al moet je een kast in, achter de tv luisteren, onder de bank, gewoon zoeken.
Waar denk jij dat het geluid zit?
Kun je daar een foto van maken?

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:04

lautje76 schreef:
dat medicatie na zoveel tijd nog dit soort bijwerkingen kan geven mag je wel eens goed onderbouwen voor je het hier neer zet. Bij mijn weten kan dat namelijk niet!
Dus graag links naar de wetenschappelijke rapporten hierover.

Daarnaast lijkt het me logischer om eerst eens alle technische oorzaken uit te sluiten voor dat je een meisje bang gaat maken met spookverhalen die óók helemaal niet bewezen zijn.

Hierbij een link:
http://www.outlookcities.com/psych/ATracyPhD.htm

Als je nog een beetje zoekt op Google dan vind je nog veel meer wetenschappelijke artikelen.

De verhalen zijn geen spookverhalen. Ten eerste is het bevestigd en waargenomen door getuigen en ten tweede is het niets om bang voor te zijn. TS hoeft echt niet te denken dat ze gek geworden is want het overkomt heel veel mensen die bij hun volle verstand zijn.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:05

Kan het niet de ketel zijn? iets in de meterkast, begrijp dat je in een appartement woont, kijk eens in het halletje of daar iets weg komt, bel eens bij je buren aan om te vragen of zij ook wat horen? Misschien weten zij de oorzaak ervan Knipoog

Heb je cv in huis? Door leidingen heen een gat erin, euhh.. probeer alleen mee te denken.. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:06

Ts is ook niet gek maar jullie maken haar met je allen wel gek, Macusa.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:08

Macusa, ik denk dat je nu even op moet houden om te proberen anderen van je mening te overtuigen. Het is totaal offtopic en helemaal niet in het belang van de ts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:09

Juist Sakkia en ik ga even Temmen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:11

Hij staat misschien uit maar het blijft een gat in de muur met een buis eraan natuurlijk. Dat ding is waarschijnlijk aangesloten op de buizen van mensen die hem wel aan hebben staan. Kan dus best nog daar vandaan komen.

Heel veel mensen hebben last van enge, gekke geluiden in huis maar omdat jij eerder wat psych. problemen hebt gehad zoek jij het natuurlijk eerder in die hoek. En dat is niet altijd terecht en daar wordt je alleen maar onzeker van.

Dus wat Holly zegt, ga zoeken waar het vandaan komt. Ga ook in de gang staan en op de gallerij en kijk of je het dan nog hoort en of je het kan localiseren. Gewoon bij het meest logische beginnen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:11

Ik vind het inderdaad een beetje flauw om te denken dat Lonneke het zich inbeeld.
Als er een geluidje wat je niet thuis kunt brengen in jouw huis zit, beeld je je dat dan ook in?
Doe niet zo gek zeg.

We komen er met zijn alle wel achter wat het is hoor Lonneke.
Het zijn in ieder geval geen geesten of andere rare dingen.

Je woont dus in een appartement?
Mensen boven je, naast je, onder je?
Je denkt dat het eventueel vanuit het ventilatierooster komt?
Doe eens heel gedruft en leg je oor eens tegen dat ventilatierooster.
Hoor je het dan sterker, of minder sterk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:13

Tuurlijk beeldt ze zich het niet in!!! Maar al dat gewauwel over spoken en entiteiten moet eerst maar even naar de achtergrond voordat alle technische oorzaken zijn nagelopen Knipoog

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 16:15

suleilitha schreef:
Juist Sakkia en ik ga even Temmen.

je mag van mij wel temmen, maar ik wil niet dat dit onderwerp daardoor gesloten word. ik zou het heel fijn vinden om jullie op de hoogte te houden via dit topic. iemand zei dat ik naar t geluid moet toelopen, maar dat gaat een beetje moeilijk want het eindigd bij de muur tussen de huiskamer en de keuken ( waar dus ook dat ventilatiesysteem zit) dus het is wel duidelijk dat het niet de wind is, ook niet de cv ketel ( die hangt in de gangkast) en mijn koelkast is t ook niet. ik wacht gewoon even af tot die monteur is langsgeweest en dan hoop ik dat het euvel word gevonden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:17

Lonneke:

heb jij centrale verwarming in huis??

bij ons gaan de leidingen geluid maken als de cv aanspringt...dan worden ze warm, dan hoor je ze ook tikken.
je kunt dan ook een heel apart soort hoge toon horen.

ik had deze nog niet in het topic zien staan dus ik denk meld het maar even.

enne nooit mobieltjes naast de pc leggen!! door het magnetische veld storen pc en telefoon elkaar en kun je dus dit soort fratsen krijgen Haha!