wat was 2008 voor een jaar voor jou?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

floor__

Re: wat was 2008 voor een jaar voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:26

Een rótjaar! Boos!
Heb bijna het hele jaar plat gelegen. Hoop dat het in 2009 allemaal weer beter gaat! Lachen

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:31

jaar waarin ik mijn eigen pony kreeg/kocht hihi en waar ik onwijs blij mee ben Knipoog
en jaar waarin ik veel leuke en lieve mensen heb leren kennen bij wie ik echt mezelf kan zijn:)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:38

Er is dit jaar zo ontzettend veel gebeurd, mijn omgeving is veranderd, ik ben veranderd.. Maar vol goede moed naar 2009. It only get's better...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:39

Wederom een jaar vol turbulentie en ik ben bang dat het alleen maar drukker zal gaan worden.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:41

een raar jaar.

begin van het jaar 18 geworden, 3 maanden op krukken gelopen, examen zou ik niet halen toch gehaald, begonnen met me studie, op mezelf gaan wonen en eerste keer alleen op vakantie, eigen paard gekocht en kwaadaarigde botkanker bij me broertje geconstateerd.

Hoopd at het volgende jaar iets rustiger en "normaler" wordt

[edit] kijkoperatie in me knie, en veel over "vriendinnen" geleerd

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:13

Net als vorig jaar word het afgesloten met het reintegreren op het werk na een periode van thuis zitten in de ziektewet. (Dit keer door een botbreuk, vorig jaar Pfeiffer).

Het jaar begon raar, contract niet verlengt op mijn werk.
Nieuw werk gezocht en gevonden. Waar ik nogsteeds erg blij mee ben.

Nee ik kan niet echt zeggen dat ik een slecht jaar heb gehad, gewoon met zijn ups & downs, zoals het hoort bij een 'normaal' jaar.

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:15

Mwah, heb een redelijk chaotisch jaar gehad. Begin nu pas alles op een rijtje te krijgen.
Dus hoop dat 2009 wat rustiger wordt! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:18

Een heeeeel vreemd jaar, veel onverwachtse dingen!

Op nieuwsjaarsnacht huidige vriend leren kennen, heeeel veel nieuwe mensen leren kennen, even flink de beest uitgehangen, en toen totaal als een blad aan een boom omgeslagen...

Samen gaan wonen, gestopt met verzorgpaarden, eigen paard gekocht, nog een pony erbij, en heeel wat vrienden kwijtgeraakt, maar ook nieuwe leuke vrienden gemaakt Lovers

Ouders allebei wat minder, maar ook weer goed nieuws, van alles!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:23

In 1 woord fantastisch!!
Heb in januari mijn grote liefde ontmoet en in april hebben we samen Gerrit gekocht.
Akes op het land wat al een tijdje in de planning lag.
Heb echt een heel fijn 2008 gehad.

En 2009 word alleen maar mooier Haha!
Want in januari hebben we onze bruiloft al, we gaan zeker weten verhuizen, zijn al naar een ander huis aan het kijken.
En wie weet nog meer leuke dingen...... Knipoog

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:59

Ach het was in ieder geval beter als de twee jaren ervoor Haha!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:08

Opzich heb ik niks te klagen vergeleken bij veel anderen, maar voor mezelf is het wel een behoorlijk wisselend jaar gehad. Misschien komt dat ook omdat ik ''maar'' 15 ben en dus niet héél veel vergelijkingsmateriaal heb Clown

Dit jaar twee muziekconcoursen gespeeld wat voor veel stress zorgde, net als gedoe op school. Alles tesamen hield het in dat ik heel regelmatig een soort hyperventilatie-aanvallen had waarbij m'n hart als het ware op hol sloeg en ik in paniek raakte. Niet leuk. Ik was echt stúk aan het eind van het schooljaar.
Begon dit jaar met een geheel nieuwe klas, als enige vanuit mijn oude klas; ook niet leuk. Had heel veel verwacht van de vierde klas en dat valt ontzettend tegen dus dat is ook minder.
Ben wel onverwachts na mijn eerste auditie aangenomen bij een orkest, wat dan wel weer heel ''bijzonder'' was.

Als ik zo de balans opmaak was 2008 niet een supergeslaagd jaar, maar ik vind eerlijk gezegd dat ik niet moet zeuren. Veel mensen hebben het véél zwaarder gehad.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:10

Een heel moeilijk jaar,
ik ben 'n pony verloren, 3 beste vrienden, m'n tante, en nog wel wat dingen.
Volgend jaar word hoop ik beter Lachen

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:31

kwa dieren, heeeel slecht
er zijn op stal nogal wat dieren overleden/ingeslapen

paard ingeslapen (werd erg oud en kreeg pijn etc.)
2 veulens overleden
1 kat doodgeschoten
1 hond vergiftigt
veel paarden zijn ziek geweest. Ach gut

maar eind januarie krijgen wij een pup, een Australian shepherd Haha!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:37

Een jaar waarin ik veel over mezelf en omgeving heb geleerd.. veel gelukkige momenten gehad.

Allereerst in kreeg ik in maart de liefste vriend die je maar kan wensen. Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn VWO (eindelijk..) en ben vervolgens op kamers gegaan in Rotterdam om hier economie te studeren, een best flinke stap dus. Verder heb ik onwijs veel mensen leren kennen, mede dankzij mijn studentenvereniging. Daarbij vielen enkele vriendinnen mij wel af, dat dan weer wel. Maar ik heb wel het idee dat ik dit jaar wel 'gegroeid' ben tov vorig jaar, ik ben een heel gelukkig mens Lachen .

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:14

Wel een goed jaar!

Haflo is weer lekker goed op gewicht gekomen. Bem begonnen met (oefen)wedstrijdjes.
Ben over gegaan naar 4HAVO.
Ben er achter gekomen wie mijn échte vrienden zijn. Thuis gaat het nu ook lekker, heb ook eindelijk mijn brommer waardoor ik niet meer zo lang hoef te fietsen.

Ja top jaar!

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:28

Voor mij was het een jaar dat geweldig begon en in een hectisch en onverwachts drama eindigde. Ik hoop dat volgend jaar meer duidelijkheid brengt.
eindigde. Ben hierdoor ook achter gekomen wie nou echt vrienden zijn.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:52

een jaar waar heeeeel veel in is gebeurt..

- Vriend die ik al echt jaaaren leuk vond, kreeg ik uiteindelijk een relatie mee.. (ook t eerst gezoend met hem, 10 feb. 2008 haha) helaas was dit na 3 maanden weer uit omdat hij vreemd ging.
- Op superveel en leuke wedstrijden meegeweest om te groomen
- Paarden ingereden (waren voor mij de eerste keren zegmaar)
- een top zomervakantie gehad, en parijs met 3 vmbo was ook super afgelope april
- ontzettend veel en leuke jongens ontmoet (en gezoend.... Bloos )
- me bijrijdpaardje kwijtgeraakt.. (tevens weer een nieuwe waar ik elke dag bij ben, van me werk)
- er achter gekomen hoe een persoon, (wat ik ooit me bf noemde) echt is. (en hoe die gene je kan misbruiken voor dingetjes)
- andere bf kwijt geraakt, waar ik nu welweer contact mee heb sinds paar maandjes.

Nogveel meer dingen waarschijnlijk, maar dat is zoveel in de details haha! het was iig een top jaar, en hoop natuurlijk dat 2009 nóg leuker word!

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:56

Hmm.. Sinds 1 december 2007 verkering met mn vriend hij heeft me door dit jaar heen gesleept maar het was zeker niet mijn beste jaar ooit.. veel gestress en gezeik om niks omdat ik zon stresskip ben, als er 1 ding is dat in 2009 gaat veranderen is dat ik me nergens meer druk om ga maken en ga ganieten van m'n leven, gewoonweg omdat ik niks te klagen heb. Lachen

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:02

2008:

Een jaar met een héél belangrijk hoogtepunt: 4 maanden naar Ghana om daar vrijwilligerswerk te doen!! GEWELDIGE TIJD GEHAD en ik mis het verschrikkelijk...
* Het bewijs dat ik mijn leven weer in eigen handen had en dat mijn leven niet meer geleid wordt door mijn 'ziekte'. En iedereen ff laten zien dat wat Nienke wil ook gebeurd, aangezien iedereen zei: je gaat toch niet... *

Daarnaast heb ik nu een superleuke baan en ben ik aangenomen voor kinderverpleegkunde (wat ik weliswaar pas volgend jaar oktober ga doen, maar toch).

Maar ook een jaar met zorgen om mn oma, die het nu goed doet...

En een jaar met een héél erg dieptepunt, het overlijden van mn lieve bijrijdpaard!!!
Net 3 dagen in Ghana toen het gebeurde... En verwerken is pas in augustus begonnen toen ik terug kwam in Nederland... Nou, eerlijk waar... In een dieper gat raken dan waar ik nu zit met mijn verdriet kan ik niet denk ik..

Het één valt niet tegen het ander af te wegen, als ik terugkijk op 2008 heb ik een geweldig jaar gehad!
Maar dat neemt niet weg dat ik lieve Syts verschrikkelijk mis en daarin helemaal vast zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:00

Een kútjaar... Mama is ziek, school ging fout....
Nu zo sinds de zomer begint het allemaal wat beter te lopen. Lachen

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:02

Een jaar waarin ik vooral mezelf echt goed heb leren kennen Ja

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:42

Een poedersuiker waarin alles is misgegaan wat mis kon gaan

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:18

Een jaar waarin al mijn grootste angsten zijn uitgekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:28

Een jaar met 'gemengde gevoelens'

-Aan het begin van het jaar hebben we een einde aan het leven van onze lieve pony moeten maken en zijn we gestopt met het houden van eigen paarden.
-We zijn in juni verhuist vanaf Dronten naar Arnhem-Schuygraaf. Ik heb het in Arnhem heel erg naar m'n zin, maar het is toch wel wennen geweest in het begin. Inmiddels heb ik een leuk paardje om bij te rijden en ik ben echt blij dat ik daarmee aan de slag mag.
-In september ben ik, na een jaar geen opleiding te hebben gevolgd en veel thuis te zijn geweest, begonnen met studeren. Ik studeer politicologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen en ik zit daar helemaal op mijn plek. De universiteit is super, de mensen zijn aardig en m'n studie is super interessant! Door mijn ME kan ik echt geen geheel programma volgen, maar iedereen werkt super mee en het is op de universiteit echt goed geregeld dat mensen met een 'beperking' toch goed kunnen studeren.
-Qua gezondheid gaat het nog steeds langzaam vooruit en ik merk dat ik steeds meer activiteit aankan. Ik heb het inmiddels al bijna 4 jaar en hoewel het nog lang niet over is blijft er wel een stijgende lijn in zitten. Toch blijf ik soms tegen mijn eigen grenzen aanlopen en daar baal ik soms nog behoorlijk van.

Plussen en minnen dus dit jaar, maar ik houd er een positief gevoel aan over, mijn glas is halfvol Haha!

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:27

Eeen leuk jaar wel met hier een daar een tegen slag:
-Taco kreeg spat dus springen zit er niet meer in, daarbij kon ik niet meer met hem op instructieweek.
-De verhuizing van Taco, dat was in eerste instantie een tegen slag, maar ook hiet valt nu heel goed mee te leven! Lachen
En verder ben ik gewoon een ongelovelijke mazzelkont, op instructieweek kon ik met een andere gave pony.
Ik heb de liefste mensen om mij heen en ik mag de leukste pony van heel de wereld rijden Haha!

Daarbij ben ik in dit jaar van niks naar L2+3 gegaan, waar ik toch wel trots op ben Bloos Haha!