Een jaar met 'gemengde gevoelens'
-Aan het begin van het jaar hebben we een einde aan het leven van onze lieve pony moeten maken en zijn we gestopt met het houden van eigen paarden.
-We zijn in juni verhuist vanaf Dronten naar Arnhem-Schuygraaf. Ik heb het in Arnhem heel erg naar m'n zin, maar het is toch wel wennen geweest in het begin. Inmiddels heb ik een leuk paardje om bij te rijden en ik ben echt blij dat ik daarmee aan de slag mag.
-In september ben ik, na een jaar geen opleiding te hebben gevolgd en veel thuis te zijn geweest, begonnen met studeren. Ik studeer politicologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen en ik zit daar helemaal op mijn plek. De universiteit is super, de mensen zijn aardig en m'n studie is super interessant! Door mijn ME kan ik echt geen geheel programma volgen, maar iedereen werkt super mee en het is op de universiteit echt goed geregeld dat mensen met een 'beperking' toch goed kunnen studeren.
-Qua gezondheid gaat het nog steeds langzaam vooruit en ik merk dat ik steeds meer activiteit aankan. Ik heb het inmiddels al bijna 4 jaar en hoewel het nog lang niet over is blijft er wel een stijgende lijn in zitten. Toch blijf ik soms tegen mijn eigen grenzen aanlopen en daar baal ik soms nog behoorlijk van.
Plussen en minnen dus dit jaar, maar ik houd er een positief gevoel aan over, mijn glas is halfvol