Nog meer drama!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joosiien

Re: Nog meer drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:14

Janine1990 schreef:
Deel je verhaal, zou ik zo zeggen! Lachen Mag ook via pb.
Wie weet kan ik iets met het verhaal van iemand anders, om mezelf te helpen.
Ik hoop ook nog steeds stiekem dat het goed komt, al vind ik het niet erg dat hij niet belt.. Nagelbijten / Gniffelen

totdat je de naam ''Geert'' op je beeldscherm ziet Duivel Duivel

haha, nee grapje. Niks meer van hem vernomen? Of gedroomd?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 22:17

Niets vernomen, voor zover ik weet ook niet gedroomd vannacht.
Ja ik was op vakantie, met caravan.. doen we al jaren niet meer.
Maar ik weet dus niet meer of dat nu om Geert ging of om m'n vader. Ik heb geen flauw idee...

Als hij belt, slaat de schrik waarschijnlijk om mijn hart... Ik weet het niet, maar het zou goed kunnen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 22:19

Wel een nieuw probleem erbij.
Paardrijden gaat mooi kloten. Ik ben er vandaag gewoon mee gestopt, het ging niet meer.
Dus ik moet maar zien hoe dat wordt. Stom is gewoon dat ik ook dit niet kwijt kan. Samen met nog veel meer dingen om me heen, die ik hier liever niet neerzet Tong uitsteken Wegens privacy van andere mensen. Het gaat me niet heel persoonlijk aan namelijk Knipoog

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:41

Janine1990 schreef:
Wel een nieuw probleem erbij.
Paardrijden gaat mooi stinkmodder. Ik ben er vandaag gewoon mee gestopt, het ging niet meer.
Dus ik moet maar zien hoe dat wordt. Stom is gewoon dat ik ook dit niet kwijt kan. Samen met nog veel meer dingen om me heen, die ik hier liever niet neerzet Tong uitsteken Wegens privacy van andere mensen. Het gaat me niet heel persoonlijk aan namelijk Knipoog

Je moet bij het paardrijden dan gewoon je verwachtingen op een laag pitje zetten, "we zien wel hoe het vandaag gaat en we doen het lekker rustig aan". Als je rustiger en niet veeleisend (naar jezelf toe bent) gaat rijden dan gaat het meestal uiteindelijk best lekker en ben je weer blij dat je er even op gezeten hebt. Als je veel aan je hoofd hebt moet je gewoon je prioriteiten en eisen aan jezelf even wat bijstellen Vork

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 17:03

Ja, dat ging één keer goed. Ik ben nu gewoon wel weer zover dat ik kan gaan rijden wanneer ik maar wil. En dat ik hem daar niet bij nodig heb, als het ware. Hij is niet zo heel erg meer aan het spoken in my mind.
Het probleem bij dat paard is gewoon, dat hij zijn streken niet verleerd, en nooit zal verleren.
Hij is 15, maar gedraagt zich zo nu en dan alsof hij nog nooit een zadel op heeft gehad.
Het is ook helemaal feest wanneer het les is, hij hitst alle andere paarden op als het een beetje kan. Daardoor krijg je weer miscommunicaties, en is het feest.
Hij vind het leuk als ik pissig ben, steekt z'n kop in de lucht. En ik ben 'm gewoon kwijt. Ik kan er helemaal niets mee.
Overgangen rijden, tempowisselingen, wordt hij nog vervelender van. Stilstaan is er niet meer bij. Maar wegrijden werkt ook niet. Gisteren ontzettend kwaad afgestapt.
Door die spanning die hij opbouwt gaat hij in zijn eigen houding lopen, volgt de hand niet. Dus ik ga een rollentrensje inhangen. Kijken of hij er ook anders op reageert. Even het rijden op een wat lager pitje zetten, en maar even zien of ik volgende week ook naar les ga.

Het punt is dat ik mijn verwachtingen ook absoluut niet hoog stel, en het gaat in het begin heel lekker. Maar op een gegeven moment is hij er gewoon zat van. Hij heeft Z2 gelopen, en is nogal slim, laten we het zo zeggen.
Juist doordat ik veel aan mijn hoofd heb, is paardrijden heerlijk. Even nergens aan denken. Maar op deze manier heb ik na het paardrijden alles weer in mijn hoofd. Nog meer drama. Tong uitsteken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 09:19

Gister en eergister dus niets gehoord van hem.
Uiteraard. En aan de ene kant vind ik het niet erg, ik hoef niet te weten met wie hij allemaal in bed ligt. Dát hij dat doet, überhaupt wil ik niet weten. En tegelijk ook wel.
Tegelijk denk ik ook weer dat ik dat verzin, dat ik het weer erger maak dan noodzakelijk. Want zoiets zou hij misschien wel helemaal niet doen. En tegelijk misschien ook juist wel.

Was gisteravond vrij pissig, een van zijn kameraden heeft ook eindelijk hyves. Geen probleem, maar hij was nog geen vrienden met Geert. Ook prima.
Maar op een gegeven moment stond er bij mijn Buzz' dat Geert vrienden was geworden met die jongen. En laat Geert nu net niet in dat kolommetje met laatst online te staan. Met andere woorden, hij geeft zich offline weer op hyves.
Zou echt woest zijn als blijkt dat hij dat express doet, om te voorkomen dat ik met hem ga kwekken op hyves.
Zou ik dus sowieso niet doen.
Tegelijk denk ik niet dat hij dat doet. Want woensdagavond was hij ook ineens op hyves (hij had op school moeten zitten dacht ik), maar ook gewoon online. Dus niets aan de hand op dat moment.
Gisteravond dus wel. En daar kan ik me erg boos over maken. Maar voor hetzelfde geld heeft zijn zusje dat gedaan ofzo. Ik weet het niet. Me er druk om maken heeft ook maar weinig zin.

M'n moeder had gisteravond een etentje, en was laat thuis. Ik zat gewoon met m'n laptop op schoot, en keek wat boos. Denkt ze meteen dat ik chagarijnig ben. Dat is niet goed, maar als ik vrolijk ben krijg ik ook meteen opmerkingen.

Alles werd me eenmaal op bed weer wat te veel. Heb even lekker liggen huilen. Dat luchtte op. Wat wil je ook, na anderhalve week alles opkroppen. Dat komt er vroeg of laat toch wel uit.

Vanochtend ging de wekker alweer vroeg, ik moest naar de dokter. Voor mijn prikpil.
Goede herinneringen heb ik daar eigenlijk aan. Het feit dat ik aan de pil moest, heb ik aan hem te danken.
Dit was mijn vierde prik, en tsjah.. de eerste zonder dat het ook maar enig zin heeft. Geen smsje over hoe het bij de dokter was, niets. Niet meer trots dat blauwe plek laten zien, en er samen om lachen. Dat is vervelend. Maar is niet anders.

Straks ga ik naar school, ik hoop stiekem natuurlijk dat hij zal bellen vanavond. Zoals hij twee weken geleden ook zou doen, op vrijdag laat. Misschien eigenlijk zaterdag vroeg. Maar toen was hij te moe.

Ik weet ook niet meer hoe ik er mee om moet gaan. Als hij me belt, moet ik dan boos zijn omdat hij me heeft laten vallen? Moet ik blij zijn dat hij belt? Ik weet het allemaal niet meer. Moet ik hem zeggen dat het me niets meer kan schelen?
En wat als hij niet meer belt? Zijn spullen krijgen echt niet zomaar pootjes en lopen 11 kilometer terug. Bah, ik weet het niet meer.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 09:43

Natuurlijk heb je verdriet van dat het uit is... maar blijf er niet in hangen. Blijf niet zo hopen op acties van zijn kant, waardoor je weer zo teleurgesteld bent als hij toch niet belt,sms't, mailt oid. Je legt al je geluk nu in zijn handen en daar hoort het niet! Je bent voor je eigen geluk verantwoordelijk.
Oplossing voor zijn spullen is een hele grote doos en zijn zusje. Alle rotzooi erin en zijn zusje het mee laten nemen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 09:47

Ik blijf er ook niet in hangen. Zo nu en dan steekt het de kop gewoon op. Heel vervelend. En ik raak niet bijzonder teleurgesteld, ik vind het jammer. Maar tegelijk ben ik blij dat ik niets hoef te horen. Ik maak mijn eigen geluk ook wel, ik ben ook wel gelukkig. Met hem was het alleen wat mooier.
Zijn spullen aan z'n zusje meegeven voelt ook weer als verraad, ik wil het wel doen. Maar ik denk dat hij dan nogal verontwaardigd is, dat zou ik ook zijn. Hij wilde vrienden blijven, ik wil eerst eens afwachten of hij dat ook waar kan maken.
Vijf weken verdriet is veel te veel hoor. Ik maak gewoon lol met vriendinnen, kom weinig tekort. Maar hij spookt natuurlijk wel rond in mijn hoofd. Zo nu en dan nogal ernstig.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:06

Waarom denk je in hemelsnaam erbij na hoe hij erover zal gaan denken? Dat ben je hem toch niet verontschuldigd? Hij denkt echt niet elke dag over 'Goh, hoe zou Janine zich daarbij nou voelen'. Wen er maar aan... bijna niemand denkt daarover na.
Dus niet denken over hoe zou hij zich erbij voelen, dat hoef je namelijk niet te doen als je geen stel meer bent. Hij heeft het uitgemaakt, hij haalt zelf zijn spullen niet op... hij is zelf verantwoordelijk. Jij wilt zijn spullen niet meer op je kamer... en dit is een oplossing.. klaar.

Als jij bokt zo erg nodig hebt om al je gedachtenspinsels toe te vertrouwen. Als je na vijf weken nog zoveel verdriet hebt. Als je na vijf weken nog steeds hoopt dat hij belt. Nog steeds voor hem denkt, nog steeds rekening met hem houdt.
Dan vind ik dat je nog niet de verantwoordelijkheid voor je eigen geluk. Dan is dat zinnetje 'ik ben ook wel gelukkig' in mijn ogen niet waar... dat is iets wat je jezelf voorhoudt om maar niet echt bezig te gaan met het feit dat het UIT is, dat je relatie over is. (en dat je daarom best heel erg boos op hem mag zijn en dat het een enorme kloothommel is daarvoor)

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:22

Over dat verraad zou ik me niet meer druk maken. Natuurlijk is het jammer dat het uit ging, maar hij maakte het uit. Dan kan hij ook niet van jou verwachten dat je op een nette manier zijn spulletjes naar hem terug brengt. En zitte wachte tot hij t komt halen kan ook nog wel eens lang gaan duren, tot die tijd zit jij er tegen aan te kijken en kun je t nog niet afsluiten...

Succes met je keuze

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:27

Evelijn Afgod ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:17

Ik heb dit hele topic van voor naar achter gelezen in één ademtrek.

Jeetje wat herken ik die gevoelens en die pijn en onzekerheid!
Ik kan je daar ook momenteel echt geen raad of tips bij geven want zit zelf (voor de zoveelste keer sinds deze relatie) weer in datzelfde schuitje...

Maar ik denk wel dat ik begrijp wat Janine haar beweegredenen zijn om zijn spullen zomaar niet mee te geven met zijn zusje... met dat verraad of verontwaardiging bedoelt ze volgens mij gewoon dat hij dat zou kunnen gaan zien als teken dat ze hem niet meer hoeft of kwaad is op hem ofzo en dan zal hij zeker nooit de stap durven zetten van terug te keren naar haar als hij beseft wat hij kwijt is en spijt heeft van zijn beslissing...

Ik denk namelijk dat ergens diep vanbinnen Janine nog altijd hoopt dat hij op een dag voor haar deur staat en zichzelf een domme gans noemt en haar smeekt om hem te vergeven en hem terug te nemen en als ze zo kordaat de boel dichtklapt door zijn spullen via een ander terug te dumpen zal hij dat nimmer meer doen...

Of ik akkoord ga met haar redenen, daar spreek ik me niet over uit, ik wil gewoon zeggen dat ik denk te begrijpen van waar het voortkomt...

Liefs,
Niki

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:22

Ook eens met Evelijn. Het lijkt alsof je er toch wel heel erg in blijft hangen. Lees je posts eens rustig terug.

Tuurlijk is het normaal dat het zeer doet, maar hij heeft er voor gekozen en zitten wachten tot hij weer met hangende pootjes terug komt zal misschien nog erg lang gaan duren.
Je kunt je afvragen of hij al dat verdriet en gedoe wel waar is.
Hij is doorgegaan met zijn leven en hij heeft ervoor gekozen om dat zonder jou te doen.
Het is hard, maar uiteindelijk moet je zelf voor je eigen geluk zorgen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:27

Little_Gift: ik ben er juist van overtuigd dat als je juist wel duidelijk maakt dat je verder gaat met je eigen leven dat iemand je dan pas kan missen. Ik heb weleens aan de andere kant gestaan. Heel leuk vriendje maar hij deed bijna niks meer voor zichzelf, weinig eigen vrienden altijd dingen samen willen doen. Ik heb het uitgemaakt... pas toen ik merkte dat hij weer een eigen leven kreeg begon ik hem te missen.
Ik wil namelijk een volwaardige relatie, met iemand die van zichzelf al een heel persoon is en een eigen leven heeft.

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:51

Heel herkenbaar dit verhaal. Mijn vorige relatie is precies zo gegaan dan die van jou. Dat wachten en die onzekerheid is echt verschrikkelijk. Maar ben nu supergelukkig met mijn huidige vriend en ben zo vreselijk blij dat die ellende achter de rug is.

Probeer echt je eigen leventje weer op te pakken. Hij is het echt niet waard en hier wordt je niet gelukkig van! Nu zal dat heel moeilijk zijn voor te stellen, maar achteraf ben je er zo blij om. Zo iemand houdt alleen maar van zichzelf en kan niet houden van en/of rekening houden met een ander......

Heel veel succes!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:32

Nou ik heb het helemaal gelezen en de reacties doen mij zelfs goed! Vind dat je je heel erg sterk houdt! Ik ga je weer even PB'en want ben ergens achter gekomen ..

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:06

Toch vind ik het nog steeds raar hoe zulke dingen kunnen lopen.
Eerst heb je een relatie en nu heb je helemaal geen contact meer.
Niet eens even een sms met hoe het gaat of iets dergelijks!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:28

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:31

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:32

J_Charissa; hoezo raar? Het gezamenlijke doel van de relatie valt toch weg... waarom zou je er dan energie in gaan steken?

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:42

Die van Aviation is zéker mooi!
Ook: You could be happy - Snow patrol

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:43

t hele verhaal gelezen en er komen ook bij mij herinneringen naar boven, bij mij en mijn eerste liefde is het ook zo uit gegaan, dus weet een beetje hoe je je nu voelt en wat je doormaakt, ben nu gelukkig qal weer 7 jaar bij mijn huidige vriend waar ik heel gelukkig mee ben en we verwachten in juni ons eerste kindje, dus kop op even door de moeilijke tijd heen bijten, het komt heus goed, hoe onwerkelijk dat nu ook allemaal lijkt. na regen komt zonneschijn. tot die tijd erg veel sterkte en verwen jezelf eens lekker, doet wonderen.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:53

Evelijn schreef:
J_Charissa; hoezo raar? Het gezamenlijke doel van de relatie valt toch weg... waarom zou je er dan energie in gaan steken?

Ja ,zo gaan die dingen ook meestal. Ik bedoel ook niet om er weer energie in te gaan steken.
Maar meer het idee dat je elkaar eerst elke dag spreekt en dat vervolgens na de relatie al het contact weg is.

(Maar zou het ook niet raar gevonden hebben om na een relatie afentoe eens te horen van elkaar hoe het nu met diegene gaat.)

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:08

Afbouwen Knipoog
Ja vind ik ook de beste manier, ik heb een relatie van 11 maanden achter de rug en kan er niet mee leven dat 'weg te gooien' in een dag o.i.d. Lachen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:32

Maar je gooit de tijd toch ook niet weg. Alle dingen die je hebt gedaan en hebt meegemaakt gooi je niet weg als je geen contact meer heb. Geen contact meer hebben lijkt me juist voor het hele proces van verwerken, een eigen leven opbouwen, nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe dingen van jezelf leren en dergelijke een voorwaarde.