Zwart werk waar melden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Zwart werk waar melden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:30

zwart werken is een misdrijf tegen de staat Lachen Lachen en wordt veel zwaarder gestraft dan een oud vrouwtje van haar tas beroven kan ik je verzekeren Lachen

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:30

Vind ik dus compleet belachelijk Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:37

Ik ben erg benieuwd om wat voor werk het gaat, of je de ouders kent, is het familie, of kennis, of wat anders? Wat is er precies gevaarlijk aan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:40

Smystique schreef:
Vind ik dus compleet belachelijk Lachen

hihihi.............. ik ook, maargoed wie ben ik Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:52

Indien er echt sprake is van duidelijke veiligheidsrisico's zou ik de arbeidsinspectie inschakelen. Ik zou niet naar de ouders gaan.Misschien dat ze hun kind daar zouden weghalen, maar de werkgever vindt dan wellicht weer een nieuw "slachtoffer".
Overigens vind ik de vergelijking van Tamary met WO II totaal ongepast

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:04

Lucky_N schreef:
Ongelukkig??? Ook dit hoor jij mij nergens zeggen dat ik ongelukkig ben. Dit heeft ook niks met het topic te maken! Dat ik even niet meer weet wat ik voor opleiding wil heeft niks mee te maken dat ik niet gelukkig ben of dat ik mijn leven niet op de rails heb.
daar gaat het hele topic niet over dus eerst even het topic goed doorlezen voordat je onzin gaat plaatsen
Nee, dat heb je niet gezegd maar ik veronderstel dat alleen maar Knipoog
En heb het helemaal niet eens over jou opleidingen gehad meid. Ik heb jou topic wel goed doorlezen, en of jij dit nou onzin vindt of niet laat me koud. Knipoog Heb even mijn mening gezegd daar moet je tegen kunnen meid Doei!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:12

Lucky_N schreef:
en wat als er nou zoiets wel fout gaat. Aangezien de werkomstandigheden echt niet ongevaarlijk zijn zoals ik al zei!!!

Als jij denkt dat dit absoluut niet kan dan moet je een melding hiervan maken.

De dingen die in dit topic er allemaal bijgehaald worden dat slaat werkelijk nergens op.
Er wordt iets gevraagd, daar kun je toch gewoon antwoord op geven?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:18

ik snap je punt niet TS.

wil je nou het zwart werken aangeven of de omstandigheden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:42

lijkt mij dat wit werk zulke omstandigheden niet heeft, aangezien wit werk zich aan de arbo wetten heeft te houden.

En ben het eens met wat al eerder is gezegd. De TS vraagt om waar ze het aan kan geven. Ze vraagt niet om een uitgebreide analyse of ze dat wel doen moet. Het is toch in haar recht om geen antwoord te geven op nieuwschierige aagjes vragen...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:48

Shiloh schreef:
En ben het eens met wat al eerder is gezegd. De TS vraagt om waar ze het aan kan geven. Ze vraagt niet om een uitgebreide analyse of ze dat wel doen moet. Het is toch in haar recht om geen antwoord te geven op nieuwschierige aagjes vragen...

Mee eens.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:16

jaantsje schreef:
Er wordt iets gevraagd, daar kun je toch gewoon antwoord op geven?

Dat wordt ook gedaan, alleen geeft iedereen zijn mening erbij dat mag toch? Lachen

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:23

imker schreef:
Charmotte schreef:
Pff waar gaat dit over, ik kan niet begrijpen dat iemand een ander wil 'veraden'. Ik zie dat als niks gunnen/jaloers.
Laat lekker gaan, of heb je ruzie met diegene zodat je hem/haar op deze manier wilt koeieneren (ik weet niet hoe je dat schrijft Tong uitsteken ) maar vergeet dan niet dat je de baas er net zogoed mee te pakken hebt!
Net zoals iemand zn wiethok veraden, bemoei je met je eigen leven Clown
ps ook niet aanvallend bedoeld

Tja, en met zo'n reactie ga ik me toch afvragen waarmee we bezig zijn:
- allemaal oogkleppen op
- alleen denken aan je eigen hachie
- en gezellig doorfietsen als je ziet dat er een misdrijf begaan wordt

Gezellige samenleving hebben we zo.

Het ligt er wel aan wát de werkzaamheden en hoe groot de overtreding is, maar TS heeft zéker een punt (en dat uit de mond van iemand die van dichtbij het omgekeerde heeft meegemaakt).
Maar dan nog vind ik dat je wel een béétje normen en waarden mag hebben in deze tijd.
Bah, eigenheimers... ik kan er dan dus weer niet tegen dat er lui rondlopen die compleet alleen maar aan zichzelf denken en niet bedenken dat degenen die zwartwerken, daarmee ook de belasting betalende medemens plukken. Misselijk

Tegenwoordig moet je wel aan je eigen hachie denken, met een ander heb ik niks te maken.
En gezellig doorfietsen als er een misdrijf wordt begaan vind ik toch wel iets anders Knipoog (en dan kunnen we wel zeggen dat dit ook een misdrijf is, maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel)
Ben het er wel mee eens dat het eraan ligt wát de werkzaamheden zijn, brengt het de samenleving in gevaar ofzo (ik zou niet weten wat het dan zou kunnen zijn Clown maar ik bedoel maar..) dan is het wat anders.
En als het punt is dat ze bang is voor de 'gevaalijke' werkzaamheden die de persoon doet, dan zou ik daar met diegene over praten, waarschuwen, maar dat zal wel niet anders zou ze hem/haar wel niet willen 'verlinken'.
En de belastingbetalende mensen plukken... tja die betalen toch wel. Of er nou een paar meer of minder zwart werken, en dan kan er wel gezegt worden; maar als er helemaal niet zwart gewerkt wordt... maar dat hou je toch niet tegen.
Ik doe overigens ook gewoon 'wit' werk, maar sorry kan me niet druk maken om de mensen die zwart werken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:25

Wat is het gevaar, dat is nogal subjectief. Voor we oordelen lijkt mij iets meer info wel handig.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:27

En dan kan jij het beoordelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:30

Wij allemaal Knipoog

heb nl het idee dat het een beetje jaloezie is. Een 15jarige verlinken, misschien een bekende van TS. Als het echt zo gevaarlijk is gaat het om het gevaar niet omdat die 15 jarige een paar euro bij verdiend.

We zijn wel erg hoor. Bij zwartwerken melden zie ik meer iemand met een volledige uitkering nog een volledig dik salaris bij verdienen, dus misbruik van gemeensschaps geld.

Sje als 15 jarige had ik een reklame wijkje voor 7 gulden een paar honderd van die rondkrantjes rondbrengen, was ook zwart... om dat te verlinken vind ik erg kinderachtig hoor.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:35

Nou het is mijn vak en ik durf dat niet eens te beweren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:36

Jouw vak? Hoezo jouw vak.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:38

Arbo

Wellicht kan je oordelen, maar het is de vraag of je het kan beoordelen. Als zij het idee heeft dat het gevaarlijk is, laat dan iemand met kennis er echt naar kijken. Of zij wel of geen goede motieven heeft kom je op deze manier toch niet achter.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 14-11-08 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:44

dubbelpost

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:47

ik zit me hier op te vreten zou je niet eerst is effe die mensen op de hoogte brengen van wat jij er van vind !!!!!!!!
voor dat je melding maakt weet je wat je hier mee aanricht ??

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:02

Als die jongen het zelf wil en jij bent niet zijn moeder ,waar bemoei je je dan mee zou ik zeggen...
Kijk het is jou idee maar goed denk als je echt het land wil helpen ,help dan mensen die echt in nood zijn ik denk dat dat belangrijker is dan iemand anders aan te geven die zwart werkt..

Maar goed jou keuze Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:34

het zou heel fijn en handig zijn als je erbij verteld om wat voor een werkzaamheden het gaan.. want zo kan iedereen een betere en eerlijkere mening vormen....
voordat de pleuris uitbreekt Tong uitsteken

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:35

LimaMambo schreef:
voordat de pleuris uitbreekt Tong uitsteken

ROFL

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:44

ManonR_ schreef:
xLienepienx schreef:
Net zoals jij ManonR_ zijn er genoeg mensen die haar graag willen helpen, en hun mening willen geven. Als zij ons iets meer informatie geef, is dat ook iets majkkelijker voor ons.
De vraag is waar ze het kan melden. Als je daar antwoord op geeft is ze geholpen. Daar HOEF je niet eens meer informatie voor te hebben. Als je dan toch vraagt om meer informatie is dan mijns inziens pure nieuwsgierigheid. Ik geef TS dan ook groot gelijk dat ze zich daar verder niet over uitlaat.

Ik vind ook dat ze zich niet verplicht hoeft te voelen om verdere uitleg te geven.............. Knipoog
Dat was tenslotte ook niet haar vraag! Tong uitsteken
Succes en sterkte........... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:48

't Is wel weer een voorbeeldje van hoe triest de maatschappij in elkaar steekt, als je iets ziet wat je niet aanstaat gelijk aan de bel willen rammelen bij de instantie die er over gaat.
Valt voor mij onder dezelfde noemer als pennies die bij het minste of geringste niet in gesprek gaan maar de dierenbescherming aan je broek plakken.