Mijn verdomde klote leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Mijn verdomde stinkmodder leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:00

En als dat allemaal zo makkelijk was zat niemand in de psychologisch/psychiatrische hulp. Lachen
Plus het feit dat er nog wel eens fysiologische oorzaken kunnen zijn.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:10

Knap van je dat je het van je af geschreven hebt, ik hoop voor je dat het je een beetje opgelucht heeft.
Ik ben zelf ook een kind van gescheiden ouders, ik was welliswaar 2 jaar, maar toen ik ouder was en alles beter begreep begon bij mij de ellende.
Ik heb heel slecht contact met mijn vader en heb er vrede mee.

Maar meid,
Nu even voel je je zwaar kl*te en dat kan misschien ook nog wel een hele tijd duren, maar echt ook voor jou zal het zonnetje weer gaan schijnen.
Zoals Sophie_Midas ook al zei: Jij bent het ook waard om gelukkig te zijn vergeet dat niet!
Als je zin hebt om je hart te luchten, mijn pb box staat open voor je!

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 14:17

Eindelijk alles doorgelezen en ik wil op een paar dingen graag reageren.

Opnieuw contact (proberen) op te nemen met mijn vader wil ik niet. Het feit dat hij ons zo in de steek heeft gelaten (terwijl we hem net hard nodig hadden, met het oog op enkele sterfgevallen, niet alleen die van mijn tante en kat) neem ik hem erg kwalijk.

xDramaQueen mijn verhaal ligt toch iets anders. Mijn vader is namelijk, naast het feit dat hij en mijn moeder altijd ruzie hadden, altijd een hele lieve vader geweest. Ik had dan ook een betere band met mijn vader dan met mijn moeder en mijn zusje is (nog steeds) het lievelingetje van mijn moeder.

odetteke
wat jij zegt over vriendschappen aangaan daar kan ik mezelf erg in vinden. Ik ben me altijd veel meer gaan hechten aan mijn huisdieren. Vandaar dat ik het verschrikkelijk vond toen mijn kat, degene die mij nooit teleur zou stellen, dood ging. Maar mijn wereld is heus niet ingestort *zoals jullie schijnbaar denken* en ik ben gewoon door gegaan.

katiavl, mijn slaappatroon is wel redelijk, het is slechter geweest. Wel hebben deze gebeurtenissen gezorgt voor veel stress. Wat mogelijk de reden kan zijn dat ik al ruim 2 jaar (bijna altijd) last heb van een vast zittende, pijnlijke rug en nek.

mick75 wat jij zegt over het omgaan met mensen die wel 2 ouders hebben, herken ik heel erg. Alleen iemand die het zelfde mee heeft gemaakt kan begrijpen hoe moeilijk het is als je 'vriendinnen' het weer hebben over hoe goed hun vader hun heeft geholpen met hun huiswerk en dat ze het echt niet zouden kunnen zonder hem.

Redrumfox ik vraag me af wat voor dingen jij in je leven meegemaakt moet hebben om zo onbegripvol te worden wat betreft de problemen van andere. Daarbij heb ik geen negatieve kijk op het leven, athans ik probeer deze niet te hebben. Ik probeer net als jij te genieten van de dingen in het leven. Het enige wat ik hier kom doen is even mijn hart luchten over de dingen waar ik toch echt geen mogelijkheid in zie om van te genieten.

Waarom ik het hier geschreven heb? Omdat ik niet zou weten naar wie ik het anders zou moeten schrijven. Met uitzondering van mijn vriend, maar die heeft nooit iets soortgelijks meegemaakt en weet dus echt niet waar ik het over heb. Het ergste wat hem is overkomen is dat zijn opa een half jaar geleden is overleden. Hij is hier helemaal kapot van, terwijl toen mijn opa een paar jaar geleden overleed ik er niet erg veel om gaf. Maar hoor je mij zeggen dat hij zich aanstelt wanneer hij hier nog altijd erg verdrietig om is?

Over de titel: Er staat toch MIJN verdomde stinkmodder leven. Het is wat IK heb meegemaakt en waar IK verdrietig over wordt. Ik snap niet helemaal hoezo men hier dan meer over zal struikelen? Had ik het dan moeten noemen: Wat ik heel vervelend vind maar voor een ander misschien niets is.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:19

Wat wil je dan van reacties Lotjuh? Allesinds geen advies want de helft vind jij al niet goed genoeg en meelevend genoeg. En ocharme reacties wil je ook al niet zeg je. Wat dan wel?

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 14:21

BraveSpots schreef:
Wat wil je dan van reacties Lotjuh? Allesinds geen advies want de helft vind jij al niet goed genoeg en meelevend genoeg. En ocharme reacties wil je ook al niet zeg je. Wat dan wel?
Zeg ik dat ik de reacties niet goed vind? Plaats vooral wat je graag zou plaatsen. Ik weet namelijk ook niet wat ik met dit topic wil berijken, het moest er gewoon allemaal even uit.

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:24

Smystique schreef:
Citaat:
ik heb zelf mijn moeder verloren toen ik 9 was na 1,5 jaar 2x per dag naar het ziekenhuis, uiteindelijk toch overleden.
toen ik 10 was is me vader er vandoor gegaan, ben nu 19, moet ik er om zitten huilen? nee... ik ga door en bekijk de positieve dingen in het leven. iets wat je imo ook eens moet proberen.

dat ben JIJ en niet ZIJ, jezelf vergelijken met een ander is kortzichtig. Knap van jou hoe je ermee om hebt leren gaan, maar jij bent geen maatstaf voor de gehele mensheid.

misschien geen maatstaf, maar wel iemand die weet wat het is om belangrijke personen in je leven te moeten missen ivm omstandigheden. je kunt een topic openen met je verhaal en daarop reacties krijgen van sterkte e.d. werkt niet imo, je word hard van harde reacties, is mij altijd geleerd. ( nee inderdaad geen maatstaf, wel iets waar andere mensen iets aan KUNNEN hebben.)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:26

Je bent er allesinds niet tevreden mee, toch? Ik snap gewoon niet wat je graag zou willen van reacties. Medeleven, advies, nog iets anders?

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:32

wat ik opmerk in jouw reacties is veel zelfmedelijden, prima mag best, geen enkel probleem mee. maar ooit houdt het op. dan vind ik imo dat je niet kunt verwachten op een openbaar forum alleen maar medeleven, en positief advies te krijgen. met zoveel leden is het niet mogelijk imo. ik heb vrij botte reacties geplaaatst. maar ik denk dat je daar verder mee komt en er meer aan hebt dan alleen maar medeleven. met medeleven houdt het een keer op. met mijn botte reacties niet, daar kun je over na denken en kijken wat jij er eventueel aan hebt.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:33

Equidea schreef:
Is dat nou niet heel erg hypocriet? Om te zeggen dat je niet kunt oordelen over iemand's leven in een bericht, terwijl je nu wel hetzelfde doet tegenover Redrumfox, terwijl je niet weet wat er in haar omgaat?

Denk dat de mensen in dit topic zo opefokt raken door de titel, omdat sommigen ergere dingen meemaken.

Ik denk overigens dat iedereen een poedersuiker leven kan hebben, of je nou iets "meemaakt" of niet, zolang je niet gelukkig bent, heb je ook geen leuk leven.
Maar ook die arme kindjes in afrika, of de mensen die veel dingen "meemaken" kunnen een goed leven hebben, het is maar hoe je je leven bekijkt.

Dit is nou precies wat ik bedoel.. Ten eerste verwachtte ik toch wel iets met ziektes, papa dood, paard overleden, huis uitgetrapt: zulke dingen. TS beseft niet dat zóveel mensen te maken hebben met vervelende broertjes/zusjes, gescheiden ouders, tantes die overlijden.. Dat haar vader weg is is dan weer vervelender, en snap ook wel dat ze dat poedersuiker vind maar om dan meteen te roepen dat je een poedersuiker leven hebt schiet bij mij absoluut in het verkeerde keelgat.

''Redrumfox, jouw reacties vind ik echt gewoon serieus erg om te lezen.
Je bent 15 en komt net om het hoekje kijken.
Richt een eigen topic op voor 'mensen die zich niet kunnen inleven in anderen'''

Neh dat wordt m niet.. maar wie weet kan ik dat inderdaad niet (of het ligt eraan dat ik zo over de zeik ben omdat ik met 3 orgaanontstekingen thuis zit de komende tijd, niet om het een of ander hoor maar ben normaal niet zo grof dus kan ermee te maken hebben): moet je me dan maar niet kwalijk nemen. Wiskundeleraar kan een kind toch ook niet kwalijk nemen als die geen inzicht heeft? Kiest die ook niet voor.. Clown En ik ben inderdaad 15, moet me nog ontwikkelen en veel leren. Sorry daarvoor, kan de tijd ook niet sneller laten gaan.. Dromen

En dit wil ik nog even aanvullen met dat mijn reacties niet eens zo heel slecht zijn.. Ze hebben dan wel een botte ondertoon maar de boodschap is hetzelfde als vrijwel alle anderen in dit topic: wees positief, je mag er zijn etc. etc. Alleen heb ik er geen ''sterkte, wat heb je het zwaar en meis alles komt goed'' eronder staan. Nou volgende keer zal ik het erbij zetten.. Maakt ook lekker veel verschil.. Hier op bokt roept men dat wel aldoor maar men klikt het topic weg en denkt er niet meer aan.

BraveSpots: in ieder geval geen oprechte reacties, want dat wordt niet gewaardeerd. Maar fijn dat ik het weet, de volgende keer zal ik me helemaal aanpassen en precies zeggen wat er verwacht wordt. Zal vooral niet zeggen wat ik zelf vind en hoe ik het vind. (hoewel ik de volgende keer er wel sterkte bij zal zetten, scheelt me weer een hoop gezeik).

Suuskipje

Re: Mijn verdomde klote leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:33

wat ik me afvraag he.. waarom wordt er bij liefdestopics wel zoveel medeleven getoont.
of een topic waarin een familielid overleden is..
meisje zit er duidelijk doorheen en hoopte gewoon op wat steun, wat krijgt ze een stel botterikken die het met zichzelf gaan vergelijken..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:36

Suuskipje schreef:
wat ik me afvraag he.. waarom wordt er bij liefdestopics wel zoveel medeleven getoont.
of een topic waarin een familielid overleden is..
meisje zit er duidelijk doorheen en hoopte gewoon op wat steun, wat krijgt ze een stel botterikken die het met zichzelf gaan vergelijken..

Inderdaad, zet zo een reactie in een overlijdenstopic en e krijgt een rel. Wat men niet wil snappen is dat de toon de muziek maakt. En sinds wanneer is een botte reactie meer vruchtbaar, sorry maar dat zou heel de hulpsector op zijn kop zetten. ROFL

Men weet hier niks van ts, ja dat ze een bokker is maar het oordeel is al lang klaar. Ach karma is een boemerang Lachen

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:37

omdat het een en al zelfmedelijden is, dat is het punt, wat mij en medebokkers in het verkeerde keelgat schiet.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:38

Tja suuskipje, dat komt omdat bij velen het knopje ego aan staat.

En niet een verhaal los zien van hun eigen leven, dat is pas zelfmedelijden.

Iedereen heeft een rugzak de 1 een grotere dan een ander.
Zij voelt het op dit moment zo, en mss denkt zij er over een aantal jaar wel anders over dat kan?
Iedereen krijgt een portie ellende over zich heen, en het is aan een ieder hoe die daar mee omgaat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:38

yakima schreef:
omdat het een en al zelfmedelijden is, dat is het punt, wat mij en medebokkers in het verkeerde keelgat schiet.

En dat weet jij zo goed? Het word hier gekker met de moment Lachen

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:39

yakima schreef:

Sorry en wie ben jij wel niet dan???

De opperkoningin der zelfmedelijden omdat je je niet in een ander kan inleven??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:41

Inderdaad ik ken ook iemand die al een paar jaar echt in de spychische ellende zit,ze weet hoe ze eruit kan komen en toch lukt het haar niet.Het is voor de 1 veel moeilijker dan voor de nader.Iemand afkraken moet je al helemaal niet doen, steun kan op zo,n manier veel beter helpen.

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:42

dat is imo mijn mening, ik zie niks anders staan.

ik kan me prima in anderen inleven, maar niet op deze manier adhv topic titel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:43

yakima schreef:

Mogen menzen geen zelfmedelijden hebben?? Je moet goed voor jezelf zorgen, dus ook medelijden met jezelf hebben als je dat nodig hebt. Ik zit er vaak genoeg doorheen en dan praat ik tegen mezelf van: 'Komop, even doorzetten.' En ja, dat komt uit zelfmedelijden voort ja. Want als ik dat niet zou hebben zou ik maar door en door gaan, en dat is gewoon fout. Waarom mag je geen medelijden met jezelf hebben als je erge dingen hebt meegemaakt? En wel meedelijden hebben met anderen die erge dingen meemaken? Ik snap dat niet hoor..

Dat TS het hier post zegt al dat het niet goed met haar gaat.. Kijk, dit topic mag volgens een aantal hier niet. Maar hoe zit het dan met ál die andere topics die écht nergens over gaan? Iemand die hulp vraagt zit ver genoeg om er niet meer zelf uit te komen, en Bokt hoort een plek te zijn waar je dingen van je af kan schrijven. Lachen

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 14:44

Jeetje mensen ordelen hier wel erg kort door de bocht. Topic titel is een beetje overdreven dus de gene die het topic heeft gemaakt heeft niets anders dan zelfmedelijden.

Suuskipje

Re: Mijn verdomde klote leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:46

ts niets van die mensen hier aantrekken.
nogmaals richt je vooral op school, vriendje en pony Lachen
vertel ook aan je vriend dat je hier allemaal erg mee zit, hij helpt je echt wel, is het tenslotte je vriendje voor Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:46

yakima schreef:

Dus je gaan aan de hand van een titel je oordeel van inleven stoppen. Niet erg prosociaal.
En dan scheelt er inderdaad iets in het inlevingsvermogen in mijn ogen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:47

_Lotjuh_ schreef:
Jeetje mensen ordelen hier wel erg kort door de bocht. Topic titel is een beetje overdreven dus de gene die het topic heeft gemaakt heeft niets anders dan zelfmedelijden.

Joh, titel is helemaal niet overdreven. Als jij het zo voelt is er helemaal niks overdreven aan. Lachen Trek het je niet teveel aan. Lachen

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:48

ik snap dat het niet goed gaat met haar, heb zelf vaak zat dat ik me poedersuiker voel, maar ik probeer het altijd positief te zien, kom je verder met zelfmedelijden? imo niet.

ik ben sowieso harder als de meeste mensen is mijn ervaring, dus sorry voor mn lompe reacties, had er misschien langer over na moeten denken ofzo.

@ TS; laatste tip voor jou, probeer dingen ook positief te zien.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:48

yakima schreef:

Topic titel is ook waar ik over struikel. Als je het even niet meer ziet zitten of even helemaal klaar bent met alles: prima, geen probleem. Dan wil ik ook graag iemand een duwtje in de rug geven. Maar als we met termen als ''klote leven'' gaan gooien dan heb ik ook zoiets van ''kom op zeg.. maak het niet erger dan het is'' en dan worden er ook dingen bij betrokken als een puberaal zusje: welk kind zit nou NIET in de puberteit? En het klikt vrijwel nooit tussen broers/zussen van deze leeftijd. En dat weet de TS ook wel, die is 16, doet VWO en is echt niet dom.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:49

Suuskipje schreef:
ts niets van die mensen hier aantrekken.
nogmaals richt je vooral op school, vriendje en pony Lachen
vertel ook aan je vriend dat je hier allemaal erg mee zit, hij helpt je echt wel, is het tenslotte je vriendje voor Knipoog

Je hebt hier gelijk in, dat haar vriendje er wel voor haar zal zijn, maar zoals ts al eerder schreef is het voor hem heel anders omdat zijn ouders nog bij elkaar zijn.
Mijn vriend zijn ouders zijn ook nog steeds samen en ik merk wel aan mijn vriend dat hij het soms wel moeilijk vind om mij er in te steunen/troosten, puur omdat hij niet begrijpt wat je doormaakt/voelt etc.