Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

naath

Re: Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 15:39

Coldplay - Fix you

Ik snap 't ook wel, wat ik denk is dat het gewoon het beste is hem vanavond te zien om hem alles duidelijk te laten maken, een soort van 'afscheid' te nemen aangezien ik vanaf vanavond dus geen contact meer met hem ga opzoeken ..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:41

naath schreef:
Waar ik aan zit te denken, stel ik zie hem vanavond en ik zeg beter is elkaar even niet te zien en te spreken, hij is al opgefokt enz. weet hoe die is, zal die misschien wel verkeerd opvatten en zeggen dan kan het net zo goed uit zijn want je WIL me toch niet meer zien of spreken. Hij snapt denk ik niet dat ik dit doe voor hem, voor ons, voor onze relatie, hoe kan ik dit 't beste duidelijk maken ?

Je moet het hem zeggen. Bovendien is hij degene die erover begonnen is.
Don't make descisions when you're mad
Als hij het verkeerd opvat, draait hij misschien wel weer bij.
En als hij dan niet wil luisteren, laat hem dan met rust. Laat hem dan maar even in zijn eigen sopje gaarkoken.
Als hij dat niet begrijpt vanavond, zal hij daar zijn best niet voor doen.
Zeg hem desnoods: Ik wil het beste voor ons, en daarom denk ik dat het beter is als we elkaar een poosje niet zien en spreken. Ook niet op MSN.
Als jij er klaar voor bent, dan mag je me bellen.
Wordt hij boos? Dan zeg je gewoon: Als je dit niet begrijpt, heb je nu mooi de tijd om erover na te denken. Jij bent degene die niet weet wat hij wil, ik denk dat het goed is als jij een poosje rust hebt, geen gezeur van mij aan je hoofd.
Dan dringt het heus tot hem door dat jij het beste wilt voor hem.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:42

Ik zou geen planning maken over vanavond hoe je alles gaat aanpakken
(Maar niet te veel smeken en slijmen, want volgens mij werkt dat op dit moment juist niet.)
Zou gewoon alles op je af laten komen, je weet toch niet hoe het loopt.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 15:45

Zo kan je het indd. ook bekijken ja, thanks.. en oooow wat ben ik zenuwachtig voor vanavond haha.
Trouwens even een mededeling: Ik heb vandaag echt krom gelachen op school, heb momenten dat ik me zo kl*te voelde .. maar kon ook zo weer omslaan in vrolijkheid!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 15:46

J_Charissa schreef:
Ik zou geen planning maken over vanavond hoe je alles gaat aanpakken
(Maar niet te veel smeken en slijmen, want volgens mij werkt dat op dit moment juist niet.)
Zou gewoon alles op je af laten komen, je weet toch niet hoe het loopt.

Naja, sowieso ben ik van plan hem vanavond te zeggen dat ik dus even (voor ons beiden) geen contact wil ..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:52

naath schreef:
Zo kan je het indd. ook bekijken ja, thanks.. en oooow wat ben ik zenuwachtig voor vanavond haha.
Trouwens even een mededeling: Ik heb vandaag echt krom gelachen op school, heb momenten dat ik me zo kl*te voelde .. maar kon ook zo weer omslaan in vrolijkheid!

Zie je wel?
Het leven gaat gewoon door. Ook al is dat nu het laatste wat je wilt.
Je wilt in zijn armen liggen, en de klok voor altijd stil zetten.
Maar na de traan van het verdriet, komt de glimlach van de herinnering.
Al kan dat heel lang gaan duren.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 16:17

De zus van mijn vriend heb me gebeld, die weet wat er is en die belt hem zo om te zeggen dat ik vanavond niet kom en dat ik hem even de tijd geef .. hij ligt in de knoop met zichzelf, heeft hij zelf ook gezegd, (oa. tegen zn zus) ..

Laat het hem maar even uitzoeken, toch!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:18

naath schreef:
De zus van mijn vriend heb me gebeld, die weet wat er is en die belt hem zo om te zeggen dat ik vanavond niet kom en dat ik hem even de tijd geef .. hij ligt in de knoop met zichzelf, heeft hij zelf ook gezegd, (oa. tegen zn zus) ..

Laat het hem maar even uitzoeken, toch!

Wat lief van d'r!
Nou, het gaat pijn doen, maar dit is wel het beste, in mijn ogen..

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 16:32

Ik kon nog lachen op school niet gedacht, en heb veel steun aan mijn beste vriend (waar hij (mijn vriend) het soms ook moeilijk mee heeft, hij is snel jaloers). Alleen hij heeft nu heel toevallig 't zelfde .. z'n vriendin komt vanavond naar hem toe om te praten want ze voelt dat er wat is en hij weet zelf niet wat hij nog wil..
Heerst het ? Zit 't in de lucht? Tong uitsteken

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 16:37

Ik zit tegelijkertijd met zijn zus op MSN, ze heb hem gebeld en na een paar min. opgehangen, zomaar. Zij terug gebeld hij was boos en zei dat ze d'r bek moest houden ..
Naja straks wilde hij mij nog echt echt echt zien, moet ik dan komen (voel me dan wel weer een Pussy), of hem écht met rust laten (zal dat het niet beïnvloeden dat hij NOG kwaaier word?).
Ze moeder gaat hem nu bellen ..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:38

Het is herfst he? Dan gaan er veel relaties kapot.
Ik weet alleen niet of het voor hem slim is om iemand te hebben om mee te praten, als hij jou niet kan vertellen wat er precies is, hoe moet hij het haar dan vertellen?

Persoonlijk, zou ik als ik hem was toch liever me afzonderen en niet praten met iemand. Alleen zelf rust nemen en nadenken..

Maar dat is voor iedereen anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:39

Waarom belt iedereen hem op? Ik zou gillend gek worden als ik die jongen was. Nagelbijten / Gniffelen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:40

naath schreef:
Ik zit tegelijkertijd met zijn zus op MSN, ze heb hem gebeld en na een paar min. opgehangen, zomaar. Zij terug gebeld hij was boos en zei dat ze d'r bek moest houden ..
Naja straks wilde hij mij nog echt echt echt zien, moet ik dan komen (voel me dan wel weer een Pussy), of hem écht met rust laten (zal dat het niet beïnvloeden dat hij NOG kwaaier word?).
Ze moeder gaat hem nu bellen ..

Ik denk niet dat iedereen hem lastig moet vallen. Lijkt me niet prettig voor hem.
Ik zou het eerst maar even niet naar hem toe gaan.
Zeg gewoon dat je even alleen wilt zijn bijvoorbeeld. Dat moet hij accepteren.
En vraag jezelf af; wil je hem wel zien, als het alleen maar meer onzekerheid brengt?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:41

Het is herfst Knipoog
Ik moet nu heel erg aan het liedje oktober denken

We blijven bij elkaar na een veel te korte zomer
En we zijn alweer veranderd, niet ten goede of ten kwade
Maar veranderd niettemin

Waarom bel je hem niet zelf om dat te zeggen?

Ik heb ook zo iets gehad met mijn vriend, heb ik laatst ook nog een topic over gemaakt. Bij ons is het uiteindelijk helemaal goed gekomen, en dat was ontzettend snel ( binnen 2 dagen) maar dat was omdat we er achter kwamen dat we elkaar veel te vaak zagen.

En weetje ik denk dat dat bij jou ook wel eens het geval kan zijn. Als je hem élke dag ziet, naar school gaat je paard met hem doet, dan eet en huiswerk maakt en hem wéér ziet. Dan krijg je irritaties, tenminste als je niet zelf je eigen ding houd. daar zijn wij ook de mist mee in gegaan.

Het is nog lang niet perfect hoor, maar dat is nu meer van mijn kant. Ik ben onbewust 'bang' dat hij weer zegt dat hij twijfeld. Ik droom dat hij vreemd gaat met een klasgenootje wat hij niet eens kent Scheve mond
Dat soort dingen, ook als het goed komt ben je er nog lang niet klaar mee. Er gaat veel tijd in zitten, ook dat moet je je afvragen of je dat wel wil.

Ik ben overigens 7 december een jaar samen met mijn vriend, ongeveer rond de zelfde tijd hadden wij ons probleem.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 16:46

Ik ben 7 december ook een jaar met hem, haha.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 16:46

Zijn zus zegt me dat hij vraagt of ik alsnog vanavond wil komen, misschien ben ik degene die het hem dan als enige kan zeggen ..

Hij zei ook: Misschien ga ik er dan missen en kunnen we het opnieuw proberen ..

Lachen

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:47

Hij wordt nog steeds niet met rust gelaten als iedereen hem gaat bellen Nagelbijten / Gniffelen
maar ik volg het even niet, je wilde vanavond nog 1x heen als ''afscheid'' maar je gaat nu toch niet heen??
Hmm ja, herst ..winterdipje? op naar de zomer dan Vork

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:49

Liefde is moeilijk, omdat je er beide aan moet werken. En dat is iets wat velen er nou zo moeilijk aan vinden.

Dat anderen hem gaan bellen en er zich dus mee bemoeien is niet goed, jullie moeten het samen zien op te lossen, anderen hebben daar niets mee te maken.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 16:49

Ik moet nu naar ;m toe .. ga even snel denk ..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:50

Wat als zijn beslissing vast staat en hij het uit wil maken?
Wil je dan vanavond komen?
Je moet bedenken wat hij je kan gaan vertellen, dit is ook een mogelijkheid.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:51

Je moet?
Hoezo heeft hij je dat gevraagt?
Als zijn zus/moeder/whatever behalve hem zelf
je heeft gevraagt te komen zou ik niet gaan

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:52

naath schreef:
Ik moet nu naar ;m toe .. ga even snel denk ..

Heel veeel succes!! spannend..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:06

Spannend hoor, laat je ons ook even weten hoe het is gegaan? Haha!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:16

Ten eerste Janine1990: top zoals jij er mee om gaat!

TS, ik kan je alleen maar hetzelfde advies geven als Janine, en ik ga haar niet steeds herhalen. Zal je wel mijn eigen verhaaltje vertellen, want ik heb dit zelf ook meegemaakt, 2x zelfs. De ene keer heb ik gedaan wat jij nu voor je vriend doet, er tegen wil en dank voor vechten en er alles voor doen, de tweede keer heb ik gedaan als janine nu doet. Lees, en trek je eigen conclusie en doe wat goed is in jou ogen.

De eerste keer maakte mijn nu dus exvriend het zo ineens uit, hij voelde niet meer zo veel voor mij, blabla, we hadden dik 2,5 jaar verkering.

Ik kon er niet mee omgaan, was compleet kapot van verdriet. De ene minuut zag ik het weer helemaal goed komen, die erna barste ik weer in huilen uit. Elk woord dat hij tegen me zei draaide ik 10x om, want misschien betekende het wel iets.

In het begin ben ik achter hem aan gaan lopen, ik wou hem niet kwijt, vond het vreselijk, en deed er alles aan om hem te laten zien dat ik nog van hem hield en voor hem wou vechten. Ik belde, ik smste, ik liet anderen bellen en smsen, ik deed mijn best om af te spreken, hem spontaan ergens tegen te komen. (achteraf erg triest, maar goed, dat heet ernstig liefdesverdriet)

Het hielp allemaal niks, hij trok zich nog verder terug, en begon daarna me vrij bewust te kwetsen door dingen te doen en te zeggen. Het heeft lang geduurt, maar op een gegeven moment had ik hem zo ver dat we het nog een keer gingen proberen. Dit heb ik voor elkaar gekregen door hem te negeren, en daardoor ging hij me toch wel missen. Zodra het weer 'aan' was, ging het weer van voren af aan, hij gebruikte me gewoon. Eerst was ik blij dat ik hem terug had, daarna zag ik steeds meer in dat het niets zou worden, heb ik het zelf uit gemaakt, en hem daarna compleet genegeert. Ik was er zat van, en het werd tijd voor een 'eigen' leven. Inmiddels zijn we jaren verder, hij smst nog wel eens, ALTIJD met een ondertoon alsof hij nog heel wat voor me voelt, ik weet niet of dit echt zo is, of dat hij wil kijken hoever hij kan gaan. Hij heeft een nieuwe vriendin, maar als we op stap zijn en ze is er niet bij (en soms zelfs als ze er wel bij is) hangt hij om me heen, maar dubbelzinnige opmerkingen, net zolang tot ik dan maar bij hem weg ga, iemand hem verteld dat hij moet maken dat hij bij me weg komt, of mijn vriend het hem duidelijk maakt. Nee, hij is absoluut nog niet los van mij.

Ik wel van hem, heerlijk! Ik denk nooit meer aan hem, door dit topic moest ik er weer aan denken, en het is ongelovelijk hoeveel details ik al kwijt ben, en hoe weinig ik er nog van weet. En dat terwijl mijn wereld toen verging, en ik niet kon geloven dat de zon ooit weer ging schijnen zonder hem.

De tweede keer was van mij huidige vriend. Meneer had een dipje, alles ging niet zoals hij het wou, alles zat tegen, en om dat af te reageren maakte hij het maar uit, want hij was niet meer zo verliefd op mij. Een ding was mijn voordeel: ik ken hem heel, heel, heel goed. Ik denk zelfs dat ik hem beter kan dan al zijn andere vrienden. En daardoor wist ik ook waarom hij het uitmaakte, het had niet eens zoveel met mij te maken, maar meer met alle andere dingen. Dan is het ook logisch dat zijn gevoel minder werd. Toch heb ik gigantisch zitten janken, schreeuwen en brullen van de pijn, ik was bang dat ik hem voor altijd kwijt was.

De dag erna was ik al nuchterder, en simpelweg een plan van aanpak gemaakt. Hij weet niet wat hij wil? Hij denkt er maar even over na! Hij heeft het lef om mij zo aan de kant te zetten? Prima, dat zal je dan merken ook!

Ik heb hem compleet genegeerd. Als hij smste kortaf gereageert, of niet. Na een week belde hij me ineens op, de dag er na moest hij naar het buitenland voor zijn bedrijf, en hij wou even praten over wat algemene dingen. Ik heb me heel neutraal opgesteld, en totaal niet laten merken dat ik hem miste.

Dat weekend, een smsje: hij wou me toch even laten weten dat hij me miste. Genegeert. Het moet niet gekker worden, hij voelde ja niks meer voor mij Knipoog

De week erna begon hij wat meer te smsen, genegeert, of wat kortaf gedaan. Toen merkte ik al wel dat het hem niet lekker zat. Dat weekend ben ik op stap gegaan, en heb ik in mijn eenzaamheid en verdriet met een jongen gezoend. (stond niet in mijn plan van aanpak Huilen van het lachen )

De week daarna smste hij of ik hem toch nog niet vergeten was? Nee, maar wel eerlijk verteld dat ik met die jongen had gezoend. Woest was hij, of ik niet van hem hield? Het was toch uit, hij wou me toch niet meer? Wel ook uitgelegt dat het meer eenzaamheid was, ik voelde me zoo alleen. dat begreep hij wel, maar het deed hem pijn.

Toen was wel het hek van de dam, en heeft hij gezegt dat hij spijt had, hij me vreselijk miste, het een hele, hele domme fout was geweest om het uit te maken, en dat zijn hart gebroken was en dat stukjes ervan aan mij toebehoorden. Nou en dat voor een nuchtere boer?? Haha!

Ik heb hem door het stof laten kruipen, hem steeds maar weer opnieuw laten bewijzen dat hij echt voor me ging, en me waard was, en hij deed alles voor me. Ik heb eerlijk waar de meest belachelijk dingen bedacht die hij voor me moest doen, en hij deed alles, als ik hem maar weer terug wou.

Het is weer goed, en ik hou van hem, en hij ook van mij, en we zijn alweer bijna een jaar verder.

In mijn ogen, is negeren het beste. Dan pas weet hij wat hij mist. Jij bent er altijd voor hem, en nu mag hij het zonder je gaan doen, dat wil hij toch graag? Neem maar van mij aan dat het hem zwaar zal vallen, hij gaat je hoe dan ook missen.

Je bent nu dus naar hem toe, ik ben benieuwd wat er uit komt, maar rust zal ik je hoe dan ook aanraden, wat er nu ook uit komt. Stel dat het weer goedkomt: elkaar zo vaak zien, op zo'n jonge leeftijd, is funest voor een relatie, daar zal ik zeker wat aan veranderen. Houdt het leuk en spannend.. We zullen eerst eens afwachten wat er nu gaat gebeuren..

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 18:17

Oke even in het kort:
Ik kwam even naar zijn voetballen toe (naja naar z'n club want hij begint pas om half 7 maar gaat vanuit zijn werk er meteen heen).
Was eerst boos hebben goed gepraat/geschreeuwd en toen viel er een stilte, heb toen uitgelegd dat het misschien beter was als hij zijn tijd nam. Hierop antw. hij dat hij bang was mij dan onnodig in de stress te laten zitten als hij uiteindelijk niet meer verder wilde. Dus ik uitgelegd dat ik liever wou dat hij er dan iig wel over nagedacht zou hebben. Nou toen viel er weer een stilte en keek voor me uit, ik kreeg er beetje tranen van (van het feit dat ie zei dat 't kon dat hij over 2 weken alsnog niet verder wou, daar had ik niet over nagedacht).
Wou het wel binnenhouden, maar hij zag waars. dat ik het moeilijk had en pakte me vast en gaf me een kus op m'n voorhoofd! Nou toen kwamen de tranen toch echt. Hij vroeg of ik me fiets wou neerzetten (die stond tussen ons in). En pakte me toen heel goed vast en gaf me steeds kleine kusjes. Toen zei die dat hij het wel wou proberen, wat ik voorstelde (dus die rust en ruimte nemen). Ik had hem meteen duidelijk gemaakt dat ik écht geen contact wou en dat hij dus tot hij 't écht wist hij geen contact op moest zoeken .. Hij zei dat het moeilijk zou gaan en ik zei dat hij me dan maar moest blokken ..
Uiteindelijk werd ik weer 'rustig' en ik ging naar huis, moest eten (net gedaan) en ga zo naar stal. Hij keek me aan en zei tot vanavond, waarop ik vroeg wil je dat ik nog kom dan? Ja zie die want hij wou nog even goed afscheid nemen, nou oke is goed, had hem toch al gezien. Wou weg gaan en hij gaf me een kus op me mond, toen nog 1. Toen ging hij met z'n hand op me been en vroeg me nog 1 kus, gaf hem die en fietste weg ..

Edit: hij vond het dus moeilijk van me weg te gaan, en ik niet .. ben lachend naar huis gefiets, laat hem mij maar lekker missen!
Ik ga nu naar stal en daarna dus nog even naar hem, kijk wel wat hij dan doet, ik heb het voor mijn gevoel goed gedaan net, en ga precies zo doen zometeen.
Tot zo!

Bedankt voor jullie steun want hierdoor heb ik dit gesprek goed kunnen doen, en heb hem duidelijk kunnen maken mij niet meer op te zoeken, vind dat zelf moeilijk, maar al veeele malen minder dan eerst, bedankt!