Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:06

Ik had vorg jaar een knal oranje broek van protest, en dan vaak met iets neutraals erop, grijs of donkerbruin. houd ook niet zo van een jas, die mij maar een vest dat beweegt teminste wat mee Knipoog

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:07

Ik maak straks wel even een foto en dan post ik hem hier, want hij staat niet op internet. Bjon borg vesten zijn idd relaxed. Ik heb een hele fijne trui van Adidas :) En een van de H&M maar daar staat iets vreemds op. :+ En dat vind ik stom om aan te doen met snowboarden .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-19 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast op verzoek

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:07

__Laura schreef:
Gave helm!
Boarden jullie allemaal met helm?
Ik ben echt beginner ten top, trucjes liggen ver in de toekomst, eerst maar de bochtjes echt onder de knie krijgen.. Zou zelf denken dat het dan overbodig is?

Ik zou deze helm gaan opzetten omdat je ook omver kan geboard of geskiet worden, het hoeft niet perse je eigen onhandigheid te zijn Lachen
mijn vriendin vertelde een verhaal waarbij een beginner zonder helm haar, met helm, onderuit boardde. dat meisje zag flink sterretjes door lichte hersenschudding en mijn vriendin had gelukkig niets dankzij haar helm.
Beslissing is snel gemaakt bij mij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:09

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:18

idd een heel mooi board Haha!

ik vraag me af, kan je niet zelf een design verzinnen en laten opspuiten?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:20

Je kan wel zelf een sjabloon maken en het dan zelf spuiten? Haha!

Foto van mn muts upload nu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:20

vast wel, denk alleen dat je dan wel heel wat neer moet leggen Nagelbijten / Gniffelen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:22

Imageshack doet het niet.. ik ga het straks nog een keer proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:30

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:42

Haha, ik heb mijn helm bijna altijd op als ik in de sneeuw ski of board.

Ben twee jaar geleden toch zo hard onderuit gegaan. Dat was in Kaprun en het was één grote ijsplaat. Er waren al twee mensen (inclusief een opleider) in het ziekenhuis beland, dag 4 was ik aan de beurt, haha. Een mooie val en ik dacht om origineel te zijn om eens de val te breken met mijn neus.... Cool

Vond mijn neus niet zo leuk en mijn hoofd ook niet, ik heb daar toen ook in het ziekenhuis gelegen en was een tijdje buiten westen geweest... Nu eigenlijk altijd een helm op. Knipoog

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:16

Suuszels schreef:
Waar was dat trouwens met dat luchtkussen? Dat lijkt me wel handig Lachen

In oostenrijk (Tirol), waar precies weet ik niet meer Bloos . Het was ook erg handig hoor, vooral om nieuwe dingetjes uit te proberen. Heb ook een hele gave foto van een sprong waarbij je het luchtkussen niet ziet en het net lijkt alsof ik een professionel ben Haha! .

Helm heb ik sinds vorig jaar, nu ik toch wel wat gevorderd raak plus af en toe wat sprongetjes enzo vind ik het wel een veilig gevoel.
Heb overigens in het begin eens erg lelijk ten val geraakt (had toen een lichte hersenschudding), dat was geen leuke ervaring Blauw oog . Nu heb ik er nog last van als ik heel erg hard val. Maar dat gebeurd maar 1 of 2 keer meer per jaar.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:49

Hier nog een snowboardfanaat!! Snowboard nu 15 jaar en gaat me redelijk af.. Knipoog Het liefst ga ik net buiten de geschoven piste in de diepe sneeuw! 2 jaar geleden waren mijn zus en ik in Tignes en daar waren we als eerste op de piste nadat het de hele nacht gesneeuwd had....!! 30 cm nieuwe losse poedersneeuw....Heaven!!
Overigens snowboard ons hele gezin. Vader en moeder, 2 kinderen, aanhang en vrienden van ons ook met het hele gezin....Dus oudere mensen; mijn vader is net 60 en gaat 3x per jaar snowboarden!!! Wel met helm natuurlijk!!

Over kontbescherming; mijn kennis heeft met 2 handdoeken op zijn achterwerk leren snowboarden... Clown
Helmen hebben we allemaal van Lidl; goedkoop, maar wel goed.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:32

__Laura schreef:
Met skien heb ik ook nooit een helm op gehad? Heb t eigenlijk nog nooit gezien Nagelbijten / Gniffelen

Ja hoor, waarom niet? Lachen
Je kan dan net zo goed onderuit gewerkt worden als op snowboard. Ik zie op wintersport tegenwoordig bijna de helft van de skiërs met helm.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:10

Echte Profi's tragen Helm...

En zo is het, ik heb ook mijn helm op met zowel skiën als snowboarden.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:12

Ik heb met skiën nog nooit een helm op gehad, ook nooit bij stilgestaan maar met snowboarden zie je het wel veel vaker dan met skiën. Vaak hebben alleen die kleine kindjes een helm op.
Ik met skiën ook eigenlijk maar 1x echt hard gevallen.. en met snowboarden lig ik om de paar meter omver Huilen van het lachen

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:16

Ik snowboard ook , en ga ik december weer ! Ik doe het nu 4 jaar ongeveer , daarvoor altijd op de ski´s gestaan. Vorig jaar had ik net een knieoperatie achter de rug , maar wou toch eigenwijs even boarden. (was 2 maand na de operatie) Ik heb toen met kniebeschemers voor volleybal of handbal geboard. Voor het geval dat ik op me knie viel. En dat is me super bevallen , dat ga ik dit jaar ook zeker weer doen , scheelt me heel wat blauwe plekken.

Ik werk ook nog eens in een sportwinkel , en misschien mag ik dit jaar een nieuw ontwerp board mee om te testen.Zou ik echt vet vinden Haha!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:24

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:49

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:57

Ik vind die Flow bindingen heel chill. Die kun je tenminste losmaken zonder constant op de grond hoeven te gaan zitten Clown

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:10

ff vraagje mijn nieuwe schoenen ben ik nu een beetje aan het testen maar merk dat ik in het liftje tegen de zijkant van mijn schoen druk, en soms als ik te gespannen een bocht maak. Kan dat zijn omdat het best stugge schoenen zijn of zouden ze niet goed passen? ik twijfel nog al want als het goed gaat zitten ze goed

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 11:23

bah, ik heb nog steeds geen antwoord van het reisbureau of mijn boeking op aanvraag oke is.
Ik wil echt graag gaan, als het niet oke is dan gaat het een flinke tegenslag zijn...

ik wil oefenen met dat snowboarden Lachen

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:14

Ik ben nu 2 keer op wintervakantie geweest en een paar keer naar een skihal geweest Lachen. Echt frustraties gehad haha, jankend de pistes af. Wat is het toch lastig om te leren. Nu heb ik het eindelijk onder de knie en is het idd echt genieten op de piste. Heb nu een nieuw pak, een roze haha! Fout maar ook wel heel leuk Go jij! Go jij!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 12:38

je mag je snowboardgear best wel showen hoor Lachen

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:49

Ben afgelopen winter voor het eerst op wintersport geweest.
Het aanvankenlijke plan was om te gaan skieën en ik had 1 les gevolgd in een skihal. Dat ging eigenlijk best aardig.

Tot ik in Frankrijk was, eerst even ingeskied op de babyhelling, dat ging goed Lips are sealed
Toen naar boven met de grote lift... Oei oei, ik was mijn hoogtevrees even vergeten Bloos Dus dat werd niets zeg maar, ben lopend naar beneden gegaan.
Toen wat skilessen aldaar genomen, maar na 3 uur intensief les kon ik niet meer lopen en voelde het of mijn knieën gespleten werden...
Toen boarden geprobeerd, dat ging eigenlijk qua knieën beter, je staat wat stabieler en gelijkmatiger en er komen m.i. minder krachten op te staan.
Dus 2 uur snowboardles genomen... Man o man, wat een ramp, ben er na een uur mee gestopt, moest steeds naar boven lopen want bleef uit het sleepliftje vallen ROFL Ze kenden me zelfs van naam na dat uur.
Volgende dag terug, weer uurtje les, sleeplift ging inmiddels redelijk (had op de andere helling anoniem geoefend Lips are sealed ), maar die bochtjes...

Heb er wel alle vertrouwen in dat ik op het board bovenin de bergen wel durf te bewegen, skies had ik echt niet onder controle, maar met board kan je bijna stilstaand nog beneden komen, dus dat voelt veel veiliger.

Voor we dit jaar gaan dus maar weer een paar lessen nemen, dan wordt het misschien ooit nog wat.
Weet wel dat ik na 1 wintersportvakantie verslaafd ben: we want more.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:05

Wirobelgje, wanneer wil je gaan dan? Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten of het door gaat.

Hoogtevrees is idd niet al te handig op wintersport Haha!
Maar snowboarden is idd veel vallen op het begin en ik moet toegeven dat ik sleepjesliften ook niet meteen doorhad. Ik kan me nog wel een lift herinneren die heeeeeel lang was en met bochten. Ik was halverwege gevallen, maar heb me met alle mogelijkheden vastgegrepen aan mn sleepje. Zo op mn kont verder gesleept tot bij de volgende bocht (toch zeker een paar minuten Haha!), daar moest ik loslaten, sta ik daar op een zwarte piste, oeps Haha!
Maar als je eenmaal doorhebt hoe de bochtjes moeten ga je als een trein.

Ben trouwens ook benieuwd naar degenen die een eigen board hebben, welke (foto's).