in duitsland wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: in duitsland wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:45

soesita schreef:
Wat hebben jullie toch allemaal tegen dat lekkere duitse brood? Sinds ik hier woon wil ik geen ander brood meer! Als ik een meerdaags bezoekje in het thuisland doe neem ik mijn eigen duitse brood zelfs mee. Vork

Dat krijg ik er echt niet door, wat je er ook op doet Bloos en na 3 happen zit ik vol. Nee. brrrrr. De duitse broodjes zijn wel weer heel lekker en dan de kaasbroodjes Tong uitsteken

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:19

Wilawander schreef:
soesita schreef:
Wat hebben jullie toch allemaal tegen dat lekkere duitse brood? Sinds ik hier woon wil ik geen ander brood meer! Als ik een meerdaags bezoekje in het thuisland doe neem ik mijn eigen duitse brood zelfs mee. Vork

Dat krijg ik er echt niet door, wat je er ook op doet Bloos en na 3 happen zit ik vol. Nee. brrrrr. De duitse broodjes zijn wel weer heel lekker en dan de kaasbroodjes Tong uitsteken

bedoel je die met ''käse überbacken '' ??? die vindt ik ook heerlijk OK dan!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:18

De zoete broodjes zijn ook lekker Vingers aflikken (of bedoelen jullie die?).
Ander brood vind ik hier ook niet lekker, mijn moeder werkt nog in Nederland (kan geen afscheid nemen van dr werk en heeft hechte band met dr zussen en moeder) en neemt dan ook altijd dingen mee Lachen

Ik vind de supermarkten ook erg wennen, ze zijn wel lekker groot maar gewoon heel anders ingedeelt dan ik gewend ben, dus ik ben altijd 3x zo lang aan het boodschappen doen als in Ned.

Morgen gaan wij de boerderij bekijken en dan nog veeeeeel praten. Willen we hier wonen e.d.
De burenruzie zit me niet lekker. Maar de hele buurt kan hier niet met die mensen, de andere buren zijn echt heel vriendelijk en behulpzaam! Niks op aan te merken hoor Lachen

Ben wel blij dat er hier zo'n topic is haha!

Is het verplicht om je hond/paard te verzekeren? Volgens mij hebben mijn ouders hun hond niet verzekerd, zal zo eens vragen.
Oh nee die is niet verzekerd zegt mijn moeder.

Ben erg benieuwd naar de boerderij, wel leuk, ik mag van die man ook op zijn paard rijden als we hier zijn, heel lief Lachen
(en nog grappiger, hij heet Ewald en mijn eigen pony ook Clown ).

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:41

Anna-Jelly schreef:
!Is het verplicht om je hond/paard te verzekeren? Volgens mij hebben mijn ouders hun hond niet verzekerd, zal zo eens vragen.

Nee, het is niet verplicht om je hond of paard te verzekeren. Maar je bent wel heel stom bezig als je het niet doet. Zeker bij paarden, vind ik dan, hoewel honden natuurlijk ook best wel schade kunnen aanrichten.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:01

ditano schreef:
bedoel je die met ''käse überbacken '' ??? die vindt ik ook heerlijk OK dan!

Ja Tong uitsteken

De hond niet verzekeren is niet verstandig. Stel je voor dat de hond eens voor een auto rendt. Ze zijn hier erg streng en elk klein akefietje loopt gelijk via de verzekering. En er kan altijd wat gebeuren. Zo heeft mijn hond laatst totaal onverwacht gebeten, weliswaar uit angst/pijn maar dat intresseert de verzekering niet. Dan ben je maar wat blij dat je hond verzekert is.

Trouwens bij het aanmelden van de hondenbelasting moet je vaak ook de verzekeringspapieren overhandigen dus eigenlijk wel verplicht.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:17

IK heb mijn paard in NL gestald staan, maar moest speciaal hier in DLD een aparte haftplichtversicherung afsluiten, evenals voor onze hond en kat.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:35

Hier nog een in Duitsland wonende bokker. Vier jaar geleden zijn we verhuisd, vlak voor de kerst en het bevalt prima.
Wel is het inderdaad een echte emigratie, dat viel wel even tegen.

Maar nu zijn we gesetteld en ik vind het wel prima hier. Ik las in het topic wat over jagers. Die komen hier ook wel, vorig jaar liepen ze bij ons door het land en begonnen inderdaad dus te schieten, terwijl onze paarden ook in dat land liepen. Niet óp de paarden (moest er nog bijkomen), maar die gingen natuurlijk wel uit hun plaat.
Mijn man werd woest en heeft de heren jagers duidelijk te verstaan gegeven dat dit niet de bedoeling was. Als ze persé door ons land willen lopen, prima, maar schieten laat je maar tot je bij onze paarden uit de buurt bent. Eén jager werd boos, de rest probeerde hem te kalmeren en suste mijn man ook wat.
Dit jaar zijn ze weer geweest, maar schieten in ons land hebben ze niet meer gedaan. Mijn katten komen niet buiten en de honden lopen altijd op eigen grond, dus ik ben niet bang dat ze die afschieten.

Sinterklaas wordt hier inderdaad niet echt gevierd. Hier mogen ze begin december een sok ophangen in Kindergarten, waar dan de zesde wat lekker in zit. Dat zou dan Sinterklaas (hoewel het ook niet echt als Sinterklaas gezien wordt volgens mij) dan gedaan hebben. Hier is Kerst heel belangrijk, daar doen ze heel veel aan. Wij doen dus ook niet meer aan Sinterklaas, wij leggen cadeautjes on de de boom met Kerst, ook heel gezellig.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:51

Oké, goed dat ik het weet.
Mijn ouders hebben de hond niet aangemeld bij de hondenbelasting zeggen ze Bloos! Maar de hond is wel meeverzekert in de WA.

Kerst vind ik ook veeeeel meer hebben dan sinterklaas Lachen Veel meer gezelligheid (en ja vooral hier in Duitsland!).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:16

Een hond kan niet WA verzekert zijn in Dld. Deze zijn altijd apart verzekert. Hondebelasting zou ik zeker aanmelden. Krijg je een hoop gezeur mee als ze komen controleren.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:12

Ik woon ook sinds 4 jaar in Duitsland, eerst 3 jaar in Osterwald en nu bijna een jaar in Kalkar.
Er is wel duits brood wat lekker is, maar om daar 3 euro te betalen vind ik echt zot.
Dan haal ik liever bij de Appie 3 broden voor 2 euro.
Ik had laatst hier 4 harde broodjes voor 1,20 euro,.. tja dat vin ik gewoon duur.
Verder doen we gewoon alles hier.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:17

Oké Lachen
Ik begin er niet meer over tegen mijn ouders, ze worden er kriegel van want 'ze hebben al een wereld aan verzekeringen en worden er helemaal gek van'. Dus ze laten het maar zo, ik zorg dat wij het wel goed voor elkaar hebben als we hier wonen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:19

Leuk topic!
Mijn vader en stiefmoeder zijn onlangs naar Duitsland verhuisd.. Net over de grens bij groningen.. 1 uurtje dr vandaan..
Ze hebben een vreselijk mooie boerderij met een lap grond erbij gekocht.. staan nu 6 ijslanders in de achtertuin! en ze kunnen nog een bak aanleggen ook.. heerlijk plekje.. en dan voor een bedrag waar je hier nog niet eens een flatje voorheb!
Ik denk dat als ik 'oud' ben ook maar serieus ga overwegen erheen te gaan Lachen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:24

Elma, hoe heet het plekje waar ze wonen?? Mijn ouders wonen op 3 kwartier over de grens bij Groningen Haha!

Was trouwens gister echt Kaa Uu Tee om heen te rijden Boos! Ontzettend druk op de weg, in Nl., hele stukken 90 moeten rijden op de snelweg! Gelukkig was het beter toen we in duitsland waren.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:26

Aah daar vraag je me iets hee! Clown
Vergeten!
Waar wonen jou ouders?

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:29

Ja daar hoog in Duitsland is het spotgoedkoop, wij zijn daar eens wezen kijken, een boerderij met 3,3 ha erbij voor maar 65.000 euro.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:34

Ik kan er echt niet meer opkomen.. wat irritant..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:35

Hihi, mijn ouders wonen vlakbij Hinte Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:36

Nee, Hinte klinkt niet bekend, t is een langere naam..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:39

Ik heb het!
westoverledingen, Leer

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:42

Ik woon sinds 3 maanden ook in Duitsland! In het thuringerwald. Voormalig oost-duitsland.
Mn ouders hebben daar een vakantie park gekocht in Tambach-Dietharz.
Een geweldige omgeving, en de mensen zijn eigenlijk heel vriendelijk hier.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:15

kavama schreef:
Ja daar hoog in Duitsland is het spotgoedkoop, wij zijn daar eens wezen kijken, een boerderij met 3,3 ha erbij voor maar 65.000 euro.

Maar voor die prijs heb je meestal wel een boerderij uit het jaar nul hoor. Wij zin ook eens wezen kijken naar een boerderij voor die prijs, was echt vooroorlogs, daar moest nog héél veel aan gebeuren. Maar goed, dan is het nog niet duur natuurlijk en als je klussen leuk vindt.....

Wij hebben onze boerderij (die dus goed bewoonbaar is) met 3 ha. grond gekocht voor 120.000 euro. Nog spotgoedkoop.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:17

hier zijn de huizen ook nog een stuk goedkoper hoor.
Het word ook weer meer opgebouwd hier. Vroeger was het niks, en nu gaan ze zich steeds meer bewust worden van het toerisme ed.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:27

soesita schreef:
Anna-Jelly schreef:
!Is het verplicht om je hond/paard te verzekeren? Volgens mij hebben mijn ouders hun hond niet verzekerd, zal zo eens vragen.

Nee, het is niet verplicht om je hond of paard te verzekeren. Maar je bent wel heel stom bezig als je het niet doet. Zeker bij paarden, vind ik dan, hoewel honden natuurlijk ook best wel schade kunnen aanrichten.

idd, vooral als er op je paard nog iemand anders rijdt behalve jezelf , en diegene met je paard
een schade aanricht .
mijn paard was toendertijd zelfs wa verzekerd met ''turnier risico''

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:39

je krijgt in ieder geval in duitsland meer voor je geld dan in nederland . Haha!

zelfs mijn kant en klaar appartement [compleet gerenoveerd van kelder tot dak]was als je
het met de nederlandse prijzen vergelijkt goedkoop.

eigenlijk was ik op zoek naar een huur woning in duistland en vondt niet echt ''het''.
dus voor de gein ging ik het appartement kijken in de motto van kijken kost niets .
tja ..en toen was ik verliefd , de makelaar zag het vast en zeker al aan de grijns op mijn gezicht
toen ik binnen kwam .

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:42

Ik ben er ook mee bezig, is iets voor over een paard jaar maar altijd handig je er vast in de verdiepen!huizen e.d zijn idd goedkoper maar je moet nog wel extra geld betallen geloof ik voor het feit dat je 'emigreert'