vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Re: vriendschap, waar ligt voor jou de grens in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:06

@ Griebels en Nicolletje: Hebben jullie dan nooit aangevoeld dat het hier om een (zeer) foute man ging? Of kwam het echt als donderslag bij heldere hemel?

Nic

Lielle schreef:
en waarom vind je het moeilijk als hij er wel is, maar je kunt er niet bij? Ik snap ook niet helemaal wat je bedoelt.

Dan ga ik me teveel op hem richten en vergeet ik mezelf. Stel nou dat ie naast me woont (ofzo) en hij is laat thuis. Dan ga ik zitten gluren Bloos

Ik heb dat probleem ook met samenwonen, ik ga 'zitten wachten'.

Nic

BraveSpots schreef:
@ Griebels en Nicolletje: Hebben jullie dan nooit aangevoeld dat het hier om een (zeer) foute man ging? Of kwam het echt als donderslag bij heldere hemel?

Nou, je wil dingen niet geloven, denk ik?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:07

Nicolletje schreef:
Ik had gelukkig mijn eigen huisje, maar omdat hij geen vast adres had, schreef hij zich niet uit bij mij. Waardoor ik opdraaide voor de gezamelijke bankrekening in de min en ineens stonden er ook allemaal deurwaarders aan mijn deur.
Toen ik met dit probleem naar de gemeente ging, stuurden ze een aangetekende brief aan hem dat ie zich uit moest schrijven bij mij.... op mijn adres Clown
Had ik wat aan zeg Gestoord

Maargoed alles is goed gekomen.

De gemeente kan hem ook uitschrijven Ja
Hebben ze toen bij hem ook gedaan toen het huis verkocht werd Knipoog

Voordat ik uit dat huis wegging stond er een inboedelbeslag en bodembeslag op ons huis... Dankzij zijn acties. Ik heb de spullen meegenomen en ben ergens anders gaan wonen...
En nu hoorde ik dat hij loopt te verkondigen (dat gaat rond in elk geval) dat ik eruit genaaid ben hahahaa... de loser!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:07

Nicolletje schreef:
BraveSpots schreef:

Nou, je wil dingen niet geloven, denk ik?

liefde maakt blind misschien?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:08

BraveSpots schreef:

Dat sluipt erin!

DAarbij een verslaafde, kan heel goed liegen en dingen verborgen houden Ja

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:10

Bij mij kon het niet, zeiden ze toen ik er stond. Moest ie zelf eigenlijk doen. Misschien omdat ik gewoon in mij (huur)huisje bleef wonen.

Lielle, ik moet soms eens een voorbeeld stellen aan hoe niet-jaloers jij bent. Maar mijn emoties zitten in de weg Scheve mond

griebels schreef:
DAarbij een verslaafde, kan heel goed liegen en dingen verborgen houden

Totdat je dus ineens ergens een tas vol met bankafschriften en onbetaalde rekeningen vindt.

*edit

Mensen hebben op bokt weleens gezegd, dat ik dan een bord voor mijn kop had, want zulke dingen gooi je toch gewoon in de openheid? Ja niet iedereen, ik gooi liever ook niet meteen mijn bankafschriften en zooi op tafel zeg.
En op een gegeven moment ga je verder met leven en denk je er niet zo vaak meer aan. Totdat je dus... etc.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:12

Of je gaat samen naar je paard en ineens je beurs met de huur niet meer kan vinden in je kontzak. Die je later in de wintermaanden leeg in de kale struiken bij je paard terugvind.. rara hoe komt ie daar Verward Ik heb hem daar niet heen gegooid hoor

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:13

Nicol, bij mij was het na bovenstaande direct afgelopen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 00:15

nicolle, dat is geen verdienste van mij hoor, m aar het zit gewoon niet in mijn systeem. Mss te eigengereid/eigenwijs of zo *LOL*

Ik geloof trouwens meteen dat iemand iets jarenlang voor je kan verbergen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:16

Nou het vervelendste vond ik dat ik meteen ruzie had (argwanend was ik en wat dacht ik wel niet?) als ik ook maar ergens over begon.
En dan voelde ik me schuldig, dat ik misschien wel had gedacht dat hij... ?

De aanval is de beste verdediging, denk ik nu maar.

Maargoed dit is erg off-topic Clown

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:18

Mijn zusje en beste vriendin kennen die jaloerse gevoelens ook niet... Misschien een ander emotioneel systeem, ik weet het niet Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 00:19

interessevraagje, zou je je zelf als primair rationeel of juist emotioneel beschrijven? ik ben nl behoorlijk rationeel ingesteld.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:22

griebels schreef:
Nicol, bij mij was het na bovenstaande direct afgelopen...

Ik wil mensen altijd een kans geven... Maar toen ik EN die bankafschriften vond EN hij had wel erg gezellig contact met die Russin (het gebeurde allemaal een soort van tegelijk; ik werd argwanend en ging 'zoeken'), ja toen was het in vergaande staat van ontbinding, onze relatie.

Lielle, mijn zusje en vriendin beiden rationeel en ik ben emotioneel.
Het kan zijn leuke kanten hebben maar dit is erg vervelend. Ik kan er niet altijd mee omgaan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:26

Bij de startpost lees ik, en krijg ik meteen rare kriebels, zo van neeee...
En dan lees ik alle rationele antwoorden van niet-jaloerse mensen en dan denk ik bij mezelf: pffff inderdaad zo kan je het ook bekijken, jaloers kreng.
Maar ik reageer primair emotioneel.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:30

Lielle schreef:
interessevraagje, zou je je zelf als primair rationeel of juist emotioneel beschrijven? ik ben nl behoorlijk rationeel ingesteld.

en nu in jip en janneke taal???
Ik weet wel dat ik vroeger al door prof. mensen de stempel "emotioneel gestoord" kreeg.
Een paar terug kreeg ik de stempel "borderline-achtig"...
Of bedoel je dat niet?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:32

Griebels; als zich een situatie voordoet, reageer je dan op je gevoel (emotioneel) of bredeneer je met je verstand (rationeel) ?
En dan maakt het niet uit; of het om relaties gaat, of een nieuwe baan of welk huis je koopt of dat je weer met een zielig katje thuiskomt of niet...

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:44

Volgens mij ligt de grens daar waar jij je niet meer lekker bij voelt bij de situatie (dat is voor iedereen anders). Zodra dat het geval is kun je denk ik het best afstand nemen. Laat hem eerst zijn dingen uitkristaliseren en wacht rustig af. Zat je goed met je intuitie dan kun je er maar beter een punt achter zetten. Daar kom je grote kans niet meer overheen namelijk, al zou je het hem vergeven en toch met hem verder gaan. Blijkt dat het allemaal zo'n vaart niet loopt dan ben je opgelucht en pak je gewoon de draad weer op met hem.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:45

Nicolletje schreef:
Griebels; als zich een situatie voordoet, reageer je dan op je gevoel (emotioneel) of bredeneer je met je verstand (rationeel) ?
En dan maakt het niet uit; of het om relaties gaat, of een nieuwe baan of welk huis je koopt of dat je weer met een zielig katje thuiskomt of niet...

Eigenlijk altijd rationeel, behalve in relaties...
Nu ook... Ik wil hem terug, maar ik weet dat het beter is om hem te laten gaan...
Toch wil ik hem terug!

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 01:17

Apple schreef:
Is het ook niet zo dat als je op gegeven moment langer bij elkaar bent dat je dan (wederzijds) echt wel weet wat je aan elkaar hebt? En wanneer er dus wel (of niet) alarmbellen af zouden moeten gaan? En dat je dan dus ook relaxter bent over dingen omdat je weet dat je relatie toch wel goed zit (en er dus geen bedreiging is)?

nou dat gold voor mij juist niet. Al ca. 20 jaar bij elkaar en me de eerste 18 geen seconde onveilig gevoeld. Had ook echt nooit gedacht dat dit me zou overkomen met hem. En zeker ook niet verwacht dat mijn vriendin me dit zou flikken. Veel mannen praten ook gewoon niet over dat soort dingen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 01:44

Ik snap dat ook van de vrouwen soms niet he... Zo van: het kan me niet schelen hoe en wat, als ik die vent maar krijg!

Vanuit het aandachtspunt kan ik de man soms wel begrijpen dat ze hun hoofd op hol laten brengen en hun ego een boost krijgt.
Maarja, na een tijdje wordt het ook met 'die nieuwe' weer gewoon Clown

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:58

Ik ben misschien best erg hierin, maar pik vrij weinig Nagelbijten / Gniffelen tenminste héb het wel gepikt, maar daar voelde ik me zo slecht bij, dat ik dat nu niet meer pik Knipoog

Mijn ex smste vaker met mijn beste vriendinnen dan met mij en kreeg regelmatig te horen dat hij 1 van hun zó lekker vond. Terwijl complimentjes naar mij moeilijker waren blijkbaar? En af en toe lief smsje kon niet en wel de hele tijd met vriendin smsen? Enorme ruzie altijd over gehad..

Want als ik alleen maar smste met zijn beste vriend over hoe laat hij ergens was en of wij mee konden rijden, ging hij door het lint.

En ja, ik heb het uitgemaakt na 3 jaar Knipoog

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:24

MyWishMax schreef:
Ik ben misschien best erg hierin, maar pik vrij weinig Nagelbijten / Gniffelen tenminste héb het wel gepikt, maar daar voelde ik me zo slecht bij, dat ik dat nu niet meer pik Knipoog

Mijn ex smste vaker met mijn beste vriendinnen dan met mij en kreeg regelmatig te horen dat hij 1 van hun zó lekker vond. Terwijl complimentjes naar mij moeilijker waren blijkbaar? En af en toe lief smsje kon niet en wel de hele tijd met vriendin smsen? Enorme ruzie altijd over gehad..

Want als ik alleen maar smste met zijn beste vriend over hoe laat hij ergens was en of wij mee konden rijden, ging hij door het lint.

En ja, ik heb het uitgemaakt na 3 jaar Knipoog

Zelfde hier alleen vonden mijn vriendin en hij elkaar leuk en is hij met haar vreemd gegaan Hamer .
Hij heeft het uitgemaakt toen ik erachter kwam dat ze inderdaad contact hadden, al zeiden ze beide van niet Verward Ik was boos en wilde het uitpraten maar dat hoefde niet meer zei hij. Hij was er zat van dat ik steeds meer vertrouwen verloor (jah logisch als je van meerdere meiden hoort dat ie zit te zeggen dat ie me gedumpt heeft voor degene (en dat waren er in totaal 3) terwijl ik van niks weet )
Hem gevraagd (heel vaak) met wie heb je in hemelsnaam al dat sms contact aangezien je zo snel door je tegoed bent? In mijn geheugen smste ik hem 2 keer zoveel als dat hij mij smste (als ik dat ni dee werd ie boos trouwens), maar zijn tegoed was eerder op dan de mijne. En uiteindelijk was de reden dat het uitging dat ik de paarden had en hij voetbal en dat ging niet samen Frusty nadat ik het toch vreemd vond dat hij het er niet over wilde hebben en toen was dit uiteindelijk zijn hoofdreden... Achja wat had ik ook verwacht na ong 15 exvriendinnen (ik was zijn 2e serieuze en we zouden for ever bij elkaar blijven, zijn woorden want hij vond dat hij al teveel exen had Haha! ) en hij is 1.5 jaar kermisklant geweest, je weet wel, elke nacht een andere of soms zelfs 2 ...
Later hoorde ik dat er veel meer gebeurt was dus. Maar ach ik heb maar een half jaar wat met hem gehad. Is te overleven dacht ik zo Bloos

Maar ik weet nu wel dat mijn volgende vriend mobielloos en computerloos moet zijn Schijnheilig of gewoon een saaie lieve vent, want dit wil ik niet nog een keer meemaken... 1 keer is genoeg Nagelbijten / Gniffelen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:30

amazone77 schreef:
mijn vriend heeft geen ex Haha!

kan nog komen Nors opkijken

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:31

Ik heb nu een vriend sinds 21/9/07.
Mij vriend heeft een dochtertje bij zijn ex vriendin. Dit is allemaal al erg moeilijk maar wat het ook betekent is dat hij in contact is met haar. Zijn ex vriendin en ik hebben door verschillende gebeurtenissen een hekel aan elkaar. Dit maakt het dus nog moeilijker.

Toen ik mijn vriend net leerde kennen had hij nog steeds af en toe sex met haar. Zijn ex vriendin was ook toen al samen met haar huidige vriend.

Hij ging er vaak heen om te praten, wat te gaan drinken in de stad, met de kleine naar speeltuin etc.

Ik kon er absoluut niet mee omgaan. Ik vertrouwde het niet.

Hoe het is gebeurt is het gebeurt. Maar ik kan er vrede mee hebben. Wat het ook maakt dat mijn vriend er veel minder behoefte aan heeft bij haar te komen. Hij ziet haar nog wel om die kleine. Maar niet veel meer. Soms om een uurtje te babbelen. Dat kan ik nu prima hebben.