Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:43

sflj schreef:
...Maar als jullie denken dat je zoiets kunt verbieden, wens ik jullie veel sterkte met jullie relaties. Jullie houden jezelf voor de gek.
Ik ben meer voor eerlijke communicatie en verder kun je alleen maar hopen dat je partner niet verliefd wordt op een ander. Door te zorgen dat je een fijne relatie hebt, verklein je de kans.
En jullie is in deze??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:46

Juul schreef:
Maar als je het hem verboden had had hij het ook wel gedaan, dat bedoelde ik. Lachen

Hm ja misschien niet die keer maar dan had hij stiekem wel afgesproken ja. Dat is waar.

Ja ik zou gewoon helemaal in de stress schieten maar dat komt door dingen ik meegemaakt heb. Als het vertrouwen 100% is is er niks aan de hand maar ik betwijfel of ik dat ooit krijg in een man.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:48

ManonR_ schreef:
sflj schreef:
...Maar als jullie denken dat je zoiets kunt verbieden, wens ik jullie veel sterkte met jullie relaties. Jullie houden jezelf voor de gek.
Ik ben meer voor eerlijke communicatie en verder kun je alleen maar hopen dat je partner niet verliefd wordt op een ander. Door te zorgen dat je een fijne relatie hebt, verklein je de kans.
En jullie is in deze??

Ik denk iedereen die zegt "hij zou van mij niet mogen gaan" .

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:54

lijkt me duidelijk, ja.
@suzannef;klote voor je! Maar helaas zijn er altijd klootzakken. Verbieden had dus niks geholpen. Had het waarschijnlijk alleen maar langer geduurd voor jij het wist. Wat heb je dan liever? Knipoog
Eerlijkheid boven alles en soms is dat even poedersuiker.(als iemand niet zo eerlijk is als jij dacht, bijv.)
Maar na eerlijkheid komt meteen vrijheid. Mensen die anderen iets ge,- of verbieden zijn niet van deze tijd. Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:57

sflj schreef:
Ahaaaaa dus jij doet alles wat hij wil om ervoor te zorgen dat je een 'fijne' relatie hebt. Vork

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:58

Ik geef eerlijk toe dat ik de 5 pagina's niet gelezen heb...sorry...

Mijn woordje ?:

Euch, wat je verbiedt, wordt plots veel aantrekkelijker (denk nog maar aan de tijd dat je ouders je iets verboden ...t was toch zo leuk om het toch te doen, niet ?)
Verbied je het aan je vriend...zal hij het dus ooit toch doen achter je rug... Dus niet verbieden...heb je trouwens geen recht toe.

Je vriendin te vertrouwen ? Geen enkele mens (man of vrouw) is te vertrouwen als het om liefde en verliefdheid gaat.

Je vriend was destijds erg verliefd op haar ?... nu is hij zekers geïnteresseerd hoe ze nu is...is logisch...zou ik ook zijn...zien hoe die persoon veranderd is, of ik er nog gevoelens voor voel (ik heb dat ook met mijn ex-en, alleen doe ik er niets mee)

Als jij de ware voor hem bent, heb je niets te vrezen...is zij de ware...dan zal je hem moeten laten gaan...hoe pijnlijk dat ook is...maar beter nu dan binnen 10 jaar

Wees eerlijk en laat hem gaan...anders gaat het nachtelijk SMS-en voort, en zal hij steeds meer verlangen om haar terug te zien...
Geef hem niet de tijd over haar te gaan fantaseren, laat ze elkaar nu ontmoeten...

Sterkte en succes

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:00

Eerlijkheid, open en communicatie, is inderdaad heel belangrijk. Je kan aangeven dat je het niet fijn vind als hij gaat en dat je het liever niet hebt. Of hij gaat is een tweede.
Maar wat is verbieden. Als er gevoelens in het spel zijn dan zou ik het mijn vriend ook verbieden, in die zin dat ik het absoluut niet zie zitten als hij gaat. Gaat hij dan toch, stiekem of niet, dan ben ik toch keihard op mijn hart getrapt. Lachen
Verbieden in de zin van dat je hem in de gaten houd en hem niet laat gaan, nee dat niet. Want al hij wilt, gaat hij toch wel Lachen

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:07

Heb je al met hem gepraat? Ik vind dat je hem zeker niet moet laten gaan. Ik heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten en wilde ook niet voor hem bepalen wat hij wel en niet mocht en het gevolg was een hoop verdriet voor mij. Je kan het ook andersom zien: het is niet sociaal van hem om dit te willen omdat het voor jou niet leuk is. Waarom zouden ze elkaar nog moeten zien? Er zijn mensen hier die zeggen dat het juist leuker wordt als je het verbiedt. Als dat inderdaad zo is zou ik blij zijn dat ik van iemand af ben. Als hij het je eerlijk vraagt moet hij ook een eerlijk antwoord accepteren. Ik vind dat ik mijn vriend niks voor mij bepaalt maar als hij ergens heel veel moeite mee heeft en me een keer vraagt iets niet te doen zou ik dat voor hem laten en dat lijkt me andersom dus ook logisch.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:08

ManonR_ schreef:
sflj schreef:
Ahaaaaa dus jij doet alles wat hij wil om ervoor te zorgen dat je een 'fijne' relatie hebt. Vork

Jij draait de boel om. Knipoog wat voor m'n partner geldt, geldt naturlijk ook voor mij.
Maar volgens mij snap je het best.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:18

Mijn eerste reactie zou zijn: NO WAY! Nevernooitniet! Tong uitsteken
Maargoed, dan zou ik vragen waarom hij dat zo graag wil, en wat hij er van zou vinden als ík dat deed. Zou het écht niet grappig vinden iig. Als het nou een "gewoon" meisje was, oke.. daar valt nog wel mee te leven Tong uitsteken Maar een ex? Tsja.. Ik zou het m niet verbieden, maar wel duidelijk laten merken dat ik dat echt niet leuk vind.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:23

Het lijkt mij voor jou heel moeilijk.
Wat je ook doet, je doet het nooit goed.

Je partner verbieden iemand te zien lijkt mij geen goede basis voor een relatie. Dat geeft aan dat je hem/haar niet vertrouwt.
Vertellen dat je er veel moeite mee hebt vind ik logisch. Dat zou ik ook doen.

Als je vriend van jou houdt zal het bij een etentje blijven en misschien een drankje in de kroeg.
Wanneer hij toch verder gaat met zijn ex, dan was hij gewoon niet de ware.

Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:23

Suzanne F. schreef:
[naam] schreef:
Maar als je het hem verboden had had hij het ook wel gedaan, dat bedoelde ik. Lachen

Hm ja misschien niet die keer maar dan had hij stiekem wel afgesproken ja. Dat is waar.

Ja ik zou gewoon helemaal in de stress schieten maar dat komt door dingen ik meegemaakt heb. Als het vertrouwen 100% is is er niks aan de hand maar ik betwijfel of ik dat ooit krijg in een man.

Oh ik zou ook in de stress schieten hoor, begrijp me niet verkeerd.. Maar ik weet ook uit ervaring dat verbieden geen zin heeft. Als iets gebeurt, gebeurt het toch wel. En s.hit happends all the time. Knipoog Hoe je ermee omgaat, dat is iets anders. Maar ALS ik verliefd zou worden op een ander waar ik verder mee wil en m'n vriend zou me verbieden met hem om te gaan zou ik het toch doen (en het dan wel eerlijk zeggen). Zo zitten mensen in elkaar. Lachen Je gevoel kan je helaas niet sturen, hoe lùllig dat in sommige gevallen ook kan zijn..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:24

Juul: Hij was niet verliefd hoor, gewoon leuk voor de aandacht enzo....

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:24

Jemig, wat bezitterig allemaal! Het is ook gewoon een mens hoor! Verleidingen liggen altijd op de loer, die overwin je niet door ze uit de weg te gaan, maar door aan te gaan en daar eerlijk over te zijn. Relaties zijn niet goed of niet goed, dat is vooral HARD werken. Communiceren, communiceren en ook gewoon besluiten nemen, jezelf in de hand houden. Dat blijft leuk omdat je verliefd bent, maar het is niet alleen maar verliefd zijn...

Mén, wat een onrealistische beelden vliegen hier over tafel Haha!

TS, succes! Dit soort uitdagingen zijn niet alleen maar moeilijk, ook een uitdaging in nog opener naar elkaar zijn, nog dichter bij elkaar komen en zo je relatie nóg meer verdiepen! Enjoy!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:25

Suzanne F. schreef:
[naam]: Hij was niet verliefd hoor, gewoon leuk voor de aandacht enzo....

Oh okee maar dat is sowieso fout. Clown Dan ben je al ver van huis....

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:25

Heb in een soortgelijke situatie gezeten. Hij wilde dan niet afspreken met zijn ex, maar met een gewone vriendin. Ik hoorde alleen wel van mensen dat meisje in kwestie mn vriend leuk vond, en mn vriend had zelf ook zulke vermoedens.

Ik voelde me er niet prettig bij nee, en heb dat ook tegen hem gezegd, maar heb er ook bij gezegd dat ik hem niets wil verbieden en dat hij zelf de keuze moest maken. Hij is uiteindelijk wel gegaan en het was gewoon gezellig geweest zonder bijbedoelingen.

Misschien is het in deze situatie wel iets anders omdat je zéker weet dat het meisje je vriend leuk vindt en omdat ze exen zijn, maar de strekking van mijn verhaaltje is een beetje dat ik vind dat je je vriend geen dingen kan en mag verbieden. Het feit dat hij er eerlijk tegen jou over begonnen is zegt denk ik al dat hij verder geen bedoelingen heeft. En wat als jij hem wel verbiedt te gaan? Als hij echt wil afspreken kan dat ook wel zonder dat jij er van weet.

IMO mag je dus best aangeven dat je er moeite mee hebt, maar verbieden, nee. Dat gaat te ver.

edit; typo

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:29

Wanneer ik zou weten dat het debetreffende meisje mijn vriend leuk zou vinden (en al helemaal wanneer hij haar in het verleden ook leuk vond) zou ik me daar ook totaal niet prettig bij voelen!

Natuurlijk is het bovengezegde van Duncan helemaal waar. Ik zou dan ook niet twijfelen over mijn eigen relatie. Maar de genoemde situatie zou ik ontzettend vervelend vinden, misschien dat dat meisje wel pogingen gaat doen om hem te versieren..

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:38

Als je relatie goed is, waarom heeft hij dan behoefte om met zijn ex af te spreken? Alleen dat gegeve vind ik al raar. Hij heeft met haar tot half 2 zitten msnen, hebben ze dan niet genoeg bijgepraat? En waarom mag jij er niet bij zitten? Ik zou daar echt argwanend van worden. Het is een vriendin van je dus toch alleen maar gezellig met z'n drieën?

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:39

Noppes schreef:
Natuurlijk is het bovengezegde van Duncan helemaal waar. Ik zou dan ook niet twijfelen over mijn eigen relatie. Maar de genoemde situatie zou ik ontzettend vervelend vinden, misschien dat dat meisje wel pogingen gaat doen om hem te versieren..

Dat ís ook doodeng! Maar verbieden helpt niks, überhaupt standpunt nemen helpt niet. Overleggen, je gevoel op tafel leggen, zijn verhaal horen en dan SAMEN afwegen en besluiten nemen kan maken dat jullie je er allebei prettig bij voelen. Elke situatie is gewoon weer anders, die grenzen zijn helemaal niet zo duidelijk (zouden wij wel willen, je wordt ook onzeker van die situaties, maar echt, die grenzen zij heel vaag)....

Als je namelijk met elkaar er uitgebreid over gesproken hebt, en afgesproken hebt dat hij alleen maar vriendschappelijk wil, en het contact afkapt als zij meer wil (vind ik heel reëel), dan is dat voor hem ook veel makkelijker om daar achter te blijven staan als zei 'm wel gaat verleiden. Dan doe je het als het ware sámen (ook al ben je er niet) ipv dat hij er alleen voor staat. Dat is een stuk lastiger.

Ik heb zelf weleens in een behoorlijk geladen situatie gezeten, waarin ik alleen nog maar ja hoefte te zeggen, en heb toen heel goed gevoeld of dit écht was wat ik wilde (was niet met mijn partner erbij), maar doordat we het er zo uitgebreid over gehad hebben, kon ik ook gewoon nee zeggen, ook al voel je die verleiding wel. Dat sterkte me toen heel erg. Ik heb het haar achteraf ook gewoon verteld, dat sterkte ons vervolgens weer heel erg.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:41

ja en? Als jouw vriend te vertrouwen is, reageert hij daar gepast op en is het dus geen bedreiging voor jullie relatie.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:44

Ik ben het helemaal met Duncan eens. Ik denk dat ik in deze situatie verbieden geen zin heeft. Als je vriend met haar wil afspeken dan doet hij dat toch wel. Als jij het hem gaat verbieden doet hij het waarschijnlijk stiekem. Je kunt het beste hier gewoon eerlijk en open met hem over praten en hem de keuze laten maken.

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:46

Iedereen heeft een eigen mening. Het is aan de TS wat ze er mee gaat doen. Knipoog

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:47

Vol verbazing lees ik hier echt veel mensen die roepen 'verbieden!!', ik sta daar echt versteld van...
Volgens mij krijg je dan veel meer een moeder - puberzoon relatie... Moeder wil niet dat zoon het doet --> zoon laat zich niet indimmen en gaat zijn grenzen verkennen --> moeder trekt aan het kortse eind...

Ik ben voorstander van alles opengooien... vertellen dat je er moeite mee hebt, dat je je er onzeker over voelt. Dat je rationeel gezien hem de vrijheid wilt geven, maar dat je gevoel die wil tegenhoudt... Laat hem desnoods dit topic lezen, hierin ben je open over je gevoelens van de hele kwestie en dat zal hem echt wel een het denken zetten...
En mocht je vriend besluiten toch wel te gaan, laat het los, vertrouw hem, hij heeft immers niet voor niks voor jou gekozen en deelt al 4 jaar van zijn leven met jou... Lachen

Suc6 ermee!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:52

Wat ik vind is:

Mijn vriend vertrouw ik, maar ik vertrouw de vrouw in kwestie nooit.
Mannen zijn niet altijd even snugger als het gaat om het herkennen van flirts en dergelijke. Dit zorgde ervoor dat mijn ex na 2 uur praten, vergat mij ook maar even te noemen, dat het meisje hem vervolgens kuste op de mond. Ik heb dit vaker gezien, ook bij andere mensen om mij heen.

Mannen merken niet snel dat een vrouw flirt. EN DAAR...ligt het gevaar!

Dat is ook een reden waarom ik mijn vriend niet snel zou laten gaan.....

Ik zeg niet voor niets, ik vertrouw jou wel (want je bent zoals je bent) maar ik vertrouw die vrouw in kwestie niet want zij weten de zwakheden van de man op te zoeken zonder dat die mannen dat beseffen. Tja en daar gaat het dan FOUT!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:53

dat zou bij mij echt een no done zijn !

Ik zou vlakaf zeggen dat ik er iets op tegen heb, ja.