Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gohya schreef:"eefangel" als ik zelf een orgaan nodig zou hebben,wil ik dat niet.
Dood gaan is "natuurlijk" het is de natuur die dat regelt om overbevolking te voorkomen.Net als bij dieren in de natuur,de sterkste overleven,de zwakke gaan dood.Hoe erg en moeilijk het soms ook is.
Of juist wel, maar dat is maar net hoe je 'natuurlijk' opvat.
ik leef zelf nog dankzij donatie, en hoop dat ik na mijn overlijden iemand anders kan helpen.. dan moet ik trouwens niet binnen 4 jaar overlijden, dan mogen ze niets gebruiken. Maar daar gaan we maar niet van uit
mag ook nog geen bloed geven..
zodra ik daar toestemming voor krijg zit ik op de stoel om bloed te geven
maar, ook dat duurt nog 4 jaar. Kir_Ples schreef:Het klinkt misschien respectloos, maar zo denk ik er idd wel over.
Iedereen weet dat lam zuipen en drugs slecht is dus waarom zou je dat dan doen? Nee hoor ik geef het dan wel liever aan mensen die altijd netjes op hebben gepast.
Kir_Ples schreef:Het klinkt misschien respectloos, maar zo denk ik er idd wel over.
Iedereen weet dat lam zuipen en drugs slecht is dus waarom zou je dat dan doen? Nee hoor ik geef het dan wel liever aan mensen die altijd netjes op hebben gepast.
Maureenn schreef:En hoe denk je over zelf ontvangen van een orgaan of bloed? Heb je een kaartje bij je waar op staat dat je dat niet wilt?Op dit moment zou ik zeggen nee, niemand krijgt wat van me en al helemaal niet als ik leef. niet egoistisch bedoelt maar het idee alleen al..
_MelloW_ schreef:ik ben het ook geworden.
was eerst ook zo van: geen gesnijd in mijn lichaam.
maar wat als ik een donor nodig zou hebben??
dat vind ik dan hypocriet dat ik dan wel een donororgaan zou willen maar het zelf niet ben.
het is geven en nemen....
ik heb trouwens wel een aantal dingen op mijn lijstje geschrapt.
gohya schreef:"eefangel" als ik zelf een orgaan nodig zou hebben,wil ik dat niet.
Dood gaan is "natuurlijk" het is de natuur die dat regelt om overbevolking te voorkomen.Net als bij dieren in de natuur,de sterkste overleven,de zwakke gaan dood.Hoe erg en moeilijk het soms ook is.
_MelloW_ schreef:ik ben het ook geworden.
was eerst ook zo van: geen gesnijd in mijn lichaam.
maar wat als ik een donor nodig zou hebben??
dat vind ik dan hypocriet dat ik dan wel een donororgaan zou willen maar het zelf niet ben.
het is geven en nemen....
ik heb trouwens wel een aantal dingen op mijn lijstje geschrapt.
Als ik ziek zou zijn zou ik ook maar wat blij zijn wanneer ik een donor orgaan zou kunnen krijgen! koeke schreef:Maureenn schreef:En hoe denk je over zelf ontvangen van een orgaan of bloed? Heb je een kaartje bij je waar op staat dat je dat niet wilt?Op dit moment zou ik zeggen nee, niemand krijgt wat van me en al helemaal niet als ik leef. niet egoistisch bedoelt maar het idee alleen al..
Maureenn schreef:Een 'nee-bedankt' kaartjeNou ik zal niet staan te springen om een orgaan of bloed van iemand anders maar als het noodzakelijk is zal dat wel moeten.. en wat voor kaartje moet ik bij me hebben?
Kunnen ze dat orgaan of bloed geven aan iemand die er wel om staat te springen (en zélf donor is).