sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:13

Ik heb net een leeg doosje Caballero verkocht aan een vriend die fotografie studeerd. Dat is dan nog maar 2 euro acsijns op dit pakje *LOL*

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:14

een leeg doosje verkopen?

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:14

Ik vind de prijzen ook belachelijk duur.
Ik rook L&M, en dat is sinds kort ook verhoogd van 23 stuks van 4.10 naar 4.70 ik zag dat de light van 23 stuks inmiddels al 5.00 euro is. BE -LA-CHE-LIJK! ik heb inmiddels ook een datum geprikt om een poging te doen stoppen. Het kost te veel geld..
10 november is het zover.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:15

brengen lege doosjes geld op???

*duikt in de oudpapier bak*

ChiChi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:15

Ik ben wel gestopt omdat in jan. dit jaar de prijs van een pakje Marlboro light naar €4,- ging. Dat was voor mij de mijlpaal, direct gestopt en nog steeds geen sigaret aangeraakt. Ben blij dat ik er af ben helemaal als ik dit lees!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:16

Liezel1 schreef:

En dat aan een vriend, die nederlanders toch Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:20

katiavl schreef:
Liezel1 schreef:

En dat aan een vriend, die nederlanders toch Haha!

ROFL Ja, hij wilde er persee 1 met de tekst: Bescherm kinderen, laat hen uw rook niet inademen Sigaar

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:23

Doe mij ook een vriend die lege pakjes van me wil overkopen. Vork

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:30

Vind het alleen maar goed dat ze zo duur zijn!
Helpt misschien mensen weer met stoppen Lachen .

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:33

Ik vind het belachelijk Rokers worden overal "gestraft" omdat ze roken.
Ze maken zelf de keuze, en vind niet dat het alsmaar duurder moet worden.
in cafe's en andere algemene ruimtes mag er niet meer gerookt worden, dus andere hebben er eigelijk geen last meer van.

Ben benieuwd waarom die prijzen nu zo stijgen, puur om mensen van het roken af te houden ( niet dat het werkt
)
of zijn die tabak rijzen gewoon erg gestegen, ben bang dat het gewoon het eerste is.

Kocht laatst nog een pakje, van 50 gram 3.65 (shag)
Vriendin kocht dezelfde 47.5gram voor 4.20, dus EN minder in EN duurder, vind het echt belachelijk Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:35

mijn shag kost ook 4.20 voor 47.5 gram Ja

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:37

Stop gewoon!
Hoef je het ook niet meer te betalen.

samissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:37

Me ma Kiwiko die gaat dus stoppen en nu na der laatste nog 1 peukje en ze zegt: "Laat me stoppen met roken op me eigen manier,, Najah ik ga een rook dagboek bij houden op bokt je ziet me wel bij de topic's Haha! Haha! Haha! Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:41

samissy schreef:
Me ma Kiwiko die gaat dus stoppen en nu na der laatste nog 1 peukje en ze zegt: "Laat me stoppen met roken op me eigen manier,, Najah ik ga een rook dagboek bij houden op bokt je ziet me wel bij de topic's Haha! Haha! Haha! Vork

Hou ze maar strak aan de lijn hoor Haha!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:41

Voor mij een reden om te stoppen met roken, kan het gewoon weg niet meer betalen.
pakje kost €4.40 ik rook ander half pakje is dus €4.40 + €2.20 = €6.60 per dag x 30 dagen in de maand = €198,- per maand Bloos

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:44

Ineke2 schreef:
dees_daan schreef:
toch altijd grappig dat als je een topic opent, er een heleboel tegenstanders hun gal komen spugen Haha!

Tegenstanders van het roken of tegenstanders wat betreft de prijzen? Haha!

Het zal mij trouwens een worst zijn of de mensen roken, maar ze moeten alleen niet zo klagen over de prijzen. Als het te duur is, stop je ermee. Wanneer je dat werkelijk wil kan dat echt.

waarom niet? wat maakt het uit? laat ze allemaal lekker klagen,
ze klagen toch niet over jou *LOL*
het maakt mij echt geen snars uit of het duurder word of niet,
denk alleen niet dat het echt gaat helpen .

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:48

Tsja het kan 2 kanten op. De echte rokers stoppen zeer waarschijnlijk toch niet. (vind ik altijd zo frappant als je die programma's ziet van mensen in de schuldsanering, geen cent te makken maar wel roken) Maar jongeren die willen beginnen denken bij hoge prijzen nog wel een keer na voordat ze beginnen denk ik.
Als een pakje bij wijze van 1 euro zou kosten werd er nog tig keer zoveel gerookt en begonnen met roken omdat de financiele drempel dan een stuk lager ligt.
En ik als niet roker vind het prima als mensen roken, je doet het jezelf aan mij niet meer sinds het verbod in de horeca. Wat als niet roker echt een verademing is!! Pling

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:51

@ messica, dat vind ik dan inderdaad ook frapant.... Voor €20,- in de week leven, maar wel roken... Nagelbijten / Gniffelen

Maar daar gaat het niet geheel om hier. Ik vind het overigens geen probleem dat de sigaretten duurder worden, zal mij een geen zorg wezen hoeveel mensen voor hun 'dood betalen'. Knipoog Klinkt cru, maar ik kan er niet mee zitten. Knipoog

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:54

als ze mensen illen latens toppen waarom halen ze sigaretten dna niet gewoon uit de schappen vandaan?
Geowon neit meer maken dan Clown
en ja, tuurlijk halenz e het dan uit andere landen vandaan. Maarja het gaat even om het idee.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:55

_rosita_ schreef:
BraveSpots schreef:

Dus rokers zijn allemaal goedhartige geldschieters die zich zorgen maken om de begroting, en met pijn in hun hart de laatste centjes doneren om de Nederlandse economie recht te houden? Wat lief zeg...

Lief he... jammer van zo'n kruiperige ondertoon Vork
Wil je best uitleggen dat zij roken om het roken, maar ondertussen wel flink.. heeeeel flink.. de kas spekken van de overheid... geeft niet dat je het zo nog niet gezien had!

Helaas ben ik nog net zo dom niet, sorry!! En ja, ik vind het prima dat ze heel veel moeten betalen aan de overheid, hoe meer hoe beter voor mijn part...

Enne, respect voor jou KiWiKo, hoop dat het je lukt Lachen !!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:56

moonfish13 schreef:
Bravespots:
Is roken niet verslavend soms?
Roken begint vaak uit stoerigheid, maar als je eenmaal verslaafd bent dan kom je er heel moeilijk weer van af.
Hoe heftig je er op reageerd verschild per persoon als je wil stoppen.
Ook niet te vergeten dat er mensen uit een tijd komen waar het nog niet zo bekend was dat het zo schadelijk was voor je gezondheid.

Tuurlijk is rokend verslavend, moet je er maar niet aan beginnen. En als je begint uit stoerigheid, moet je maar ook zo stoer zijn om weer te stoppen imo.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:57

Ik zit er al langer aan te denken om te stoppen, heb het een keer een maand volgehouden en met deze prijsstijgingen ga ik toch maar weer een nieuwe poging doen.
Het is absurd dat het steeds dezelfde doelgroep is waarvan geplukt wordt, de pakjes die ik rookte waren eerder iets van 3,- en in iets meer dan een jaar tijd met 1,50 gestegen en dan nog 2 sigaretten minder ook.
Als ik zoveel centen aan het rijk wil geven doe ik dat zo wel, maar niet op deze manier.
Al deze verhogingen zijn onder het mom voor de gezondheid, maar als er nu opeens veel mensen stoppen om de kosten komen ze straks heel wat centjes te kort Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:04

Zoveel mensen zeggen: 'als alle rokers zouden stoppen hebben ze geen geld genoeg'.

Maar dat is net het punt, de meeste rokers zullen altijd blijven en willen niet (graag) stoppen. Dat weet de overheid evengoed. Daarom is het net zo'n leuke doelgroep om geld vandaan te halen...
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 02-11-08 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:07

volgens mij worden sigaretten steeds duurder omdat er minder mensen roken....de staat loopt zo veel accijns mis,daarom maken ze het steeds duurder

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:11

BraveSpots schreef:
Zoveel mensen zeggen: 'als alle rokers zouden stoppen hebben ze geen geld genoeg'.

Maar dat is net het punt, de meeste rokers zullen altijd blijven en willen niet (graag) stoppen. Dat weet de overheid evengoed. Daarom is het net zo'n leuke doelgroep om geld vandaan te halen...

Ik denk dat met dergelijke prijsstijgingen er toch heel wat mensen stoppen.
Zelf heb ik het ook niet over alle rokers maar over veel rokers, er zullen vast mensen zijn die voldoende centen hebben om het te blijven betalen of het er graag voor over hebben Lachen
Het is alleen wel zo dat als de pakjes naar een prijs van bijv. 8,- gaan ik denk dat er véél mensen zijn die stoppen, wat gebeurd er dan? Nog hoger maken?