Dromen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dunno

Re: Dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:50

dat vallen in je droom, schijnt (of t zo is weet ik niet (meer)) dat je spieren in 1 klap ontspannen schijnbaar.. waardoor 't lijkt alsof je idd valt ofzo

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:52

neverstop schreef:
dat vallen in je droom, schijnt (of t zo is weet ik niet (meer)) dat je spieren in 1 klap ontspannen schijnbaar.. waardoor 't lijkt alsof je idd valt ofzo

Dat gevoel ken ik wel ja.. voelt raar!

Vannacht weer gedroomt over mijn overleden vriendinnetje.. Verdrietig

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:53

Dat gevoel van vallen ken ik ook Tong uitsteken heeeeel raar Tong uitsteken

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:58

Madeira_ schreef:
neverstop schreef:

Dat gevoel ken ik wel ja.. voelt raar!

Vannacht weer gedroomt over mijn overleden vriendinnetje.. Verdrietig

meis klinkt miss heel raar, heb ik ook soms over m'n moeder, maar zij laat zo op haar eigen manier "weten" dat ze er nog is voor me Lachen zal zou dinnetje ook wel doen bij jou Lachen Knipoog

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:01

neverstop schreef:
meis klinkt miss heel raar, heb ik ook soms over m'n moeder, maar zij laat zo op haar eigen manier "weten" dat ze er nog is voor me Lachen zal zou dinnetje ook wel doen bij jou Lachen Knipoog

Dat is denk ik wel waar.. Lachen
Het lijkt altijd zo realistisch, dat ik wakker word en echt even verward ben van dat ze er niet meer is (ze is al 2 jaar geleden overleden)..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:03

Ik heb vannacht ook weer iets heel vreemds gedroomd.

Over dat vallen en spieren ontspannen, dat klinkt wel logisch. Ja
En overleden mensen in dromen, dat zal ook wel iets te betekenen hebben. Lachen

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:09

Nog meer aparte slapers hier Lachen

Ik heb ook dat ik mijn dromen onthoud, vaak zelfs jarenlang. Weet er zelfs nog een paar van toen ik twee jaar oud was, toen had ik ook elke nacht een vriendinnetje waarmee ik speelde in mijn dromen. Voorspellende dromen heb ik ook heel vaak, of dromen waardoor ik weet hoe iemand in elkaar steekt, ook al ken ik diegene niet goed.

Voordat ik in slaap val heb ik vaak het gevoel dat ik doodga.. Het wordt ineens stralend licht om me heen en ik ga allemaal mooie dingen zien, ook overleden mensen, daarna word ik als het ware in mijn slaap 'gedrukt'. Ontwaken uit mijn dromen kan ik ook, maar dat lukt niet altijd, waardoor ik soms gevangen zit in een droom. Ik droom ook vaak dat ik opgesloten zit (soms in een kamer, andere keren in een kist, waar ik dan ook van buiten op kan kijken). Ook vaak over bloed, of dat ik naakt ben en mijn kleren niet kan vinden en dat er dan allemaal mensen langskomen. Ook vaak dromen met water en dan met name zwembaden met eindeloze gangen met kleedkamers, toiletten etc. En over campings en dan veel over het douchegebouw en de paadjes, bloemetjes en omgeving.
Paniek heb ik heel vaak als ik droom, en word dan af en toe wakker maar kan me niet bewegen. Ook word ik vaak geknepen in m'n armen (ben een keer met blauwe plekken wakker geworden), of mijn hoofd, maar ik voel die pijn ook écht, word meestal 's ochtends met migraine wakker als ik een hoofdpijndroom heb gehad. Soms doe ik ook dingen met mensen in mijn dromen die ik verschrikkelijk zou vinden overdag (in elkaar slaan, ingewanden eruitrukken enzo Bloos ), maar waar ik in mijn dromen van geniet. Voel me daar best schuldig over.
En tot nu toe heb ik het altijd gedroomd als een vriendin voor het eerst ongesteld werd. Het zijn dan heel uiteenlopende dromen, maar ze komen erop neer dat een vriendin heel erg bloedt en dan hoor ik op school het verhaal dat ze ongesteld zijn geworden, heel raar Vork
Over mijn overleden oma en vermoorde oom (die ik allebei nooit heb gekend) droom ik heel af en toe. Dan geven ze me boodschappen aan mijn moeder, en mijn oma (die een goede pianiste was) zegt dat ik vaker Chopin voor haar moet spelen. Dan speel ik overdag en komt er veel emotie bij me los en ik word dan helemaal warm vanbinnen en kan een moeilijk stuk ineens begrijpen.

Naja, dat was dus mijn verhaal over dromen, het meest droom ik over de dood, en er komt veel muziek in voor..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:15

Ik herken stukken uit je verhaal Bolivia. Lachen Ik droom ook met veel muziek, opgesloten, dat ik geknepen word is zacht uitgedrukt, en inderdaad in mijn dromen kan ik heel agressief zijn, haast gewetenloos.

Dat "doodgaan" voor je in slaap valt klinkt ook apart. Lijkt me een heel vreemde ervaring. Lachen

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:16

Ik onthoud ook heel vaak mijn dromen.
Ik droomde een keer dat ik concours had met mijn pony, maar het ging heel ander dan hoe het normaal
op onze manege ging. Ik weet nog dat ik mezelf in die droom afvroeg of ik aan het dromen was, en kwam toen
tot de conclusie dat het niet zo was. Later werd ik dus gewoon wakker.
Ook droomde ik een keer dat er een grote reus naar ons dorp kwam, en we er met het hele dorp
voor wegrenden. Ik vroeg mezelf toen weer af of ik aan het dromen was, en later in de droom was ik er
ook echt van overtuigd dat dit zo was! Maar wakker worden lukte niet. Het was wel gewoon een droom dat
ik aan het slapen was, niet zoiets als wat de TS heeft.
Ook kan een droom soms zo echt aanvoelen, dat ik denk dat het echt gebeurd is en dan kan ik gewoon
zo emotioneel er van worden dat ik er van moet huilen. Ik droomde bijvoorbeeld dat alles goed kwam met mijn
ex, die ik toen heel erg miste.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:19

Fiffill schreef:
Ik herken stukken uit je verhaal Bolivia. Lachen Ik droom ook met veel muziek, opgesloten, dat ik geknepen word is zacht uitgedrukt, en inderdaad in mijn dromen kan ik heel agressief zijn, haast gewetenloos.

Dat "doodgaan" voor je in slaap valt klinkt ook apart. Lijkt me een heel vreemde ervaring. Lachen

Ik heb er ook nog niet zo lang last van, misschien een week of 2, maar het is een prettige ervaring, mijn donkere kamer wordt echt helemaal licht en al die mensen die ik ineens om m heen heb.. ze zeggen niets, kijken me alleen glimlachend aan. Mijn oma, mijn oom, andere familieleden, maar ook John Lennon, Freddie Mercury en andere beroemde mensen af en toe, jammer dat daarna wel nachtmerries beginnen, maar daar begin ik aan gewend te raken Knipoog

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:20

ik heb ook weleens dat ik half slaap en half wakker ben ofzo...en als ik dan bijv. een trap of klap krijg in mijn slaap dan schiet ik opzij van de pijn? ook heel vreemd.. iemand enig idee wat dit is?

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:21

niet dat ik de pijn ook echt voel. Heb wel eens gehad dat ik droomde dat ik op
mijn paard zat en deze wegschrok van iets, waardoor het leek alsof ik de beweging ook echt voelde.
Als ik droom dat ik val heb ik ook echt het gevoel dat ik val, heel vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:23

ik droom altijd een beetje vreemd.. vind het wel leuk..

Als ik droom dat ik in oorlog ben geweest, bijna dood ging en al die drama enzo.. En ik word wakker; dan voel ik echt een soort kick.. Heb nog nooit echt een erge nachtmerrie gehad.. Vind spannende dingen juist heel leuk om te dromen Bloos

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:25

Dat is ook wel apart ja x_liesje_x. Ja

Ik weet trouwens dat ik naast mijn vreemde dromen soms nog iets anders droom, namelijk dat er een heel gewoon iets gebeurt, bijv. dat er een vraag aan me gesteld wordt. Als ik dan wakker word dan kan ik me echt niet meer voor de geest halen of ik het nu gedroomd heb of niet, en heel vaak denk ik ook echt dat het echt gebeurt is, maar dat blijkt dan later helemaal niet zo te zijn. Dan moet ik het bijv. nog doen of het gebeurt overnieuw, zoals ik het droomde. Ik voel overigens pijn wel echt.

@ wendy_x: ik voel pijn dus ook echt, ik weet niet of ik dan ook beweeg.

@ Bolivia: dat is wel vreemd. Hoop niet dat het een voorspellende droom is. Clown Maar het klinkt inderdaad niet naar.

@ Menino: ik droom soms echt verschrikkelijke dingen (de dromen in dit topic van mij die ik heb beschreven zijn echt behoorlijk "tam" in vergelijking daarmee) maar ik voel er verder geen kick van, alleen bevreemding eigenlijk.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:31

Fiffill schreef:
Dat is ook wel apart ja x_liesje_x. Ja

Ik weet trouwens dat ik naast mijn vreemde dromen soms nog iets anders droom, namelijk dat er een heel gewoon iets gebeurt, bijv. dat er een vraag aan me gesteld wordt. Als ik dan wakker word dan kan ik me echt niet meer voor de geest halen of ik het nu gedroomd heb of niet, en heel vaak denk ik ook echt dat het echt gebeurt is, maar dat blijkt dan later helemaal niet zo te zijn. Dan moet ik het bijv. nog doen of het gebeurt overnieuw, zoals ik het droomde. Ik voel overigens pijn wel echt.

@ Bolivia: dat is wel vreemd. Hoop niet dat het een voorspellende droom is. Clown Maar het klinkt inderdaad niet naar.

Weet je dat ik dus precies hetzelfde heb Bloos! Ik begin dit al leuk te vinden, al die verhalen waarin ik me herken Lachen En die pijn heb ik dus ook echt (heb zelfs een keer mijn moeder wakker geschreeuwd, ze zag dat ik lag te kronkelen in m'n bed.

En dat doodgaan, tsja, heb niet het idee dat het een voorspellende droom is, juist een soort aanmoediging om door te leven (kan het niet uitleggen Huilen van het lachen)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:35

Ja leuk is dat, als je dingen gaat herkennen. Lachen
Niet alleen de pijn is levensecht, gewoon alles in de droom is levensecht. Ja

Je hoeft het niet uit te leggen als je niet kan, ik kan sommige dingen hierover ook niet uitleggen. Knipoog

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:36

Ik droom al 3 dagen dat ik een pak voor carnaval aan het uitzoeken ben, en dat ik dan ineens mn vriend naast me zie staan met zo'n frankensteinpak.. Ik lach me dan dood en dan word ik wakker Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:44

Haha Petulan. Huilen van het lachen Dat is wel een hele vreemde droom. ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:45

ik voel pijn ook echt ja Ja... Hoewel ik best vaak droom dat ik neergeschoten word, en dat doet dan weer geen pijn..
Wat ik ook wel grappig vind is dat ik in mijn dromen echt een reuze conditie heb, en met gemak 5 minuten achter 1 of andere schurk aan ren..

Vind vooral dromen over oorlog heel leuk Bloos... Als ik dan wakker word is het net alsof ik een goede oorlogsfilm heb gezien; alleen dan beter..

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:46

Die vind ik ook erg apart Vork

En van die levensechte dromen, ik weet precies wat je bedoelt, heerlijk is dat! Je bent de eerste die ik tegenkom met dezelfde droomervaring Haha!

Ik droom vaak dat ik joods ben in de tweede wereldoorlog, die angst is echt vreselijk, ik kom vaak in gaskamers terecht enzo Scheve mond

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:48

als ikdroom onthoud ik het ook
en als ikdroom dan beweegik ook ..
en angst dat beleefikdan ook echt in mijn dromen ik beleef echt alles mee zeg maar Clown

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:48

Ik ga nu weg en straks slapen (verslag komt misschien morgen wel Haha!)
Neem even een abo, vind het leuk om te volgen Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:49

@ Menino en Bolivia: ik droom nooit over oorlog. Mijn dromen zijn vaak veel absurder, een oorlogssituaties is haast te realistisch voor mij om over te dromen.

@ Bolivia: echt waar? Door dit topic ben ik ook voor het eerst in aanraking gekomen met een paar mensen met dezelfde soort dromen. Al vraag ik me af tot op welke hoogte, als ik jou over je dromen lees zijn die van mij nog heel anders (denk ik).

@ _Charlotte_: voor mij is dromen een soort tweede werkelijkheid. Ja

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:55

Ik ga hier ook even een stipje zetten en het topic eens goed aandachtig doorlezen vanaf vooraan.

Ikzelf heb ook veel last van slaapverlamming en vind dit zelf erg beangstigend en durf dan bijna niet meer te gaan slapen, bang dat ik het weer krijg.
soms treedt het meerdere malen achtermekaar op. Ik ben er ook al mee bij een huisarts geweest en deze vertelde mij in de eertse instantie dat het angstaanvallen zijn, maar zoals ik het nu lees zal het toch wel slaapverlamming zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 23:08

Slaapverlamming blijft een vreemd iets. Ja Ik heb het echter nooit vaker achter elkaar, altijd maar één keer per nacht als ik het heb.