IK BEN BANG!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: IK BEN BANG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:50

En zo kan je ook 11-jarigen en 11-jarigen niet met elkaar vergelijken. Ieder mens is anders. Knipoog

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:51

LimaMambo schreef:
Noppes schreef:
En we gaan toch ook allemaal met paarden om? Dát zijn pas onvoorspelbare dieren omdat het vluchtdieren zijn. Een hond die goedopgevoed is hoeft niet voor problemen te zorgen.
De meeste mensen hier op dit forum gaan al vanaf jonge leeftijd met paarden om. Natuurlijk eerst met begeleiding. Maar ik denk dat er genoeg 10/11 jarigen zijn die met hun paard wandelen en deze in hun eentje uit de wei halen!

sorry maar ik vind niet dat je paarden met honden kan vergelijken..

Ik vergelijk paarden niet met honden. Maar ik probeer met dit voorbeeld te laten zien welke verantwoordelijkheid/inzicht een kind van 11 al kan hebben.
En aangezien een hond ontzettend betrouwbaar is (mits deze dus goed opgevoed is, geen agressief karakter heeft, of te sterk is), moet een kind van die leeftijd dus prima een rondje met een hond kunnen lopen!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:51

LimaMambo schreef:
Noppes schreef:
En we gaan toch ook allemaal met paarden om? Dát zijn pas onvoorspelbare dieren omdat het vluchtdieren zijn. Een hond die goedopgevoed is hoeft niet voor problemen te zorgen.
De meeste mensen hier op dit forum gaan al vanaf jonge leeftijd met paarden om. Natuurlijk eerst met begeleiding. Maar ik denk dat er genoeg 10/11 jarigen zijn die met hun paard wandelen en deze in hun eentje uit de wei halen!

Niet? want net had je het nog over dieren in het algemeen en niet specifiek over honden..

Tja ik vind dat het prima kan, theorie zegt dat je kinderen prima dingen zelfstandig kan laten doen dus ik zie het probleem niet in om kinderen zelfstandig hun eigen hondje te laten uitlaten in de omgeving die ze zelf goed kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:52

LimaMambo schreef:
Noppes schreef:

KAN dat niet of WIL je dat niet?

DenK4ever

LimaMambo schreef:
en ik vind dat als je een eigenaar bent, je wel zou moeten weten wat te doen in dat soort situaties..

Dit is ook wel kort door de bocht... dus jij zegt dat ik geen duitse dog had mogen kopen???

ik weet namelijk dondersgoed wat ik zou moeten doen.. maar dat is kansloos.. mijn hond weegt 80 kilo! denk je dat ik die van een andere hond af krijg? Nee.
Dus wat doe ik dan.. situaties waarvan ik inschat dat er iets mis kan gaan ontlopen...
probleem opgelost...

maar mijn 10 jarige stiefdochter kan dat OOK met haar hond!

Anoniem

Inujojo schreef:
LimaMambo schreef:
sorry... maar wie laat zijn/haar kinderen van 11 en 8 jaar een hond uitlaten?? dat vind ik vragen om problemen Cool

hoop voor jullie dat je zusje snel weer terug is Knipoog

Ik weet niet hoor, maar ik liet de hond ook al uit hoor op die leeftijd, zelfs al eerder.. Een kind van 11 kan makkelijk alleen een hond uitlaten.

breng maar een aantal 11 jarige naar mij toe dan, dan mogen ze mijn staffs uitlaten! dan merk je wel dat het not done is en dan heb ik het er niet over dat ze agressief zijn ofzo

Thats_Me

cami_cami1 schreef:
?Hoi
Ik heb het hele topic gelezen en soms dacht ik wel even of ik dit topic wel had geopend Bloos Bloos ?
Sorry hoor ,maar ik vind het echt onzin als ik nu de hond nog niet mocht uitlaten want:
-ik ken de buurt op mn duimpje ,ik ga ook alleen naar school ,winkelcentrum dansles etc. en dat is nog verder weg
-de hond is normaal altijd braaf enz (ook al heb ik hem wel eens uit tuinen moeten vissen omdat de tuindeur openstond Bloos en het is altijd goed gekomen.Ik ben ook wel een paar keer bijna op mn b.ek gegaan )
-ik had brokjes bij me om te lokken eventueel
-en ,al zeg ik het zelf(ik hoor het ook van iedereen), ik heb een behoorlijk verandwoordelijkheidsgevoel .
x Mij

ps. Mijn ouders hebben er ook goed over na gedacht

Daarom! Kijk zelfs een 11 jarige geeft aan dat het prima kan en ze zelf verantwoording hebben Ja Gewoon lekker zo doorgaan en veel plezier er mee hebben hoor!

Vind het top dat jullie met dieren om mogen gaan van je ouders en ook zelfstandigheid daar in mee krijgen! Daar mag je echt heel blij mee zijn.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:53

dieren in het algemeen? voor zover ik weet heb ik het alleen maar over honden gehad hoor Clown

en al luisterd jou hond nog zo goed.. en is je kind nog zo verantwoordelijk.. een ongeluk zit in een klein hoekje..

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:55

Inujojo schreef:
LimaMambo schreef:
sorry... maar wie laat zijn/haar kinderen van 11 en 8 jaar een hond uitlaten?? dat vind ik vragen om problemen Cool

hoop voor jullie dat je zusje snel weer terug is Knipoog

Ik weet niet hoor, maar ik liet de hond ook al uit hoor op die leeftijd, zelfs al eerder.. Een kind van 11 kan makkelijk alleen een hond uitlaten.

breng maar een aantal 11 jarige naar mij toe dan, dan mogen ze mijn staffs uitlaten! dan merk je wel dat het not done is en dan heb ik het er niet over dat ze agressief zijn ofzo

Maar dat zijn dan ook geen 'standaard' honden, maar honden met een toch wel wat moeilijker karakter, en voor een kind kunnen ze natuurlijk te sterk zijn.

Je kunt er vanuit gaan, dat wanneer er binnen een gezin ook een hond aanwezig is, deze ook met de kinderen samen kan. Zou anders wel erg onverantwoordelijk zijn van de ouders!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:55

DenK4ever schreef:
LimaMambo schreef:
en ik vind dat als je een eigenaar bent, je wel zou moeten weten wat te doen in dat soort situaties..

Dit is ook wel kort door de bocht... dus jij zegt dat ik geen duitse dog had mogen kopen???

ik weet namelijk dondersgoed wat ik zou moeten doen.. maar dat is kansloos.. mijn hond weegt 80 kilo! denk je dat ik die van een andere hond af krijg? Nee.
Dus wat doe ik dan.. situaties waarvan ik inschat dat er iets mis kan gaan ontlopen...
probleem opgelost...

maar mijn 10 jarige stiefdochter kan dat OOK met haar hond!

dus neem je je verantwoording toch?

dan is er toch niks aan de hand?

maar een kind heeft weinig tot geen verstand van hondentaal.. als een kind een andere hond ziet kwispelen dan denkt het kind dat de hond wil spelen.. maar kwispelen hoeft niet altijd te betekenen dat de hond wil spelen Knipoog

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 20:57

@thats me: Dankje wel! Ik ben ook blij dat we een hond hebben.
(en dat ik al 1,5 jaar mag paardrijden..) Ik verzorg als de buren op vakantie zijn ook IN MIJN EENTJE hun 2 konijnen,omdat zij vinden dat ik dat kan en dat ik verandwoordelijkheidgevoel heb.
x Mij

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:58

LimaMambo schreef:
dieren in het algemeen? voor zover ik weet heb ik het alleen maar over honden gehad hoor Clown

en al luisterd jou hond nog zo goed.. en is je kind nog zo verantwoordelijk.. een ongeluk zit in een klein hoekje..

Als je zo denkt kun je een kind niks zelfstandig laten doen Clown

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:59

manonxxlove schreef:
LimaMambo schreef:

Als je zo denkt kun je een kind niks zelfstandig laten doen Clown

je kan je kind op honderduizend andere manieren verantwoordelijkheidsgevoel geven.. zoiets hangt echt niet af van het uitlaten van een hond hoor..

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:00

Limamambo, zou je eens op mijn punt kunnen reageren dat gezinshonden niet agressief (horen) te zijn?
In het voorbeeld van denk4ever gaat het om een hond van 80 kilo, daar krijg je sneller problemen mee dan met een jackrusseltje van een paar kilo.
Een brave/goed opgevoede hond gaat niet zomaar met een andere hond vechten. En wanneer je als ouder weet dat je hond niet te vertrouwen is met andere honden en er een gevaarlijke situatie kan onstaan,laat je deze natuurlijk niet uit door een kind.

Wanneer een andere hond wel opvliegend/agressief is, en de hond waarmee een kind zou lopen aanvliegt. Dan is het het probleem van de eigenaar die een opvliegende hond heeft.
Wanneer je weet dat je eigen hond problemen kan leveren moet je die problemen ook uit de weggaan en er geen anderen mee lastigvallen!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:01

LimaMambo schreef:
maar een kind heeft weinig tot geen verstand van hondentaal.. als een kind een andere hond ziet kwispelen dan denkt het kind dat de hond wil spelen.. maar kwispelen hoeft niet altijd te betekenen dat de hond wil spelen Knipoog

dat ben ik dus niet met je eens, omdat dat echt niet voor alle kinderen geldt!
stiefdochterlief heeft zich helemaal ingelezen en kan ons precies vertellen wat haar hond van plan is, juist omdat ze zich heeft verdiept in de lichaamstaal...

ik snap jou punt wel, heus (waarom denk je dat ze mijn hond niet mogen uitlaten) maar je brengt het veel te algemeen, jij zegt dat geen enkel kind van die leeftijd EEN hond zou mogen uitlaten... en dat gaat te ver... vind ik...

JessiiCaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:02

elke hond kan gaan vechten, en als ze echt vechten kan niemand ze uit elkaar halen ook volwassene niet.. (teminste vaak niet.)

Maar fijn dat je zusje weer thuis is Lachen

heeft iemand dit topic al gemeld? want dit gaat echt over heel iets anders als waar het eigenlijk over ging Clown

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:03

En als je een hond pas op je 16e alleen mag uitlaten.
Wanneer mag je dan in je eentje een buitenrit maken op een paard?

(Het gaat hierbij dus niet om de vergelijking van een paard en een hond, maar om het verantwoordelijkheidsgevoel)

Er kan vrij weinig misgaan tijdens het uitlaten van een hond. En een buitenrit op een paard kán voor beiden (paard en ruiter) zelfs levensgevaarlijk worden waneer het paard op hol slaat!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:05

Noppes schreef:
Limamambo, zou je eens op mijn punt kunnen reageren dat gezinshonden niet agressief (horen) te zijn?
In het voorbeeld van denk4ever gaat het om een hond van 80 kilo, daar krijg je sneller problemen mee dan met een jackrusseltje van een paar kilo.
Een brave/goed opgevoede hond gaat niet zomaar met een andere hond vechten. En wanneer je als ouder weet dat je hond niet te vertrouwen is met andere honden en er een gevaarlijke situatie kan onstaan,laat je deze natuurlijk niet uit door een kind.

Wanneer een andere hond wel opvliegend/agressief is, en de hond waarmee een kind zou lopen aanvliegt. Dan is het het probleem van de eigenaar die een opvliegende hond heeft.
Wanneer je weet dat je eigen hond problemen kan leveren moet je die problemen ook uit de weggaan en er geen anderen mee lastigvallen!

gezinshonden (welk ras is dat niet) horen idd niet MENS-agressief te zijn.. maar ik heb 1000 x liever een dog van 80 kilo dan een jack russel die er om bekend staan agressief te zijn naar andere honden..

en je kan en MAG een hond nooit voor 100% vertrouwen.. ook bij mensen niet en vooral bij kinderen.. je mag een kind daarom ook NOOIT alleen laten bij een hond.. en vooral jongere kinderen niet van een leeftijd rond de 5 jaar

en als er een hondagressieve hond op jou hond met kind afkomt.. is het de verantwoording van de eigenaar van de agresieve.. ja.. maar daar heeft het kind toch niks aan? die ziet voor zijn/haar ogen een hond opgevroten worden door een andere hond..

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:05

háha hoe erg kan bokt zeiken!
op mijn 11 jarige leeftijd liet ik ook gewoon onze hond uit hoor!
Al helemaal met z'n tweeën.
Twee vechtende honden uit elkaar halen? Dat hoef je als volwassene ook niet te proberen ..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:06

DenK4ever schreef:
LimaMambo schreef:

dat ben ik dus niet met je eens, omdat dat echt niet voor alle kinderen geldt!
stiefdochterlief heeft zich helemaal ingelezen en kan ons precies vertellen wat haar hond van plan is, juist omdat ze zich heeft verdiept in de lichaamstaal...

ik snap jou punt wel, heus (waarom denk je dat ze mijn hond niet mogen uitlaten) maar je brengt het veel te algemeen, jij zegt dat geen enkel kind van die leeftijd EEN hond zou mogen uitlaten... en dat gaat te ver... vind ik...

ook al heeft jou kind een superbetrouwbare hond bij zich.. er lopen altijd nog andere mensen met andere honden waar je niet van uit kan gaan dat die hond ook zo lief en betrouwbaar is

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:07

Jee wat een discussie zeg.. pfff !

Ik vind dat een kind ( rond de 11 dus ) prima alleen een hond kan uitlaten, alleen als het kind eerst hierin begeleid is.
Ik vind dat een kind eerst iets van hondentaal moet kennen.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:08

Ik zeg niet dat ze een superbetrouwbare hond bij zich heeft, want in dat opzicht ga ik met je mee dat een hond nooit 100% te vertrouwen is...

Maaaaaaaaaar, ik zeg dat mijn 10 jarige wel het verantwoordelijkheids gevoel heeft om een blokje om te gaan met haar hond als een tegemoetkomende hond niet kent...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:08

Noppes schreef:

Als je 21 bent en min 2 jaar je autorijbewijs hebt en je in een veilige kooi(auto) kennis hebt kunnen maken met het verkeer. Haha!
Oh ja en fietsen pas vanaf 16 MET zijwielen en helm, want je weet nooit wanneer een kind van 9 met een Jack Frutsel de weg over komt hobbelen Clown .

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:09

Brainless schreef:
Noppes schreef:

Als je 21 bent en min 2 jaar je autorijbewijs hebt en je in een veilige kooi(auto) kennis hebt kunnen maken met het verkeer. Haha!
Oh ja en fietsen pas vanaf 16 MET zijwielen en helm, want je weet nooit wanneer een kind van 9 met een Jack Frutsel de weg over komt hobbelen Clown .

Haha inderdaad, omg Clown

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:10

DenK4ever schreef:
Ik zeg niet dat ze een superbetrouwbare hond bij zich heeft, want in dat opzicht ga ik met je mee dat een hond nooit 100% te vertrouwen is...

Maaaaaaaaaar, ik zeg dat mijn 10 jarige wel het verantwoordelijkheids gevoel heeft om een blokje om te gaan met haar hond als een tegemoetkomende hond niet kent...

maar wat versta je onder verantwoordelijkheids gevoel?
is dat weten wat jemoet doen in bepaalde situaties? of is dat dan ook DOEN als zo'n situatie zich voordoet?

en daar zit het probleem juist vaak.. kinderen weten zo veel.. maar als het er op aan komt doen ze niks.. of kunnen ze niks doen..