Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LimaMambo schreef:Noppes schreef:En we gaan toch ook allemaal met paarden om? Dát zijn pas onvoorspelbare dieren omdat het vluchtdieren zijn. Een hond die goedopgevoed is hoeft niet voor problemen te zorgen.
De meeste mensen hier op dit forum gaan al vanaf jonge leeftijd met paarden om. Natuurlijk eerst met begeleiding. Maar ik denk dat er genoeg 10/11 jarigen zijn die met hun paard wandelen en deze in hun eentje uit de wei halen!
sorry maar ik vind niet dat je paarden met honden kan vergelijken..
LimaMambo schreef:Noppes schreef:En we gaan toch ook allemaal met paarden om? Dát zijn pas onvoorspelbare dieren omdat het vluchtdieren zijn. Een hond die goedopgevoed is hoeft niet voor problemen te zorgen.
De meeste mensen hier op dit forum gaan al vanaf jonge leeftijd met paarden om. Natuurlijk eerst met begeleiding. Maar ik denk dat er genoeg 10/11 jarigen zijn die met hun paard wandelen en deze in hun eentje uit de wei halen!
LimaMambo schreef:en ik vind dat als je een eigenaar bent, je wel zou moeten weten wat te doen in dat soort situaties..
Inujojo schreef:LimaMambo schreef:sorry... maar wie laat zijn/haar kinderen van 11 en 8 jaar een hond uitlaten?? dat vind ik vragen om problemen![]()
hoop voor jullie dat je zusje snel weer terug is
Ik weet niet hoor, maar ik liet de hond ook al uit hoor op die leeftijd, zelfs al eerder.. Een kind van 11 kan makkelijk alleen een hond uitlaten.
cami_cami1 schreef:?Hoi
Ik heb het hele topic gelezen en soms dacht ik wel even of ik dit topic wel had geopend![]()
?
Sorry hoor ,maar ik vind het echt onzin als ik nu de hond nog niet mocht uitlaten want:
-ik ken de buurt op mn duimpje ,ik ga ook alleen naar school ,winkelcentrum dansles etc. en dat is nog verder weg
-de hond is normaal altijd braaf enz (ook al heb ik hem wel eens uit tuinen moeten vissen omdat de tuindeur openstonden het is altijd goed gekomen.Ik ben ook wel een paar keer bijna op mn b.ek gegaan )
-ik had brokjes bij me om te lokken eventueel
-en ,al zeg ik het zelf(ik hoor het ook van iedereen), ik heb een behoorlijk verandwoordelijkheidsgevoel .
x Mij
ps. Mijn ouders hebben er ook goed over na gedacht
Inujojo schreef:LimaMambo schreef:sorry... maar wie laat zijn/haar kinderen van 11 en 8 jaar een hond uitlaten?? dat vind ik vragen om problemen![]()
hoop voor jullie dat je zusje snel weer terug is
Ik weet niet hoor, maar ik liet de hond ook al uit hoor op die leeftijd, zelfs al eerder.. Een kind van 11 kan makkelijk alleen een hond uitlaten.
breng maar een aantal 11 jarige naar mij toe dan, dan mogen ze mijn staffs uitlaten! dan merk je wel dat het not done is en dan heb ik het er niet over dat ze agressief zijn ofzo
DenK4ever schreef:LimaMambo schreef:en ik vind dat als je een eigenaar bent, je wel zou moeten weten wat te doen in dat soort situaties..
Dit is ook wel kort door de bocht... dus jij zegt dat ik geen duitse dog had mogen kopen???
ik weet namelijk dondersgoed wat ik zou moeten doen.. maar dat is kansloos.. mijn hond weegt 80 kilo! denk je dat ik die van een andere hond af krijg? Nee.
Dus wat doe ik dan.. situaties waarvan ik inschat dat er iets mis kan gaan ontlopen...
probleem opgelost...
maar mijn 10 jarige stiefdochter kan dat OOK met haar hond!
LimaMambo schreef:dieren in het algemeen? voor zover ik weet heb ik het alleen maar over honden gehad hoor![]()
en al luisterd jou hond nog zo goed.. en is je kind nog zo verantwoordelijk.. een ongeluk zit in een klein hoekje..
manonxxlove schreef:LimaMambo schreef:dieren in het algemeen? voor zover ik weet heb ik het alleen maar over honden gehad hoor![]()
en al luisterd jou hond nog zo goed.. en is je kind nog zo verantwoordelijk.. een ongeluk zit in een klein hoekje..
Als je zo denkt kun je een kind niks zelfstandig laten doen
LimaMambo schreef:maar een kind heeft weinig tot geen verstand van hondentaal.. als een kind een andere hond ziet kwispelen dan denkt het kind dat de hond wil spelen.. maar kwispelen hoeft niet altijd te betekenen dat de hond wil spelen
Noppes schreef:Limamambo, zou je eens op mijn punt kunnen reageren dat gezinshonden niet agressief (horen) te zijn?
In het voorbeeld van denk4ever gaat het om een hond van 80 kilo, daar krijg je sneller problemen mee dan met een jackrusseltje van een paar kilo.
Een brave/goed opgevoede hond gaat niet zomaar met een andere hond vechten. En wanneer je als ouder weet dat je hond niet te vertrouwen is met andere honden en er een gevaarlijke situatie kan onstaan,laat je deze natuurlijk niet uit door een kind.
Wanneer een andere hond wel opvliegend/agressief is, en de hond waarmee een kind zou lopen aanvliegt. Dan is het het probleem van de eigenaar die een opvliegende hond heeft.
Wanneer je weet dat je eigen hond problemen kan leveren moet je die problemen ook uit de weggaan en er geen anderen mee lastigvallen!
DenK4ever schreef:LimaMambo schreef:maar een kind heeft weinig tot geen verstand van hondentaal.. als een kind een andere hond ziet kwispelen dan denkt het kind dat de hond wil spelen.. maar kwispelen hoeft niet altijd te betekenen dat de hond wil spelen
dat ben ik dus niet met je eens, omdat dat echt niet voor alle kinderen geldt!
stiefdochterlief heeft zich helemaal ingelezen en kan ons precies vertellen wat haar hond van plan is, juist omdat ze zich heeft verdiept in de lichaamstaal...
ik snap jou punt wel, heus (waarom denk je dat ze mijn hond niet mogen uitlaten) maar je brengt het veel te algemeen, jij zegt dat geen enkel kind van die leeftijd EEN hond zou mogen uitlaten... en dat gaat te ver... vind ik...
Noppes schreef:En als je een hond pas op je 16e alleen mag uitlaten.
Wanneer mag je dan in je eentje een buitenrit maken op een paard?
Brainless schreef:Noppes schreef:En als je een hond pas op je 16e alleen mag uitlaten.
Wanneer mag je dan in je eentje een buitenrit maken op een paard?
Als je 21 bent en min 2 jaar je autorijbewijs hebt en je in een veilige kooi(auto) kennis hebt kunnen maken met het verkeer.![]()
Oh ja en fietsen pas vanaf 16 MET zijwielen en helm, want je weet nooit wanneer een kind van 9 met een Jack Frutsel de weg over komt hobbelen.
DenK4ever schreef:Ik zeg niet dat ze een superbetrouwbare hond bij zich heeft, want in dat opzicht ga ik met je mee dat een hond nooit 100% te vertrouwen is...
Maaaaaaaaaar, ik zeg dat mijn 10 jarige wel het verantwoordelijkheids gevoel heeft om een blokje om te gaan met haar hond als een tegemoetkomende hond niet kent...