10 jagers op 1 konijn....is dat nou jachtsport?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR

Re: 10 jagers op 1 konijn....is dat nou jachtsport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:44

Weet de preciese regels ook niet, geloof dat de bokkenjacht op 1 november in gaat, maar een jong kan makkelijk een jaar bij zijn moeder blijven ookal zoogt het niet meer. En in dat jaar zal er vast wel een keer een jachtseizoen komen.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:53

Reebokken jacht gaat pas open op 1 April, en de geitenjacht vanaf 1 december Knipoog

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:10

Heb het even opgezocht, reebokken jacht is van 16 mei tot 15 juli en van 1 oktober tot 15 januari.
Had zelf ook kunnen verzinnen dat het niet op 1 november was want heb op de manege al een paar beesten aan de haak zien hangen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:25

ik heb er geen bezwaar tegen dat ze de populatie in stand houden... er lopen hier echt super veel konijnen/hazen. ook vind ik dat als je er last van hebt er geschoten moet mogen worden...
zo vernielde afgelopen zomer een ree-bok de boomgaard van mijn overbuurman... hij was alleen aangezien er hier teveel bokken waren... en zodoende werd er hier een afschotvergunning gegeven voor 2 bokken!
alles gaat volgens regeltjes en wild heeft verder hier een prachtig leven Knipoog op ons land mag dan ook gedreven worden, maar er mag niet overal geschoten worden! (ivm die vele regeltjes Ach gut )

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 00:05

Ik als vegitarier heb weinig problemen met wild schieten. Het schieten is een moment opname. Maar dat is ook (eigenlijk geen moment opname aangezien het vervoer te lang duurt) bij vee wat in een slachthuis geslacht word. Wild heeft een goed leven gehad en geen belemering gehad door de huisvesting. Ik moet wel eerlijk zeggen dat rond kerst er wel heeeuuul veel beesten bij ons en de buren daarnaast zitten en de buren daarnaast (begraafplaats) hehe

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:12

toevallig belde net de jager op die naast ons weiland gaat jagen morgen. hun bellen altijd netjes van te voren op of komen even langs om te melden wanneer en waar ze gaan jagen! ze melden dit zodat wij de paarden of binnen kunnen houden of op bepaalde stukken wei kunnen zetten. ook hun hebben er een hekel aan als die beesten door de omheining heen vliegen omdat ze schrikken ofzo.
toen hij belde moest ik meteen aan dit topic denken Haha!