'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

Re: 'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:30

LovingTweety schreef:
Ook, bovendien vinden ze veel voedsel door gewoon door de bijbehorende bossen te lopen Lachen Op de echte natuurlijke manier.

Okee, wilde ik ff weten Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:30

heb jaren biologisch vlees gegeten, MKZ was de trigger. Nu eten we dan nog steeds maar zondig wel eens wat vaker en vind dat best slap van mezelf. Want de huisvesting van koeien en varkens in Nl vind ik overall schandalig.

Met wild zwijn eten of i.d. heb ik totaal geen moeite..

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:31

Wat een onzin Huilen van het lachen Dit hele topic. Ik ben ook een van die mensen die het nooit laten kan om een lekkere discussie aan te gaan. Meestal krijg ik te horen 'dat is zielig', wel ik kan je nog veeeel meer voorbeelden geven die nog veel zieliger zijn. En ja ik had ook liever gehad dat we het te veel aan zwijnen op de veluwe mochten afschieten en op eten, maar nee dat is dan ook weer niet ethisch verantwoord terwijl die dieren wel een lekker buitenleven hebben gehad.

Wat mij trouwens opviel:

Magnummm schreef:
__Robijn__ schreef:
indd.. en lijkt me dat ook niet in plastic schoenen loopt of op een plastic bank zit????

Toevallig heb ik NEPlederen laarzen met hak, allstars van stof en teenslippers van nepleer Knipoog
En onze bank is van stof Knipoog
Om maar in te gaan op jou voorbeelden.

Wat is erger? Een dier compleet gebruiken van huid tot vlees, en van bot tot ingewanden, of het de dieren en de natuur zo ondragelijk te maken door de dieren in leven te houden en lekker chemische producten te gebruiken waarmee we nog veel meer doden? Euhm doe mij maar een lekker biefstukje en leren schoenen/zadel/etc.
Nee dit maakt niet goed dat wij de dieren in hokjes plaatsen, maar wist jij dat met de komst van de hobbypaardenindustrie er geen ruimte meer is voor koeien in de weide? En terwijl jij lekker prijsbewust bezig bent het onmogelijk maakt voor de boeren om hun veestapel klein te houden?
Wij vleeseters zouden moeten nadenken, maar volgens mij valt er aan jou mening ook nog een hoop te schroeven.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:32

LT; ik vatte dat alleen maar op van. Die dieren leven zo, maar ik eet gewoon HUN vlees.
Dus dat KWAM OVER alsof je gewoon regulier vlees eet Knipoog

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:32

Twiggy2008 schreef:
LovingTweety schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen. Zit er al vanaf de eerste reactie bij Lachen Maar hier word ook ineens de conclusie getrokken dat ik niet biologisch zou eten......

Maar voor de rest ben ik me heel bewust van alles, hoor. Knipoog
Maar het is waar dat je niet overal aan ontkomt, maar ik ben dan ook geen veganist.

Haha, nee ik lust geen drop.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:33

Hey detour. Haha!

Hmmm, ik vind alle door de mens gedode dieren voor vlees helemaal niets, dus ook dat wilde zwijn (heb het ook nog nooit gegeten en ik heb die behoefte ook totaal niet). Knipoog

Joh, ik ben zo'n watje... Ik vind die lammetjes bij ons al erg, die jaarlijks geboren worden om een paar maanden daarna als lamsbout te eindigen al erg. Ook al staan ze maandenlang heerlijk op het land...... Bloos

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:34

dus magnum ben je een echte vega of eet je alleen geen vlees?

eet je wel vis overigens?

maar waarom heb je dit topic eigenlijk geopend? ik zie het nut er niet zo van in. jij hebt gelijk en de rest niet. jij respecteerd iedereen en men respecteerd jou niet. mja dan zijn we er al ja!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:34

B_W; ik eet geen vlees en andere hebben daar gevolgen van. Daar heb ik dan maar schijt aan, want zo zijn er meer mensen die schijt hebben aan andere iets of iemanden.. Knipoog

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:34

Magnummm schreef:
LT; ik vatte dat alleen maar op van. Die dieren leven zo, maar ik eet gewoon HUN vlees.
Dus dat KWAM OVER alsof je gewoon regulier vlees eet Knipoog

nope Lachen als ik zelf de keuze kan maken niet. Alleen kan ik niet voor andere beslissen hoe zij het oplossen.

Tuurlijk ga ik wel eens (lees 1 keer in de 2 maanden) naar de grote M. Maar dat zou ik nooit te vaak doen gezien ik dan binnen no time 100 kilo weeg.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:35

Pashon schreef:
dus magnum ben je een echte vega of eet je alleen geen vlees?

eet je wel vis overigens?

maar waarom heb je dit topic eigenlijk geopend? ik zie het nut er niet zo van in. jij hebt gelijk en de rest niet. jij respecteerd iedereen en men respecteerd jou niet. mja dan zijn we er al ja!

Ik ben een echte vega, eet nooit vlees en ook geen vis. Lust ik niet eens.

Ik hoef helemaal geen gelijk, ik wil gewoon een beetje respect van carnivoren (EN NEE NU HEB IK HET NIET OVER JULLIE)!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:36

Twiggy2008 schreef:
Hey detour. Haha!

Hmmm, ik vind alle door de mens gedode dieren voor vlees helemaal niets, dus ook dat wilde zwijn (heb het ook nog nooit gegeten en ik heb die behoefte ook totaal niet). Knipoog

Joh, ik ben zo'n watje... Ik vind die lammetjes bij ons al erg, die jaarlijks geboren worden om een paar maanden daarna als lamsbout te eindigen al erg. Ook al staan ze maandenlang heerlijk op het land...... Bloos

Hey meis, Haha!

Ieder zijn ding he? Ach gut
Ik denk vrij nuchter: Als ze een goed leven hebben gehad en om worden gelegd op humane wijze zonder te beseffen wat er gebeurt dan doet het me emotioneel idd vrij weinig. Bloos

Maar ben wel een watje als er ergens geitje in de sloot ligt, dan red ik het, of lammetje aan de andere kant van het draad wat naar mama wil.. Stom eigenlijk he? Clown Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:36

LovingTweety schreef:
Haha, nee ik lust geen drop.

Ikke wel, hele zakken vol. Verslaving. Bloos Haha!
Gelukkig is er ook heel veel te krijgen zonder gelatine e.d. Gewoon een kwestie van goed zoeken, de etiketjes lezen, sneller kiezen voor biologisch e.d. Feit is dat steeds meer mensen bewuster met voeding omgaan, dus de industrie moet ook het e.e.a. veranderen om aan die behoefte te voldoen. Knipoog

En Pashon, je bent semi-vegetarisch als je wel vis eet. Vegetariers eten geen vlees, geen vis en geen gevogelte. Knipoog
Jeetje, leest iemand van jullie dat stuk in de Wiki nou, dan hebben we hier geen misverstanden meer over. Vork

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:37

magnummmmm wat vind je dan van milieu vervuiling d.m.v. namaakproducten om het dierlijke te ontzien?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:38

Detour; ik heb er ook geen problemen mee. Als ik zekerheid zou hebben dat ik elk stukje vlees dat op mijn bord ligt een dierwaardig leven heeft gehad, zou ik echt geen problemen hebben om gewoon vlees te eten.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:38

Twiggy2008, nou als ik voortaan weer een zak drop krijg stuur ik hem door.

Magnummm, is biologisch dan niets voor je?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:39

Zo zie je maar weer, misschien kunnen vega's en carni's het best met elkaar vinden en liggen hun beweegredenen meer op 1 lijn dan ze denken!!!

Drop, mmmm... Nee hoor, het vlees is zwak. Haha! Knipoog

Pashon

twiggy ik weet wat (in grote lijnen) wat een vegetarier wel en niet eet. maar ik vroeg aan ts of ze wel vis at maar krijg tot nu toe nog geen enkel keer antwoord op mijn vraag.
ieder heeft zo zijn eigen opvatting over dingen zo ook over vegetarisch zijn.

ik vraag het nog maar een keer, wat is het doel van dit topic?!?!?!?!?!?

Twiggy2008

Detour, knap van je dat je dat stuk nuchter kan zien, want ik kan het namelijk niet. Ik ga met mijn dochter elk vroeg voorjaar weer kijken naar de lammetjes bij ons op stal (je ziet ze geboren worden), maar zij geniet van het schattige en ik zie steeds die vrachtwagen voor me, die een paar maanden later weer komt, omdat mensen graag lamsvlees eten. Kan er niets aan doen, ik probeer het te blokkeren, maar bij elk net geboren dier of mens vraag ik me altijd af hoe ze later worden. Bij die lammetjes is het lot al duidelijk..... Verdrietig

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:40

Black_White schreef:
magnummmmm wat vind je dan van milieu vervuiling d.m.v. namaakproducten om het dierlijke te ontzien?

Bv, geen afval dumpen, schoenen/kleding/meubels etc recyclen/hergebruiken, flessen etc recyclen of hergebruiken.
En ik koop niet om elk schoonheidsfoutje in mijn schoennen een paar nieuwe..

Dus ik weet ook heus wel wat de gevolgen daar van zijn. En ik doe daar dan iets extra's voor terug zoals je ziet. Door bv het milieu verder te ontzien.

btw geeft dierenhouderij ook een hoop milieuproblemen met zich mee.. Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:41

LovingTweety schreef:
Twiggy2008, nou als ik voortaan weer een zak drop krijg stuur ik hem door.

Magnummm, is biologisch dan niets voor je?

Ja in principe wel, maar nu ben ik zo gewend/gehecht aan vega zijn. Bio had ik dna moeten doen voor ik vega werd..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:42

Twiggy2008 schreef:
Detour, knap van je dat je dat stuk nuchter kan zien, want ik kan het namelijk niet. Ik ga met mijn dochter elk vroeg voorjaar weer kijken naar de lammetjes bij ons op stal (je ziet ze geboren worden), maar zij geniet van het schattige en ik zie steeds die vrachtwagen voor me, die een paar maanden later weer komt, omdat mensen graag lamsvlees eten. Kan er niets aan doen, ik probeer het te blokkeren, maar bij elk net geboren dier of mens vraag ik me altijd af hoe ze later worden. Bij die lammetjes is het lot al duidelijk..... Verdrietig

Vind je dat knap? Waarom? Pling

heb zelf gewoond op terrein waar ze kistkalveren hielden.. Eerst gejank (hoe kon ik daar gaan leven, was een verraadster), toen zakte dat weg, maar heb meteen gezegd tegen de huisbaas:"Als ze ontsnappen krijg je van mij geen hulp. Want het is niet mijn ding wat u daar doet Bloos " (Het gebeurde wel eens, vandaar)..

Ik gunde ze die korte lol behoorlijk! Haha!

Toen de vrachtwagen kwam was ik blij dat ze gingen hemelen. Wat een k*tleven hadden ze. Boos!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:43

Pashon schreef:
twiggy ik weet wat (in grote lijnen) wat een vegetarier wel en niet eet. maar ik vroeg aan ts of ze wel vis at maar krijg tot nu toe nog geen enkel keer antwoord op mijn vraag.

ik vraag het nog maar een keer, wat is het doel van dit topic?!?!?!?!?!?

Sorry, denk vergeten te reageren op die vraag. maar zoals ik net zei ben ik 100% vegetarier. Lachen

Het doel, tja. Ik wilde gewoon even weten of er meer mensen waren die mijn mening deelde. Maargoed, HK topics hebben toch ook geen doel Huilen van het lachen

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:44

hihi hokjes is zielig, maar het konijn in jou profiel dan weer niet Haha! (sorry, zat ff te kijken in je profiel, en dat viel me op)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:44

Pashon schreef:

Pashon, ik word zelf wel een beetje erg moe van mensen die regelmatig aan me vragen of ik wel vis eet, als ik zeg dat ik vegetarisch ben. Ik eet dus geen vis (en ook geen gevogelte)!!! Anders zou ik wel zeggen dat ik semi-vegetarisch ben. Ik weet dat niet iedereen al die termen snapt, vandaar dat ik zoiets heb 'verdiep je er eerst in, want dan weet je het wel'. Knipoog

Verder gok ik er op dat TS ook geen vis eet, maar dat kan ze beter zelf beantwoorden. Misschien zit ik ernaast? Knipoog

Ik ken de vragen van mensen die net horen dat ik een vega ben inmiddels uit mijn hoofd:

Vraag 1: Eet je dan wel vis?
Vraag 2: Mag ik vragen waarom je vegetarisch bent geworden?
Vraag 3: Voel je je wel gezond?
En zo verder......... Slapen
Laat staan als ze horen dat ik mijn kind vegetarisch laat eten. Duivel

Al moet ik eerlijk zeggen dat het tegenwoordig heel anders benaderd wordt dan 20/25 jaar geleden. Toen was ik echt een uitzondering. Nu allang niet meer. Lachen

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:46

Black_White schreef:
hihi hokjes is zielig, maar het konijn in jou profiel dan weer niet Haha! (sorry, zat ff te kijken in je profiel, en dat viel me op)

Oeps.....