Fatale ongelukken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Re: Fatale ongelukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:16

Brand in die flat weet ik ook nog wel idd. Rock! Oud klasgenootje woont erboven..

Fataal was het ongeluk niet, maar ik schrok wel enorm.. Ik fietste naar mijn stage en bij een kruising werd echt voor mijn ogen een brommer geschept door een auto. Ik trapte op m'n rem en stond even aan de grond genageld.. Daarna naar het meisje op die bommer toegerend en d'r geholpen. Ze was goed aanspreekbaar en heeft zelf d'r vader kunnen bellen. Hoe het verder is afgelopen weet ik niet..

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:29

Ik zal vanavond mijn verhaal vertellen, zit nu op mijn werk, en is een te lang verhaal om in mijn pauze te typen..

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:40

Wat een hoop nare verhalen zeg.....
het televisie programma Fataal is alleen gericht op Fatale auto ongevallen. Het gaat dan om ongevallen waar jongeren bij betrokken zijn geraakt.
Met het programma proberen we de jeugd de gevaren van het verkeer te laten zien.
Doormiddel van een ( schokkende realistische) reconstructie, een bijpassend item en het verhaal van de nabestaanden,overlevende proberen we een zo duidelijk mogelijk beeld van de gevaren te geven.
Helaas blijkt vaak dat een ongeluk in een klein hoekje zit en dat je er niet altijd wat aan kan doen.
Verder is duidelijk dat een hoop jongeren niet weten hoe te handelen in bepaalde situaties. Neem nou een geval van aquaplanning, weet jij wat je moet doen?

Ik zou jullie allemaal willen vragen om eens een kijkje te nemen op de website http://www.eo.nl/fataal
Buiten dat je hier alle uitzendingen kan nakijken is er ook een forum zodat je kan praten met andere mensen die soort gelijke gevallen hebben mee gemaakt.

Ik heb voor dit programma de produktie gedaan wat betekend dat ik alles heb geregeld voor de opnames.
Denk aan locaties zoeken en autowrakken vinden. Soms was dit best heftig maar uiteindelijk allemaal voor een goed doel..... educatie.

Ik ben heel trots op het eindresultaat!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:42

Wat gaaf! Dat je dat hebt gedaan (maar je wordt ook met je neus op de feiten gedrukt, en ik denk dat het best confronterend is)
Ik heb het nog niet gezien, maar ben wel erg nieuwsgierig!

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:49

was zeker een mooi project om te maken!
Zelf ben ik inderdaad ook met mijn neus op de feiten gedrukt.
Ik ben geen 'saaie'rijder maar let zeker meer op de kleine dingen nu. Je hebt nu toch gezien wat er kan gebeuren dus ben ik wat voorzichtiger.

Vroeger scheurde ik gewoon door die grote plassen op de weg en reed ik ( klein vb) bij regen gewoon over de witte strepen op de weg. Nu weet ik wat er dan kan gebeuren en ben ik toch voorzichtiger.

Ik denk dat dit voor veel mensen geld die van dichtbij iets dergelijks hebben mee gemaakt

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:42

Natasja91 schreef:
marialva schreef:
ja dat was verschrikkelijk, ik vergeet dat nooit meer en ben toen ook behoorlijk van slag geweest het is zo onmenselijk dat het lijkt alsof je in een kwade droom zit, en de onmacht die je hebt je wilt niet dat er iemand dood gaat en blijft hopen dat het goed gaat komen, maar dat komt het dus niet Huilen ik hoop nooit meer zoiets mee temaken, het is echt verschrikkelijk!

Ik kan me er ook echt geen voorstelling van maken..
Dat zijn inderdaad dingen die alleen in films of in nachtmerries horen te gebeuren, niet in het echt en al helemaal niet voor je neus.

Heb je hulp gehad om het te verwerken?

ja bureau slachtoffer hulp heb ik 6 maanden bij gelopen Knipoog

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:00

Nagelbijten / Gniffelen is geen lach-achter-je-hand smiley, maar dat je op je vingers/nagels bijt van schrik/zenuwen/angst.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:05

wel vind ik het jammer dat het programma laat op de avond wordt uitgezonden.
Denk dat een grote doelgroep nu wordt gemist
Verder een top programma.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:15

jeetje, wat hebben sommige verschrikkelijke ongelukken mee gemaakt.
zelf heb ik nog nooit een fataal ongeluk meegemaakt. maar ben 4 weken terug wel met de fiets aangereden op de rotonde. toen ook door de lucht gevlogen en ook voor een deel op me hoofd geland. had gelukkig alleen maar een hersenschudding. er stond ook een lantaarn paal en daar ben ik dus net langs gevlogen. paar centimeter naar rechts en ik had er met me hoofd tegen aangezeten.

en me vader en me broertje zijn een keer aangereden. ze zaten in de auto, me vader reed, broertje is nog maar 16 en hadden groen licht op een kruispunt. daar reden ze dus met 80 km overheen. van rechts kwam een auto aanreden maar die reed erg langzaam alsof hij ging stoppen, maar dat deed hij dus niet. me vader ramde hem toen dus volop in zijn linkerkant. me vader heeft een volvo xc 90, dus behoorlijk grote auto en die andere auto was echt zo'n kleine auto. bestuurder heeft toen echt mazzel gehad dat hij niks had. heeft de politie toen ook zelfs nog een paar keer gezegd dat die echt mazzel gehad heeft.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:21

Wow, sommige hebben echt vreselijke ongelukken mee gemaakt of gezien! Ik heb 'gelukkig' geen ongeluk mee gemaakt of gezien..

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:48

Op 16 jarige leeftijd een klasgenoot zien verongelukken. Iedereen kon goed met haar opschieten, waaronder ik. Echt een geliefd meisje.
Op een doordeweekse schooldag. Laatste uur zat ik nog naast haar, en heb ik mijn spreekbeurt Duits gehouden. En echt altijd dikke pret met z'n tweeën. Ondertussen heeft ze dikke verhalen in mijn agenda en op schoolboeken geschreven. Die nu achteraf, als heel dubbel gelezen kunnen worden. Ik zat vaak naast haar met dat vak. Middelbare school.
Ze had net een vriend, en was er zo blij mee. Wat wil je, dat is ook fantatisch op die leeftijd! Vriend met auto, leuke jongen.
Wij gingen met een groepje vrienden altijd gezamelijk weer naar huis fietsen. Dat is een weg van ongeveer 12 km. En op school hadden we al gedag gezegd.
Later fietsen wij met een hele club naar huis, halverwege onze rit, komt er een auto voorbij en vliegt uit de bocht en knalt zo op een tegemoetkomende volvo!! Wat een klap joh! Niet normaal! Beide konten van de auto's vlogen in de lucht en kwamen met een smak weer niet.
Toen ging alles in een rush. Wij zijn er snel heen gefietst, we waren op nog geen 100-200 m?? Maar ondertussen stond er ook al iemand bij te bellen. Op dat moment dat wij naast de auto's stonden zagen wij dat de ene auto total loss was, en de volvo aardig intact. Ik heb nog in de auto's gekeken, maar op dat moment gelukkig niemand herkent. Achteraf vraag ik me weleens af of mijn hoofd niet een spelletje met me heeft gespeeld en ik het gewoon niet wilde zien.... Verward Ik heb de bestuurder in een hele bizarre houding zien liggen, en een passagier gezien. Maar bloed o.i.d. kan ik me niet herinneren. Ook heb ik in de Volvo gekeken, en de huilende kinderen op de achterbank staan me nog bij. Ook de verschrikte blik op de vrouw haar gezicht.
Maar goed, ondertussen zijn wij doorgefiets naar huis, er werd ons verteld dat hulpdiensten er aankwamen.
Thuis volgde al snel het nare bericht. De ongeluk daar was mijn klasgenootje bij betrokken. Meer nieuws volgde. Op dat moment was al wel duidelijk dat haar vriend al was omgekomen.
Even later volgde het treurige bericht dat ook zij was overleden. Onderweg in trauma heli. God, wat heb ik gejankt!
En nog, spreekt het me erg aan.
Ik heb op haar begravenis de stukken voorgelezen die zij in mijn agenda had geschreven. Die hadden nu een hele speciale betekenis. Zo bizar. Ik stond daar haperend voor te lezen voor meer dan 600 man. Iedereen huilde.
Nu ruim 6/7 jaar later heb ik de agenda nog steeds. Ook het boekje v.d. dienst met foto, heb ik allemaal bewaard. En af en toe een blik werpen is echt mijn momentje van er even bij stil staan. Het kan soms zo bizar gaan!!

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:04

Dagmar_k: Wat afschuwelijk zeg...

In januari is een vriendin waar ik vroeger altijd mee speelde aangereden. Ze was op de fiets, en de bestuurder van de auto heeft haar niet gezien, en zij hem ook niet. Ze heeft nog 1 dag in coma gelegen, daarna is ze overleden.

Ik ging toen ik klein was altijd met haar om, zij was bij mij, of ik was bij haar. Toen heb ik haar heel erg lang niet gesproken, en ongeveer een maand voordat ze het ongeluk kreeg heb ik haar weer gezien. Maar niet meer dan hoi/doei gezegd. Best wel raar dat ze zo kort daarna overleden is.
De crematie was echt heel erg, er waren ontzettend veel mensen, echt iedereen kende haar.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:22

ik herinner me nog, dat we met de hond aan het wandelen waren en langs een kruispunt liepen. ik heb het ongeluk niet zien gebeuren, maar wel hoe het er daar allemaal bij stond.
het waren 2 auto's die elkaar hebben geraakt, ze zijn allebei rondgeslingert. bij een van de auto's kwam het been van de bestuurder dwars door de auto deur heen. de hele ruit was kapot omdat de man met zijn hoofd tegen de ruit is gegaan, hij zat heel versufd in de auto voor zich uit te staren, ondertussen stak dat been uit de auto ( dwars door het blik heen)
dat is ook het enige wat me hier nog van bij staat.

ik herriner me ook nog een geval in oostenrijk. het was een kettingbotsing van 28 auto's, deze zijn allemaal op elkaar gereden en in de brand gevlogen. wij hebben 5 uur lang stil gestaan, en toen we er langs reden, zag je die mensen nog op hun stoel zitten, de bestuurders allemaal nog met de handen aan het stuur. deze mensen waren echter dood, verbrand, helemaal zwart. dit beeld vergeet ik ook nooit meer, zo vreemd hoe je 28 auto's bovenop elkaar ziet staan, en dat die mensen nog steeds in hun rij houding zitten.

ik herinner me ook een keer, ik wachte voor het stoplicht en een oud vrouwtje stak de weg over ( zebra pad) een motor reed weg en schepte de vrouw. de vrouw werd als een lappe pop de lucht in geslingert en kwam ook hard weer neer.

verder ook gezien hoe 2 auto's op elkaar klapte, en hoe een bestuurder van een van de auto's uit de auto werd geslingerd, en daar direct dood op de weg lag, ook als een lappe pop.
de andere bestuurder klapte met zijn hoofd tegen het raam, en zat daar heel versuft.

allemaal dingen die je altijd ook nog voor je blijft zien.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:42

van sommige verhalen krijg ik echt kippenvel! Echt erg wat sommige mensen hebben meegemaakt!
Het lijkt me zo erg om zoiets te zien, of op zo'n manier een geliefde kwijt te raken!

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:46

Vandaag precies 2 weken terug reed ik samen met een vriendin naar school, toen zij over iets heenreed en uitgleed.
zie viel precies op de weg en er kwam net een vrachtwagen aanrijden en, reed zo over der heen ze was meteen hersendood..
Ik stond er bij en keek er naar, ik was helemaal van de wereld wist niet wat ik moest doen, ben naar der toegerent en gekeken hoe het met der was en toen kwam er een laraar, die heel toevallig net langs reed en het ook zag gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:49

Nog veel sterkte met je verlies MoniekJ Ach gut

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:59

Ik heb wel een auto langs de weg helemaal zien draaien zeg maar, en uiteindelijk tot stilstand zien komen langs de vangrails, maar ik weet niet of dat fataal was..
Heb ook wel eens een trein gehad die vertraging had, doordat er iemand voor was gesprongen.. Scheve mond
Wel is de beste vriendin van een vriendin van mij doodgereden door een taxi, voor d'r huis.. En die ouders hebben dat zien gebeuren..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:00

MoniekJ schreef:
Vandaag precies 2 weken terug reed ik samen met een vriendin naar school, toen zij over iets heenreed en uitgleed.
zie viel precies op de weg en er kwam net een vrachtwagen aanrijden en, reed zo over der heen ze was meteen hersendood..
Ik stond er bij en keek er naar, ik was helemaal van de wereld wist niet wat ik moest doen, ben naar der toegerent en gekeken hoe het met der was en toen kwam er een laraar, die heel toevallig net langs reed en het ook zag gebeuren.

Jeetje meisje, wat erg voor je!
Heel veel sterkte nog. Ach gut

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:16

ik heb het zelf niet gezien, het gebeurde snachts..
een jongen die bij mij op school net afgestudeerd was is vorig jaar ook overleden. hij was
met een aantal andere jongens op het dak, zoals je ook wel eens op filmpjes ziet op youtube een beetje kunstjes te doen enzo.
toen wou hij van het dak af, en sprong in een boom, maar de tak knapte af en hij kwam verkeerd terecht..

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:33

toen ik een keer naar de winkel was geweest liep ik terug naar huis, toen ik net was overgestoken en nét de bocht om was hoorde ik een fietsbel en een piepende auto. ik dacht er verder niet bij na en ben naar huis gelopen.
toen ik thuis aan kwam herrinnerde ik me dat ik iets was vergeten in de winkel,
dus ik liep terug, maar toen ik over wilde steken, zag ik een vrouw op de grond liggen, haar hoofd werd ondersteund door de jas van een man die er naast stond, en en stonden een heleboel mensen omheen.

heb later gehoord dat ze is overleden. (de jongen die haar heeft aangereden kende ik, het was de neef van mijn exvriend.)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:37

Een vriend van mij heeft een scooter, opgevoerd zoals de meesten.
Er wilde graag een jongen op rijden, nou oke, dat vond die vriend van mij oke. Lachen Hij had gewoon een certificaat ervoor, en reed dus een rondje.
Maarja, daar kwam hij aan, vol gas. Zeker 80, dus mijn vriend gebaarde van 'rustig rustig', maar nee, gas erbij.
Met 85 over de drempel heen, viel om, klapte op de grond...
Verder heb ik niet durven kijken.
Hij lag er in elk geval héél eng bij. Lips are sealed Sleutelbeen gebroken, naar het ziekenhuis, onderbenen verlamd..

Zoiets wil ik niet nog eens meemaken. Scheve mond

Oja, achter de stal ligt een natuurgebied. Daar rijd ik vaak doorheen met de paarden, maar aan het eind is een spoorweg. Daar zie je ook regelmatig mensen voor de trein springen, dat is gewoon écht een vies/eng gezicht....

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:39

Toen ik 10 was heb ik gezien hoe een man onder invloed van medicijnen en alcohol het zoontje van een kennis aanreed. Kindje was 5 jaar en is vrijwel direct overleden. Ik ben naar hem toe gerend en heb gezegd dat ik zijn mama zou gaan halen. Toen ik met zijn moeder terug kwam was mijn moeder hem al aan het reanimeren. De ambulance kwam en ze hebben hem voor het idee nog een spuit in zijn hartje gegeven. Verschrikkelijke beelden die ik NOOIT meer vergeet, ondanks dat ik nog zo klein was! De bestuurder van de auto was na een paar weken weer vrij, ontoerekeningsvatbaar geloof ik...

En 2 jaar geleden 'vond' ik een man in de berm, die was neergestoken en uit het raam gesprongen. Afrekening in het criminele circuit... Maar dat telt niet mee, was geen fataal ongeluk. Wel érg akelig.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:43

Ik vergeet nooit het beeld toen mijn vader binnenkwam met zijn vingers aan een draadje vasthangend aan zijn handpalm; hij had net een zwaar ongeval met zijn motor gehad.

Verder heeft mijn zus bijna een fataal ongeluk gehad toen ze stilstond met de fiets naast een vrachtwagen. De vrachtwagen draaide af en greep mijn zus haar fiets mee , gelukkig stond ze aan de goede zijde van de fiets zodat ze er net op het nippertje kon afspringen. Op dat moment had ze toch een engeltje op dr schouder

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:12

Ik lees al deze verhalen en gruwel echt van de schokkende ongelukken, het verlies van mensen, het verdriet.

En toch, ik verloor dus mijn man door een vreselijk stom, maar ook vreselijk gewelddadig beest, een gigantische stier. Het verdriet slijt, maar het houdt altijd een plekje. Ik zal altijd een meer bezorgde moeder zijn dan de gemiddelde moeder, dat weet ik, dat dragen mijn kinderen ook mee.

Maar aan de andere kant: ik weet hoe snel het voorbij kan zijn, mijn man verloor zijn eerste vrouw door een hersenbloeding, ook hij kent het verdriet. Ik denk niet dat wij nu samen zo intens zouden genieten en kleine dingen zouden waarderen als we dit niet hadden meegemaakt.

En ik denk dat heel veel mensen die vrienden of geliefden verloren hebben of getuigen zijn geweest van dit soort ongelukken anders in het leven zijn gaan staan en sterkere mensen zijn geworden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:20

Frannie schreef:
Ik vergeet nooit het beeld toen mijn vader binnenkwam met zijn vingers aan een draadje vasthangend aan zijn handpalm; hij had net een zwaar ongeval met zijn motor gehad.

Verder heeft mijn zus bijna een fataal ongeluk gehad toen ze stilstond met de fiets naast een vrachtwagen. De vrachtwagen draaide af en greep mijn zus haar fiets mee , gelukkig stond ze aan de goede zijde van de fiets zodat ze er net op het nippertje kon afspringen. Op dat moment had ze toch een engeltje op dr schouder

Een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje. Ik ben begin dit jaar aangereden door een auto, ik kwam van links, het regende en had m'n capuchon op. Ik zag de auto niet en de auto mij niet. Was op een kruising en de auto remde ook niet af. Gelukkig reed hij niet te hard ( was binnen de bebouwde kom) en ik ben vervolgens geschept en met mijn hoofd op de voorruit beland. Toen weer teruggeslingerd en boven op mijn beste vriendin gegooid die naast mij fietste. Politie was er heel erg snel, gebeurde voor het politiebureau en ze hadden een gil en toen een klap gehoord dus ze waren allemaal erg snel ter plaatse.
Heb heeel erg veel geluk gehad, er zat een ster in de hele voorruit die ik er dus met mijn hoofd in heb geslagen. Had alleen een flinke bult, gekneusde enkel en een fiets die total loss was. En een flinke deuk in de voorkant van de auto. Maar dat is gelukkig maar blik op 4 wielen, ben er heel erg blij om dat dit nog met een sisser is afgelopen want heb ook wel verhalen gehoord dat het heeeel anders is afgelopen.