Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:49

odetteke schreef:
Cheveyo schreef:
Die 50,- geldt niet voor iedere ziekte, en alleen als je meer dan 180 dagen in het jaar medicijnen gebruikt. Wat dus wordt verstaan onder chronisch medicijn gebruik Lachen

Ik vind dat de pil daar dan ook maar onder moet vallen Knipoog

Ik vind dat pilgebruik voor eigen rekening moet komen. Andere voorbehoedsmiddelen worden namelijk ook niet allemaal vergoed.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:49

Waarom slikt iemand de pil? Geen kind willen? Niet zwanger mogen worden om gezondheidsredenen? Hormonale stoornis?
We komen op een hellend vlak als iemand anders dan de arts gaat bepalen hoe nodig medicijnen zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:50

beantsje schreef:
KiWiKo schreef:
iemand krijgt ook 1,9 uur Haha! VP iod......... niet 2 uur........... nee 1,9 Haha! Haha!

dat betekend dat iemand per week dus 1 uur en 50 minuten binnen mag zijn en ook geen minuut langer hoor!!! belachelijk........ Zal je zien dat de client om 1 uur en 45 minuten even een hartaanvalletje krijgt........ "vrouwtje, ik kan nog 5 minuten blijven hoor, u redt zich wel tot de ambu komt toch???"

"Ach mevrouw, u heeft plotseling erge diarree en zit er helemaal onder? Helaas, u zit in PV 1 en heeft uw wekelijkse douchebeurt al gehad. Volgende week kom ik wel even langs..."

Precies................. KAN toch niet........... Verdrietig

En ik zeg dan tegen mijn zorgverleners............. blijf maar, ik betaal dat wel uit mijn eigen zak

Nijn

IndianLady schreef:
Dat was wel mijn reden om de pil te slikken, om een normaal leven te hebben. Heb enorme buikkrampen en kan echt niet gewoon functioneren. Inmiddels slik ik best stevige pijnstillers ipv de pil. (niet vergoed)

Dan ben je 1 van de weinige, rot voor je maar om daar nu iedereen die de pil slikt een bedrag voor te geven?
Overigens vraag ik me dan af wat voor een pijnstillers je slikt, ik neem eigenlijk aan niet via de huisarts daar alle reguliere medicijnen (die op de geneesmiddelen lijst staan vermeld, opgesteld door de hoge heren in Den Haag) normaliter vergoed worden, al dan niet na een medische indicatie.

Anoniem

beantsje schreef:
Waarom slikt iemand de pil? Geen kind willen? Niet zwanger mogen worden om gezondheidsredenen? Hormonale stoornis?
We komen op een hellend vlak als iemand anders dan de arts gaat bepalen hoe nodig medicijnen zijn.

Nou dan is je laatste opmerking ook een beetje onzinnig, de pil slik je niet voor een chronische kwaal, punt. Dus hoeft een ander daar ook niet aan mee te betalen als ze dat niet willlen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:51

Naproxen euh 275 mg

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:52

beantsje schreef:

Hormonale stoornissen zijn, voor zo ver ik weet!, ook op te lossen met andere medicatie. Don't blame me als dat niet in alle gevallen zo is.
Geen kind willen/niet zwanger mogen worden zijn ook andere oplossingen voor, denk aan de condoom of eventueel een sterilisatie.

Echter vraag ik me af in hoeveel gevallen de pil wordt geslikt als zijnde medicatie en niet als voorbehoedsmiddel Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:53

Chiqa schreef:
Nijn schreef:
Asteblieft niet zeg!
Moet eerlijk zeggen dat ik dit een absurde opmerking vind.

Ben het met je eens dat ik het in triest zou vinden als de pil vergoed zou worden!
Het is immers geen medicijn tegen een chronische kwaal, maar ik denk dat Odekke dit ook niet zo bedoelde,.

De gevolgen draag je anders wel heel je leven met je mee en is dus redelijk chronisch Haha! Haha! Haha! (effe een geintje in dit hele serieuze topic)

Nijn

IndianLady schreef:
Naproxen euh 275 mg

275mg, wist niet dat dat bestond?
Anyway, Naproxen staat gewoon op de geneesmiddelen lijst, zou dat toch maar eens uitzoeken als ik jou was.

Nikka

beantsje schreef:

Ik vind de pil an sich al een hellend vlak. Waarom dan geen condoom? Die werkt preventief tegen allerlei kwalen, die tot hoge kosten kunnen leiden (SOA's, onvruchtbaarheid, kanker)

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:54

hai,

idd er was wat veranderd, je hebt een eigen risico (bij de mijne dan) van 150 euro p.p

eigenlijk is er niets veranderd want die 150 euro die je als eigen risico nu moet betalen betaalde je het jaar hiervoor ook, alleen dan bij je maandelijkse rekening, Wij zijn 12.50 pp minder gaan betalen per maand, en 12x12.50 is 150 euro.

het is vervelend als je een rekening krijgt had het liever per maand betaald, maar aan de andere kant, als je geen arts nodig hebt in een jaar, dan ben je 150 euro goedkoper uit dan vorig jaar.

gr

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:55

Nijn schreef:
IndianLady schreef:
Naproxen euh 275 mg

Anyway, Naproxen staat gewoon op de geneesmiddelen lijst, zou dat toch maar eens uitzoeken als ik jou was.

Naproxennatrium 275mg = naproxen 250mg

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:59

Nijn schreef:
beantsje schreef:

Hormonale stoornissen zijn, voor zo ver ik weet!, ook op te lossen met andere medicatie. Don't blame me als dat niet in alle gevallen zo is.
Geen kind willen/niet zwanger mogen worden zijn ook andere oplossingen voor, denk aan de condoom of eventueel een sterilisatie.

Echter vraag ik me af in hoeveel gevallen de pil wordt geslikt als zijnde medicatie en niet als voorbehoedsmiddel Lachen

Voorbeelden? Overgangsklachten, ernstige acné in puberteit. Waarom zouden andere middelen wel vergoed moeten worden maar de pil niet?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:00

Nijn schreef:
beantsje schreef:

Ik slik de pil tegen overgangsverschijnselen (oa depressie, zeer onregelmatige menstruatie), omdat ik te jong ben voor de "echte" medicijnen tegen de overgang. De gewone medicijnen zijn niet geschikt om 10tallen jaren te gebruiken.
Daarom krijg ik hem (Yasmin) ook volledig vergoed.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:01

Nijn schreef:
IndianLady schreef:
Naproxen euh 275 mg

Zoveel geld geef ik er niet aan uit, want ik ben zwaar onregelmatig ongesteld. Ben het nu alweer 2 maanden niet geweest. Maarre daar gaat het topic niet over Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:01

De pil wordt net als alle medicijnen gewoon vergeed vanuit het eigen risico,
dus ik snap niet dat dit punt genoemd wordt.
Ze zouden het eruit moeten gooien.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:02

Sorry hoor, ik hoop niemand te beledigen, maar om nu de piL te slikken voor acné en het dan nog volledig willen vergoed hebben vind ik echt op het randje. Het is m.i. een huidirritatie, 1 die weg gaat en waar de meeste mensen geen lichamelijke klachten van ondervinden. Daarnaast zijn er weet ik hoeveel soorten medicijnen voor, de zalfjes daargelaten.
De overgang is voor mij bijna het zelfde verhaal, zijn ondertussen zelfs therapieën voor ontwikkeld Lachen

En al met al is die vergoeding voor chronisch zieken, ik geloof niet dat bovenstaande voorbeelden chronisch zijn, noch bij een ziekte behoren?

Let wel ik wil hier niemand mee beledigen, of zeggen dat het niet vervelend is.

Edit: Bloos
Laatst bijgewerkt door Nijn op 01-10-08 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:03

Nijn schreef:
Sorry hoor, ik hoop niemand te beledigen, maar om nu de pik te slikken voor acné.

wel een heel l u l l i ge Typo Haha! Haha! Haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:04

Huilen van het lachen

Anoniem

KiWiKo schreef:

Zal het vergoed worden vanuit therapuitische overweging Haha!

Nikka

Nijn schreef:
Sorry hoor, ik hoop niemand te beledigen, maar om nu de pik te slikken voor acné en het dan nog volledig willen vergoed hebben vind ik echt op het randje. Het is m.i. een huidirritatie, 1 die weg gaat en waar de meeste mensen geen lichamelijke klachten van ondervinden. Daarnaast zijn er weet ik hoeveel soorten medicijnen voor, de zalfjes daargelaten.
De overgang is voor mij bijna het zelfde verhaal, zijn ondertussen zelfs therapieën voor ontwikkeld Lachen

En al met al is die vergoeding voor chronisch zieken, ik geloof niet dat bovenstaande voorbeelden chronisch zijn, noch bij een ziekte behoren?

Let wel ik wil hier niemand mee beledigen, of zeggen dat het niet vervelend is.

Voor elke kwaal(tje) moet een medicijn zijn en dat wil men het liefst ook vergoed zien. Waardoor zou de verzekering nu zo duur geworden zijn? Pling

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:06

Chiqa schreef:
KiWiKo schreef:

Zal het vergoed worden vanuit therapuitische overweging Haha!

ROFL ROFL ROFL Lips are sealed

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:08

Ja en wel dagelijks slikken he, anders werkt het niet.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:10

Dames maken jullie mijn typo nu belachelijk Verdrietig

Oké, ik geef toe, in deze context is het wel erg euhm... bijpassend? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:12

Nijn schreef:
Oké, ik geef toe, in deze context is het wel erg euhm... bijpassend?

Als dit als een medische noodzaak wordt gezien stop ik met premie betalen Tong uitsteken