ikea

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: ikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:08

Mooi Haha! dan woon ik dus gunstig Haha!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:08

Nou dat was het dan, mijn eerste stap in de IKEA. Ik was verbaasd over de grootte.. ik keek eerst mijn ogen uit, en na de eerste verdieping gehad te hebben viel het me toch wel wat tegen, zo goedkoop is het niet..? Toch heb ik een aantal leuke dingetjes gevonden zoals: roze boekenplank, limegroen inklaptafeltje en stoeltjes. Maar een leuk klein bankje? neehoor, zowiso niet veel keuze in verschillende banken, keukens, etc.. Wat wel heel lekker was dat je het meteen mee kon nemen, heerlijk!^^ Maar daarna ook nog flink geslaagd (goedkoop) bij de leenbakker, en vond dat kleine winkel(tje) wel erg lekker rustig, en fijn:) Dus Ikea heeft mij nog niet verwonderd, maar was cker ff leuk om te doen ( in een uurtje..Tong uitsteken)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:10

Jaaaah!

Ikea! Ik hou van de Ikea!

Sigaar

Kijk naar mijn kamer en begrijp waarom.. Vork

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:01

pinuts schreef:
Nou dat was het dan, mijn eerste stap in de IKEA. Ik was verbaasd over de grootte.. ik keek eerst mijn ogen uit, en na de eerste verdieping gehad te hebben viel het me toch wel wat tegen, zo goedkoop is het niet..? Toch heb ik een aantal leuke dingetjes gevonden zoals: roze boekenplank, limegroen inklaptafeltje en stoeltjes. Maar een leuk klein bankje? neehoor, zowiso niet veel keuze in verschillende banken, keukens, etc.. Wat wel heel lekker was dat je het meteen mee kon nemen, heerlijk!^^ Maar daarna ook nog flink geslaagd (goedkoop) bij de leenbakker, en vond dat kleine winkel(tje) wel erg lekker rustig, en fijn:) Dus Ikea heeft mij nog niet verwonderd, maar was cker ff leuk om te doen ( in een uurtje..Tong uitsteken)

Bank e.d. zou ik ook niet zo snel bij Ikea kopen hoor. Voor mij meer acessoires. Dekbedovertrekken haal ik er trouwens ook wel eens, als ik er toch ben.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:07

Ik heb wel een bank van de Ikea. Ik woon in een klein appartementje en ik weet gewoon dat ik hier niet zo heel lang zal blijven wonen. Dus ik moest op zoek naar een kleine en goedkope bank. Er is inderdaad niet zo veel keuze in kleine banken. Maar ik heb er een gevonden en op zich zit hij prima. Ik heb hem nu een jaar en merk nu wel dat ie iets door gaat zakken. (maar dat had ik ook wel verwacht) En als ik over een halfjaar ga verhuizen dan gooi ik hem gewoon lekker weg!

Maar normaal is Ikea inderdaad geweldig voor kleine dingetjes en accesoires, maar de grote dingen zal ik er niet zo snel (meer) kopen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:10

Ik heb 2 karlstad banken. Vind ze geen probleem hebben hoor! En zo zuinig zijn we er absoluut niet mee. We hebben ze nu anderhalf jaar en zijn nog als nieuw.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:13

Ben ik de enige die doodsjaggie wordt van de Ikea?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:15

Nee zijn er al meer in het topic geweest Knipoog even teruglezen.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:19

hahaha
ik hou het meeste van de snoepafdeling van de ikea Nagelbijten / Gniffelen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:41

pinuts schreef:
zo goedkoop is het niet..?

Ikea heeft producten in allerlei prijsklassen.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:56

inderdaad, t hangt er vanaf hoe duur je eigen smaak is Tong uitsteken
(slaap)bank die ik laatst heb gekocht was..450 geloofk, maar had ook een goedkoper matras / hoes kunnen nemen, was dacht ik verkrijgbaar vanaf iets van 270..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:01

ja, ik zag leuek krukjes, de normale krukjes ( die had ik gekocht voor 5 euro..) maar ik had verwacht dat ikea ook leuke dingen, goedkoop had. Maar dat leuke krukje, die er speciaal uitzag, begon bij 30 euro.. Dus.tsja..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:08

Tja, daar betaal je dan ook voor. Wil je 't simpel, dan kan het goedkoop. Wil je 't iets minder simpel, dan is het duurder.

Persoonlijk koop ik liever meubels bij Ikea dan bij bijvoorbeeld Leen Bakker. Dat vind ik er wel erg goedkoop uitzien.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:18

Hier de 100e IKEA fan geloof ik, ons huisje is ook ingericht dankzij IKEA, wij hebben en dressoir, tv kastje, salontafeltjes (2 stuks 9.95€ per stuk) en een tafelblad in dezelfde stijl, alleen onze banken en eetkamerstoelen zijn NIET van IKEA.tafelblad hebben we gekocht voor 30 eurie en hebben een hele andere eettafel Haha! binnenkort ook weer eens shoppen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:26

Karin, wat is duur? Als ik iets simpels wil ga ik idd ook wel naar een andere winkel, maar ik had verwacht dat Ikea leuke dingetjes had voor goedkope prijzen.. Maar das dus niet zo.. terwijl ik dus wel een leuk bankje heb gevonden bij leenbakker voor weinig geld. Ik vind Ikea dus niet goedkoop voor hetgene wat ze aanprijsen, maar dat vind ik. Ik vind het ook niet superduur, en leuke assersoires hebben ze zeker, maar dus niet het goedkoopste..

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:32

Hier nog een ikea fan Lachen
Ben er helemaal gek van, en me hele slaapkamer is van ikea Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:34

Zegt Ikea dan dat ze 'het goedkoopst' zijn? Dat kan ik me niet voorstellen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:36

rustig.. nee dat hoor ik van iedereen.. "ikea is zo geweldig, zulke leuke spulletjes en nieteens duur!" nou vond ik tegenvallen:P Mijn ma en ik waren het ook wel zat na een uurtje, en konden ons niet voorstellen dat sommige mensen er een hele dag voor uittrekken..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:37

Tja, ieder z'n ding. Ik vind het een prettige winkel. Maar ik trek er geen hele dag voor uit, voor geen enkele winkel overigens.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:43

ach ik ben ook veel te nuchter voor een topic over een meubelzaak..Lachen Ik wil altijd zo snel mogelijk iets kopen, wat goedkoop en er leuk uitziet. Njah vandaag toch nog geslaagd daar voor een paar dingetjes, maar hoef er niet vaak heen

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:45

haha, vergeet niet je geld hoor ! Als je er eenmaal bent kun je er niet meer weg Huilen van het lachen
Heb nog zo'n felroze zitzak op mijn kamer liggen, helaas was onze kitten nog niet zindelijk Knipoog

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:34

Bij Ikea moet ik altijd hier aan denken:

Fragment uit column schreef:
[...]Maar hij werd vijf en het viel een beetje op dat hij en zijn babyzusje in hetzelfde ledikantje sliepen; zij één met spijlen, hij één zonder. Het werd pyschologisch gezien tijd voor een hoogslaper. Ook leek het hem wel fijn om niet meer met de benen omhoog te hoeven slapen, hoe gezond dat ook is.

Nach Ikea!

Nu weet ik als Moeder aller Columnisten (die eretitel kwam vrij nu Mulder, Campert en Blokker ermee gestopt zijn, heb ik snel ingepikt) natuurlijk heus wel dat er drie dingen zijn waar columnisten nóóit over mogen schrijven, en dat zijn 1. het proces van columns schrijven en writers block, 2. het huisdier en 3. Ikea. Deze drie onderwerpen zijn namelijk al in zo ontelbaar veel nutteloze lappen tekst beschreven, dat de verf al afbladdert voor je begonnen bent met schilderen, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat zou overigens best knap zijn, want ik snap het zelf niet helemaal. Maar goed. Het is eeuwig jammer dat ik mijn Ikea-avontuur dus hier niet kan beschrijven - ik kan echter de verleiding niet weerstaan om dan toch minstens de stats door te geven.

# Aantal uur kwijt aan project hoogslaper, inclusief aankoop, montage, demontage en vervoer terug: 16. (Gekapitaliseerd naar huidig uurtarief commerciële opdrachtgevers: 1600 euro)

# Aantal slokken bier genomen omdat onderdeel onvindbaar: 14.

# Aantal slokken bier genomen omdat inbussleutel onvindbaar: 229.

# Aantal keren inbussleutel uit handen gevallen: 23.456.924.

# Aantal keren vriendin mij / ik vriendin geslagen: 3.

# Aantal gebroken neuzen: 1.

# Aantal aangekochte nutteloze afwaskwasten en ander vrolijk gekleurd gerei: 14.

# Aantal Ikeaklanten dat vloekend en tierend door de stellingen liep, uitroepend: "ik kom appelflap vamme langzalzelevensdagen nooit, nooit, NOOIT meer in deze poedersuiker": 1

Goed. Ikea mag dus niet. Wat mij dan wel weer dwingt een heel ander topic aan te snijden voor deze állerlaatste aflevering van Tijls Tips voor Thuis, en dat is een heel actueel zomers onderwerpje: de vlieg. En hoe haar te verdelgen.
[...]

Bron: http://frontpage.fok.nl

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:20

hahaha prachtige stukje tekst! ROFL

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:54

Hi hi, erg grappig.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:06

San_E schreef:
IKEA Delft is de grootste van Nederland geloof ik, de kleinste is Utrecht. Maar Utrecht wordt - als het goed is - over twee jaar de grootste!

Wat ik heb begrepen blijft Delft de allergrootste van nederland met totaal meer dan 35.000M² oppervlakte, Utrecht zou naar de 30.000M² gaan. Dit ook omdat Delft gezien wordt als het internationale opleidingscentrum en inovatie/concept centrum. Naar mijn weten staat in Stökholm de aller grootste in de wereld met meer van 55.000 M² woon"plezier"

Ook Youp van 't Hek heeft ook een stukje in zijn show gehad over IKEA *LOL* : http://www.youtube.com/watch?v=M5-QzJomOAI