Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 10:45

xPabloBokt schreef:
Enorm rustig op mijn werk.. :O

Hier ook. :=

Sintara

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 10:47

Hier juist veel te druk. Gelukkig hoef ik na vandaag niet meer zóveel nieuwsbrieven te sturen, want ik was compleet door mijn creativiteit heen

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:07

Komt weer iemand met een zak pepernoten binnen, is heel vervelend als je aan de lijn bent :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:15

eeej, pagina 500 alweer..

mijn ergernis, gister ouderavond voor dochter (groep 8). Ze doet het fantastisch, heel mooie cijfers allemaal, rond de 8. En voor Engels zelfs een 10!!... supertrots dus. Maar ze heeft als advies toch TL/Havo. Dat valt me dan toch wel tegen. Ik wil uiteraard geen curlingmoeder voor mijn sneeuwvlokje zijn... maar toch. Het zit me niet heel lekker. Er was geen gelegenheid daarop door te vragen want ze wachten voor definitief advies de voortgangstoets (voorheen cito) af. Ik vraag me af wat je dan voor cijfers moet hebben voor vwo advies??

Niet dat ik wil dat mijn dochter perse naar het vwo moet, maar ik denk dat er zeker meer in zit dan TL. dusss.. en weer door.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:23

Misschien dat ze ook kijken naar hoeveel moeite ze moet doen voor die cijfers? Weet niet, hoor.

Zelf zou ik prima tevreden zijn met TL/havo, juist in de TL richting zijn veel mensen nodig en kun je echt heel best verdienen. Mijn partner werkt in de staalbouw en die verdient net zo goed, zo niet beter, als de gemiddelde manager. Zijn kameraad is electricien en ketelmonteur, die verdient nog beter :)).

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 11:52

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 14:10

Ik zou doordrammen Juval, met een 8 niet naar het VWO is belachelijk. Ik mocht niet naar het VWO omdat ik sociaal gestoord zou zijn (ik zat graag in een hoekje met een boekje en bemoeide me niet met geruzie, dat was er thuis al genoeg) en daarom geen VWO. Ik heb mezelf opgegeven :-). Oke is lang geleden, maar het kan dus.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 14:15

Wil ze daar zelf ook naartoe?
Als iemand redelijk makkelijk door de lagere school fietst zonder echt moeite te hoeven doen.
En ze weten dat het een kind is dat echt niet gaat studeren als het wel moeilijker is, kan de aanbeveling ook lager worden.
Niet omdat ze het niet kan betreft intelligentie, maar omdat ze zien dat iemand echt een doener is en geen boekenwurm.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 14:16

juval schreef:
eeej, pagina 500 alweer..

mijn ergernis, gister ouderavond voor dochter (groep 8). Ze doet het fantastisch, heel mooie cijfers allemaal, rond de 8. En voor Engels zelfs een 10!!... supertrots dus. Maar ze heeft als advies toch TL/Havo. Dat valt me dan toch wel tegen. Ik wil uiteraard geen curlingmoeder voor mijn sneeuwvlokje zijn... maar toch. Het zit me niet heel lekker. Er was geen gelegenheid daarop door te vragen want ze wachten voor definitief advies de voortgangstoets (voorheen cito) af. Ik vraag me af wat je dan voor cijfers moet hebben voor vwo advies??

Niet dat ik wil dat mijn dochter perse naar het vwo moet, maar ik denk dat er zeker meer in zit dan TL. dusss.. en weer door.

Karakter speelt ook mee. Ze zeggen TL/havo, dus dan is het toch niet automatisch TL? Kans dat ze naar de havo gaat is toch net zo groot? Al is er ook zeker niks mis met TL en het beroepsonderwijs.

Na de havo heb je nog diverse routes om op de uni te komen mocht ze dat ambiëren (2 jaar VWO erachteraan plakken, na het behalen van de propedeuse naar de uni...).

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 14:28

hahahatsjoe schreef:
Ik zou doordrammen Juval, met een 8 niet naar het VWO is belachelijk. Ik mocht niet naar het VWO omdat ik sociaal gestoord zou zijn (ik zat graag in een hoekje met een boekje en bemoeide me niet met geruzie, dat was er thuis al genoeg) en daarom geen VWO. Ik heb mezelf opgegeven :-). Oke is lang geleden, maar het kan dus.

Jezus serieus? Straks is ze helemaal niet op haar plek in het VWO.
Er is echt helemaal niets mis met HAVO. Of MAVO in die zin.

En wat Mavantos zegt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 14:32