Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:39

Sizzle schreef:
Noem mij een pessimist maar ik zie dat als signaalpolitiek dat nu nog even gebruikt wordt hoe goed er mee omgegaan wordt.
Ga dat maar eens omhoog zien te houden over de komende jaren.
Vanaf wanneer is het geen beroepsziekte meer? Na je vaccinatie? Wat dan met andere infectieziektes?

Maar ik laat me verrassen.

Wederom ´goede´ belichting van het uit alle redelijke verband getrokken zijn. Hang er het kaartje ´Covid19´ aan en de parameters veranderen :roll:

Bloodymary

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 17:02

Ik merk echt helemaal niks van corona meer. Iedereen doet normaal, handen geven, kussen, bijeenkomsten met veel mensen, zie nergens mondkapjes meer, ook niet bij de tandarts of bij mijn weekendje Ierland vorige week (alleen in vliegtuig op de heenweg half). Heerlijk. Als ik berichten van 2020 of vorig jaar, of afgelopen winter lees lijkt dat zo onwerkelijk. Van "huh? ging dat echt zo". Grappig hoe snel je dat weer vergeet en alles weer normaal is. Gelukkig maar. Het enige moment dat ik er nog aan denk is in topics als deze en door het debat van vandaag.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 17:22

Hier hetzelfde gelukkig. Gelijk weer gewend aan het oude normaal. Ook als je verkouden bent of een dag niet lekker niet gelijk dat argwanende gedoe wat ik eerder wel eens bespeurde.

Ik heb wel gemerkt wat al de maatregelen voor negatieve kant hebben gehad. Mijn kinderen hebben na hun milde corona wel nog een flinke griep gehad. Ook krentenbaard en verkoudheden zijn flink voorbij gekomen. Ik merk echt dat mensen vatbaarder zijn dan voor de maatregelen. En helaas is het hier best zichtbaar wat een psychische invloed die maatregelen hebben gehad op de jeugd. Meer psychische problemen of nog dieper zitten. En 3 tieners in onze omgeving met anorexia wat zich ontwikkelt heeft in de periode van maatregelen.

Hier alleen nog een mondkapje bij de ortho, huisarts en ziekenhuis. Zolang het zich tot daar beperkt vind ik het prima.
Binnen onze thuiszorg organisatie is het dragen van een mondkapje nog maar slechts een advies. Fijn dat een ieder hierin vrijgelaten wordt. Al mijn cliënten zitten ook weer heerlijk terug in hun oude normaal en stuk voor stuk geven ze aan hier blij om te zijn.

In het najaar zal er best weer een variant komen, maar ik ben echt niet meer bereid om weer dergelijke maatregelen te nemen en weer te gaan testen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 19:46

Ik was vanmiddag in het ziekenhuis en hier geen mondkapjes, alleen als je gaan afstand kan houden. Dat wisselt dus echt per ziekenhuis.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:20

Miran schreef:
Ik was vanmiddag in het ziekenhuis en hier geen mondkapjes, alleen als je gaan afstand kan houden. Dat wisselt dus echt per ziekenhuis.

Ik heb er vandaag extra op gelet.
Overal en iedereen verplicht een mondkapje.
Bezoek, patiënten, artsen, baliepersoneel.
Bij de ingang staat iemand om mondkapjes uit te delen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:22

Ja ze mogen het zelf nu weten. Dus echt duidelijk verschil dus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 22:08

DuoPenotti schreef:
Ja ze mogen het zelf nu weten. Dus echt duidelijk verschil dus.

Ik heb er geen moeite mee, maar liever niet.
Dat is nog de enige plek (en het vliegtuig) waar je een mondkapje moet dragen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:05

Ahhhhh, en hier in Oostenrijk zijn ze alweer begonnen met mondkapjes in binnenruimtes en 3G met het uitgaan. Knettergek zijn ze hier.

Ik geloof dat Oostenrijk zichzelf echt om zeep wil helpen als vakantieland :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:49

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:53

Tot ná Semana Santa maskers binnen verplicht.

Gister #1 Son opgehaald in Granada. Kílometers file de andere kant op ivm ongeluk. Beter eerst koffie in Granada dus.
Was echter masker vergeten. Geen nood; fantastische stek in Sanfa Fé opgezocht en een pionono bij de koffie genomen. Kán niet fout gaan _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:58

Ik lees net over Hong Kong.
Wat een ellende. Mensen hebben honger, gebrek aan medicijnen. Iemand die van ellende de hond zelf maar even een blokje liet lopen zag hoe de hond doodgeslagen werd door mensen in virusbeschermingspakken, brrr
De havens liggen stil. En de mensen die moeten werken mogen niet naar huis. Die hebben matrassen en tentjes op de werkvloer ingericht voor onbekende tijd.
En dat alles voor een paar honderd symptomatische gevallen tov van meer dan 15.000 symtoomloze.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:13

Helemaal knettergek daar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:22

Needje schreef:

Het is ´dezelfde´ hysterie en bescherming van de zorg/kwestbaren als we hier hadden onder een vergrootglas.

Imo een héél ´goede´ les mbt wat het perspectief is.

Bedenk dat het helemaal niet om het virus gaat. Dat is alleen maar een alibi. Als manna om de onafhankelijkheid de kop in te drukken. Op het vaste land van China vergelijkbare agenda.

Hong Kong = Caveat Emptor :)*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:59

Och wat een miserie voor die mensen in Hong Kong.
Dieptriest dit weer en te gek voor woorden gewoon :x ;(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:42

Huertecilla schreef:
Needje schreef:

Het is ´dezelfde´ hysterie en bescherming van de zorg/kwestbaren als we hier hadden onder een vergrootglas.

Imo een héél ´goede´ les mbt wat het perspectief is.

Bedenk dat het helemaal niet om het virus gaat. Dat is alleen maar een alibi. Als manna om de onafhankelijkheid de kop in te drukken. Op het vaste land van China vergelijkbare agenda.

Hong Kong = Caveat Emptor :)*

Wil je de situatie nu in Hongkong vergelijken met hoe het hier in Nederland was ?

Over in perspectief plaatsen gesproken :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:05

Helemaal knettergek daar in Hong Kong. Maatregelen die velen maken kwalijker en schadelijker zijn dan het virus zelf. Er wordt gedaan alsof besmetting gelijk staat aan overlijden.
Dit is toch geen leven zo!?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:08

Gewoon niet op ingaan, zo werken sommigen op twitter ook, plemp iets neer en verkneukel je over de reacties. Het drama word voor sommigen blijkbaar steeds groter en heftiger.
En hongkong is inderdaad een drama, maar ook omdat vaccins gewantrouwd werden, de noodzaak er blijkbaar niet was aangezien het onder controle leek en dus maar 50% van de 60 plussers gevaccineerd is. En die komen nu massaal in het ziekenhuis of erger dus kan me ergens de paniek wel voorstellen. Maar de maatregelen, hoe absurd en streng ook, houden omikron niet tegen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:40

Op de valreep van topic nr 8 nog een boeiend overzicht. Heel jammer trouwens dat de GGD en RIVM dit niet onderzocht hebben al, had een schat aan informatie opgeleverd en ik heb in het begin van de pandemie al aangegeven dat het heel nuttig zou zijn om verder te kijken en data bij te houden naar de aard van de klachten, welke leeftijdsgroep raakt besmet etc: https://maurice.nl/2022/04/10/nederland ... -covid-19/ is een steekproef onder 4000 ondervraagden in verschillende leeftijdsklassen, hoe vaak is men gevaccineerd, corona gehad ja/nee en hoe ernstig waren de klachten?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:09

Sizzle schreef:
Ik lees net over Hong Kong.
Wat een ellende. Mensen hebben honger, gebrek aan medicijnen. Iemand die van ellende de hond zelf maar even een blokje liet lopen zag hoe de hond doodgeslagen werd door mensen in virusbeschermingspakken, brrr
De havens liggen stil. En de mensen die moeten werken mogen niet naar huis. Die hebben matrassen en tentjes op de werkvloer ingericht voor onbekende tijd.
En dat alles voor een paar honderd symptomatische gevallen tov van meer dan 15.000 symtoomloze.

Dit is al 2 jaar in heel China zo bij een paar besmettingen alles tot op het bizarre dicht. En de controle is ook mega streng ect ect
Mijn man doet zaken met diverse fabrieken in China en het is echt schrijnend.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 23:05

Electra63 schreef:
Wil je de situatie nu in Hongkong vergelijken met hoe het hier in Nederland was ?

Léés.

De crux is het loskoppelen van de ernst en er een heel ander agenda voor in de plaats schuiven. Ja, ook in de EU.
Covid19 staat nog steeds op de A-lijst.

Maar goed, jij bent deel van de vóór-alles-factie welke ook ´niets te verbergen´ heeft en daarmee volstrekt de risicos van privacy en vrijheden weggeven negeert.
Ja, China is een :)* perspectief.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 06:49

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

Léés.

De crux is het loskoppelen van de ernst en er een heel ander agenda voor in de plaats schuiven. Ja, ook in de EU.
Covid19 staat nog steeds op de A-lijst.

Maar goed, jij bent deel van de vóór-alles-factie welke ook ´niets te verbergen´ heeft en daarmee volstrekt de risicos van privacy en vrijheden weggeven negeert.

Zou jij iets duidelijker willen formuleren, WAAR ik precies deel van uit maak?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:28

Bij ons was een belangrijk sleutelpersoon van de inentingscampagne ontvoert. Er is meteen vauitgegaan dat het wel een covid-activist was, maar het was gewoon iemand die geld wilde afpersen en had niets met covid te maken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:49

Huertecilla schreef:

Zie ook de "elke dode is er een teveel" mentaliteit van een groep mensen die nu oproepen om een derde wereldoorlog te starten tegen een kernmacht.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:20

Hier in het brusselse is een gemeente waar de mondmaskers terug verplicht worden op sommige plaatsen....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:54

Ben in Italie. Hier moet je ook nog steeds kapje binnen op.