Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 14:46

Aan mensen die ergens tegen je over klagen, en dan denken "jij lost het wel op, ik ben het kwijt". Nou nee, zo werkt het niet, als je iets wil veranderen zal je meer moeten doen dan klagen en vervolgens achterover leunen. je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:12

*\o/* ergernis minder. Het heeft alleen de eerste vijf minuten van de les geregend en daarna droog met op het einde een zonnetje

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:31

Dat ik was vergeten dat ik vandaag mijn wenkbrauwen had bijgetekend en zojuist mijn halve wenkbrauw wegveeg :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 15:35

Kirrietje schreef:
Dat ik was vergeten dat ik vandaag mijn wenkbrauwen had bijgetekend en zojuist mijn halve wenkbrauw wegveeg :')

Dit had ik willen zien :')

Al mijn willekeurige lichamelijke pijntjes steken de kop op vandaag, allemaal tegelijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:46

Kirrietje je hebt nu veeg over je gezicht lopen?

Telpeva sterkte.

Stelende siamezen.
Tuig kan alles gebruiken. Van sokken tot schroefjes.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:48

luuntje schreef:
Kirrietje je hebt nu veeg over je gezicht lopen?

Telpeva sterkte.

Stelende siamezen.
Tuig kan alles gebruiken. Van sokken tot schroefjes.

Nee het was poeder wat nu op mn vinger achterbleef, heb maar aan de andere kant ook de voorkant half uitgeveegd niet dat het veel beter is maar is misschien minder debiel :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 19:07

Nyaleti schreef:
Er is niks mis met een uitzendbureau maar ik wil graag via een proefplaatsing via het uwv. Uzb gaan daar blijkbaar zeer zelden in mee.

Edit: nu een sollicitatie die recht in m'n allergiezone schiet.
Groot landelijk bedrijf, distributiecentrum. Niemand solliciteert daar omdat het z'n droombaan is.
Gaan ze al high class lopen doen dat je 2x een motivatie in moet vullen. Met moeite een prachtig verhaaltje in elkaar geknutseld :+

Krijg ik een geautomatiseerd bericht terug waarvan ze een groot belangrijk deel negeren (de proefplaatsing) maar wel nog met de vraag mijn motivatie toe te lichten.
Meid waarom heb ik die al 2x gestuurd als je het toch niet leest?

De startdatum is te laat dus wordt sowieso niks dus ik kan zometeen lekker passief agressief terug reageren :+

Waarom zou je dat doen? Ik vind je in deze post ook erg uit de hoogte klinken naar dat bedrijf toe. Soms is een baan gewoon een baan en moet je even doorbijten om uit een situatie te komen. Ik begrijp dat het vermoeiend en frustrerend is om steeds 'nee' te horen maar hou toch vol om bij die leuke vacatures bij een uitzendkantoor een proefplaatsing voor te stellen. Uiteindelijk is het de werkgever die de finale keuze maakt bij een UZB en niet het bureau zelf, die maken alleen de voorselectie. Tenzij het natuurlijk inpakker in een fabriek is ofzo, dat is gewoon handjes nodig en niet zeuren (wat ik overigens ook gewoon gedaan heb ondanks dat het maar een flutbaantje zonder toekomst is...)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 19:27

Vandaag een vrije dag van het werk, maar er moest zoveel gebeuren in huis en ik had beloofd om eten voor de jongens te maken (iets wat ik zelf niet lekker vindt, dus zo eens in de zoveel tijd maak ik dat speciaal voor ze en eet ik wat anders), dat ik niet echt 'vrij' heb gehad. Vanmiddag stortte ik flink in (ben sinds de longontsteking nog steeds aan het kwakkelen qua vermoeidheid) en wilde ik even gaan slapen op de bank. Ik zakte net weg toen mijn schoondochter binnen kwam lopen en vroeg of ik haar naar de trein wilde brengen (zij woont aan de andere kant van het land en heeft nog geen rijbewijs). Dat was de afspraak, maar voor vermoeidheid bestaat geen agenda, dus het was wel even balen dat het op dat moment was.
Eind van de dag liep ik tegen huilen aan van de vermoeidheid en toen mijn man mij belde om te zeggen dat hij richting huis zou komen, gaf hij aan dat ik even een tukkie moest gaan doen. Ik wilde net op de bank omdraaien om weg te doezelen, kwam onze 'bonuszoon' binnenlopen om te zeggen dat hij al honger had. Gezegd dat hij wel alvast wat van het eten kon pakken, maar in plaats van dit mee te nemen naar zijn slaap/woongedeelte, ging hij met groot licht aan bij ons in de huiskamer zitten eten. Ik wilde niet mopperen, maar baalde wel. Hij moest ook even zijn ei kwijt.
Vervolgens kwam mijn man thuis, zag me als een vaatdoek in de keuken staan en zei dat ik even moest gaan liggen. Hij zou het eten verder regelen. Ondertussen ging hij hout voor de kachel halen en net toen ik wegzakte, kwam mijn zoon binnen die heel graag een hoi-ik-ben-thuis-knuffel wilde. Oké, ondanks dat ik van binnen vloekte vind ik een knuffel een hele goede reden om op te staan en mijn zoon hoeft niet de dupe te zijn van het feit dat ik gesloopt ben.

Het liefst ga ik nu gelijk mijn bed in en sla ik het eten over.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 19:29

Kirrietje schreef:

Roetveegpiet? :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 19:35

prompter schreef:
Aan mensen die ergens tegen je over klagen, en dan denken "jij lost het wel op, ik ben het kwijt". Nou nee, zo werkt het niet, als je iets wil veranderen zal je meer moeten doen dan klagen en vervolgens achterover leunen. je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid.

Ohhh deze deel ik! Ik heb het initiatief genomen om samen met manager en een soort van tussenmanager een gesprek aan te vragen om ook zaken te bespreken die niet goed lopen.

Iedereen in mijn team klaagt. Ik geef ze de kans om hun vragen of beklagingen door te sturen en niemand vraagt wat.

Woensdag is het gesprek, maar ik denk geen vragen is pech gehad kom je dan weer klagen dan kap ik het af.

Gelukkig is 1 collega wel geïnteresseerd en neemt ook deel aan het gesprek. Maar die collega en ik durven wel onze mond open te trekken.

De rest is bang voor gevolgen, maar er zouden geen nadelige gevolgen aan moeten zitten. We willen oplossingen niet nog meer gezeik.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 19:46

Schuur_ schreef:
Nyaleti schreef:
Er is niks mis met een uitzendbureau maar ik wil graag via een proefplaatsing via het uwv. Uzb gaan daar blijkbaar zeer zelden in mee.

Edit: nu een sollicitatie die recht in m'n allergiezone schiet.
Groot landelijk bedrijf, distributiecentrum. Niemand solliciteert daar omdat het z'n droombaan is.
Gaan ze al high class lopen doen dat je 2x een motivatie in moet vullen. Met moeite een prachtig verhaaltje in elkaar geknutseld :+

Krijg ik een geautomatiseerd bericht terug waarvan ze een groot belangrijk deel negeren (de proefplaatsing) maar wel nog met de vraag mijn motivatie toe te lichten.
Meid waarom heb ik die al 2x gestuurd als je het toch niet leest?

De startdatum is te laat dus wordt sowieso niks dus ik kan zometeen lekker passief agressief terug reageren :+

Waarom zou je dat doen? Ik vind je in deze post ook erg uit de hoogte klinken naar dat bedrijf toe. Soms is een baan gewoon een baan en moet je even doorbijten om uit een situatie te komen. Ik begrijp dat het vermoeiend en frustrerend is om steeds 'nee' te horen maar hou toch vol om bij die leuke vacatures bij een uitzendkantoor een proefplaatsing voor te stellen. Uiteindelijk is het de werkgever die de finale keuze maakt bij een UZB en niet het bureau zelf, die maken alleen de voorselectie. Tenzij het natuurlijk inpakker in een fabriek is ofzo, dat is gewoon handjes nodig en niet zeuren (wat ik overigens ook gewoon gedaan heb ondanks dat het maar een flutbaantje zonder toekomst is...)

Dit is niet via een uitzendbureau.

Je gaat niet aan mensen vragen om 2x een motivatie te schrijven om het dan vervolgens niet te lezen. Dat is gewoon niet netjes, wat voor bedrijf het ook is. Want het is heel duidelijk dat ze m'n motivatie brief niet eens vluchtig heeft doorgelezen.

Ik heb echt rot baantjes gewerkt dus kan prima werken onder mijn niveau maar dat is nu gewoon niet de oplossing en alleen maar vragen om meer problemen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 23:11

Blij dat ik geen paard ben...
Verkouden en links zit mijn neus al 1,5 dag potdicht.
Maar net ging rechts ook dicht..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 23:13

Naast beschadiging in oog nu ook slijmbeursontsteking in beide knieën. Heb het ook al in ellebogen en waarschijnlijk nog wel meer plekken aan de klachten te merken volgens fysio... en het leuke is dat die in ellebogen niet over gaan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 23:34

Suzanne F. schreef:
Holp is beetje spreektaal, dialect.
Net als dorst als verleden tijd van durven. Dat dorst ik niet - dat durfde ik niet.

Ik zei zelf vorige week 'die ding hong aan de muur'... En direct toen ik het zei trok ik zoon kop van: das niet goed. Maar bekte wel lekker.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 23:43

Hutcherson schreef:
Suzanne F. schreef:
Holp is beetje spreektaal, dialect.
Net als dorst als verleden tijd van durven. Dat dorst ik niet - dat durfde ik niet.

Ik zei zelf vorige week 'die ding hong aan de muur'... En direct toen ik het zei trok ik zoon kop van: das niet goed. Maar bekte wel lekker.

Misschien kunnen we ons eigen taaltje oprichten hierro :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 00:09

Hoe noemen we dat dan? Boktaleens? Bokts? Bokterlands? Boktaans? Boktees?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 00:19

Hutcherson schreef:
Hoe noemen we dat dan? Boktaleens? Bokts? Bokterlands? Boktaans? Boktees?

Te algemeen. Gaat om dit ergenis topic :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 00:27

Ergerleens?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 00:28

Niobe schreef:
Ergerleens?

Ja soeiets

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 00:30

Drukke planning morgen en ik weet niet hoe ik het logisch in moet gaan delen.
Misschien toch maar vragen of iemand mijn stal wil uitmesten morgen. Dan kan ik dat loslaten.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:24

De klantenservice van NS.
Om moeten reizen door een storing en vervolgens een half uur op een station staan kleumen door een tweede storing kan gebeuren... Het gebeurt op dit moment zo ongeveer wekelijks, maar goed, dat accepteren we maar.
De claim voor geld terug afwijzen (want u heeft geen vertraging gehad?? Like ja ik heb vrijwillig omgerezen en een half uur in de kou gewacht, doe ik voor m'n lol) vind ik daarentegen echt niet kunnen. En dan reageert de klantenservice waarschijnlijk pas weer over 2 maanden, want op tijd reageren gebeurt ook niet.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:43

Gebroken nacht.

Kitty had een nachtmerrie, dus... Heeft ons wakker gemaakt.
Nee, is geen kind, maar een kat. :')

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 10:00

Afgesproken bij het uitzendbureau dat mijn OV gewoon vergoed wordt.
Nou bij mijn betaling zie ik geen vergoeding. Moet ik de helft van mijn loon uitgeven aan het OV. Ja doeiii.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 10:38

De rattenkooi moet vandaag. Zo geen zin in. -O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 10:43

Enorm rustig op mijn werk.. :O