Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:00

Dat ik ben afgewezen voor een interne functie.

Ik heb zo mijn best gedaan.
Een hele goede brief, mooi cv.
Dagje meegelopen op de afdeling.

En dan mag ik niet eens op gesprek komen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:03

Dat is echt ontzettend balen Daantjuhhh!
Tijd om je LinkedIn-profiel open te zetten?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:04

Malbec schreef:
Dat er nog steeds mensen zijn die hun paard op een stal zetten die fijn is voor de ruiter,, maar absoluut niet voor het paard ;(

Ik deel je mening. Ook dat mensen ondanks de hoge temperaturen toch nog willen rijden. Maar goed, daar zijn al eens discussies over geweest.
Hetzelfde vind ik met honden: met deze temperaturen moet je niet met een hond naast de fiets willen rijden. Arme dieren.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:06

daantjuhhh schreef:

Dat is zuur... -O- Heb je gevraagd naar de reden?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:29

Shenavallie schreef:
daantjuhhh schreef:

Dat is zuur... -O- Heb je gevraagd naar de reden?

Ja er waren kandidaten die beter aan het profiel voldeden.

Ik heb er al eerder gesolliciteerd, toen werd ik afgewezen omdat hij vond dat ik de laatste jaren geen opleidingen heb gevolgd.

Toen heb ik best een goed telefoongesprek gehad en werd ik uitgenodigd om een dagje mee te kijken en opnieuw te solliciteren als hij weer open ging.
Vorige week woensdag heb ik mijn eerste halve kijkdag gehad en vandaag weer een halve.
Maar blijkbaar om 10 uur had ik vanmorgen al een afwijzing.

Ik had deze niet zien aankomen omdat het echt klikte met de medewerker met wie ik meekeek.

Ik had gewoon verwacht dat ik in ieder geval een kans kreeg om op gesprek te komen.

juval

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:37

dat mijn oven net niet groot genoeg is om 2 pizza's naast elkaar te leggen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:38

Super stom daantjuuh!! Maar, laat je er niet onder krijgen. Dan maar een andere werkplek! En misschien is die nog wel veel leuker...!

Ik kom er achter dat het ontdooien van een vrieskist echt niet fris is.
En met deze temperaturen maakt het nog smeriger. :') sterke maag! Dat wèl.

Èn een lekke band met de auto. Een schroef!!! Hoe dan?!
Gelukkig al gerepareerd, maar, verdikke!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:22

daantjuhhh schreef:

Ik heb er al eerder gesolliciteerd, toen werd ik afgewezen omdat hij vond dat ik de laatste jaren geen opleidingen heb gevolgd.

Toen heb ik best een goed telefoongesprek gehad en werd ik uitgenodigd om een dagje mee te kijken en opnieuw te solliciteren als hij weer open ging.
Vorige week woensdag heb ik mijn eerste halve kijkdag gehad en vandaag weer een halve.

Ik had deze niet zien aankomen omdat het echt klikte met de medewerker met wie ik meekeek.

Ik had gewoon verwacht dat ik in ieder geval een kans kreeg om op gesprek te komen.

Dat vind ik zo'n dooddoener, dat men zegt dat er 'kandidaten zijn die beter aan het profiel voldoen'. Sterker nog: ik vind dat een zin om te kotsen, want dat is zo algemeen en zo makkelijk om je achter te verstoppen. Je hebt dus niet eens de kans gehad om mondeling toe te lichten dat je er alles aan wil doen om volledig aan het profiel te voldoen... Ga je nog wel naar die persoon toe om er toch nog eens over te praten of in ieder geval aan te geven dat je je hierdoor zwaar gedemotiveerd door voelt en dat je het gevoel hebt dat er niet echt naar jouw motivatie is gekeken?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:23

juval schreef:
dat mijn oven net niet groot genoeg is om 2 pizza's naast elkaar te leggen.

Je hebt van die roosters die je op z'n kop op de bodem kunt plaatsen (als het ware op de 'pootjes'), zodat je er wel twee tegelijk in kunt doen. Die van ons werd bij een bakblik meegeleverd, maar ik zie op Google dat ze ook los te koop zijn.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:48

Planning en hun Planning -O-
Ik heb ze vanmiddag al gebeld, jongens ik loop 1.5 uur achter.
Kijk even of jullie kunnen draaien aan de ritten.
Ik wil niet tot 1 uur vanacht rijden.

3x raden wat er niet gedaan is.....
Komt net de klant naar mij toe. Oh je bent er nu al
Ik had je eerst morgen verwacht....

Morgen ochtend rijd mijn collega hier direct langs en had dus dit voer kunnen uitblazen.en dan was m'n dag tot 11 geweest ipv 1 uur vanacht

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:50

Aan Agradi. Wou iets bestellen dat enkel daar was en daarbij een shirtje meebesteld uit de aanbieding. Maar niet zeker of ik maat S of M moet hebben. Agradi heeft ook geen maattabel ofzo, en het artikel op andere webshops zoeken noch Bokt rondspitten werd ik ook niet wijzer van. Dus dan maar beide en de niet passende terug sturen.

Gezien de vorige keer het bijna een maand duurde voor mijn retour verwerkt was (terwijl hij al lang bij hun binnen was), en ik geen zin heb om zo lang mijn geld kwijt te zijn wou ik achteraf betalen. Staat overal mooi dat dat kan. Maar als ik dat probeer krijg ik steeds de melding dat AfterPay niet werkt. Dus nu toch maar gewoon betaald, hopelijk gaat de retour nu wel normaal...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:55

Net op de snelweg was het druk, zeker in dit regenweer en voor me reed een BMW zo kort op de voorligger dat die steeds zijn/haar rem moest aantikken.
Zo irritant is dat als mensen steeds remmen of remsignaal geven op de snelweg. Hou gewoon genoeg afstand dat je gas kan lossen en pas moet remmen als het echt nodig is in plaats van steeds je achterliggers vals te alarmeren.

Ik heb de remketting dan maar onderbroken door wel voldoende afstand te houden zodat ik ook niet steeds op mijn rem moest tikken ;)

Oh en mensen die hun verlichting niet opzetten in de stortregen. Mijn auto moet ik de lampen steeds aan en uitzetten maar zelfs dat doe ik standaard als ik vertrek, ook overdag bij helder weer.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:57

wyoming schreef:
Mijn zoon die op zijn kleding kauwt. Eerst waren het altijd de mouwen maar in t-shirts zitten geen lange mouwen. Dus tegenwoordig pakt hij de kraag. Hij heeft ook gewoon vervangend kauwmateriaal voorhanden, o.a. kauwketting maar toch heeft hij net in zijn nieuwe t-shirt dus alweer het eerste gat weten te knagen.

Een heel klein beetje anti bite op zijn kraag smeren :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:40

Britta31 schreef:
wyoming schreef:
Mijn zoon die op zijn kleding kauwt. Eerst waren het altijd de mouwen maar in t-shirts zitten geen lange mouwen. Dus tegenwoordig pakt hij de kraag. Hij heeft ook gewoon vervangend kauwmateriaal voorhanden, o.a. kauwketting maar toch heeft hij net in zijn nieuwe t-shirt dus alweer het eerste gat weten te knagen.

Een heel klein beetje anti bite op zijn kraag smeren :)

Of tabasco.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:23

Shenavallie schreef:
daantjuhhh schreef:

Dat vind ik zo'n dooddoener, dat men zegt dat er 'kandidaten zijn die beter aan het profiel voldoen'. Sterker nog: ik vind dat een zin om te kotsen, want dat is zo algemeen en zo makkelijk om je achter te verstoppen. Je hebt dus niet eens de kans gehad om mondeling toe te lichten dat je er alles aan wil doen om volledig aan het profiel te voldoen... Ga je nog wel naar die persoon toe om er toch nog eens over te praten of in ieder geval aan te geven dat je je hierdoor zwaar gedemotiveerd door voelt en dat je het gevoel hebt dat er niet echt naar jouw motivatie is gekeken?

Ja ik vind dat ook een dooddoener.
Daarnaast ben ik overtuigd dat mijn profiel goed aansluit.

Ik ga er nog over nadenken wat ik ga doen.
Maar opnieuw solliciteren doe ik niet meer bij deze manager.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:24

Ik zou toch verhaal halen bij die manager. Je loopt nog mee en de afwijzing zit al in je inbox. Ronduit onbeschoft. Sowieso als iemand heeft meegelopen bel je iemand met een goede reden.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:41

wyoming schreef:

Kan zijn dat je het al gedaan of geproeerd hebt hoor, maar iets van stof om de kauwketting van een oud t-shirt? Misschien dat de textuur van de stof is wat hij fijn vind om op te kauwen, waardoor hij de kauwketting minder fijn vindt?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 21:41

Ik heb de zoveelste "Bravecto is dodelijk!!" discussie met iemand. :roll: ze komen altijd met 2 dezelfde dingen: het linkje naar radar waar het al ontkracht wordt. En een ellendig lange lijst met "symptomen". Serieus, die lijst is zo kansloos lang. Zó ongeloofwaardig :') als dat de waarheid zou zijn, was het toch allang van de markt af. hou op hoor.
En niemand kan een bron sturen of met enige onderbouwing komen.

De grootste grap vind ik dan dat ze er knoflook induwen. Want 1 dat werkt niet 2 dat is bewezen giftig :')

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:13

Malen over of ik wat fout doe tijdens mijn sollicitatie gesprekken.
Je moet jezelf zijn maar misschien ik niet. Echt aan malen. Komt er niet uit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:19

8Eveline schreef:

Dat herken ik goed.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:22

daantjuhhh schreef:
8Eveline schreef:

Dat herken ik goed.

Ja ik las. Ugh wat een situatie.
Vooral het stukje met de klik met collega tijdens meelopen. Krijg soms afwijzing met zulke vreemde feedback dat ik dacht huh was toch okay gesprek? Dat denk ik ook wat is er zo mis met mij?

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:48

Dat mijn berichten meldingen in whatss app niet meer met een rode tekstbalon verschijnen, maar in het groen. Ik wil dit helemaal niet. Het valt ook niet op. Ik wil mijn rode tekstbalon terug. Wie weet hoe dat kan?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 23:26

Dat ik zo’n zin in het weekend had, maar ook
mijn menstruatie verwacht.. had de hoop op maandag gezet, dan was het op tijd klaar. Maar nu nog niks :(

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 07:49

Nyaleti schreef:
Ik heb de zoveelste "Bravecto is dodelijk!!" discussie met iemand. :roll: ze komen altijd met 2 dezelfde dingen: het linkje naar radar waar het al ontkracht wordt. En een ellendig lange lijst met "symptomen". Serieus, die lijst is zo kansloos lang. Zó ongeloofwaardig :') als dat de waarheid zou zijn, was het toch allang van de markt af. hou op hoor.
En niemand kan een bron sturen of met enige onderbouwing komen.

De grootste grap vind ik dan dat ze er knoflook induwen. Want 1 dat werkt niet 2 dat is bewezen giftig :')

Geen idee dat daar een 'dodelijke claim' op is geweest, maar wat ik wel ervaren heb is dat alle drie onze katten er kale plekken van in hun nek kregen en één van hen zelfs hevige jeuk/pijn ervan had. De tweede reden - ook uit eigen ervaring - is dat het totaal niet effectief bleek bij die van ons. Frontline werkt wel, maar daar hadden twee van de drie katten kale plekken en last van. Dus weer terug naar NextGard Combo.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 07:52

Hier geef ik nu maandelijks frontpro. Is bravecto maar dan 1 x per maand in plaats van een grote dosis voor 3 maanden in 1 keer. Ik ben er tevreden van. In dat soort discussies ga ik niet mee, ik doe wat ik denk dat goed is voor mijn honden.