Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:15

Lijkt bijna een wedstrijd, wie heeft de meeste restverschijnselen na welke ziekte ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:24

Electra63 schreef:
Lijkt bijna een wedstrijd, wie heeft de meeste restverschijnselen na welke ziekte ;)

Zo zou ik het niet willen lezen. Vind het zelfs een hele rare gedachtegang.

Wel dat er veel ziektes zijn met restklachten waar erg weinig aandacht voor is.
En dat is toch erg bijzonder dat daar zo weinig aandacht voor is.
Want tel juist al deze mensen eens op, dan zijn het er schrikbarend veel.
En als je dan leest dat het erg vaak is na een virusinfectie, dan denk ik, is daar niet een gemene deler?
Is het niet hetzelfde "iets" waarom deze mensen niet of maar gedeeltelijk opknappen?
Zou fijn zijn als corona daar misschien eens verandering inbrengt. Voor al deze vergeten mensen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:26

We zitten bijna aan deel 9. Ik had gehoopt dat dit het laatste deel zou zijn

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:32

En ik zei nog dat we deel 9 zouden bereiken en zie nu zijn we daar bijna.

Ik weet bijna zeker dat ik vanavond voor het eerst weer naar het theater ga en dan ik een kaartje boek in het midden van het nog vrije stuk balkon. Iets met kleine stapjes zodat ik over 2 weken niet opeens nog een week extra vakantie nodig heb na een uitverkocht concert in de afaslive om bij te komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:33

Sizzle schreef:
Dat gevaar bestaat op papier alleen als ze ook erkend worden. Dat is hard maar waar.
Nu moeten ze nog wel erkennen, maar geef het nog een jaartje en je staat met lege handen want getest wordt er dan niet meer.
Dan komt er waarschijnlijk een nieuwsbericht dat het toch wel mee viel en kan iedereen het zelf weer uitzoeken met de bedrijfsarts.
Overigens zijn de meeste long-covid gevallen vrouw (75%) en boven de 40 las ik toevallig vanmorgen in het nieuws. Er is dus een reele kans dat afgezien van verplegend personeel andere beroepen echt weinig zal uitmaken. Dan nemen ze wel gewoon een man.

De eerste verpleegkundige heeft inmiddels erkenning voor het oplopen van covid op het werk gekregen. Beroepsziekte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:59

purny schreef:

Gewoon geen deel 9 openen ;)

Wat valt er in godsnaam nog over corona te bespreken? Ik heb het echt helemaal achter me gelaten, klaar en doorr :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:01

Nouja ik vind het bespreken en lezen van de consequenties nog wel interessant. Bijv. de fysio die hier ook gedeeld werden, of mensen die door COVID arbeidsongeschikt zijn geworden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:16

Popstra schreef:
rien10 schreef:
Ik ben niet snel hysterisch. Nu niet, toen niet. Ik laat dat aan jouw invulling over mijn geestelijke gesteldheid. Maar ik was het aanhoudende gezeik van HC in het betreffende -en andere- topics zat.
Mening? Helemaal prima.
Corona afdoen als een griepje is onjuist.
HC houdt toch zo van feiten? Corona is geen influenza. Griep wel.
En wat is een Griepje? Korte griep? Weinig ziek makende griep? Nep griep? Mannen griep? Verkoudheid? Overigens heb ik niet getemd, zo zit ik niet in elkaar.

Feit is wel de Corona een ,,zware griep,, word genoemd door de Heer Ernst Kuipers zelf.
Die ook maar bannen dan?

Tja en wat ík schreef is dat;
hier nu meer mensen ivm met griep opgenomen worden dan ivm covid en
dat aan griep óók mensen dood gaan.
Niet meer, niet minder.

Ondertussen laat China zien hoe idioot het opsluiten is van een samenleving ivm de huidige varianten.
De mensen aldaar hebben meer angst voor de drakonische maatregelen dan voor corona.
Hier was dat op de grens. Is nu weer op de verschoven grens. Op een bepaalde grote, politiek belangrijke, groep na is er geen begrip meer voor maskerplicht binnen; met cijfers láger dan NL ook geen onderbouwing voor, maar nog steeds :x

Vriendin vliegt dit weekeinde naar NL: Het geheel aan regels is gewoon kolderiek. Het is dat de straffen drakonisch zijn, anders lachte je de boel uit. Wát een vee-manipulatie. Een blik op de toekomst met China op de achtergrond. En voor wát?! Wát is nu covid-hysterie?!
Voor míjn mening zie boven.

Ook werkelijkheid is dat de eerste processie donderdag hier in het dorp aan een zijden draadje hangt. Niet vanwege het weer, de verwachting is goed dus na twee jaar niets de verwachting van de religieuzen groot.
Helaas.... covid; indirect want door de regels te weinig dragers. Zijn minimaal 60 jongere mannen voor nodig. Moeten met masker op onder het dek úren zwaar sjouwen. ´Bekijk het maar´ zeggen er te veel.
Drama bij de grote (religieuze) politiek belangrijke groep. Tja. Het kan verkeren...
Ben benieuwd hoeveel er door druk vanuit de familie uiteindelijk toch ´vrijwilliger´ zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:41

Relaxed schreef:
purny schreef:

Wat valt er in godsnaam nog over corona te bespreken? Ik heb het echt helemaal achter me gelaten, klaar en doorr :D

Zeker niet bij een tandarts/huisarts/ziekenhuis geweest nog :P

Daar moet je nog hele vragenlijsten doorworstelen, mondkapje op 1,5 meter afstand hadden en weet ik wat nog meer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:44

Deze week is er bij ons op de basisschool besproken dat er weer een hand gegeven mag gaan worden als de scholieren de klas in komen.
Dat zijn dan van die momenten waarvan je denkt: oh ja pandemie. Verder is er inderdaad niets meer van te merken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:49

Bij mij in het ziekenhuis nog wel mondkapjes bij de behandeling. Verder is het niet meer verplicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:13

Spenk schreef:
Relaxed schreef:

Zeker niet bij een tandarts/huisarts/ziekenhuis geweest nog :P

Daar moet je nog hele vragenlijsten doorworstelen, mondkapje op 1,5 meter afstand hadden en weet ik wat nog meer.

Zeker wel, wat is daar precies erg aan? Hoort erbij en doorr :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:17

bigone schreef:
De eerste verpleegkundige heeft inmiddels erkenning voor het oplopen van covid op het werk gekregen. Beroepsziekte.

Noem mij een pessimist maar ik zie dat als signaalpolitiek dat nu nog even gebruikt wordt hoe goed er mee omgegaan wordt.
Ga dat maar eens omhoog zien te houden over de komende jaren.
Vanaf wanneer is het geen beroepsziekte meer? Na je vaccinatie? Wat dan met andere infectieziektes?

Maar ik laat me verrassen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:48

Er zal ook ziekenhuispersoneel zijn die het gewoon buiten het ziekenhuis hebben opgelopen. Is het dan nog steeds beroepsziekte?
En hoe werkt dat met andere beroepen waar men het op het werk heeft opgelopen?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:53

Als corona geen ding meer zou zijn , hoefde ik ook geen mondkapje meer op tijdens het werken.

Ik heb sinds deze week een nieuwe baan en daar loopt iedereen nog met een mondkapje. Ook op de groepen waar net een corona uitbraak is geweest.

Het is hier eigenlijk gewoon wachten op de volgende keer ziek worden :') Al hoop ik niet dat dat grapje dan iedere 8 weken gebeurd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:59

Needje schreef:
Er zal ook ziekenhuispersoneel zijn die het gewoon buiten het ziekenhuis hebben opgelopen. Is het dan nog steeds beroepsziekte?
En hoe werkt dat met andere beroepen waar men het op het werk heeft opgelopen?

Als iemand long covid heeft dan maakt het voor het uwv niks meer uit waar hij het heeft opgelopen. Het is gewoon 70% van laatst verdiende loon.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:58

Vandaag nog bij de neuroloog geweest.
Geen mondkapjes meer.
Hand geven was nog niet terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:03

Grappig dat dat zo verschilt! Hier is het mondkapjes, hele vragenlijst vooraf, ter plekken nog vragen. Mondkapje van het ziekenhuis op, begeleider mag absoluut niet mee en je moet overal 1,5 meter afstand houden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:18

DuoPenotti schreef:
Vandaag nog bij de neuroloog geweest.
Geen mondkapjes meer.
Hand geven was nog niet terug.

Vorige week donderdag 2 uur een mondkapje in het ziekenhuis moeten dragen. Iedereen, geen uitzonderingen.
Morgen moet ik weer naar een ander ziekenhuis, dus ik ga het zien.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:22

Vorige week het verzorgingshuis waar ik vw- werk doe ook nog alles.
Die hebben het per 1 april los gelaten.
Verbaasde mij dan ook dat ook al echt alles daar weg was. Geen sticker op de grond meer te vinden.

Ziekenhuis misschien ook per 1 april?
Hier hingen nog wel in de wachtkamers de doorzichtige schermen.
Maar ook geen afgeplakte stoelen meer of zo.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:34

Ik denk dat op heel veel zorglocaties het voorlopig nog wel gaat blijven. Maar vindt ik ook geen probleem alleen mijn oren vinden het niet zo leuk meer. Voor de rest zie je daar echt op dat hele terrein iedereen van het personeel met mondkapje op werken dus ze zijn er wel streng in in ieder geval.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:38

Vind het wel logisch dat ze in ziekenhuizen vasthouden aan enige bescherming, wanneer je de spagaat zien waar ze nu inzitten qua ziekteverzuim , sluiten van afdelingen enz.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:46

Ziekte is een heel groot probleem momenteel in de zorg. Ik heb net mijn eerste werkweek gehad op mijn nieuwe baan wat een hele grote organisatie is voor gehandicapten en het verzuim is door ziekte is daar heel hoog. Roosters kregen ze maar moeilijk rond ( was ook het allereerste wat ik hoorde om mijn eerste werkdag , lekkere binnenkomer).

En niet alleen door corona , maar ook door veel andere dingen. Denk dat de afgelopen 2 jaar voor zorgmedewerkers aardig zwaar is geweest. Als voorbeeld cliënten die nu thuis bleven in plaats van naar dagbesteding gingen. Normaal heb je dan meer ruimte en tijd maar als iedereen de hele tijd thuis aanwezig is vraagt dat zeker mentaal en lichamelijk veel meer van je.

Ze nemen ook maar alles en iedereen met de juiste diploma's aan , ze zitten echt in nood wat dat betreft.

En dan werkt er meer als 1600 man personeel

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:06

Zebrastreep schreef:
Ik denk dat op heel veel zorglocaties het voorlopig nog wel gaat blijven. Maar vindt ik ook geen probleem alleen mijn oren vinden het niet zo leuk meer. Voor de rest zie je daar echt op dat hele terrein iedereen van het personeel met mondkapje op werken dus ze zijn er wel streng in in ieder geval.

Wij hoeven niks meer te dragen. Tenzij iemand positief getest of verdacht is natuurlijk en je het appartement moet betreden. Dan wel volledige pbm. De mensen die het nu krijgen hebben amper klachten bij ons, gelukkig. Verzuim is nog wel wat aan de hoge kant, maar goed te doen. Ik ben blij dat het iets is waar je nog wel waakzaam voor moet zijn, maar dat het niet meer op de voorgrond staat. De afgelopen 2 jaar waren de meest bizarre uit mijn 20 jarige werktijd in de gehandicaptenzorg en ik ben heel blij dat het voorbij lijkt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:30

Het was geen leuke tijd , maar ik heb er juist wel veel door geleerd omdat mijn stage gewoon doorging. Ik heb de cliënten die ik toen begeleider en ondersteunde beter leren kennen en we zijn ook op een hoop nieuwe ideeën en ontwikkelingen ontstaan.

Anders hadden we nooit geweten dat het voor veel cliënten veel rustiger is om thuis een dagbesteding te hebben en werd er daardoor ook een dagbesteding opgestart wat normaal niet gebeurd zou zijn.

Gelukkig heb de cliënten er niet heel veel last van gehad. Ikzelf was vooral blij dat ik in ieder geval door kon werken en niet thuis kwam te zitten.

Nu hoefde ik op die plek nooit een mondkapje te dragen of het slim is is wat anders maar het is wonder boven wonder altijd goed gegaan tot een paar weken geleden maar ook dat is goed afgelopen.

Op mij nieuwe werk weet ik ook niet helemaal hoe het verder ontwikkeld en of wat nog verdere maatregelen zijn het is daar wel een beetje van zoek het zelf uit en als je vragen hebt bel maar :')