Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:37

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Blijf op de discussie reageren en niet op medegebruikers persoonlijk
Laatst bijgewerkt door ynskek op 26-11-21 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:38

Relaxed schreef:
moonsparkle schreef:
Ik lees op teletekst al dat de boas en politie aangeven dat ze niets zien in het handhaven, kort samengevat niet genoeg mankracht en er is al zoveel agressie

Is toch ook vreselijk dat de politiek dit ook nog bij de politie neerlegt :n

Waar dán?
Bij de uitbaters??

De politie is voor handhaving :)*

Dat die overbelast is, is een ander wederom, structureel probleem.

Ondertussen heeft WHO een wereldwijd onderzoek gepubliceerd en maskers reduceren het risico met 53%.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:38

Het is wel weer typisch een situatie voor kabinet Rutte.

Een crisis volledig uit de hand laten lopen en zich vervolgens profileren als de crisismanager bij uitstek.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:39

Dat lijstje heb ik vorig jaar ook al gezien, alleen de tijdvakken waarin het zal gebeuren werden aangepast. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:40

bigone schreef:
Mizora, dat zeiden een aantal deskundigen een half jaar geleden al.
Wormen hebben een slechte invloed op je weerstand, haal je de wormen weg word je wat gezonder.

Haal roken, overgewicht, drinken weg en je wordt gezonder zeiden deskundigen al decénnia en mbt Covid19 heel specifiek meer dan anderhalf jaar...

Winged

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:43

Misschien ben ik daar te simpel in: Als die great reset bestaat mét het daadwerkelijk laten overlijden van mensen dmv een prik.. Dan blijft er sowieso geen wereld over waar ik in wil leven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:44

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Wormen hebben een slechte invloed op je weerstand, haal je de wormen weg word je wat gezonder.

Haal roken, overgewicht, drinken weg en je wordt gezonder zeiden deskundigen al decénnia en mbt Covid19 heel specifiek meer dan anderhalf jaar...

Overgewicht weg halen is iets van de lange adem. Dat doe je nket eventjes in een paar weken tijd. En wanneer je snel af valt in laten we zeggen enkele maanden dan komt het overgewicht met rente terug.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:45

Cer schreef:
Ik zit even te denken hoe 'supermarkt op afspraak' werkt... :?

OleJon, wat vervelend dat je zo in angst moet leven...
Je kunt juist zien aan hoe het nu gaat, dat ze een great reset nooit voor elkaar gaan krijgen.. Ze kunnen hier niet eens een paar simpele regels afspreken...

zoals de Gamma op afspraak ook werkte.
Je vult je boodschappen in en die kun je op halen tussen 12 en 12.15 zoiets. Het bestaande pick up point.
Want alles laten brengen kunnen de bezorgers ook niet aan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:46

bigone schreef:

Ik weet dat, ik heb het zelf in februari ook al benoemd:
Mizora @ [CV] Viruswaanzin

OleJon schreef:
[ [url=m/ieZUpT.jpg]Afbeelding van fase 5 en 6 van "the great reset"[/url] ]

https://forum.fok.nl/topic/2625501/we-z ... ucked.html

Even het hele lijstje, maar laten we fase 4 erbij pakken. De fase die nu afgerond zou moeten zijn:
Citaat:
Fase 4: Installeer apartheid en de QR code (juni 2021 – oktober 2021)

Zorg dat er tekorten aan dingen ontstaan.
Introduceer de coronapas (QR code) om de gevaccineerden te belonen en de dwarsliggers te bestraffen.
Zorg voor een apartheidsmaatschappij waarbij gevaccineerden en ongevaccineerden tegen elkaar opgezet worden.
Haal het recht om te mogen werken of studeren weg bij de ongevaccineerden.
Haal basisrechten weg bij ongevaccineerden.
Laat ongevaccineerden betalen voor PCR testen.
Resultaat zal zijn de eerste fase van digitale controle, verarming van tegenstanders.

- QR-code kunnen we over discussieren of het bestraffen/belonen is. Dus die laten we buiten beschouwing
- De apartheidsmaatschappij wordt vooral heen hard geroepen door de ongevaccineerden, maar in werkelijkheid zie ik iets heel anders.
- Ongevaccineerden mogen nog gewoon werken of studeren. In Nederland is er zelfs in de zorg geen enkele beperking.
- Basisrechten van de ongevaccineerden zijn nog gewoon aanwezig. Zelfs de luxegoederen zijn voor ongevaccineerden nog gewoon aanwezig als zijnde uitgaansgelegenheden (horeca + cultuur) en sportscholen. Er moet enkel voor getest worden.
- Dit testen is ook voor ongevaccineerden nog altijd gratis, er is wel gepraat over een kleine bijdrage, maar deze is uiteindelijk niet ingevoerd.
- De tegenstanders worden niet verarmd. Er zijn geen verhoogde kosten voor ze, ze hebben volledig recht op ziekenhuisverzorging en zelfs met code zwart wordt er niet op vaccinatiestatus geselecteerd, zelfs niet als laatste fase voor loting.

Wees je er bij dit soort dingen sterk van bewust dat hij voor een flink deel achteraf geschreven is. Het zijn onder andere berichten van half oktober.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 24-11-21 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:47

Elisa2 schreef:
Askja schreef:
Charley T, dat niet-gevaccineerden een risico nemen inzake hun eigen gezondheif is eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid.

Maar ze komen vervolgens wel op een overvolle IC.
Wat betreft de overbelasting van de ziekenhuiszorg door deze groep kun je m.i. daarom wel degelijk spreken van 'schuld', omdat het eigen belang (geen vaccin willen uit angst of weerzin) boven het groepsbelang is geplaatst en andere urgent zorgbehoevende en het zorgpersoneel daar de dupe van worden.

Met wellicht een voorbehoud als het om een ongevaccineerde gaat die zich erg zorgvuldig in acht heeft genomen wat betreft afstand houden, testen en andere maatregelen, en toch besmet is geraakt.

Dat kunnen artsen toch nooit nagaan? dus alle ongevaccineerden zullen over een kam geschoren worden.

Ben wel benieuwd wat jullie dan vinden van mensen die een beroep op de zorg doen door bijwerkingen van de vaccinaties? is dat ook eigen schuld?

Ik zeg ook niet dat artsen hier iets mee moeten. Artsen behandelen gewoon alle patiënten, gevaccineerd of niet. Die hebben helemaal geen tijd om dit uit te zoeken.

Je tweede vraag vind ik echt een beetje raar.
Bijwerkingen door vaccinaties zijn sowieso heel erg zeldzaam.
Bovendien is het zeer de vraag of bepaalde geclaimde bijwerkingen wel echt een gevolg zijn van vaccineren, of dat mensen dat er zelf van maken. Het veelgenoemde verschil tussen correlatie en causaliteit.
Voor artsen maakt ook dit natuurlijk niet uit. Die zullen gewoon de klachten behandelen. En als ze toch een vermoeden hebben dat het om een bijwerking van het vaccin gaat, zullen ze dat melden. Zoals afgelopen voorjaar, toen er een aantal (maar op het totaal toch een erg klein percentage) ernstige bijwerkingen werden gemeld bij het AZ-vaccin.

Met schuld heeft dit niks te maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:50

Ik vind het idee dat iedereen met een prik sterft fascinerend voor een boek of film.
De meeste mensen die geprikt zijn, zijn welvarende mensen en mensen in de zorg en wetenschap en regeringsleiders.
Je houdt wereldwijd daarna vooral een populatie over die geen toegang heeft tot zorg op opleiding en een klein groepje aggressieve weigeraars en neonaties.
Het zou super spannend zijn om te zien wat er dan gebeurd. Wie gaat bijv. dan de gezondheidszorg op de benen houden als al het zorg personeel in 1 klap weg is inclusief de opleiders? Gaan „we“ (ik niet want ik ben dan dood) terug naar de situatie zoals het was 2000 jaar geleden?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:52

DuoPenotti schreef:
zoals de Gamma op afspraak ook werkte.
Je vult je boodschappen in en die kun je op halen tussen 12 en 12.15 zoiets. Het bestaande pick up point.
Want alles laten brengen kunnen de bezorgers ook niet aan.

Ik heb alleen het vermoeden dat er per dag/uur iets meer mensen bij een supermarkt zijn dan bij een Gamma...

Het bezorgen konden de supermarkten toen ook al niet aan.
Wat ik niet snap is wanneer er aangegeven wordt dat het met name overgedragen wordt door langer contact tussen mensen, men een grote supermarkt als risico ziet?

Wat je verder ziet is dat een FvD nu bezig lijkt met een coupe achtig iets.. dat is wel iets waar ik me zorgen om maak. Dat veel mensen zich zo voor hun karretje laat spannen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:52

pmarena schreef:
Want zowel Corona als mazelen zijn natuurlijk nauwelijks gevaarlijk voor kinderen over het algemeen. Grote verschil is dat vroeger gewoon vrijwel iedereen in de kindertijd de mazelen kreeg en de volwassenen dus beschermd waren. Maar blijkbaar vonden ze bij die ziekte het risico toch dermate hoog dat ze daar een prik tegen wilden....

Omdat 'over het algemeen' toch een beroerde basis is als het jouw kind is dat overlijdt of ernstige complicaties overhoudt aan een ziekte die we kunnen vermijden.

Citaat:
En volgens RIVM verloopt het in zeker 9 van de 10 gevallen als een verkoudheid / griep-achtige verschijnselen. Er is maar een héél klein percentage dat in zo'n ijzeren long terecht kwam / blijvende verlammings-verschijnselen er aan over hield :(:)

Je doet alsof het dus meevalt. Maar je kunt het ook anders bekijken: dat er in IEDERE klas dus ongeveer 3 kinderen zijn waarvoor het veel heftiger uitpakt dan een verkoudheid, tot aan overlijden, ijzeren long of verlamming aan toe. 3 kinderen in elke klas. Dat is ontzettend veel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:53

Loretta schreef:
Overgewicht weg halen is iets van de lange adem. Dat doe je nket eventjes in een paar weken tijd. En wanneer je snel af valt in laten we zeggen enkele maanden dan komt het overgewicht met rente terug.

We zijn al meer dan 18 maanden verder....dûh. Zelfs met een slow 1 kg/mnd is dat 18 kilo zonder smoezen.
Idem drankmisbruik en roken.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:55

Zou olejon express die berichten plaatsen?
En vooral daarna offline gaan.

Die berichten over the great reset geven mij extra onnodige stress. En die berichten zouden niet in de dit topic plaats horen. Ik lees hier graag mee maar als er zulke berichten tussen staan trek ik dat niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:57

Sizzle schreef:
Ik vind het idee dat iedereen met een prik sterft fascinerend voor een boek of film.
De meeste mensen die geprikt zijn, zijn welvarende mensen en mensen in de zorg en wetenschap en regeringsleiders.
Je houdt wereldwijd daarna vooral een populatie over die geen toegang heeft tot zorg op opleiding en een klein groepje aggressieve weigeraars en neonaties.
Het zou super spannend zijn om te zien wat er dan gebeurd. Wie gaat bijv. dan de gezondheidszorg op de benen houden als al het zorg personeel in 1 klap weg is inclusief de opleiders? Gaan „we“ (ik niet want ik ben dan dood) terug naar de situatie zoals het was 2000 jaar geleden?

Dit inderdaad. Hoewel volgens de theorieën de wereldleiders dan wel op de foto staan met een prik, maar niet daadwerkelijk zijn geprikt.

Maargoed, dat ik ga ik dus allemaal niet meemaken :)

Het is natuurlijk hier een algemeen topic, dus iedereen kan er zaken in delen. Waarom ervaar je er stress door Friezenfan?

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:57

Het zou pas bijzonder zijn als de geprikten NIET zouden sterven....want dat is nou net de enige zekerheid die iedereen heeft in het leven

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:03

Sandra_H schreef:
Het zou pas bijzonder zijn als de geprikten NIET zouden sterven....want dat is nou net de enige zekerheid die iedereen heeft in het leven

:D :D

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:03

Ik zit al weer een tijdje hoog in mijn stress dus het is makkelijk te veel.
Waarschijnlijk komt het doordat ik niet kan begrijpen dat mensen denken dat het een cover up is voor iets anders.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:04

friezenfan2 schreef:

Die berichten over the great reset geven mij extra onnodige stress. En die berichten zouden niet in de dit topic plaats horen. Ik lees hier graag mee maar als er zulke berichten tussen staan trek ik dat niet.

Waarom geeft je dat stress? Dat is toch totale onzin wat olejon uitkraamt? Of maakt het je onzeker?
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 24-11-21 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:04

friezenfan2 schreef:

Zodra the great reset opduikt in berichten van iemand en daar blijkbaar in gelooft, gewoon op de foei lijst , die zijn hopeloos de weg kwijt. En ik vraag me zelfs af hoe die na Corona hun leven weer oppakken, lijkt me dat je dan toch wel veel banksessies bij de ggz nodig hebt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:08

Lastig Friezenfan. Negeren is het beste denk ik in dat geval, maar dat moet je maar net kunnen. Ik ken het gevoel ook wel dat je in zo'n fuik terechtkomt, en als je niet lekker in je vel zit ben je ook gevoeliger voor wilde verhalen. 'het zou toch niet?'. Gelukkig ben ik bekend met deze gedachten en kan ik mezelf snel tot de orde roepen :P

Mensen tegen elkaar opzetten of wappie noemen lijkt me in alle gevallen averecht werken. Vanaf onze laptop kunnen we niet zien hoe serieus het bij iemand is. Ik reageerde dus ook serieus op OleJon om die redenen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:09

Askja schreef:
Sheran schreef:
Echt naar dat je zo bang bent OleJon.
Ik geloof totaal niet wat jij gelooft, maar ook voor mij komt in deze pandemie niets onverwacht. Ik vind het allemaal super verklaarbaar en je zag alles al vanaf het begin aankomen. Het is gewoon allemaal een logisch gevolg van het willen en moeten indammen van de pandemie. Werkelijk. Het enige dat ik niet had voorzien, of wat me vooral eigenlijk tegenvalt, zijn sommige mensen die vernielen en vertragen.

Dit is helemaal niet iemand die bang is, het is gewoon een wappietrol die er lol in heeft hier de boel op te naaien.
Negeren, komt geen zinnig woord uit. Als de term Great Reset valt, weet je wel hoe laat het is.

Ik heb deze ontzettend nare reactie getemd, zo ga je niet met elkaar om Askja :n
OleJon klinkt oprecht gewoon bang.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:10

friezenfan2 schreef:
Ik zit al weer een tijdje hoog in mijn stress dus het is makkelijk te veel.
Waarschijnlijk komt het doordat ik niet kan begrijpen dat mensen denken dat het een cover up is voor iets anders.

:(:) het is ook een lastige situatie.

gelukkig is er voor sommige zaken de foei-knop.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:10

friezenfan2 schreef:

Niet te druk om maken hoor! Voor corona bestonden er ook al zulke mensen die er van overtuigd waren dat een groep als illuminatie de wereld over kwam nemen ( is ze na 245 jaar nog steeds niet gelukt :+ )

Je moet het net een beetje zien als dat mensen voorspellen dat die en die datum de wereld vergaat denk bijvoorbeeld aan 21-12-2012 hoeveel mensen daarvan heilig overtuigd waren dat het ging gebeuren. Maar het complot hield direct na dato op omdat er niks gebeurde. Nu met corona zal dat net zo lang doorgaan totdat het stopt. Alleen gaan dat soort mensen op den duur wel doordraaien en dat vindt ik gevaarlijker dan wat simpele bedachte zinnetjes op het internet.

Weet je wat het is , voor dat soort mensen is de wereld gewoon heel lastig te begrijpen. Ze willen weten waarom dit virus er is en waarom het hun wordt aangedaan. Ze zien het als een soort straf maar in werkelijkheid snappen ze het gewoon niet hoe dit kan. Zoals bij elke ramp wil men een schuldige aanwijzen. En iets onzichtbaar beschuldigen wordt voor ze heel lastig want ze zien het niet dus dan maar op een persoon.

Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking en zelfs die begrijpen de situatie vaak beter , dan iemand die helemaal vastzit in de complotten en vaak ook nog wel een veel hoger niveau hebben. De cliënten op mijn werk passen zich aan waar ik heel veel bewondering voor heb dat ze het zo goed doen in deze tijd. Tuurlijk zijn er veel vragen en ook vragen waar ik helaas geen antwoord op kan geven , maar hun hoor je niet klagen over mondkapjes en regels. Het is zoals het is.