tempura schreef:Een loslopende hond die mijn (aangelijnde) hond continu belaagde... Eigenaar was nergens te vinden. lees: Erg ruig berijden, happen naar zijn geslachtsdeel, met volle gewicht mijn hond proberen te overmeesteren en gewoon algemeen over de top dominant gedrag. Ik heb in het begin de hond genegeert en we liepen stug verder. Mijn hond reageert erg goed op andere honden en negeerde de hond ook en ging gewoon snuffelen en plassen. Op een gegeven moment moest hij continu van de hond wegdraaien om zijn 'achterkant' te beschermen en omdat de hond fysiek echt de grens over ging. Uiteindelijk probeert mijn hond met een paar happen en grommen duidelijk te maken dat hij het niet leuk vond, maar de hond bleef stug doorgaan. Uiteindelijk was ik het zat (ik begon een beetje in paniek te raken en weet echt niet hoe ik zo snel mogelijk dit moet de-escaleren...een gevecht zat er aan te komen aangezien dit al minutenlang aan de gang was en de honden beide steeds aggresiever werden) en ben ik tussen de hond en mijn hond ingestaan en heb ik hem geprobeert duidelijk met mijn stem te corrigeren. Geen baat. Daarna een paar klappen gegeven met de riem. Geen baat. Vervolgens bij de halsband vastgepakt en hem weggehouden bij mijn hond. Dit laatste was effectief, dus zo bleef ik staan. Geen idee of dit een hele slimme beslissing was want de hond kan dan zijn frustratie op mij uitoefenen natuurlijk... Uiteindelijk kwam de eigenaar aanrennen (een tuinier ergens in dat park), trok de hond weg, waarbij de hond meteen naar de eigenaar hapte en gromde. 5 min. later was die hond weer terug. Die is t halve park afgerent en had ons weer gevonden en deed precies hetzelfde. Mijn hond was nu echt super zenuwachtig en gestresst. Honden weer uit elkaar gehouden (vriend was er nu ook bij gelukkig) en de man haalde de hond weer op. Geen sorry niks.
Mijn hond was erna helemaal gestresst door het voorval. Hij is vaker de dupe van rijdende honden, maar dat was hier echt niks bij. Uiteindelijk positief geprobeert te beïndigen door terug te gaan naar dezelfde plek en daar wat vriendelijke honden zijn tegengekomen.
Was echt vreselijk om te zien hoe die hond echt alle grensen van mijn hond over ging en hem als het ware forceerde zichzelf fysiek te beschermen. Onze hond is hartstikke sensitief, niet bang, maar wel gauw de pineut.
De komende weken anders honden opzoeken waarvan je weet dat je hond er goed mee kan. Want een lamlul die vent.