Nielojram schreef:We zoeken de (lichamelijk&geestelijke)problemen van ons paard niet bij onszelf, maar gaan wel geld uitgeven aan allerhande -peuten/makers en artsen.
Terwijl vaak de manier van trainen/rijden vaak de oplossing is.
Maarja, dan moet je toegeven dat je er geen verstand van hebt.. Kan je beter een -peut of een -maker/passer de schuld geven..
Mijn OU, wat ik hier merk op bokt
Vanuit een andere hoek (de mijne) kan je stellen dat het hele commerciële circus rondom paardrijden nogal overrated is. Er zijn heel veel peuten en paten die alleen maar een of ander praatje houden om een product of hun diensten te kunnen verkopen, maar de facto niks voor het paard doen. KNeepje hier en een duuwtje daar en heel zorgelijk erbij kijken. Het meest gehoorde advies na 'behandelingen' is dan ook rust en vaak is dat het beste advies, maar dat ik je ook gratis verstrekken.
In de sector is een hele grote groep met ruiters die het eigenlijk net-niet kunnen en paarden die het ook net-niet kunnen en daar hoor je de meeste problemen. Het stikt ook van de paarden die dingetjes hebben die wel echt reëel zijn, maar waar het eindeloos duurt voordat de juiste conclusies worden getrokken.