[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:20

Nou jongens/meisjeshoek herken ik dan weer niet, ook niet uit mijn jeugd en ik denk dat de kinderen het wel prima hadden maar het was zo ongemakkelijk want ik ken die mensen niet goed en ik praat niet graag over de geboorte van mijn dochter maar die sfeer hing er. En is het raar als je niet aan het kind van een ander zit? Ik wil nooit aan andere kinderen zitten.

"Geef maar een kusje/ ga op schoot/ etc". Nee, bedankt :)

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:16

MarcoBorsato schreef:
En is het raar als je niet aan het kind van een ander zit? Ik wil nooit aan andere kinderen zitten.

"Geef maar een kusje/ ga op schoot/ etc". Nee, bedankt :)

Ooooh ik haat dit! Wij hebben ook vrienden waarvan de kinderen iedereen een kusje moeten geven als ze weggaan en dan denk ik echt ‘wáárom?’. Leer die kinderen lekker dat ze zelf bepalen wie ze willen knuffelen, niet dat dat moet. Ik hoef ook geen kwijlkus :r

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:22

Mijn neefje moet ook altijd iedereen een kus geven als ze weggaan... Vind het gewoon zielig :+

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:23

Ik zou geen kus laten geven en daar openlijk m'n afkeer over uitspreken tegen de ouders.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:26

Relaxed schreef:
Mijn neefje moet ook altijd iedereen een kus geven als ze weggaan... Vind het gewoon zielig :+


Mijn zoon zwaait of geeft een high five.

elnienjo schreef:
Ik zou geen kus laten geven en daar openlijk m'n afkeer over uitspreken tegen de ouders.


Ja, in hypothetische situaties kom jij altijd heel sterk over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:30

Ceffyl schreef:
MarcoBorsato schreef:
En is het raar als je niet aan het kind van een ander zit? Ik wil nooit aan andere kinderen zitten.

"Geef maar een kusje/ ga op schoot/ etc". Nee, bedankt :)

Ooooh ik haat dit! Wij hebben ook vrienden waarvan de kinderen iedereen een kusje moeten geven als ze weggaan en dan denk ik echt ‘wáárom?’. Leer die kinderen lekker dat ze zelf bepalen wie ze willen knuffelen, niet dat dat moet. Ik hoef ook geen kwijlkus :r

Dit. Ik vind het altijd zo vreemd dat die kleintjes als een soort publiek bezit rondgegeven worden voor iedereen om aan te zitten, terwijl we ze tegelijkertijd ook proberen te leren dat zij niet zomaar aan anderen mogen zitten en dat ze hun grenzen moeten aangeven. Als ik half gebabysit heb en zo’n kind wil me zelf een knuffel geven, ben ik de beroerdste niet, maar ik initieer het niet zelf en als ze er duidelijk geen zin in hebben, zeg ik er ook wat van als de halve boerenfamilie wil dat dat kind nog iedereen langs gaat voor een knuffel en een kus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:34

elnienjo schreef:
Ik zou geen kus laten geven en daar openlijk m'n afkeer over uitspreken tegen de ouders.


Ik zeg dat dus ook altijd :+

Qimm

Berichten: 15225
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:35

Ik zeg vaak ook, 'oh ik hoef geen kus hoor (bleugh), geef mij maar een high 5 of een boks'

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:43

Qimm schreef:
Ik zeg vaak ook, 'oh ik hoef geen kus hoor (bleugh), geef mij maar een high 5 of een boks'


Ja same!

En aan de voetjes van een baby friemelen als je ernaast zit, doe ik niet. Maar ik zat gisteren te lunchen in een cafe en ik moest gewoon mensen verzoeken om met hun tengels van mijn slapende antichrist af te blijven.

Qimm

Berichten: 15225
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:45

Dat is toch verschrikkelijk raar om te doen?!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:46

Ik vind t vooral vies. Ik hoef geen kleffe snotterkus. Bleh.

Qimm

Berichten: 15225
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:49

Ik vind het ook niet zielig voor het kind wanneer die dat 'moet', ik vind het zielig voor mij :')

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:49

Mensen zijn inderdaad echt raar wat dat betreft.
Toen mijn dochter nog een beebje was en keurig haar 3 uur aan stuk doorsliep zorgde ik altijd dat ik die 3 uur kon benutten op stal. Ze sliep echt probleemloos door op stal (langs de bak) zolang ze met rust gelaten werd. Dan moet je soms mensen haast de kinderwagen uitslaan met je zweep bij wijze van spreke. De keren dat mijn staltijd verprutst werd door zo‘n aso die letterlijk zijn kop in de kinderwagen steekt Heb ik niet getelt, maar te vaak om nog te kunnen denken dat de mensheid gewoon fatsoenlijk gedrag kan vertonen 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:52

Alleen al daarom had ik als kind een bloedhekel aan familiefeesten en dat is er nooit op verbeterd. Altijd die gehele ronde doen met zoenen, zowel bij aankomst als bij vertrek. Iedereen zit je dan ook aan te staren en "kom eens hier bij tante X" (wtf, ik ken je niet eens mens...) en in het ergste geval nog van dat wangetjesgeknijp erbij. Krijg er spontaan nog koude rillingen van.

Als ik ergens als ben, mensen komen toe en doen zelf hun ronde: prima. Maar als ik ergens aankom en er is veel volk dan hou ik dat echt het liefste tot een algemene zwaai, zowel bij aankomst als vertrek. Ik bepaal zelf wel wie ik in mijn persoonlijke ruimte wil.

@MB: hatelijk als ze maar spontaan aan je kind zitten en vragen gaan stellen over je bevalling. Voelt eerder als sociaal geaccepteerd ramptoerisme dan als oprechte interesse.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:56

MarcoBorsato schreef:
Nou jongens/meisjeshoek herken ik dan weer niet, ook niet uit mijn jeugd en ik denk dat de kinderen het wel prima hadden maar het was zo ongemakkelijk want ik ken die mensen niet goed en ik praat niet graag over de geboorte van mijn dochter maar die sfeer hing er. En is het raar als je niet aan het kind van een ander zit? Ik wil nooit aan andere kinderen zitten.

"Geef maar een kusje/ ga op schoot/ etc". Nee, bedankt :)

dat "geef maar een kusje" "ga op de schoot" vind ik zo'n irritant iets. En dan vaak ook pushen als ze niet willen. Wat leer je je kind dan? Dat het oké is dat iemand je dwingt om een ander je te laten aanraken en te kussen. En als ze 15 zijn moeten ze ineens gaan leren dat dat niet oké is.

Mijn schoonbroer deed dat ook bij mijn nichtje, nichtje is verlegen de eerste keren dat ze je ziet en ze ziet mij nu eenmaal niet zo vaak. En dan werd dat heel pusherig "geef tante Kath een kus!" met sinterklaas. Nee, als dat kind niet wil, wil ze niet. Ze doet wel super graag "high five" omdat die twee idioten (mijn man en zijn broer) haar dat soort van als baby al geleerd hebben. _O- dus ik zei "A, als ze niet wil, wil ze niet." en toen naar mijn nichtje "krijg ik wel een high five?"
Je zag gewoon de spanning uit dat arme kind vloeien. Doe mij dan maar die ontspannen high five. :j

Mensen hebben in het algemeen gewoon vaak weinig gezond verstand en nog minder manieren lijkt het. :x Hoe vaak ik ook vingers weg moet tikken bij (vers gezette) tattoo's en piercings. Of ik hen moet uitleggen dat het niet oké is me half uit te kleden omdat ze de hele tattoo willen zien... Wellicht zijn dat allemaal de volwassen versies van die kinderen die alle ooms en tantes moesten gaan kussen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-01-20 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:56

Varekaj schreef:
@MB: hatelijk als ze maar spontaan aan je kind zitten en vragen gaan stellen over je bevalling. Voelt eerder als sociaal geaccepteerd ramptoerisme dan als oprechte interesse.


Ja! Maar tegelijkertijd ben ik dan weer bang dat ik niet geïnteresseerd overkom als ik iets niet terugvraag over een bevalling en meh. Zit ik in moederlimbo :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:03

Gewoon precies doen waar je zelf zin in hebt en niks anders. :=

Niobe

Berichten: 8035
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:04

MarcoBorsato schreef:
Qimm schreef:
Ik zeg vaak ook, 'oh ik hoef geen kus hoor (bleugh), geef mij maar een high 5 of een boks'


Ja same!

En aan de voetjes van een baby friemelen als je ernaast zit, doe ik niet. Maar ik zat gisteren te lunchen in een cafe en ik moest gewoon mensen verzoeken om met hun tengels van mijn slapende antichrist af te blijven.


Mensen zijn zo raar!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:07

MB: Ik vraag me eigenlijk af of dat niet gewoon een welkome afwisseling is in de meeste gevallen. Die wat er over willen vertellen wachten vaak niet op een vraag.
Mijn beste vriendin (klinkt zo duf maar ik ben zo ongeveer bij haar thuis op gegroeid dus kan het echt niet anders omschrijven. :+:) is nu aan het proberen zwanger te worden. Zij is samen met een vrouw dus het moet via ziekenhuis.
Toen ze er over dacht/mee ging beginnen heeft ze het enkel aan mij verteld omdat ze bij een ex van haar gezien had hoeveel mensen dan vaak "en?" gaan vragen als ze weten dat je in dat traject zit. Toen mijn eerste reactie heel verontwaardigd was: "Hoe debiel is dat, je vraagt aan hetro koppels toch ook niet of ze al succesvol seks gehad hebben deze maand" zei ze "en daarom kan ik er met jou dus wel over praten."

Ik moet dan altijd denken aan dat zinnetje "the road to hell is paved with good intentions."
Interesse tonen, hoe goed bedoelt ook, kan ook gewoon erg irritant zijn ....

Prairy
Berichten: 9266
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:34

Ik heb mijn vliegreis ook weer overleefd. Nog wel mot met een pappie op het vliegveld, ik wilde de wc uit, stond al 5 man breed en rij naar de gate te wachten, komt hij met z'n koter trailer daar tussendoor gewrongen. Dus ik mopperen dat ik niet eens de wc uit kan omdat hij voor moet dringen, krijg ik als commentaar 'hallo het is een kind hoor'

Ja, dus?

En dan de moeke er nog achteraan, met een lege trailer. WTF doen al die gremlins toch daar. Ga toch lekker naar een bungalowpark ofzo, wat hebben die dingen toch aan een week curaçao...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:36

Vriendin van me is ook aan het proberen voor een 2e kindje. Ik vind het heel fijn voor hen dat ze willen proberen voor een broertje of zusje, maar ik vraag er verder niet naar.
Ten eerste omdat ik weet dat het niet overal altijd van een leien dakje gaat en ten tweede, als het gelukt is hoor ik het vanzelf wel :) Voelt zo debiel als je niks hoort maar het wel weet dat ze proberen om dan te gaan vragen "en, al nieuws?". Ieder logisch denkend mens kan dan toch wel bevatten dat het dan nog niet gelukt is, of dat ze het bewust nog even voor zichzelf willen houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:44

Varekaj schreef:
Vriendin van me is ook aan het proberen voor een 2e kindje. Ik vind het heel fijn voor hen dat ze willen proberen voor een broertje of zusje, maar ik vraag er verder niet naar.
Ten eerste omdat ik weet dat het niet overal altijd van een leien dakje gaat en ten tweede, als het gelukt is hoor ik het vanzelf wel :) Voelt zo debiel als je niks hoort maar het wel weet dat ze proberen om dan te gaan vragen "en, al nieuws?". Ieder logisch denkend mens kan dan toch wel bevatten dat het dan nog niet gelukt is, of dat ze het bewust nog even voor zichzelf willen houden?

Precies dit. :j Ik vind het ook sneu voor mensen bij wie het inderdaad niet lukt, want daar vindt ook iedereen weer wat van. Een bevriend stel heeft een aantal jaar geprobeerd om zelf kinderen te krijgen, en het lukte maar niet, maar echt de vragen en opmerkingen waar ze dan ook mee te maken kregen. Zo brutaal. Ook gewoon dingen als “waarom lukt het jullie niet?” alsof dat iemand anders wat aangaat dan het stel zelf, en eventuele artsen als ze in een medisch traject zitten. Dat was zo ontzettend pijnlijk voor hen.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:55

Als iemand ze niet heeft dan is het gewenst of ongewenst en in beide gevallen gaat het mij geen zak aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:39

Exact dat dus. En als het ongewenst is, dan is dat al pijnlijk genoeg vaak voor het stel in kwestie. Vind niet dat je daar dan als buitenstaander nog eens extra zout op moet gaan gooien door het op te rakelen en wie weet met een treffende opmerking die mensen nog meer verdriet te bezorgen.

Dammie

Berichten: 3330
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:02

MarcoBorsato schreef:
Nou jongens/meisjeshoek herken ik dan weer niet, ook niet uit mijn jeugd en ik denk dat de kinderen het wel prima hadden maar het was zo ongemakkelijk want ik ken die mensen niet goed en ik praat niet graag over de geboorte van mijn dochter maar die sfeer hing er.

Ik snap nooit waarom vertellen over de conceptie, met details over standjes, niet netjes is, en details over de levering van de baby, met details wel.
Voor alle duidelijkheid : ik hoef beide niet te weten.