Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:27

Als ik mij zou aanmelden/registreren met mijn facebook account op instagram, kunnen mensen die mijn openbare instagram zien dan ook mijn facebook bekijken als die op alleen vrienden is ingesteld?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:41

Amandavd schreef:
Als ik mij zou aanmelden/registreren met mijn facebook account op instagram, kunnen mensen die mijn openbare instagram zien dan ook mijn facebook bekijken als die op alleen vrienden is ingesteld?

Nee

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:12

Waarom zijn (bijna) alle huizen bij House Rules Australia gelijkvloers? Hebben ze geen huizen met verdiepingen daar zoals wij hier hebben? :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:45

Shaggy09 schreef:
Amandavd schreef:

Nee

Dank u

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:08

theadora99 schreef:
Waarom zijn (bijna) alle huizen bij House Rules Australia gelijkvloers? Hebben ze geen huizen met verdiepingen daar zoals wij hier hebben? :+

Waarschijnlijk is de grond daar goedkoop genoeg dat ze gewoon gelijkvloers kunnen bouwen. Dat is goedkoper omdat je structuur minder stevig hoeft te zijn, aangezien het minder gewicht hoeft te dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:11

Is in meer landen zo hoor. In de VS zie je bijvoorbeeld ook dat veel huizen gelijkvloers zijn, vaak prefab/goedkopere huizen. Idd omdat de structuur minder ingewikkeld en daardoor goedkoper is. Die huizen zijn vaak ook binnen no time naar de filistijnen als er een zware storm of orkaan komt.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:36

Hier in Zweden zie je ook veel meer lage huizen, de grond buiten de steden is zo goedkoop, echt 'n lachertje :+ Een bewoonbare kelder is hier wel een stuk normaler :j

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:58

Trui schreef:
jongens die vraag was van zaterdag en ik heb al gezegd wat ik heb gekocht :+ verjaardag s ook al geweest

Oh sorry :') . Geen idee waarom ik nog reageerde haha. Was het nog wel gezellig?

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:58

Stel, een koppel spreekt ieder zijn moedertaal, en samen Engels tegen hun kind. Leert dat kind dan automatisch welke taal welke is? Of wordt dat een grote chaos.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:58

M'n moeder is net gebeten door een hond en heeft geen geldige tetanus vaccinatie meer. Hoe snel moet zij een vaccinatie halen? Dit met het oog op het weekend / huisartsenpost

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:00

Divers schreef:
Stel, een koppel spreekt ieder zijn moedertaal, en samen Engels tegen hun kind. Leert dat kind dan automatisch welke taal welke is? Of wordt dat een grote chaos.

Mijn nicht is Nederlands en heeft een kindje met een Amerikaan en sinds kort wonen ze ook in Amerika.
Mijn nicht praat Nederlands tegen het kind en de vader Engels.
Je merkt wel dat het kindje wat later is met praten en nog niet echt duidelijk 1 taal kiest. Zowel Nederlandse als Engelse woorden komen er uit.

Kindje is nu trouwens 3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:03

Nathalie18x schreef:
M'n moeder is net gebeten door een hond en heeft geen geldige tetanus vaccinatie meer. Hoe snel moet zij een vaccinatie halen? Dit met het oog op het weekend / huisartsenpost

Direct!
Ik heb dat ook eens gehad in het weekend, ik heb toen de huisartsenpost gebeld en moest direct komen voor een prik.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:06

Shaggy09 schreef:
Divers schreef:

Mijn nicht is Nederlands en heeft een kindje met een Amerikaan en sinds kort wonen ze ook in Amerika.
Je merkt wel dat het kindje wat later is met praten en nog niet echt duidelijk 1 taal kiest. Zowel Nederlandse als Engelse woorden komen er uit.

Kindje is nu trouwens 3

Dit is vergelijkbaar met de situatie van onze buren.
Ouders komen beiden uit India. Moeder spreekt Nederlands met een Indiaas accent, vader spreekt geen woord Nederlands, wel Engels. Onderling praten ze Indiaas. Dochtertje is 3,5 en in Nederland geboren. Zij wordt tweetalig opgevoed (Nederlands en Engels) maar pikt ook Indiase woorden op. Ik heb haar nog nooit een volle zin in één taal horen spreken.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:07

Shaggy09 schreef:
Divers schreef:

Kindje is nu trouwens 3

Maar hier gaat het over 'maar' 2 talen. Ik ken ook een man met 2 kinderen, hij is Arabisch en heeft met de kinderen in Nederland gewoond. Zij spreken dus vloeiend Nederlands en Arabisch. Hij is toen hertrouwd met een Russische en spreken samen Engels. Zij spreekt Russisch met de kinderen dus spreken zij 4 talen, echter kwamen de laatste twee talen er pas bij toen de kinderen al een volledige woordenschat hadden in hun moederta(a)l(en). Dat vind ik een andere situatie dan vanaf het begin geintroduceerd worden aan 3 talen.

@Jolien87, dit zou dus pedagogisch gezien afgeraden worden? Of zijn er ook situaties waarin het wel goed gaat?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:11

Dat durf ik niet zo te zeggen.
De gehele thuissituatie van onze buren is op z'n zachtst gezegd bijzonder en zorgelijk te noemen.
Dus als je het hebt over een pedagogisch verantwoorde opvoeding dan houdt het in hun geval niet op bij de taalontwikkeling van het kindje.

Maar ik ken ook wel leerlingen op mijn werk die tweetalig worden opgevoed en prima beide talen spreken.
Koerdisch/Nederlands, Duits/Nederlands, Indiaas/Nederlands, Turks/Nederlands.
Jonge kinderen pikken dat soort dingen wel relatief makkelijk op, zeker wanneer ze naar de dagopvang of school gaan waarin ze contact hebben met andere kinderen.
Het is tegenwoordig haast al geen uitzondering meer om je kind tweetalig op te voeden.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 22-02-19 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:12

Nathalie18x schreef:

Zsm. Al heb ik er laatst een gehad een week na een ongelukje. Ik weet alleen niet of ik dat aan zou raden.

Jolien87, ik weet inderdaad dat tweetalig vaak erg goed gaat, vandaar mijn nieuwsgierigheid richting drietalig.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:12

Vrienden van ons spreken engels als huistaal, kinderen praten zweeds met moeder en nederlands met zowel moeder als vader. Ze spreken tegenover ons alleen goed nederlands. Oudste is 4 jaar, jongste 2 jaar. Die spreekt natuurlijk nog niet volop, maar wel gewoon nederlands naar ons. Schakelen heel gemakkelijk met ons en moeder in het zweeds..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:13

Divers schreef:
Nathalie18x schreef:

Zsm. Al heb ik er laatst een gehad een week na een ongelukje. Ik weet alleen niet of ik dat aan zou raden.

Jolien87, ik weet inderdaad dat tweetalig vaak erg goed gaat, vandaar mijn nieuwsgierigheid richting drietalig.

Ah zo. Ik ging er even vanuit dat ouders dezelfde moedertaal spreken.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:19

Nee hij is inderdaad een beetje onhandig van mij geformuleerd, sorry daar voor hahaha.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:09

Ik wil me aanmelden voor zo'n (make-up) goodiebox die je elke maand thuis krijgt, maar krijg nu alleen die van 20 euro van de reclame op tv gevonden, die ook gewoon goodiebox heet volgens mij. Vind deze alleen net te duur, iemand bekent met andere boxen? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 12:32

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 12:40

Nathalie18x schreef:

Het liefste zo snel mogelijk, maar binnen 72 uur.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:07

Wij hebben in ons gazon in de tuin allemaal van dit soort kleine hoopjes aarde. Van wat voor beestje kan dit zijn en is het schadelijk voor het gazon?

Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:08

Volgens mij is dit van wormen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:18

Dat is juist goed, dat is van wormen en die houden je grond luchtig. Ze komen ook niet voor in echt slechte grond, dus ik zou er blij mee zijn.