Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:15

Ach het is nu eenmaal een 'spelletje' . De verkoper wil er graag zo veel mogelijk voor krijgen en de koper het liefste zo min mogelijk voor betalen. Als je daar niet tegen kan, moet je er maar niet aan beginnen. Zie er de humor gewoon maar van in.
Ik had zondag iets stoms via FB. Stond kastje te koop, akkoord met haar vraagprijs. In de middag afgesproken . ze had zelf aangegeven tot 1600 aanwezig te zijn. Ik via FB pb gestuurd 10 minuten voordat ik weg ging, dat ik er zo aankwam. Sta ik voor de deur, bericht nog niet gelezen. 5 minuten staan bellen en ik hoorde dat ze op zolder bezig waren. Berichtje gestuurd maar niks...Na 10 minuten weggegaan want ik had nog andere afspraak. Krijg ik alleen via FB: we waren er wel hoor....Ja daar heb je zo weinig aan als niemand opendoet. Kan gebeuren maar dan zeg je toch sorry, wil je nog komen? Nee hoor...heel geirriteerd dat ze het wel naar grofvuil bracht. Rare mensen want ik bleef echt heel beleefd.

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:38

Ik had gisteren weer een goede ervaring en een koopje!

Ik heb een set Faber Castell Gelatos gekocht. Kosten op bol 90 euro.

Ik deed een startbod van 40 euro en daar ging ze mee akkoord. Kon het ophalen, was maar 5 km van huis.

Onwijs blij mee! :D

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:51

Ik probeerde een aantal maanden geleden (lees: januari) een pet van Gucci te verkopen... nog best wel nieuw, ik had hem gekregen van een kennis van mijn vader. Mocht er mee doen wat ik wilde, zij had geen verstand van verkopen etc. Heb daar echt alleen maar drama mee gehad. Needless to say, die pet ligt hier nog in de kast :')
Binnenkort ga ik weer van alles er op zetten, ik houd mijn hart vast.

Oh en laatst geprobeerd een Eskadron setje, nieuw met kaartjes er aan te verkopen. Collectie van 2018. Ik vroeg er nog 75 euro voor (nieuwprijs was ongeveer 120) en dan kreeg ik nog steeds mensen die hem wel voor 40 euro wilden hebben. Of mensen die het wel wilden ruilen voor een aantal hoofdstellen van hen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:49

Ik heb een deken te koop, kreeg een bod, te laag, ik doe tegenbod akkoord. Wil ze een betaalverzoek, lukt het net blijft het programma van marktplaats steeds hangen. Ik een printscreen gestuurd en tel nr gevraagd voor een tikkie en mijn eigen rek nr gegeven. heeft ze toch zelf betaald en ik heb het geld netjes binnen gekregen. Doosje ingepakt en ik geef het op het postkantoor af ( kan niet printen) en klopt volgens hun het adres niet. Ik heb gecheckt in de berichten en toch moet het kloppen. Weer naar huis, bericht van koper en die zegt dat het adres klopt, War nu? Opnieuw aanbieden bij een ander postkantoor? Ze zal ook wel denken wat een smoesjes

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:57

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb een deken te koop, kreeg een bod, te laag, ik doe tegenbod akkoord. Wil ze een betaalverzoek, lukt het net blijft het programma van marktplaats steeds hangen. Ik een printscreen gestuurd en tel nr gevraagd voor een tikkie en mijn eigen rek nr gegeven. heeft ze toch zelf betaald en ik heb het geld netjes binnen gekregen. Doosje ingepakt en ik geef het op het postkantoor af ( kan niet printen) en klopt volgens hun het adres niet. Ik heb gecheckt in de berichten en toch moet het kloppen. Weer naar huis, bericht van koper en die zegt dat het adres klopt, War nu? Opnieuw aanbieden bij een ander postkantoor? Ze zal ook wel denken wat een smoesjes

Aanbieden te verzenden naar een postpunt?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:10

gewoon versturen naar opgegeven adres toch? Als ze zegt dat het klopt, heb jij je best gedaan...hoe kan een postpunt trouwens weten dat adres niet klopt?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:26

IHN schreef:
gewoon versturen naar opgegeven adres toch? Als ze zegt dat het klopt, heb jij je best gedaan...hoe kan een postpunt trouwens weten dat adres niet klopt?

Postpunt doet altijd check of postcode/huisnummer bekend is, is dat niet het geval dan kunnen ze geen pakket versturen.

@lynn_nikita wat gebeurt er als je via de app/website zelf een verzending wil aanmaken op dat adres? Geeft ie dan ook een fout dan zou ik als ik jou was even een printscreen maken en naar de koper zenden. Dan heb je in ieder geval bewijs dat jij er niets aan kan doen

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:32

ow..okay...bijzonder dan dat verkoper zegt dat het klopt..ben je lekker mee :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:04

IHN schreef:
ow..okay...bijzonder dan dat verkoper zegt dat het klopt..ben je lekker mee :)

Heel soms wil het met nieuwbouw of verandering van postcodes/huisnummers gebeuren dat postnl nog niet alles recht getrokken heeft of bekend is met de wijziging. Vrienden van me die hebben het eerste half jaar na verhuizing naar een nieuwbouw woning echt best grote problemen gehad omdat postcode en huisnummer volgens postnl niet bestond :Y)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:52

Probeer het zelf eens via de postnl Ap (trouwens kost het dan maar 6,50 en hoef je ook niets te printen. Dat doet het postkantoor voor je)

En anders zelf eerst even het adres google

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:56

Ik heb iets gekocht bij een verkoper met 65 reviews en vijf sterren. Zit wel goed dacht ik.
Ik ben laatst opgelicht, zo naar. Dus ik ben wat voorzichtiger.

Nu heb ik drie dagen geleden betaald, alle communicatie verliep snel en zonder problemen. Maar nu krijg ik geen reactie meer. Ik wacht het nog wel af hoor, maar ik word er toch een beetje zenuwachtig van.
Voordat ik betaald had reageerde de verkoper heel snel op mijn berichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:58

Nou, ik heb een bericht met excuses voor haar gedrag gekregen en mijn pakketje binnen. :D

Wel iets anders gezien in Amsterdam, 3 1 ster recensies dus gevraagd of ze het om die reden via gelijk oversteken wil doen maar geen reactie, wel jammer want ik had wel echt interesse maar vanuit Friesland is het te ver en ik heb geen zin om me nu meteen weer af te moeten vragen of ik het binnen ga krijgen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:11

Nou het is toch gelukt bij en ander postkantoor. Geen idee waarom het niet lukte bij de eerste. Ze checken idd het adres gelukkig ook maar aangezien ik ooit eens een verkeerd huisnummer had opgeschreven wat niet bestond. Maar het is verzonden nu

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:42

Vanavond kreeg ik een code, gelukkig! Niks aan de hand en kan ik alsnog een goede review geven :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 23:43

En ook vanavond weer mazzel. Wederom met Faber Castell. Nu de Pitt artist pens. Ook al zo’n dure set. Ik mag ze overnemen voor 20 euro incl verzenden. :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 00:19

Vrijdag een afspraak gemaakt dat iemand een deken komt ophalen. Ben benieuwd, zou fijn zijn, want hij ligt in de weg.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 06:54

Ik snap niet zo goed dat als je iets te koop zet dat je dan gewoon geen reactie geeft op een berichtje.

Donderdag een berichtje gestuurd met welk model het hoofdstel precies was. Berichtje gelezen maar geen antwoord. Zaterdag kwam ik er zelf achter wel model het was dus weer een berichtje gestuurd met wat haar vp is. Berichtje weer gelezen, maar weer geen antwoord.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:43

Ik heb nu een viespeuk in de berichten hangen. Hoe kan ik iemands berichten/ account rapporteren? :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:47

Ski jas gezien, niet te vee geboden aangezien die voor op het werk is, doe een bod, krijg akkoord, hij stuur betaallink en ik mijn adres, binnen 3 minuten is alles geregeld en de dag erna de jas in huis met een lief kaartje erbij dat hij mij veel plezier met de jas wenst. Zo simpel kan het zijn en zo snel kan het gaan.
Beide elkaar beoordeeld en klaar. Was dat maar altijd zo.

Diegene van de deken waar ik best wel wat moeite voor heb moeten doen om die verzonden te krijgen heb ik nog een berichtje gestuurd of die was aangekomen maar ik heb nog geen reactie terug

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:47

Shanna schreef:
Ik heb nu een viespeuk in de berichten hangen. Hoe kan ik iemands berichten/ account rapporteren? :+

owwww die heb ik nog nooit gehad, lijkt mij leuk :D Allemaal onzin dingen terugsturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:54

_O- Ik durf dus zelfs het bericht niet open te klikken nadat het begint met “real sex dating, only proven girls” ofzo..:+
Op een advertentie van een vogelkooi he.. -O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:56

Wie weet waar hij die kooi voor wilt gebruiken …..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:58

I don’t want to know.. -O-
Ik heb serieus ook diverse advertenties gerapporteerd omdat dat inderdaad meisjes in kooien waren in de huisdieren rubriek.. :oo

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:34

Iemand een idee? Rijlaarzen verzenden, heb er geen doos meer bij

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:51

ReadTheRulez schreef:
Iemand een idee? Rijlaarzen verzenden, heb er geen doos meer bij

Wat voor idee moeten we hebben? Hoe je ze wilt verzenden ofzo?
In dat geval, gewoon een doos bij de supermarkt halen