Verschillende vrienden en kennissen van ons hebben hun kinderen bijzondere namen gegeven. Overigens zie ik hier regelmatig namen voorbij komen die ik persoonlijk niet zo gek vind, maar dat is natuurlijk ook maar net wat je mooi vindt/ gewend bent of al vaker hebt gehoord.
Maar de kinderen van verschillende mensen in mijn omgeving die ik persoonlijk wel bijzonder vind: * Nalani * Elikai * Mikehla
* Laneah * Eliam * Maryella
* Denna
Oh en een klasgenootje, haar beste vriendin heeft ook een bijzondere naam... Leeuwelijn. Ze is geloof ik van spaanse afkomst en de spaanse vertaling is een normale meisjesnaam daar. Maar ze wilde haar kind toch graag een nederlands klinkende naam geven..
Gister een discussie met mijn vried over de naam Aiden. Hij vindt dat precies hetzelfde kaliber als Jaiden, maar dan zonder J. Ik had er eigenlijk helemaal zo'n associatie niet bij, ook al scheelt het feitelijk inderdaad maar 1 letter. Wat vinden jullie?
Ik vond het ook erg mooi juist. Helemaal niet ordinair, maar vl vond dus net zo erg als Jaiden en een echte jeugdzorgnaam. Vl is sowieso nogal een zeur qua namen. Zou het liefst voor een naam uit de top 3 gaan en alles wat ook maar een beetje anders is is ordinair of stom .
Aight, de meningen verschillen er dus over. Ik houd zelf helemaal niet van de meeste namen met dat stempeltje, maar had bij deze dus ook die hele associatie niet. Maar die kant willen we dan zeker niet op. Eerder ietsje richting de hockey namen, hoewel ook die kant op niet te ver. Ook mooi in de stijl van de achternaam. Nog best lastig .
Aiden vind ik wel beter dan Jayden, aiden heeft een minder 'mijn moeder was 16 toen ik werd geboren' gehalte. Hoewel ik Jayden wel geschikt vind voor getinte kinderen.
Roosmarijn en Danisja is een merkwaardige combi. geen samengesteld gezin? (Dat is hier aan de hand. Vriend en zus heten Thijs en Janie. Stiefzus.. Angelica. Die naam is ook even van andere orde)
En Remus met die achternaam is ook heel jammer... maar eerlijk gezegd valt het denk ik niet mee voor die achternaam een niet grappige voornaam te vinden.