Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 08:42

Holp is beetje spreektaal, dialect.
Net als dorst als verleden tijd van durven. Dat dorst ik niet - dat durfde ik niet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 09:31

Misschien omdat “geholpen” ook een woord is ofzo? Ik weet niet, maar ik vind soms fout geschreven woorden ook heel prima klinken. In dit geval ook wel :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 09:32

Telpeva schreef:
Dan is het een a-hole sjaal :+

_O- Prachtig

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:03

De kat legde gister een slappe bloederige drol en natuurlijk is het de kat die met geen mogelijkheid in een reismandje te krijgen is. Afspraak gemaakt voor morgen bij de DA en ik stress m nu al :=

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:13

Foaly schreef:
De kat legde gister een slappe bloederige drol en natuurlijk is het de kat die met geen mogelijkheid in een reismandje te krijgen is. Afspraak gemaakt voor morgen bij de DA en ik stress m nu al :=

Lekker wel ja :=
Mandje in de woonkamer laten staan en vandaag even oefenen met snoepjes er in geven!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:15

Hutcherson schreef:
Een post van Kabayo gaf me net een brainfarm qua spelling. Ze zei 'holp niet mee' en het klonk zo natuurlijk in mijn brein. Maar toch klopte er iets niet.

Wij zeggen hier in west-Brabant weleens geworkt ipv gewerkt. Vind ik ook een mooie :')
Ik ken dorst niet, wel dorf.

Niobe die oorbel als steekmarkeerder _O-

Collega gaat 1 februari ergens anders werken. Ik kan zo slecht tegen dat soort veranderingen -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:30

Nyaleti schreef:
Siggislief schreef:
Voor mijn zere rug ook nog even snel langs de huisarts gegaan vanmorgen,
moest er toch zijn maar dan bij de assistente.

Of ik al aan de Paracetamol was begonnen, nee want dat werkt niet..
Maar nu moet ik iedere dag 1 x 2 Paracetamol & 1 Tramadol slikken,
en als dat niet helpt word er zwaarder medicatie bij gehaald..(Oxycodon)
(Ik mag geen Iburprofen/Naproxen en Diclofenac door bepaalde medicatie dat ik iedere dag slik)

Maar vanavond eerst naar een fysio om 20.30u, en hopelijk helpt het.

Ohmygod. Dit is echt ons zorgstelsel ten top.

"Hoi ik heb al heel erg lang last van m'n rug. Zelfs Tramadol (!!) werkt niet voldoende. Kunnen we aub verder kijken?"
"Nou ik zie dat je ons aller heilige wondermiddel Paracetamol nog niet hebt gebruikt dus ik kan echt helemaal niks voor je doen totdat je dat eerst probeert"

AAAAAAH

Omdat paracetamol de werking van andere pijnstilling versterkt. Dus ja, paracetamol erbij kan echt (een groot) verschil maken. Sowieso daar een spiegel mee opbouwen en als dat onvoldoende werkt een zwaardere erbij pakken is dus handiger als enkel en alleen een zware pijnstiller af en toe nemen.

Alleen heb ik het idee dat artsen bij iedereen denken dat ze meteen op spreekuur komen als ze 1 dag last hebben. Dus tegen iedereen zeggen kijk het even aan. Terwijl ik eerst zelf al aankijk en pas langs ga als het dus al weken of langer speelt. :+ dan heeft dat aankijken geen zin. Maarja, ik ken wel mensen die dus binnen een dag bij de huisarts zitten als ze ergens last van hebben. En vreemd genoeg kunnen die meteen afspraak krijgen en als ik bel moet ik dagen wachten en is er echt geen plek.

Weer voor geen meter geslapen... Word zo gek van meerdere nachten per week niet slapen en dan wakker worden met gillende pijn in knie. Zo erg dat ik been met handen op moet tillen om te gaan verliggen, want ga serieus door de grond als ik hem gewoon wil op tillen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:32

Nyaleti schreef:
Foaly schreef:

Lekker wel ja :=
Mandje in de woonkamer laten staan en vandaag even oefenen met snoepjes er in geven!

Ja, ik ga zo het mandje pakken en haar dekentje erin leggen, kijken wat ze dan doet. Snoepjes trapt ze niet in, dat heb ik al vaker geprobeerd :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:35

Het begon donderdagnacht met een zoontje met buikgriep
Toen ikzelf vanaf zaterdagmiddag
En net m’n dochter van school gehaald omdat ze moet spugen, lag natuurlijk in de lijn der verwachting maar baal wel een beetje.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:38

Shenavallie schreef:
Shenavallie schreef:
Dat heeft hier een bepaalde supermarkt elke keer weer. Op het moment dat het in de reclame is dan is het product de hele week niet beschikbaar, vak elke dag leeg, en zodra de aanbieding voorbij is dan ligt het vak weer overvol. 8)7

Plus in dit geval. Albert Heijn zit voor ons te ver weg, dus daar kom ik eigenlijk nooit. Maar daar is het dus net zo erg, begrijp ik.

Bij de plus kan je het aangeven bij de service balie en schijn je die aanbieding dan te mogen gebruiken als het wel weer op voorraad is. Maar mijn plus doet precies hetzelfde ja :+ 1 van die medewerkers zei dat je dan dus naar de service balie kan gaan.

Edit: oh Joy! Oog weer kapot... Vuur rood en pijnlijk, even kijken hoe het morgen is en anders maar naar de huisarts. Zal wel weer discussie worden, vorige keer wilde de assistente me niet laten komen, pas week later. Als ik wilde mocht ik wel foto sturen, na die foto werd ik gebeld door de huisarts zelf en zat ik uur later in de spreekkamer en medicatie. Maar heb nu nog de hoop dat het niet zo erg is als die keer, dat rode gebeurt regelmatigm

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:04

Moest vanmorgen bloedprikken in het ziekenhuis. Gelukkig kreeg ik deze keer iemand die in 1x goed prikte. Daarna terug naar huis met de metro. Bleek dat de metro’s maar op 1 spoor binnenkwamen voor beide kanten. Alleen dat stond /werd alleen aangegeven aan de kant waar de metro’s binnenkwamen. Ik moet normaal gesproken aan de andere kant de metro terug nemen dus stond heel gek te kijken toen “ mijn” metro aan de andere kant binnenkwam :+

Niemand ook die aan die kant stond die naar mij riep dat ik daar moest zijn ofzo :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:07

Apotheek dicht.

Volgens assistente huisarts waren het nog naweeën van de ontsteking. Maar gaat niet beter en eerder weer slechter.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:38

De top2000 lijst in willen vullen en spontaan elk nummer ooit vergeten zijn :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:46

Ik weet echt niet hoe ik weer aan het werk moet komen.
In mijn vak staan er 2 vacatures open en die willen me niet.Echt omscholing gaan doen vraagt om problemen nu, dat ga ik niet volhouden. Zo maar ergens een kak baantje aan nemen idem.
En functies die me wel leuk lijken zijn via uitzendbureau en dat is nu eigenlijk ook geen optie.

Ondertussen gooit alles en iedereen naar m'n hoofd dat er zoveel vacature zijn dus hoe moeilijk kan het nou zijn? Ja, moeten ze wel iemand de kans willen geven hè. Maar iedereen zoekt mensen met ervaring.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:48

Mijn moeder die mijn fotorolletjes ter waarde van 100+ euro heeft weggegooid zonder mij wat te vertellen.

Ik word helemaal gek hier. Ze zaten in de koelkast, en niet eens in de weg.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:50

Waarom is via uzb geen optie? Zo doe je wel ervaring op.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:01

NL alert werkt op beide telefoons.

Mijn hart daarentegen niet meer.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:03

JudithGigi schreef:
De top2000 lijst in willen vullen en spontaan elk nummer ooit vergeten zijn :')

Ohhh ik ben niet de enige dus die daar last van heeft :+

Ergernis: ik heb over een uur les, in mijn eigen buitenbak. Die er verder prima genoeg bij ligt gezien alle regen van de laatste tijd, maar het gaat er om spannen of we het droog houden of dat het met bakken uit de lucht gaat komen.

Ergernis 2: de regen. Er had allang bestraat moeten zijn op het stuk voor de paddock en stallen, maar door vertragende omstandigheden aan de kant van de uitvoerende partij, is er drie weken geleden pas gegraven en zand opgebracht, maar door het slechte weer eens konden ze niet verder aan de gang. Nu heb ik dus een drekkig zwembad van 100m2 voordat de paarden de droge paddock in kunnen. Wat ze bijna niet doen, omdat ze blijkbaar geen vieze, natte voeten willen :( Gisteren was alles bijna droog genoeg, maar ja, het regent alweer…

Ergernis 3: ik kan me hier wel aan ergeren, maar kan er toch niks aan doen en daar baal ik weer van :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:04

@fotolijstje, die waren nog leeg begrijp ik? Die wilde je nog gaan gebruiken?

En ik werk ook via het uitzendbureau, wat is daar mis mee?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:04

JudithGigi schreef:
NL alert werkt op beide telefoons.

Mijn hart daarentegen niet meer.

Dit en heb het al benauwd genoeg zonder dat soort fratsen.

Kan AB kuur morgen pas ophalen uit kluisje. Wachten tot woensdag duur te lang.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:15

Bellatrix schreef:
@fotolijstje, die waren nog leeg begrijp ik? Die wilde je nog gaan gebruiken?

Ja die wilde ik nog gaan gebruiken. Vandaar dat ik het zo stom vind. Die fotorolletjes zijn echt niet goedkoop te halen namelijk. En het waren ook echt goede.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:17

Nee, die dingen zijn duur tegenwoordig. :+
Balen, waarom heeft ze ze weggegooid? Ze zijn niet meer uit de prullenbak te halen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:36

wat verschrikkelijk balen fotolijstje. waarom doet ze dat?

hier kleine/grote ergernis. Ik heb zin om weer wat met paarden te gaan doen, pensio(e)nstalling oid. Niet persé eigen... maar mijn schoonmoeder blokkeert mijn mogelijkheden, dus moet wachten tot zij een keer klaar is met haar paarden. Kan nog jaren duren.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:41

Er is niks mis met een uitzendbureau maar ik wil graag via een proefplaatsing via het uwv. Uzb gaan daar blijkbaar zeer zelden in mee.

Edit: nu een sollicitatie die recht in m'n allergiezone schiet.
Groot landelijk bedrijf, distributiecentrum. Niemand solliciteert daar omdat het z'n droombaan is.
Gaan ze al high class lopen doen dat je 2x een motivatie in moet vullen. Met moeite een prachtig verhaaltje in elkaar geknutseld :+

Krijg ik een geautomatiseerd bericht terug waarvan ze een groot belangrijk deel negeren (de proefplaatsing) maar wel nog met de vraag mijn motivatie toe te lichten.
Meid waarom heb ik die al 2x gestuurd als je het toch niet leest?

De startdatum is te laat dus wordt sowieso niks dus ik kan zometeen lekker passief agressief terug reageren :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 14:39

Ik heb mij zaterdag geërgerd aan het feit dat ik echt nét te laat was met het bestellen van een bank...hij was net voor mijn neus verkocht. -O-
Ik had eerder moeten beslissen...