Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:28

denisesilver schreef:
Erger me aan mijn manager met zijn vrouw onvriendelijke uitspraken :r

Daar mag je gerust op nette wijze wat van zeggen*. En als het blijft: even bij HR langs of de klachtencommissie ivm ongewenst gedrag.
Leuk: nee, maar dit soort haantjes in hun gedrag laten is ook walgingwekkend.
*Iets met een veilige werkplek enzo.

TessaxQuincy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:40

Black friday kortingen en ik heb gewoon geen geld om iets te kopen. En krijg pas een paar dagen na BF weer geld. |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:09

Moestuin schreef:
Veel sterkte Taartjee :(:)

Gisteren op het advies van jullie er om 11.09 voormiddag toch een bericht uit gedaan of het niet kon verstuurd worden. Of ze dat op zijn minst even wou vragen. Tot mijn grote verbazing is ze niet boos geworden. Nee, ze negeert mij nu gewoon compleet. Wel gelezen, regelmatig online enzo. Maar 0,0 reactie. Dit is een nieuwe aanpak, die kende ik nog niet :+ Ben er nu wel helemaal klaar mee. Dit was toch het extra zetje dat ik nodig had :')

Wat knap :(:) afstand doen van je familie is soms bijna net zo pijnlijk als alle bullshit tolereren. Wel een stuk minder toxisc en schadelijk. Dappere keuze en dapper om hulp te vragen.

Ik baal. Ik zit in een studiegroepje voor een groepsopdracht, en ik heb by far het meeste gedaan (komt ook niet vaak voor :+ ). De rest komt allemaal net van de middelbare school en het niveau is gewoon niet zo goed. 40% heeft ook een onvoldoende gehaald (van het jaar...) voor hun andere schhrijfopdracht, en mijn groepje zijn dus ook geen hoogvliegers. Heb al veel gecorrigeerd. 'k lig niet fantastisch in de groep (ken ze gewoon niet zo goed, en ik ben 12 jaar ouder dan zij. Dus 'k ga ook niet mee stappen ofzo :+ ), en gisteren stuurde iemand iets.... En het is gewoon heel erg matig (nergens bronnen....) , en vermoedelijk onvoldoende... Maar ik durf gewoon echt niet weer de bitch te zijn die er iets van zegt.
En het stiekem aanpassen in het gezamenlijk document wordt denk ik ook niet gewaardeerd :)) . Ik weet echt niet hoe ik dit sociaal geaccepteerd kan oplossen, maar wil echt geen onvoldoende :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:15

Mijn vraag is meer waarom er geen volwassen klassen zijn. Is toch ook geen combinatie om 12 jaar ouder te zijn.

Tijdens mijn laatste opleiding zat ik ook in de volwassen klas waarin je zeker 18 jaar of ouder moest zijn. Meesten waren 20 plus maar ik was ook één van de oudste maar dan scheelde het maar 2 jaar in plaats van 12.

Moet er zelfs toen ik 23 was niet aan denken om dan weer tussen de 16/17 jarigen te zitten. Ook al waren er zeker mensen in mijn klas die daar perfect aansluiting bij hadden gevonden. Bijzonder gedrag kwam zeker voor :+

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:17

Voorzichtig vragen of het de definitieve versie is omdat je de bronnen mist?

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:29

Op BF:
*naam stad*, wat ben je leuk, schoon, rustig, en mooi :r

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:38

Menino schreef:
Ik baal. Ik zit in een studiegroepje voor een groepsopdracht, en ik heb by far het meeste gedaan (komt ook niet vaak voor :+ ). De rest komt allemaal net van de middelbare school en het niveau is gewoon niet zo goed. 40% heeft ook een onvoldoende gehaald (van het jaar...) voor hun andere schhrijfopdracht, en mijn groepje zijn dus ook geen hoogvliegers. Heb al veel gecorrigeerd. 'k lig niet fantastisch in de groep (ken ze gewoon niet zo goed, en ik ben 12 jaar ouder dan zij. Dus 'k ga ook niet mee stappen ofzo :+ ), en gisteren stuurde iemand iets.... En het is gewoon heel erg matig (nergens bronnen....) , en vermoedelijk onvoldoende... Maar ik durf gewoon echt niet weer de bitch te zijn die er iets van zegt.
En het stiekem aanpassen in het gezamenlijk document wordt denk ik ook niet gewaardeerd :)) . Ik weet echt niet hoe ik dit sociaal geaccepteerd kan oplossen, maar wil echt geen onvoldoende :+

Groepsopdrachten zijn gewoon waardeloos gedoe in het algemeen, laat staan met zulk leeftijdsverchil :') Sterkte!

Ik heb ooit aan een groepsopdracht gewerkt waar de studiegenoot die conclusie hoorde te schrijven maar geen behoefte had om daadwerkelijk wat werk te doen, letterlijk paar alinea's uit bestaande tekst heeft gekoppieerd en geplakt als zijnde conclusie en doei klaar toch >;) _O-

Ook was er nogal wenig begrip van het hele idee van "niet om x uur kunnen afspreken vanwege werk", werk, wat is dat nou weer :? En een andere meid had liefst drie overleden oma's binnen 2 maanden dat we aan dat project werkten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:39

Zebrastreep schreef:
Mijn vraag is meer waarom er geen volwassen klassen zijn. Is toch ook geen combinatie om 12 jaar ouder te zijn.

Tijdens mijn laatste opleiding zat ik ook in de volwassen klas waarin je zeker 18 jaar of ouder moest zijn. Meesten waren 20 plus maar ik was ook één van de oudste maar dan scheelde het maar 2 jaar in plaats van 12.

Moet er zelfs toen ik 23 was niet aan denken om dan weer tussen de 16/17 jarigen te zitten. Ook al waren er zeker mensen in mijn klas die daar perfect aansluiting bij hadden gevonden. Bijzonder gedrag kwam zeker voor :+

Op de universiteiten zijn de meeste mensen ook 18+, dus dat wordt wat lastig. :D

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:45

Brievenbuspakket uitgesteld naar vandaag, nog steeds niet bezorgd :roll: Ik kan de volgende keer dat ik tweedehands bestel beter vragen of de verkoper het in een grote doos stopt, met onze pakketbezorger weet ik tenminste hoelaat het komt..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:59

Kairos schreef:
Brievenbuspakket uitgesteld naar vandaag, nog steeds niet bezorgd :roll: Ik kan de volgende keer dat ik tweedehands bestel beter vragen of de verkoper het in een grote doos stopt, met onze pakketbezorger weet ik tenminste hoelaat het komt..

Maar voor een brievenbuspakket maakt het toch niet uit? je hoeft er niet voor thuis te blijven in ieder geval.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:03

Nou wij hebben afgelopen week weer de koffie niet ontvangen van DHL -:(-
Laat het vanaf nu maar overdag bezorgen dan komt Postnl.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:03

Zebrastreep schreef:
Kairos schreef:

Maar voor een brievenbuspakket maakt het toch niet uit? je hoeft er niet voor thuis te blijven in ieder geval.

Klopt, maar het gaat om een lesboek en ik heb die nodig om een keuze te kunnen maken voor een onderwerp voor een presentatie. (En er schijnt ook nog een cadeautje te komen van mijn stage, waaronder chocola, iemand had me namelijk al een foto gestuurd. Het is die periode van de maand, dat ik zin heb in chocola <3).
Dusja het is meer een beetje ongeduldig zijn denk ik, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:09

Zebrastreep schreef:

Nah, ik ben 30. Dus voor een opleiding sowieso wel bejaard :') .
Universiteit doet helaas niet aan deeltijd-opleidingen. Er is alleen een deeltijdtraject waarbij je minder studiepunten hoeft te halen. Vorig jaar volgde ik ook een HBO-deeltijd erbij (maar heb nu mijn propedeuse en vond 1 studie tegelijk wel genoeg :P ) Dat was wel echt een speciale opleiding voor werkende (en vaak dus oudere) studenten. Dus het is er wel. Maar niet op de uni.

Het ligt denk ik ook aan de plek. Ben van Amsterdam naar Tilburg gegaan. Bij Amsterdam was denk ik 20% echt 25+ . Zaten ook meerdere mensen van in de 40 of late thirties die iets anders wilde doen, of studenten die al drie opleidingen hadden gedaan etc. Ook internationale studenten (die vervolgens Nederlands gingen studeren, absurd en fascinerend. :P Maar die waren ook ouder ). Echt heel leuk en leerzaam vond ik dat. En leuk hoe dat allemaal samenging, daardoor kwamen de jonkies ookal snel wat volwassener over ofzo, ondanks dat ook die maar een beetje tussen katers door af en toe aan 't studeren waren :P .

hier is iederen vrouw, blank, 19 en waarschijnlijk blond :') . En de docenten spreken iedereen aan als kleuters, wat ik bizar vind voor een universiteit :+
Vind er weinig aan, maar switchen kost echt teveel tijd en geld :P Dus ik zit hier ook echt alleen nog maar om een diploma te koppen :') Moeten groepsgenoten alleen niet mijn resultaten saboteren :)) .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:28

Ik deed ook geen deeltijd , maar gewoon voltijd alleen wel op een school die alles goed geregeld had en studenten liever meer naar leeftijd in deelden. Ik was denk ik anders gillend gek geworden want dan kom je ook wat jij zegt in klassen met meiden van 19 met allemaal blond haar en hetzelfde uiterlijk :') ( oké ik ben zelf ook blond)

Tilburg vindt ik sowieso al niet je van het. Meest troosteloze stad waar ik al meerdere malen geweest ben. Sorry voor de liefhebbers van Tilburg :=

Groepsopdrachten zijn waar dan ook waardeloos , wie dat heeft bedacht mag wat mij betreft zijn gehele leven groepsopdrachten gaan maken :') Het levert altijd gezeik en ruzie op en altijd mensen die denken dat ze niks hoeven uit te voeren. Ik zette mensen er op den duur gewoon maar uit of zorgde dat ze een lager cijfer krijgen. Wil je niet ? Prima , maar val mij er niet mee lastig. Uiteindelijk kwamen de boosdoeners vaak ook nog hun excuses aan bieden dus ze leren er ook direct van :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:42

luuntje schreef:
DuoPenotti ik ga op zoek naar Dettol.
Honingzalf en betadine zalf werken niet.

Soda?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:48

Iemand heeft de chocolade uit mijn verstopplek gejat :(

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:09

We zitten al weer bijna op 10!!!
Wie gaat de inleiding weer doen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:12

Ik moet dringend een afspraak maken al een week bij een bedrijf maar de contact persoon lijkt onbereikbaar. Geen reactie per mail, telefoon geeft meteen de melding deze persoon is niet te bereiken zonder een kiestoon. :? Normaal altijd goed bereikbaar en dan nu dit.

Hopelijk lukt het volgende week wel anders moet ik er maar heenrijden al is het een eind en misschien tevergeefs. -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:14

LaPluche schreef:
We zitten al weer bijna op 10!!!
Wie gaat de inleiding weer doen?

Pablobokt weer? Anders wil ik het wel doen morgen. :P

Hier ergernis dat ik pas om 20:00 ga eten en nu honger heb. := Net gekookt voor mijn vriend en daar stiekem een paar happen van genomen. :))

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:26

Mag van mij.

Proeven heet zoiets. :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:28

Ja ik zei letterlijk dat ik even ging controleren of het niet vergiftigd was. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:41

Zebrastreep schreef:
Ik deed ook geen deeltijd , maar gewoon voltijd alleen wel op een school die alles goed geregeld had en studenten liever meer naar leeftijd in deelden. Ik was denk ik anders gillend gek geworden want dan kom je ook wat jij zegt in klassen met meiden van 19 met allemaal blond haar en hetzelfde uiterlijk :') ( oké ik ben zelf ook blond)

Tilburg vindt ik sowieso al niet je van het. Meest troosteloze stad waar ik al meerdere malen geweest ben. Sorry voor de liefhebbers van Tilburg :=

Groepsopdrachten zijn waar dan ook waardeloos , wie dat heeft bedacht mag wat mij betreft zijn gehele leven groepsopdrachten gaan maken :') Het levert altijd gezeik en ruzie op en altijd mensen die denken dat ze niks hoeven uit te voeren. Ik zette mensen er op den duur gewoon maar uit of zorgde dat ze een lager cijfer krijgen. Wil je niet ? Prima , maar val mij er niet mee lastig. Uiteindelijk kwamen de boosdoeners vaak ook nog hun excuses aan bieden dus ze leren er ook direct van :o

hahaha lieve reactie, en ik wou dat het hier ook wat beter geregeld was. Goed dat je dat zo aanpakte :D
Probleem is wel dat deze mensen hun best doen. Maar werkelijk niets is onderbouwd, want dat leer je niet op de middelbare school. En mensen hebben dus simpelweg nog niet door dat je echt iedere bewering moet onderbouwen. Is ook niet mijn taak om daar de extremist (in hun ogen wsl ) in uit te hangen, want het komt toch niet binnen en het is de taak van de docent :)) . Maar.Ik.Wil.Wel.Een.Voldoende.

We moesten gisteren ook iets filmen (over uitgaan, gehoor, en ik heb een discolamp. ) dus twee meiden zouden bij mij thuis komen om 7 uur. Nou, na diverse berichtjes kwamen ze 1,5 uur later (opzich niet erg). Dikke alcoholwalm, helemaal ingedronken, alleen maar giechelen en gillen. Ik helemaal nuchter, met een opdrachtomschrijving in de hand, in mijn eigen huis. Ik gun iedereen zijn lolletje, maar heb me lang niet sociaal zo out of touch en onthheemd gevoeld :+ . Ik voelde me echt gewoon naar.

En Tilburg :D ... De binnenstad is echt absoluut wanstaltig _O- }:0 (maar ik begin het inmiddels wel te waarderen hoe ze dat omarmen, en er een industriele vibe aangeven). Wij wonen in een wat nettere bloemkoolwijk, buiten het centrum aan een bosrand. En dat is dan wel weer echt heerlijk wonen :)) . Wat dat betreft mis ik Amsterdam e.o. dan weer niet.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:51

Dat ik nog steeds beroerd ben en nu een dicht/loopoor hebt. Vreselijk. Dag 10 en 0 verbetering. En test nog steeds negatief..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:54

Boheme schreef:
Dat ik nog steeds beroerd ben en nu een dicht/loopoor hebt. Vreselijk. Dag 10 en 0 verbetering. En test nog steeds negatief..

Ai een loopoor is zo vervelend maar het lucht tegelijk ook veel op. Ergste oorontsteking wat ik ooit gehad heb was een middenoor ontsteking waardoor het trommelvlies knapte en ik ook 48 uur lang een loopoor had. De heftige pijn was vrijwel direct verdwenen daar was ik dan heel blij mee.

Oren dicht kan nog wel een flinke tijd duren , maar liever pijn als dicht. Zeker de huisarts bellen en laten prikken op ontstekingswaarden. Ik was toen ook flink ziek en heb nog een kuurtje gekregen ontstekingswaarden zaten op de grens om antibiotica te krijgen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 20:00

De glasvezelpipo aan de deur die ons een geweldig aanbod ging doen. Puntje bij paaltje na 10 minuten rekenen zouden we duurder uit zijn, maaaaaar dan hadden we wel gratis installatie (gast, we hébben al een installatie) en twee WiFi-punten cadeau voor goed bereik in het hele huis (gast, we hébben goed bereik in het hele huis) en heel stabiel internet (gast, we hébben heel stabiel internet).

Ik ben vooral meelezer, maar ik wil wél Moestuin even een compliment geven voor haar ommezwaai de afgelopen dagen. Je kan het!